Gå til innhold

Fått en dritturnus, vil si opp jobben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk dere ikke se over turnusen før den ble godkjent? Lurer på hvordan turnusen til tillitsvalgt ser ut, for jeg regner med at den er tilpasset hens ønsker og behov. 

Anonymkode: c8d83...418

Det kan jo nesten se ut som at tillitsvalgt er en person i dagjobb, ingen andre hadde godkjent en sånn turnus.

Anonymkode: 299d9...085

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Si opp! I helsevesenet får du alltids jobb. Dette er misbruk av arbeidsgiver.. Alt mulig de prøver seg på 🙄

Anonymkode: b0f47...504

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan argumenterer de for at dette er helsefremmende???

Anonymkode: 22660...e17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som plasstillitsvalgt hadde jeg aldri kommet til å godkjenne denne turnusen. Sliter selv med dårlige turnuser på min arbeidsplass, men her holder ledelsen på å prøve å ordne bedre turnuser. Skjedde en del endring på arbeidsplassen i høst som gjorde at den halvårs turnusen vi er i nå er langt i fra så bra som den burde være. Høres ut som ledelsen, plasstillitsvalgte og verneombud burde hatt seg ett møte på arbeidsplassen din.

Anonymkode: 45af1...b1d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 21.36):

Hvorfor snur dere ikke om turnusen? 

Kveld - mellom - dag - tidlig dag?

Da blir det ingen vanskelige overganger, og dere får lengre periode mellom tidlig sag og kveld?

Anonymkode: 1df2d...994

Du forutsetter at det er like mange av alle vakter, noe det ikke er. Derfor går ikke regnestykket opp 😊

Vi har en god turnus i dag, med mye individuelle tilpasninger, men det er en enorm kabal i en avdeling med rundt 20 årsverk og jobb hver dag hele året. 

Anonymkode: 57ef3...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 21.36):

Hvorfor snur dere ikke om turnusen? 

Kveld - mellom - dag - tidlig dag?

Da blir det ingen vanskelige overganger, og dere får lengre periode mellom tidlig sag og kveld?

Anonymkode: 1df2d...994

Ingenting som heter mellom/tidlig dag. Her har vi dag, kveld og natt. 

Anonymkode: 2ed69...db1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 10.01):

Vi fikk som vanlig ny turnus fra 1. februar. Denne turnusen er noe av det jævligste jeg har sett og gir meg så lite fri at jeg skjønner ikke at det kan være lov. Jobber tredelt turnus med hver 3. helg, men på flere av frihelgene mine jobber jeg seinvakt fredag og går på nattevakt natt til mandag?? Det gir meg jo ingen ordentlig frihelg. Ila 12 uker har jeg 1 frihelg der jeg har dagvakt fredag med fri helt til mandag morgen. Utenom det har jeg for øvrig også seinvakt før hver eneste fridag og dagvakt påfølgende arbeidsdag. Dette gjør at jeg føler jeg jobber mye mer enn tidligere og kjenner jeg er demotivert for hele dritten. Vurderer å si opp jobben

Anonymkode: 2ed69...db1

Høres sykt ut. Vil jo si at natt til mandag hører til den som har nattevaktshelg 🙄

Anonymkode: 3b691...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...