Gå til innhold

Deres TO beste og enkle middagsretter🍲

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du en god "to go " - middag? Jeg trenger tips! :)

Takk :) 

Anonymkode: cea3c...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pasta med kjøttsaus er klassiker her i huset. 

Steke kjøttdeig og løk
Kutte opp og steke gulrøtter, squash, paprika og/eller brokkoli (ikke alltid alle grønnsakene samtidig)

Ha oppi tomatsaus og krydre med salt, pepper, oregano, paprikakrydder, chilikrydder, cayennepepper og pepper

Revet parmesan på toppen.

Tar ikke lenger tid enn det tar å koke pastaen. Jeg setter på en gryte med vann og så begynner jeg på resten. Når pastaen er ferdig så er også sausen ferdig. :) 

Anonymkode: 00a4b...db2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Laks med kokosmelk og carrypasta: steker grønnsaker hjem har og som jeg mener passer, i går var det rødløk, hvitløk, pok choy, squash, paprika og chili. Tar oppi et par spiseskjeer med rød carrypase, to bokser kokosmelk og laksebiter. Topper med koriander og serverer med ris

Anonymkode: 7e2d6...c0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rett 1. Suppe. 2 pakker frossen suppe blanding ( husker ikke navn men ligger med fryste grønnsaker). Vann som dekker grønnsakene. 2 buljongterninger. 1 pk grillpølser. skjært ca 0,5 cm biter. Kok opp grønbsaksblanding og vann tilsett pølser kok nokre minutt.krydre ekstra ved behov. Vips ferdig.

Rett 2 Gryterett. Steiker kjøttdeig, løk. Tilsetter tomatpure og fløte , frossene grønnsaker.Smaker til med krydder,  Lar det koke menst jeg koker ris.  

Anonymkode: f1c38...662

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Laks med kokosmelk og carrypasta: steker grønnsaker hjem har og som jeg mener passer, i går var det rødløk, hvitløk, pok choy, squash, paprika og chili. Tar oppi et par spiseskjeer med rød carrypase, to bokser kokosmelk og laksebiter. Topper med koriander og serverer med ris

Anonymkode: 7e2d6...c0a

Nam! 😍Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Rett 1. Suppe. 2 pakker frossen suppe blanding ( husker ikke navn men ligger med fryste grønnsaker). Vann som dekker grønnsakene. 2 buljongterninger. 1 pk grillpølser. skjært ca 0,5 cm biter. Kok opp grønbsaksblanding og vann tilsett pølser kok nokre minutt.krydre ekstra ved behov. Vips ferdig.

Rett 2 Gryterett. Steiker kjøttdeig, løk. Tilsetter tomatpure og fløte , frossene grønnsaker.Smaker til med krydder,  Lar det koke menst jeg koker ris.  

Anonymkode: f1c38...662

Takk for tips! :)

Anonymkode: cea3c...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fish and crisp fra findus, med stekte poteter med rosmarin og kokte eller dampet grønnsaker, veldig enkel middag som lager seg selv.

Anonymkode: dc249...b67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt ris (du velger de grønnsakene/kjøtt/fisk du liker best)

Makaroni og kjøttdeig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarte ikke velge :)

Jeg kjøper store poser med frosne kyllinglår, tar opp og tiner kvelden før. Skjærer poteter og rotgrønnsaker i biter, tar på olivenolje og krydder/sitrong/honning, så baker det seg selv i ovnen mens jeg gjør andre ting. 

Jeg lager min egen tomatsaus og fyller fryseren. Kjøpte 10 kg 2. klasse-tomater fra en bonde og lagde tomatsaus av alt ved å bake det i ovnen over natta med løk, hvitløk, olivenolje og gulrot. Steker kjøtt til og koker fullkornspasta.

Stekt ris - lager dobbel porsjon ris tidligere i uka og har i kjøleskapet, så steker jeg den med amerikansk blanding, løk og noen egg. Har rester av kylling/strimler av skinke etc. oppi om jeg har. 

Omelett - rester av grønnsaker og kokte poteter stekes i panne med metallhåndtak. Har over eggeblanding, ost og steker videre i ovnen til eggene har satt seg. 

Anonymkode: 78b6d...570

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Laks med pasta, cherrytomater og basilikumpesto:

- Stek laksefilet i ovn

- Kok tagliatelle, har i cherrytomater i kokevannet de siste minuttene 

- Bland pesto med tagliatelle og cherrytomater. Serveres med laks.

Torsk med pasta, grønnkål, cherrytomater og rød pesto:

- Stek torskefilet i ovn

- Kok penne 

- Smørdamp grønnkål og tomater

- Bland pesto i pasta,  serverer med torsk, grønnkål og tomater 

Torsk med spekeskinke, asparges og søtpotetpure:

- Stek torskefilet toppet med spekeskinke i ovn

- Kok søtpotet, lag pure. Ha i smør og pepper. 

- Damp asparges 

😊

Anonymkode: 33cf0...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har suppe hver tirsdag. Varierer mye, men prosessen er superenkel.

Løk og hvitløk i gryta. Det jeg skal ha av grønnsaker (hadde potet og purreløk denne uka). Litt fond/kraft. Krydder som passer til. Vann eller kokosmelk. Koke, kjøre stavmikser. 

Ellers har jeg en veldig god og rask variant av fredagstaco. Dumper kjøttdeig. løk, krydder og et glass salsa i slowcookeren midt på dagen (eller forhandsinnstiller om jeg er på kontoret). Da har man nydelig tacogryte man kan bruke til alt mulig. Alt fra nachos med tilbehør, i skjell, toppe en pizzabunn og strø på ost, spise med salat. 

Og virkelig lat-dag middag. Legger en kyllingfilet i airfryer, slenger på brokkoli midt inne i steketiden. Spiser med det vi har av dipper/sauser. 

Anonymkode: 30c11...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omelett i ildfast form i ovnen. 20 egg og 3,3 dl kremfløte piskes lett sammen. Krydre som du ønsker, jeg foretrekker salt, basilikum og oregano. Rør inn masse revet ost. Tilsett 0,5 kg kjøtt av eget ønske. Jeg går vanligvis for kjøttdeig. Tilsett grønnsaker hvis du ønsker. jeg gjør ikke pga jeg blir syk av det. Mer revet ost på toppen. Inn i ovnen på 150 grader i ca 2 timer.

Anonymkode: 3c6d1...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis det skal være noe raskt:

Stek kjøttdeig. Krydre godt (litt sukker også pga tomatene). Ta oppi en halv pose frossen brokkoliblanding og en pk hermetiske tomater. La det koke mens du koker ris.

Koteletter i brunsaus er også ganske billig og raskt. Med potet og kokte grønnsaker til.

Anonymkode: c8f2e...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp og enkel kyllingcurry som alltid blir god:

• 3 fedd hvitløk (eller 1 liten vanlig løk)
  • 2 ss smør eller kokosolje
  • 2 ts rød curry paste
  • 1 ss tamari (eventuelt soyasaus)
  • 1 ss fish sauce
  • 1 kartong kokosmelk (jeg liker de små kartongene fra rema 1000)
  • 1 pakke strimlet kylling

Start med å frese hvitløk i smør mens du tilbereder blomkålris og eventuelt ris etter anvisning på pakken. Jeg liker å steke blomkålrisen i litt smør i en panne på middels varme.

Tilsetter curry paste, tamari, fish sauce og kokosmelk til hvitløken og bland godt. Når alle ingrediensene er blandet har du i kyllingen og lar den småputre i sausen.

Serveres med ris eller blomkålris, dampet brokkoli (om man gidder) og evt. nanbrød :) Jeg pleier også å strø litt fersk koriander over om jeg har det tilgjengelig.

Fiskeburger med coleslaw:

• Fiskeburger med høyest mulig andel fisk, stekes i panne. Grove burgerbrød, rundstykker eller brødskive.
  • Coleslaw (nok til 2-3 stk): Ferdig kuttet råkost fra salatdisken blandes med dressing etter følgende oppskrift:
    • 1dlmajones
    • en halv1/2dlcreme fraiche
    • 2 tssennep
    • 3 ss sitronsaft
  • Evt. kan du rive/snitte 250 g hodekål og 2 stk gulrøtter selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid ris i frysebokse så jeg kan lage stekt ris. Jeg lager den med litt kjøtt, mye grønnsaker og mye krydder.

Laks med couscous og grønnsaker er kjapt og lettvint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (54 minutter siden):

Jeg har alltid ris i frysebokse så jeg kan lage stekt ris. Jeg lager den med litt kjøtt, mye grønnsaker og mye krydder.

Laks med couscous og grønnsaker er kjapt og lettvint. 

Har du ferdig kokt ris i fryseboksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortilto81 skrev (1 time siden):

Har du ferdig kokt ris i fryseboksen? 

Ja. Jeg koker en stor gryte når jeg først koker ris, setter gryta i kaldt vann for rask nedkjøling og deler opp i passe porsjoner og fryser ned. 

Lettvint å ta opp til stekt ris eller til annen middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunhilde skrev (12 minutter siden):

Ja. Jeg koker en stor gryte når jeg først koker ris, setter gryta i kaldt vann for rask nedkjøling og deler opp i passe porsjoner og fryser ned. 

Lettvint å ta opp til stekt ris eller til annen middag. 

Det må da gå raskere å koke ny ris, enn å vente på at en frossen risklump skal tine...?

Anonymkode: 63fda...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...