Gå til innhold

Poly forhold erfaring, tips, råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette forholdet kommer til å eksplodere om ikke så alt for lenge, du må bare bestemme deg for om du ønsker å være en del av det eller ikke.

Hun skal ikke vite, han får ikke date, og han får ikke ha følelser? Men du vurderer å bli/utvikle forholdet? Nei. Neineinei. 

Som andre har sagt, fyren er verken poly eller i et poly-forhold, han er i et åpent forhold der kjæresten motvillig ha gått med på å la han "prøve ut andre" så lenge de ikke betyr noe. Så lenge du ikke betyr noe, altså.

Enten så bruker fyren dette som unnskyldning for å pule fritt uten forpliktelser, eller så er han på vei til å ødelegge to forhold ved å bruke polyamori som en unnskyldning for å være en drittsekk.

Hadde han faktisk vært poly hadde han aldri gått med på de betingelsene fordi han ville ha respektert samboeren sin.

Anbefaler å lese deg opp på etisk ikke-monogami. Du trenger ikke lese mye før du innser hvor skrudd dette er.

Anonymkode: e5d25...b4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke så mange eksempler på at denne livsstilen fungerer i lengden for noen av de involverte. Jeg ville satset på noe annet og roet ned med det, da andres drama ikke er noe for meg.

Anonymkode: 33d2c...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er med en som er poly, han har samboer. Hun har hele tiden visst han er poly, men har hatt mange kjøreregler noe som er forståelig. Hun vil ikke vite hvem, det skal ikke være følelser osv. Som jeg sa til han da blir det litt mere som et åpnet forhold en poly. Han er en som nok setter andre høyere en seg selv og sine behov. Som jeg sa hun ble med deg for mange år siden vel viten om hva du ønsket og hun skal være med deg, men alt skal gå etter hennes ønsker. 
Jeg er der at jeg fint kan være i et sånt forhold, og åpnet for det. Men ikke sånn som det er nå. Noen som er i et sånt forhold eller selv er poly? 

Anonymkode: 4bb3a...0fc

Altså, har det noe å si hva han kaller denne løsningen? Hva de enn velger å kalle den, så er situasjonen uansett den samme, det er ikke akkurat som at alt magisk forandrer seg om dere begynner å kalle den noe annet.

Jeg får bare gå utifra at det som blir beskrevet her er sannheten, siden jeg ikke kjenner noen av dere. De er to mennesker som har vært sammen i mange år, og som ønsker å bli værende sammen, og de har satt noen regler for hvordan deres forhold skal se ut. Om den ene har gitt etter for den andres ønsker eller omvendt, eller om reglene var en enighet eller et kompromiss, har ikke så himla mye å si. Det er deres forhold, og de får styre det som de selv vil. Så får vi også stole på at dersom en voksen mann er misfornøyd med denne ordningen, så forandrer han selv på situasjonen. Det er ikke noe du trenger å legge deg oppi.

Det høres egentlig ut som om du har fått reglene lagt ut klart og tydelig foran deg, men ønsker noe mer, og tenker at da skal han forandre alt sammen til fordel for deg? Han har fortalt deg hvordan relasjonen mellom dere to kommer til å fungere, og er du misfornøyd med det, så får du selv avslutte det.

Som andre har nevnt, så er det også umulig for deg å vite om dette faktisk er en enighet de to har, eller om han rett og slett er utro, siden du ikke kan ha kontakt med samboeren hans. Kanskje det ikke er så lurt å holde på med noen som allerede er i et forhold? Det enkle er ofte det beste.

Og forresten, jeg har vært i et poly forhold, men vet ikke helt hva slags hjelp du ønsker av min "ekspertise". Nei, det fungerte ikke slik som du beskriver her, vi visste om hverandre, hadde endel kontakt. Det funket ikke særlig bra, og er for lengst over. Men som sagt, jeg syns ikke det er noen vits i å diskutere semantikk, forholdet deres er som det er uansett hva man kaller det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...