AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #1 Del Skrevet i går, 08:32 Jeg er med en som er poly, han har samboer. Hun har hele tiden visst han er poly, men har hatt mange kjøreregler noe som er forståelig. Hun vil ikke vite hvem, det skal ikke være følelser osv. Som jeg sa til han da blir det litt mere som et åpnet forhold en poly. Han er en som nok setter andre høyere en seg selv og sine behov. Som jeg sa hun ble med deg for mange år siden vel viten om hva du ønsket og hun skal være med deg, men alt skal gå etter hennes ønsker. Jeg er der at jeg fint kan være i et sånt forhold, og åpnet for det. Men ikke sånn som det er nå. Noen som er i et sånt forhold eller selv er poly? Anonymkode: 4bb3a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitstrietapet Skrevet i går, 08:36 #2 Del Skrevet i går, 08:36 Hun vil ikke vite hvem og det skal ikke være følelser? Vel..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet i går, 08:46 #3 Del Skrevet i går, 08:46 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er med en som er poly, han har samboer. Hun har hele tiden visst han er poly, men har hatt mange kjøreregler noe som er forståelig. Hun vil ikke vite hvem, det skal ikke være følelser osv. Som jeg sa til han da blir det litt mere som et åpnet forhold en poly. Han er en som nok setter andre høyere en seg selv og sine behov. Som jeg sa hun ble med deg for mange år siden vel viten om hva du ønsket og hun skal være med deg, men alt skal gå etter hennes ønsker. Jeg er der at jeg fint kan være i et sånt forhold, og åpnet for det. Men ikke sånn som det er nå. Noen som er i et sånt forhold eller selv er poly? Anonymkode: 4bb3a...0fc 🤣 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:56 #4 Del Skrevet i går, 08:56 takinova skrev (5 minutter siden): 🤣 Du kan le, men poly livstil er faktisk en ting. Så kanskje litt rart ut med og sette seg selv først. Men går man inn i et forhold der man vet den ene er poly, og du skal sette alle kjørereglene blir det litt feil. Poly forhold er ikke for alle, men da må man velge og ikke være med den personen. Utroskap er liksom noe annet, om en dag en velger og si nå vil jeg ha flere partnere så og det ikke var et tema den gangen man ble sammen er det helt noe annet. Anonymkode: 4bb3a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #5 Del Skrevet i går, 08:59 Høres mer ut som en unnskyldning så du ikke kontakter samboer og avslører at han er utro. Anonymkode: 5011f...64b 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:01 #6 Del Skrevet i går, 09:01 Hvitstrietapet skrev (20 minutter siden): Hun vil ikke vite hvem og det skal ikke være følelser? Vel..... jeg synes det var veldig rart, men som jeg sa jeg er villig til og leve den livsstilen. Han vet at jeg vil gå om ting ikke endrer seg om en tid. Enten så får han velge henne 100 prosent og helt greit for meg, ellers så blir det at vi lever i et sånt forhold som hun vet han er poly. Han for ha sex med andre, men hun skal ikke vite og han får ikke date, eller ha følelser. Derfor jeg spurte hva han tenkte med og være poly, noen han har ønsket siden han var typ 17-18 år. Ellers får han velge og være med henne og kun ha et åpnet forhold men det blir ikke med meg i lengden Anonymkode: 4bb3a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:06 #7 Del Skrevet i går, 09:06 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hun har hele tiden visst han er poly, men har hatt mange kjøreregler noe som er forståelig. Hun vil ikke vite hvem, det skal ikke være følelser osv. Jeg er enig med deg i at det der høres ikke ut som poly. Hvis det er uten følelser, så er det mer åpent forhold ja. Og du blir aldri hans kjæreste hvis hun hennes ego er det viktigste i relasjonen. Anonymkode: cd1db...9f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:15 #8 Del Skrevet i går, 09:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med deg i at det der høres ikke ut som poly. Hvis det er uten følelser, så er det mer åpent forhold ja. Og du blir aldri hans kjæreste hvis hun hennes ego er det viktigste i relasjonen. Anonymkode: cd1db...9f5 Ikke fra hennes side er det noe hun ønsker, noe jeg har snakket med han om. Jeg er der at vi snakker om ting rundt tema, så vil jeg velge hva jeg gjør etter det. Men som nyforelsket som han og hun var da når dem traff hverandre, så er det lett og ta avgjørelser som går på tvers av begges ønsker, fordi man vil ikke miste hverandre eller velge og bryte opp. Er jo par som blir sammen der den ene vil ha barn den andre vil, så velger man heller og forsette og så tenkt dette kan jeg leve med, men så går det ikke. Det er noe med og være tro med seg selv da og den man er. Mye man kan gå på akkord med seg selv fordi man er forelsket her og nå også. Men han har jo alltid vært åpen om og være poly og da må han jo også ta konsekvens selv tilslutt når han også har hun han er samboer med legge alle føringene for hva. Mens hun ikke heller har tenkt hva det innebærer og være med en som faktisk er poly. Anonymkode: 4bb3a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:19 #9 Del Skrevet i går, 09:19 Jeg håper det finnes noen her inne som er poly og som kan komme med tips, jeg skjønner at mange ikke skjønner. Anonymkode: 4bb3a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet i går, 09:47 #10 Del Skrevet i går, 09:47 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du kan le, men poly livstil er faktisk en ting. Det er det nok, men at samme poly-fyren setter alt og alle over seg selv - det gir ingen mening jf de andre tingene som beskrives i HI. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:40 #11 Del Skrevet i går, 11:40 Han har samboer, får lov å være med andre kvinner, men ingen følelser involvert fordi det er forbeholdt han og kona sitt forhold. Mener du at han skal få tillatelse til å ha følelser for deg? Ingen kan vel egentlig styre det. Han er sannsynligvis utro, ikke poly. Trodde å være poly handlet om å være åpen om å ha flere partnere. Anonymkode: df265...2b8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #12 Del Skrevet i går, 11:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har samboer, får lov å være med andre kvinner, men ingen følelser involvert fordi det er forbeholdt han og kona sitt forhold. Mener du at han skal få tillatelse til å ha følelser for deg? Ingen kan vel egentlig styre det. Han er sannsynligvis utro, ikke poly. Trodde å være poly handlet om å være åpen om å ha flere partnere. Anonymkode: df265...2b8 Enig... og at alle partnerne vet om hverandre (og aksepterer hverandres relasjoner) Anonymkode: ba293...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:48 #13 Del Skrevet i går, 11:48 Han høres utro ut. Hvorfor ellers skal hun liksom ikke vite om noe? Anonymkode: 943d7...9b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:15 #14 Del Skrevet i går, 12:15 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han høres utro ut. Hvorfor ellers skal hun liksom ikke vite om noe? Anonymkode: 943d7...9b5 Fordi hun ikke vil vite står jo tydelig, hun kan være enig at han kan ha sex med andre, han har sagt han er poly fra første stund. Folk må lære seg forkjell på poly og det og være utro. Poly er en livstil der man har flere forhold, utroskap går man bak ryggen. Men hun vil jo ikke vite hvem han holder på med, han har ønske om og være poly er veldig vanskelig og være det da om partneren har sagt seg enig i at han kan ha andre men ikke være åpen. Jeg håper ennå at det finnes noen poly eller som har vært i sånt rype forhold som har noen erfaring. Anonymkode: 4bb3a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:39 #15 Del Skrevet i går, 14:39 Erfaringen er at poly ikke er slik du skisserer her. Anonymkode: 5011f...64b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:29 #16 Del Skrevet i går, 15:29 Har ikke erfaring fra poly, og det er noe jeg beklager egentlig, fordi det kunne jeg faktisk tenkt meg . Men er i et åpent forhold som fungerer. Det jeg kan si er at et sånn «don’t ask, don’t tell» forhold ikke er noe som er holdbart i lengden. Der er fallhøyden stor.. Anonymkode: 26117...27d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:47 #17 Del Skrevet i går, 15:47 Poly uten følelser? Å være polyamorøs handler om å være i forhold med flere der det er følelser... Definisjonen av polyamori er å ha flere romantiske, emojonelle kjærlighetsforhold. Å ha sex med andre, uten følelser, det er åpent forhold, ikke poly. Hvis hun ikke aksepterer at han praktiserer poly-forhold, så må de sammen ta ett valg. Enten gå fra hverandre, eller så må han droppe praktisere det. Og du bør holde deg langt unna inntil de to har bestemt hvordan de vil ha forholdet... At du og han praktiserer polyamorøsitet bak hennes rygg viser jo at dere heller ikke bryr dere om hennes følelser. Polyamorøsitet handler om ærlighet, og dere er uærlig om dere går bak ryggen hennes. Anonymkode: dc335...19a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:54 #18 Del Skrevet i går, 15:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Poly uten følelser? Å være polyamorøs handler om å være i forhold med flere der det er følelser... Definisjonen av polyamori er å ha flere romantiske, emojonelle kjærlighetsforhold. Å ha sex med andre, uten følelser, det er åpent forhold, ikke poly. Hvis hun ikke aksepterer at han praktiserer poly-forhold, så må de sammen ta ett valg. Enten gå fra hverandre, eller så må han droppe praktisere det. Og du bør holde deg langt unna inntil de to har bestemt hvordan de vil ha forholdet... At du og han praktiserer polyamorøsitet bak hennes rygg viser jo at dere heller ikke bryr dere om hennes følelser. Polyamorøsitet handler om ærlighet, og dere er uærlig om dere går bak ryggen hennes. Anonymkode: dc335...19a Han får ikke lov av samboeren sin og ha følelser skal kun være sex om di skjønner. Men han har sagt sånn fungerer det ikke. Men da sa hun at det måtte være hemmelig da typ hun ville ikke vite. Det og være åpen om sånt er liksom ikke så innafor eller aksepter da. Så er det noe skal man være i sånt så må begge være enig da om det skal fungere. Han får treffe noen men hun skal ikke vite typ, så da blir det på en måte ikke poly forhold Anonymkode: 4bb3a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:05 #19 Del Skrevet i går, 16:05 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han får ikke lov av samboeren sin og ha følelser skal kun være sex om di skjønner. Men han har sagt sånn fungerer det ikke. Men da sa hun at det måtte være hemmelig da typ hun ville ikke vite. Det og være åpen om sånt er liksom ikke så innafor eller aksepter da. Så er det noe skal man være i sånt så må begge være enig da om det skal fungere. Han får treffe noen men hun skal ikke vite typ, så da blir det på en måte ikke poly forhold Anonymkode: 4bb3a...0fc Det er ikke poly om han ikke får ha følelser. Da er det åpent forhold der han har sex med hvem han vil. Hvis han ønsker praktisere polyamorøst forhold, så må han også ha respekt for sin partner. Om han involverer seg romantisk med noen uten hennes samtykke så er det ikke polyamori, det er drittsekk-oppførsel. Anonymkode: dc335...19a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #20 Del Skrevet i går, 16:14 Å herregud, som han juger 😂😂😂 Anonymkode: 810f0...caa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå