Gå til innhold

Hva i faen feiler det enkelte folk? Fikk spørsmål fra en som har ghostet meg om jeg vet hvorfor hun gjorde det ...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun har for øvrig aldri unblocka meg heller :D Så jeg er fortsatt blokkert. Dialog og utstrakt hånd? Not so much.

TS

Anonymkode: 225ac...f15

Men hvordan vet du det? Jeg har blokkert mennesker som har skadet meg. Vet de at jeg har blokkert de eller tror de bare at jeg ikke svarer?

(Og situasjonen er ikke like din. Hvis ikke du har voldtatt etc hun som har blokkert deg)

Anonymkode: bcb58...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 9.55):

Problemet er at vi må fortsette å samarbeide videre. Jeg ønsket heller ikke å gi henne et slik pedagogisk og langt svar.

Nå har du kastet ballen over på henne, hun tok seg sammen å gjorde oppgaven. Da fortsetter du å gi henne beskjed om det er din jobb. 

Hun har nok en greie med deg, og tror at alt dreier seg om deg, og når de gjør sånt, er det som regel ett eller annet de mener du bør skjønne av deg selv. Er kvinne selv , og opplevd endel kvinner slik.  Og når du evnt får forklaringen, så er det langt unna min fantasi å gjette. 

Jeg har da vært tydelig  på at jeg forholder meg til det jeg blir konfrontert med, ikke va andre måtte mene jeg må skjlnne av meg selv. 

Dette er bekjentskaper som oftest trekker seg litt vekk, og jar endel problemer med seg selv.

Anonymkode: caf0e...84c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun sluttet å svare etter EN melding. Vel vitende om at svaret var viktig for å kunne gjennomføre arrangementet. Bare fordi hun var sur på meg.

Altså hun prøvde å sabotere arrangementet eller i hvertfall gjøre ting vanskelig for deg. Hvis hun hadde hold på å gå på/møte veggen som en foreslo, så hadde hun jo bare sendt en melding eller tatt en tlf.

Jeg har blokkert mennesker, men de vil jeg aldri i hele mitt liv se igjen. De har vært blokkert i flere år og jeg hadde aldri om det så snødde i helvete oppsøkt de. Så du har gjerne rett i at hun hadde en baktanke med det hele.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er ganske spesielt å respondere på den måten ts gjorde når den andre oppsøker henne for å komme med en forklaring. 

Det normale ville vel vært å lytte til det den andre har å si, for så å ta en stilling til det etterpå. Godt mulig forklaringen er helt dust, men det kan jo også være at den er rasjonell.

På måten dette har blitt lagt fram på virker det på meg som om det ligger noe mer i bakgrunnen her.

Anonymkode: 2d431...52b

Jeg syntes det er passe oppførsel  for folk som oppfører seg barnslig å tåpelig, å ikke svarer iht egne ansvars oppgaver  og i tilegg blokker  pga misunnelse. 

Småligheten leve lenge skjønner jeg. 

Så ts skal gi denne kvinnen  fordeler, slik at ts ikke skal bli blokkert? Absolutt ikke. Oppfører du deg dårlig,  så går du tåle å høre at du oppfører  deg dårlig. Enig med ts, dette er bare barnslig oppførsel  , sv voksen person

Anonymkode: caf0e...84c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje hun lå med mannen din

Anonymkode: 05bfc...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, hun prøvde ikke å forklare seg. Hun prøvde å fremskaffe en reaksjon. Hun hadde meg fortsatt blokkert i det hun så meg på butikken og vinket meg til seg. Dialogen foregikk videre slik:

"Hei. Har du merket at jeg ikke svarer deg på telefon?"

"Det har jeg."

"Og at jeg har blokkert deg på Messenger?"

"Ja."

"Vet du hvorfor jeg har gjort det?"

"Nei, og det er ikke så veldig interessant."

"Men vil du virkelig ikke vite hvorfor jeg har gjort det? Hvorfor ikke?"

Mener du at ordene og formuleringene tyder på at denne damen ønsket å si unnskyld og forklare seg? I stedet for å spørre gjentatte ganger om jeg vet/vil vite hvorfor hun har gjort det, kunne hun ha rett og slett sagt den forklaringen. Men hun spiller spill, og får svar deretter.

Hun bygger opp til et poeng. Hun tror at hun sitter med makten, og så river du den vekk og bort fra henne. Jeg er også en sånn person som driter i hva og hvorfor folk gjør og sier ting. Veldig kjedelig for alle som liker drama. De må gå en annen plass.

"Hørte du hva Ola sa?"

"Nei"

"Gjett"

"Nei, jeg vil ikke"

Nei, gjett da, hvorfor gjetter du ikke?"

"Jeg vil ikke"

"Å, du er så kjedelig. Hvis du gjetter skal du få vite hva Ola sa"

"Jeg bryr meg ikke"

Blir mye sutring over dette. Bare unngå sånne folk hvis du kan.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun prøvde å oppgi grunn men du lot henne ikke gjøre det, du kunne spart deg selv for så mye drama hadde du bare latt henne forklare seg.

Anonymkode: 03dee...8b1

Jeg tror ts mener nettopp det motsatte. At hun satte en stopper for dramaet. Så interessant hvordan folk kan se en situasjon så forskjellig.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er du jo som er den barnslige her! 

Dessuten misser du mange sosiale cues. Du aner jo ikke hva som ligger bak atferden hennes. Du antar, og reagerer ekstremt rigid utfra egen antakelse, og nekter å la deg opplyse. 

Det du gjorde på butikken kaller jeg og andre som plukker opp sosiale nyanser å lage en scene. Man kommer langt i livet ved å lytte og være litt rund i kantene. Men det er kanskje "barnslig" av meg å si det, mistenker jeg. 🤪

Anonymkode: be036...e7c

tror det heller er snakk om at personen TS møtte på virker til å være en veldig useriøs person. 

Anonymkode: 27d49...f58

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette blir jo bare spekulasjoner ut ifra hvordan denne tråden leses, men slik ts fremstår her kan hun virke ganske aggressiv og konfronterende, og hvis den andre da er konfliktsky kan det jo være at hun ønsket å ta praten ute blant folk.

Men dette kan man jo ikke vite all den tid man ikke selv var i situasjonen. Men alle saker har i hvert fall to sider - også denne.

Slike personer som TS møtte på driver bare på slik med folk de føler seg trygg på ... 

Anonymkode: 27d49...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje hun hadde fått kreft eller noen i nær familie var død eller noe, var innlagt på psykiatrisk sykehus eller noe. Det høres jo veldig rart ut om det bare var trass

Anonymkode: 4c4c4...16f

Det finnes mennesker som er sånn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har skumlest gjennom tråden. Rar oppførsel av dama, og skjønner TS sånn sett. MEN det virker litt som om TS ikke vil vite hva som kan være grunnen fordi hun kanskje er redd for å høre at hun faktisk kan ha gjort/sagt noe galt. Litt sånn "stikke hodet i sanden" opplegg. 

Anonymkode: 7d8c4...cc8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er ganske spesielt å respondere på den måten ts gjorde når den andre oppsøker henne for å komme med en forklaring. 

Det normale ville vel vært å lytte til det den andre har å si, for så å ta en stilling til det etterpå. Godt mulig forklaringen er helt dust, men det kan jo også være at den er rasjonell.

På måten dette har blitt lagt fram på virker det på meg som om det ligger noe mer i bakgrunnen her.

Jeg synes det er ganske spesielt å ikke svare på meldinger om en oppgave man har fått tildelt, for så å blokkere og til slutt spørre «vet du hvorfor jeg blokkerte deg?».

Det normale ville være å svare på meldingen, og eventuelt komme med innsigelser til hvorfor man ikke kan utføre oppgaven, ikke å stikke hodet i sanden for så å stille spørsmål på en konfronterende måte. Det normale er å ta det opp med ts og eventuelt forklare det hele, ikke ta «autoritær-forelder-fra-gamle dager»-måten med å spørre barnet om hvorfor det tror det fikk juling av forelderen.

Anonymkode: fd810...6be

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann.I.F

Du skriver at du ikke er del av en klikk og at du føler at du blir brukt. Nå valgte ei dame å blokkere deg og du vet ikke hvorfor. 

Er dette deg som setter grenser og gir et føkk you til bygdedyret og små lokalsamfunn som stenger ute nyinnflytta? Eller er du redd for hva hun kunne finne på å si og du beskyttet deg mot å bli såret?

Jeg tror nok jeg hadde reagert som deg. Hevet meg over drama fra voksne mennesker og sagt i fra at det faktisk ikke interesserte meg hva hun hadde å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje hun lå med mannen din

Du må være et av byens mest ynkelige personer. Føltes det godt å skrive det?

Anonymkode: 4e107...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 9.21):

Jeg hadde nok vært interessert i å få vite hvorfor. For å kunne forbedre mitt forhold til andre mennesker. For det er det helt tydelig at du trenger noen tips om.

Anonymkode: 5ea16...f23

Eller andre veien rundt. 

Anonymkode: 9c3ee...dac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette blir jo bare spekulasjoner ut ifra hvordan denne tråden leses, men slik ts fremstår her kan hun virke ganske aggressiv og konfronterende, og hvis den andre da er konfliktsky kan det jo være at hun ønsket å ta praten ute blant folk.

Men dette kan man jo ikke vite all den tid man ikke selv var i situasjonen. Men alle saker har i hvert fall to sider - også denne.

Hadde hun vært konfliktsky så hadde hun aldri spurt!

Anonymkode: 9c3ee...dac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du må være et av byens mest ynkelige personer. Føltes det godt å skrive det?

Anonymkode: 4e107...45a

Nei? Hvorfor skulle det være godt å skrive det? Hvorfor er jeg en av de mest ynkelige personene i byen pga et spørsmål? Det kan jo være hvilken som helst årsak. Det KAN faktisk være årsaker ts ikke vet om. Årsaker som ikke handler om at det er synd på den andre kvinnen, men allikevel noe annet enn ts ser for seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hæ? Hun prøvde jo å forklare seg men ts lot henne ikke forklare seg.

Anonymkode: 03dee...8b1

Hun slang med kjeften. Faen så mange dumme nek som sitter her på kg

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo ikke sikkert at dette handler om TS.
For alt vi vet kan hun ha problemer med helsen, høy belastning på jobb, syke foreldre, syke barn eller noe annet i privatlivet som gjør at hun ikke lenger har overskudd til å delta i komitéen. Og så har hun blokkert alle i komiteen for å beskytte seg selv i en kortere periode, kanskje fordi hun ikke var klar for å fortelle noen om problemene. Men at nå var hun klar for å forklare hva som skjedde, men ble altså møtt av TS på en helt annen måte enn hva hun hadde sett for seg.
TS skriver at det er et lite miljø, så denne damen har kanskje fryktet at sladderen ville gå om hun trakk seg fra komiteen, og så valgte hun heller en slags strutsetaktikk der hun blokkerte og lot som at hun var usynlig. Jeg tenker at det er veldig menneskelig.

Og jeg tenker at TS har gått glipp av en mulighet til å få seg en god venn. Om TS hadde møtt henne med empatisk forundring, så kunne hun i stedet blitt en støtte for denne damen, og et vennskap kunne utviklet seg. Nå har TS i stedet valgt å skape enda større avstand. 

Anonymkode: 07879...464

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 er du seriøs 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du forstår at det DU driver med, er også antakelser og spekulasjoner? Jeg er verken aggressiv eller konfronterende. Det er ikke jeg som har oppsøkt henne på offentlig sted og begynt å mase, for eksempel. Alle saker har to sider. Det merkelige er at mange damer i denne tråden automatisk tar den andre damens side, uten å ha vært i situasjonen, og tillegger meg masse egenskaper, ber meg om å få hjelp med sosiale koder og så videre. DET er merkelig, eller kanskje ikke. De er vel av samme ulla som dramadama fra komiteen.

Jeg sitter med samme inntrykket 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...