Gå til innhold

Hva i faen feiler det enkelte folk? Fikk spørsmål fra en som har ghostet meg om jeg vet hvorfor hun gjorde det ...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å være litt mye og masete dreier seg ikke kun om antall meldinger på sms og mail, samt telefoni telefoni.

Anonymkode: a81e3...59c

Dere klarer ikke å gi dere med å vri dette over til at det er ts som har bæsjet på leggen? Dette er ganske pinlig å lese, jeg anbefaler deg til å slutte nå.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke sikkert at dette handler om TS.
For alt vi vet kan hun ha problemer med helsen, høy belastning på jobb, syke foreldre, syke barn eller noe annet i privatlivet som gjør at hun ikke lenger har overskudd til å delta i komitéen. Og så har hun blokkert alle i komiteen for å beskytte seg selv i en kortere periode, kanskje fordi hun ikke var klar for å fortelle noen om problemene. Men at nå var hun klar for å forklare hva som skjedde, men ble altså møtt av TS på en helt annen måte enn hva hun hadde sett for seg.
TS skriver at det er et lite miljø, så denne damen har kanskje fryktet at sladderen ville gå om hun trakk seg fra komiteen, og så valgte hun heller en slags strutsetaktikk der hun blokkerte og lot som at hun var usynlig. Jeg tenker at det er veldig menneskelig.

Og jeg tenker at TS har gått glipp av en mulighet til å få seg en god venn. Om TS hadde møtt henne med empatisk forundring, så kunne hun i stedet blitt en støtte for denne damen, og et vennskap kunne utviklet seg. Nå har TS i stedet valgt å skape enda større avstand. 

Anonymkode: 07879...464

Wow, er det mulig...?

Anonymkode: f6a3d...57b

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet om det er damen selv som har sagt at hun oppførte seg slik pga misunnelse eller om det var noe de andre antok?

Anonymkode: 97d3a...dd3

Hun har sendt melding til ei annen i komiteen, der det lyste av at misunnelsen var grunnen. Mer presist sagt, min sønn ble tatt inn på regionlagt, mens hennes ble vraket. Simple as that.

Anonymkode: 225ac...f15

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere klarer ikke å gi dere med å vri dette over til at det er ts som har bæsjet på leggen? Dette er ganske pinlig å lese, jeg anbefaler deg til å slutte nå.

Wow, er det mulig...?

Jepp, det er alltid døde foreldre, tredje verdenskrig og alien-invasjonen som er grunnen til dårlig oppførsel, ikke at enkelte mennesker rett og slett oppfører seg dårlig.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har sendt melding til ei annen i komiteen, der det lyste av at misunnelsen var grunnen. Mer presist sagt, min sønn ble tatt inn på regionlagt, mens hennes ble vraket. Simple as that.

Så det var noe de antok, altså.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, det er alltid døde foreldre, tredje verdenskrig og alien-invasjonen som er grunnen til dårlig oppførsel, ikke at enkelte mennesker rett og slett oppfører seg dårlig.

Men her vet vi ikke hvorfor hun oppførte seg som hun gjorde, fordi du lot henne ikke få forklare seg.

Men vi vet i det minste at det ikke er døde foreldre, tredje verdenskrig og alien-invasjonen som ligger bak din oppførsel.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så for deg er det helt logisk å være så investert i barnas fritidsaktiviteter at det oppleves rasjonelt å blokkere foresatt til en unge med mer suksess av ren misunnelse? Det er den mest sannsynlige grunnen du kan tenke deg? Og det er så sannsynlig at du ikke engang gidder å høre på en forklaring? 

Dette er jo helt komedie. På seg selv kjenner man andre, er det noe som heter. Denne tråden er et veldig godt bilde på det. 

Anonymkode: be036...e7c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns det er ganske spesielt å respondere på den måten ts gjorde når den andre oppsøker henne for å komme med en forklaring. 

Det normale ville vel vært å lytte til det den andre har å si, for så å ta en stilling til det etterpå. Godt mulig forklaringen er helt dust, men det kan jo også være at den er rasjonell.

På måten dette har blitt lagt fram på virker det på meg som om det ligger noe mer i bakgrunnen her.

Anonymkode: 2d431...52b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en seriøs intensjon om å rydde opp i grunnen til at man har valgt å blokkere noen, gjør man det ikke på butikken. Man tar ikke en slik samtale i full offentlighet. Bare det er nok til at man forstår at denne damen har sine utfordringer på det sosiale planet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så for deg er det helt logisk å være så investert i barnas fritidsaktiviteter at det oppleves rasjonelt å blokkere foresatt til en unge med mer suksess av ren misunnelse? Det er den mest sannsynlige grunnen du kan tenke deg? Og det er så sannsynlig at du ikke engang gidder å høre på en forklaring? 

Dette er jo helt komedie. På seg selv kjenner man andre, er det noe som heter. Denne tråden er et veldig godt bilde på det. 

Anonymkode: be036...e7c

Nei. Men hun har tidligere uttalt at uttaket var urettferdig (ikke bare mot meg), kranglet med treneren osv. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg syns det er ganske spesielt å respondere på den måten ts gjorde når den andre oppsøker henne for å komme med en forklaring. 

Det normale ville vel vært å lytte til det den andre har å si, for så å ta en stilling til det etterpå. Godt mulig forklaringen er helt dust, men det kan jo også være at den er rasjonell.

På måten dette har blitt lagt fram på virker det på meg som om det ligger noe mer i bakgrunnen her.

Dette handler jo mye om hvordan den andre valgte å "møte" ts på, på en provoserende og konfronterende måte. Hvorfor skal ts, eller hvem som helst, finne seg i å bli behandlet sånn, spesielt etter at det er andre parten som startet det hele?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å blokkere noen er ganske drastisk når man skal samarbeide om noe. Å møte den type oppførsel med en "no bullshit" holdning er helt innafor.

Anonymkode: 4e107...45a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette handler jo mye om hvordan den andre valgte å "møte" ts på, på en provoserende og konfronterende måte. Hvorfor skal ts, eller hvem som helst, finne seg i å bli behandlet sånn, spesielt etter at det er andre parten som startet det hele?

Dette blir jo bare spekulasjoner ut ifra hvordan denne tråden leses, men slik ts fremstår her kan hun virke ganske aggressiv og konfronterende, og hvis den andre da er konfliktsky kan det jo være at hun ønsket å ta praten ute blant folk.

Men dette kan man jo ikke vite all den tid man ikke selv var i situasjonen. Men alle saker har i hvert fall to sider - også denne.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette blir jo bare spekulasjoner ut ifra hvordan denne tråden leses, men slik ts fremstår her kan hun virke ganske aggressiv og konfronterende, og hvis den andre da er konfliktsky kan det jo være at hun ønsket å ta praten ute blant folk.

Men dette kan man jo ikke vite all den tid man ikke selv var i situasjonen. Men alle saker har i hvert fall to sider - også denne.

Du forstår at det DU driver med, er også antakelser og spekulasjoner? Jeg er verken aggressiv eller konfronterende. Det er ikke jeg som har oppsøkt henne på offentlig sted og begynt å mase, for eksempel. Alle saker har to sider. Det merkelige er at mange damer i denne tråden automatisk tar den andre damens side, uten å ha vært i situasjonen, og tillegger meg masse egenskaper, ber meg om å få hjelp med sosiale koder og så videre. DET er merkelig, eller kanskje ikke. De er vel av samme ulla som dramadama fra komiteen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg leser bare det som står, og prøver ikke å tolke teksten på noen måte, jeg har ikke behov for å vri på det som står, og ikke sliter jeg med leseforståelsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du forstår at det DU driver med, er også antakelser og spekulasjoner? Jeg er verken aggressiv eller konfronterende. Det er ikke jeg som har oppsøkt henne på offentlig sted og begynt å mase, for eksempel. Alle saker har to sider. Det merkelige er at mange damer i denne tråden automatisk tar den andre damens side, uten å ha vært i situasjonen, og tillegger meg masse egenskaper, ber meg om å få hjelp med sosiale koder og så videre. DET er merkelig, eller kanskje ikke. De er vel av samme ulla som dramadama fra komiteen.

Morsomt at du skriver akkurat det samme som den du siterer - vedkommende skrev jo nettopp at det var spekulasjoner og at alle saker har to sider.

Veldig mange i tråden har reagert på måten dama gjorde dette på, vet ikke om du har hoppet bukk over det? Men du får mer og mer motbør pga den uforsonelige og aggressive måten du fremstår på i tråden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 10.00):

Nei, jeg ønsker ikke å premiere bøller. Hun lot først være å utføre en enkel oppgave som hun selv ønsket å ta, for så å ghoste slik at ingen av oss skjønte om vi skulle steppe inn for henne, eller om hun faktisk dukket opp. Bøller må faktisk begynne å forstå at de ikke blir premiert og krøpet for. Oppfør deg som folk, så får du respekt tilbake. Hun satte tonen og maste om jeg visste hvorfor hun blokkert meg. Altså, hun er fullt klar over at blokkering ikke er OK, og begynte i en slik tone. Hadde hun ønsket å si unnskyld og prate ut, måtte hun ha ordlagt seg annerledes, ikke gå til enda et angrep. 

Hva om hun skulle forklare en sårbar privat grunn 🤷‍♀️

Du virker litt nådeløs?

La nå dama forklare og SÅ eventuelt ta en «jaha». 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du starter innlegget ditt med at du ikke tilhører noen klikk og peker på alle andre. Etter å ha lest denne tråden, er det ingen av de årsakene du oppgir som er grunnen til at du ikke tilhører noen- det er din egen fremtoning. For den barnslige her, er så definitivt deg. Bare lukk øya du, men det er du som taper på dette der du bor, og det er du som kommer tapende ut av dette på sikt.

Anonymkode: e3a57...d7d

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du starter innlegget ditt med at du ikke tilhører noen klikk og peker på alle andre. Etter å ha lest denne tråden, er det ingen av de årsakene du oppgir som er grunnen til at du ikke tilhører noen- det er din egen fremtoning. For den barnslige her, er så definitivt deg. Bare lukk øya du, men det er du som taper på dette der du bor, og det er du som kommer tapende ut av dette på sikt.

Anonymkode: e3a57...d7d

Hvis jeg taper på å ikke omgås folk som ghoster og spiller spill i en alder over 40, så er det like greit at jeg er taperen. Med dette takker jeg for alle svar, og anser diskusjonen som avsluttet fra min side. Takk.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg leser bare det som står, og prøver ikke å tolke teksten på noen måte, jeg har ikke behov for å vri på det som står, og ikke sliter jeg med leseforståelsen. 

Men hvor står det i HI at hun kontaktet ts på en provoserende og konfronterende måte? Det kan godt være at jeg sliter med leseforståelse, men det ser jeg ingen sted.

At hun ble provosert av måten hun ble møtt på i etterkant er jo i mine øyne forståelig. Det kunne jo være at hun ønsket å forklare seg og beklage seg, men det fikk hun jo ikke sjansen til før hun ble halshugd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 12.12):

Og selvfølgelig merker man når man er blokkert. 

Hvordan merker du det? Er det noe du hører når du ringer? Og hvordan vet du at det er blokkert. Er nysgjerrig.

Anonymkode: bcb58...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...