Gå til innhold

Hva i faen feiler det enkelte folk? Fikk spørsmål fra en som har ghostet meg om jeg vet hvorfor hun gjorde det ...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo ikke sikkert at dette handler om TS.
For alt vi vet kan hun ha problemer med helsen, høy belastning på jobb, syke foreldre, syke barn eller noe annet i privatlivet som gjør at hun ikke lenger har overskudd til å delta i komitéen. Og så har hun blokkert alle i komiteen for å beskytte seg selv i en kortere periode, kanskje fordi hun ikke var klar for å fortelle noen om problemene. Men at nå var hun klar for å forklare hva som skjedde, men ble altså møtt av TS på en helt annen måte enn hva hun hadde sett for seg.
TS skriver at det er et lite miljø, så denne damen har kanskje fryktet at sladderen ville gå om hun trakk seg fra komiteen, og så valgte hun heller en slags strutsetaktikk der hun blokkerte og lot som at hun var usynlig. Jeg tenker at det er veldig menneskelig.

Og jeg tenker at TS har gått glipp av en mulighet til å få seg en god venn. Om TS hadde møtt henne med empatisk forundring, så kunne hun i stedet blitt en støtte for denne damen, og et vennskap kunne utviklet seg. Nå har TS i stedet valgt å skape enda større avstand. 

Anonymkode: 07879...464

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For alt vi vet kan hun ha problemer med helsen, høy belastning på jobb, syke foreldre, syke barn eller noe annet i privatlivet som gjør at hun ikke lenger har overskudd til å delta i komitéen. Og så har hun blokkert alle i komiteen for å beskytte seg selv i en kortere periode, kanskje fordi hun ikke var klar for å fortelle noen om problemene. Men at nå var hun klar for å forklare hva som skjedde, men ble altså møtt av TS på en helt annen måte enn hva hun hadde sett for seg.
TS skriver at det er et lite miljø, så denne damen har kanskje fryktet at sladderen ville gå om hun trakk seg fra komiteen, og så valgte hun heller en slags strutsetaktikk der hun blokkerte og lot som at hun var usynlig. Jeg tenker at det er veldig menneskelig.

Og jeg tenker at TS har gått glipp av en mulighet til å få seg en god venn. Om TS hadde møtt henne med empatisk forundring, så kunne hun i stedet blitt en støtte for denne damen, og et vennskap kunne utviklet seg. Nå har TS i stedet valgt å skape enda større avstand. 

Har du i det hele tatt lest hi? Man oppfører seg ikke slik denne damen gjorde uansett hvor dårlig man har det! Og ts er den eneste som ble blokkert! Og vil man be om unnskyldning så gjør man det på,en skikkelig måte og ikke på en slik måte ts beskriver!

Anonymkode: cd3ed...129

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (12 minutter siden):

Hun kunne jo bare forklart seg om hun ville, uten at han skulle legge ut om hva han antok. Hva vil hun med den infoen?

JEG ER IKKE EN MANN.

Anonymkode: 225ac...f15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun har blokkert meg, ikke andre i komiteen. Empatisk forundring etter å ha blitt ghostet? Altså ...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 9.40):

Nok en «la-oss-ta-TS-tråd». Det er jo åpenbart for alle oppegående mennesker at motparten opptrår som en dramaqueen her.

Anonymkode: af0a8...89e

Typisk KG det😅 

Anonymkode: 44e16...bd3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

JEG ER IKKE EN MANN.

Ah, beklager :) Ellers endrer dette ikke noe om hva jeg mener da.

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk vite årsak fra ei av de andre. Misunnelse.

Det tror jeg ikke noe på…

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (4 minutter siden):

Det tror jeg ikke noe på…

Det bryr jeg meg ikke noe om. Folk som skriver i en tråd kun for å si at de ikke tror på det som står, tilfører ikke tråden noe konstruktivt.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja?! Du tolker jo alt helt bokstavelig. Det er jo helt åpenbart at hun ønsket å gi deg en forklaring her.

Anonymkode: be036...e7c

Det er ikke mottagers ansvar å tolke. Hun spilte et spill og hun tapte.  Hun snakket som om hun var berettiget til å blokkere og det var hun jo uansett ikke. Hun er tydeligvis svært svak på å kommunisere. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og det kunne hun har gjort, men hun valgte å storme fornærmet ut. 

Anonymkode: 313c6...69c

Har du reflektert noe på hvorfor dette ble reaksjonen hennes? Kan du se for deg andre forklaringer til at hun trakk seg tilbake og så vinket deg til seg på tomannshånd for å kommunisere enn at hun ville være ekkel med deg? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (På 20.2.2025 den 9.20):

Beste svaret! 
Håpløst opplegg. Du takler det fint da! 

Enig. Glitrende svar. 

Anonymkode: 08e01...514

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det bryr jeg meg ikke noe om. Folk som skriver i en tråd kun for å si at de ikke tror på det som står, tilfører ikke tråden noe konstruktivt.

Har damen selv sagt at hun gjorde det pga misunnelse eller er det noe de andre bare antar?

Anonymkode: 97d3a...dd3

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min oppfattelse av deg i denne konkrete situasjonen, ble gjort i takt med trådens utvikling. Svar du kommer med i takt med denne. Du vet, det vil alltids være mennesker man kommer godt overens med og andre ikke. Noen synes du er ‘’likanes’’ andre ikke. I dette tilfellet ble det litt ugreit/negativt for deg. Kjemi, situasjon, ulike oppfattelser av folk vil ikke alltid være riktig opservert. Man lærer av sine medmennesker og av og til må en gå i seg selv og muligens handle/utrykke og justere seg i forhold til det….c’’.)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min erfaring i livet er at når noen bare forsvinner slik, så er det vanligvis gode grunner for det. Gode grunner for den personen, fordi det er ting den i øyeblikket ikke takler hvis den skal holde seg oppe.

Som regel er det at den personen har fått så mye belastninger at den ikke takler noe mer.

Her gjorde Ts i utgangpunktet ikke noe galt, etterspurte det hun andre skulle gjøre, purret etter en uke. Helt normalt av Ts. Men der slutter det for min del.

Var det ingen av de andre som samarbeidet om dette som ble bekymret for den andre damen når hun plutselig uteble slik? Hvorfor er første reaksjonen å tenke at hun har noe imot TS og at hun er en drittkjerring?

I en slik gruppe så ville det normale vært at en av de andre forsøkte å snakke med henne, finne ut om det er noe galt, om hun trenger hjelp, om hun vil kunne gjøre sin oppgave eller ikke og at dere tilbød dere å ta over hennes oppgave akkurat nå inntil hun kom tilbake, eller fått andre inn om hun ikke lenger hadde kapasitet til å bli med på dette arbeidet.

En person som vil ghoste bare for å ghoste, den ville ikke ha oppsøkt deg på butikken for å forsøke å forklare, Ts! En som ville ghoste bare for å ghoste ville ha unngått deg på butikken! Javel, så var det litt klumsete måte hun la det frem på, men det var veldig tydelig at hun ønsket å forklare deg hva som hadde skjedd.

Du kaller henne barnslig. Men den som oppførte seg barnslig på butikken, det var bare deg selv, Ts! Hun var klossete, du var barnslig! Det voksne ville vært å la henne forklare seg.

Men du er tydeligvis så snurt fordi hun trakk seg tilbake uten et ord at du ikke vil høre. Hadde dere to vært i et kjæresteforhold hvor hun hadde en historikk med å trekke seg unna uten grunn og du hadde fått nok, da kunne reaksjonen din kanskje vært grei. Men i en relasjon hvor dere sitter i samme frivillige arbeidskomité, der var det du som overreagerte noe så innmari!

Du lurer på hva det er som feiler andre... jeg tror du bør stille deg selv spørsmål hvorfor du overreagerer så enormt når en person forsøker å forklare deg noe.

Det er også merkelig at du ikke lytter til henne, som dette gjaldt, men at du er veldig åpen for å lytte til andre som snakker om dette. Det tyder på at dette for deg er mer personlig enn du vil innrømme. Og den historien om "misunnelse", høres lite troverdig.

At hun har reagert på din oppførsel, det forstår jeg godt. Din overreaksjon var såpass at det er lite sjanse for at hun vil fortelle noen den egentlige grunnen til at hun ikke greide å ha kontakt.

Du overreagerte og oppførte deg veldig barnslig på butikken. Det var det ingen grunn til. Årsaken til at hun trakk seg unna i utgangspunktet, den får nok du og andre aldri vite sannheten om etter at du først oppførte deg som du gjorde på butikken og måten dere andre nå sladrer om henne.

Hvorfor er du så angrepsvillig? Har du aldri opplevd nok i livet til å forstå at det kan være gode og til og med alvorlige årsaker til at noen trekker seg unna en periode?

Hun kunne ha forsøkt å unngå deg på butikken, men hun forsøkte i det minste å være voksen nok til å ta dette opp med deg personlig, gi deg en forklaring. Men den ønsket du ikke. Det er greit, men ikke skyld på henne for at du ikke ønsket en forklaring og at du oppførte deg barnslig på butikken!

Anonymkode: c280b...775

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du reflektert noe på hvorfor dette ble reaksjonen hennes? Kan du se for deg andre forklaringer til at hun trakk seg tilbake og så vinket deg til seg på tomannshånd for å kommunisere enn at hun ville være ekkel med deg? 

TS her. Midt i butikken er ikke tomannshånd. Hun kunne ha sendt en melding.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring i livet er at når noen bare forsvinner slik, så er det vanligvis gode grunner for det. Gode grunner for den personen, fordi det er ting den i øyeblikket ikke takler hvis den skal holde seg oppe.

Som regel er det at den personen har fått så mye belastninger at den ikke takler noe mer.

Her gjorde Ts i utgangpunktet ikke noe galt, etterspurte det hun andre skulle gjøre, purret etter en uke. Helt normalt av Ts. Men der slutter det for min del.

Var det ingen av de andre som samarbeidet om dette som ble bekymret for den andre damen når hun plutselig uteble slik? Hvorfor er første reaksjonen å tenke at hun har noe imot TS og at hun er en drittkjerring?

I en slik gruppe så ville det normale vært at en av de andre forsøkte å snakke med henne, finne ut om det er noe galt, om hun trenger hjelp, om hun vil kunne gjøre sin oppgave eller ikke og at dere tilbød dere å ta over hennes oppgave akkurat nå inntil hun kom tilbake, eller fått andre inn om hun ikke lenger hadde kapasitet til å bli med på dette arbeidet.

En person som vil ghoste bare for å ghoste, den ville ikke ha oppsøkt deg på butikken for å forsøke å forklare, Ts! En som ville ghoste bare for å ghoste ville ha unngått deg på butikken! Javel, så var det litt klumsete måte hun la det frem på, men det var veldig tydelig at hun ønsket å forklare deg hva som hadde skjedd.

Du kaller henne barnslig. Men den som oppførte seg barnslig på butikken, det var bare deg selv, Ts! Hun var klossete, du var barnslig! Det voksne ville vært å la henne forklare seg.

Men du er tydeligvis så snurt fordi hun trakk seg tilbake uten et ord at du ikke vil høre. Hadde dere to vært i et kjæresteforhold hvor hun hadde en historikk med å trekke seg unna uten grunn og du hadde fått nok, da kunne reaksjonen din kanskje vært grei. Men i en relasjon hvor dere sitter i samme frivillige arbeidskomité, der var det du som overreagerte noe så innmari!

Du lurer på hva det er som feiler andre... jeg tror du bør stille deg selv spørsmål hvorfor du overreagerer så enormt når en person forsøker å forklare deg noe.

Det er også merkelig at du ikke lytter til henne, som dette gjaldt, men at du er veldig åpen for å lytte til andre som snakker om dette. Det tyder på at dette for deg er mer personlig enn du vil innrømme. Og den historien om "misunnelse", høres lite troverdig.

At hun har reagert på din oppførsel, det forstår jeg godt. Din overreaksjon var såpass at det er lite sjanse for at hun vil fortelle noen den egentlige grunnen til at hun ikke greide å ha kontakt.

Du overreagerte og oppførte deg veldig barnslig på butikken. Det var det ingen grunn til. Årsaken til at hun trakk seg unna i utgangspunktet, den får nok du og andre aldri vite sannheten om etter at du først oppførte deg som du gjorde på butikken og måten dere andre nå sladrer om henne.

Hvorfor er du så angrepsvillig? Har du aldri opplevd nok i livet til å forstå at det kan være gode og til og med alvorlige årsaker til at noen trekker seg unna en periode?

Hun kunne ha forsøkt å unngå deg på butikken, men hun forsøkte i det minste å være voksen nok til å ta dette opp med deg personlig, gi deg en forklaring. Men den ønsket du ikke. Det er greit, men ikke skyld på henne for at du ikke ønsket en forklaring og at du oppførte deg barnslig på butikken!

Anonymkode: c280b...775

Jeg har aldri blokkert noen uten videre, nei. Jeg oppfører meg som en voksen. Har jeg samarbeid med noen, så svarer jeg. Kan jeg ikke svare, så sender jeg melding og sier det. Jeg mistet moren min i september, da vi hadde en stor turnering. Jeg sendte en melding på felleschat der jeg informerte om det og sa at jeg blir noe redusert en stund fremover, og ønsker helt fred i en uke. 

Denne dama har ikke mistet noen, og både vært på fester, på butikken, på treningen med ungene og sånt. Det er ikke slik at man burde være bekymret for henne fordi noe hadde skjedd. Hun oppførte seg vanlig ellers. Å trekke seg unna og blokkere ETT menneske, er heller ikke vanlig. Når man trekker seg unna, så trekker man seg unna de fleste. Ikke en bestemt person.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

JEG ER IKKE EN MANN.

Men er det så farlig at folk tror det..? Du fremstår nokså hissig. Hvis du er slik som du er i denne tråden (skriftlig) i andre sammenhenger så vil nok folk reagere 

Anonymkode: 405ff...008

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 9.14):

Jeg bor dessverre på et sted med mange "klikker", der jeg ikke er en del av noen "klikk" - ikke har jeg vokst opp her, ikke har jeg drevet med idrett i ungdomstiden her, ikke har jeg noen jobbklikker, familie eller noe annet. Det hender derfor en del at folk overser meg eller behandler meg som et nyttig verktøy - har kontakt med meg når de har bruk for meg, og så avviser meg ellers.

Nå er det ei som jeg sitter i samme komite på fotballen med. Vi MÅ samarbeide, så det er ikke slik at vi kan velge å overse hverandre. Jeg yter masse til gruppa, jobber mye dugnad, tar meg av planleggingen, foreslår noe, er alltid positiv og respektfull. Den ene dama i komiteen har sluttet å svare på meldinger fra meg, og tar ikke telefonen når jeg ringer. Jeg tok det til meg, og begynt å prate kun med de andre medlemmene i gruppa. I går møtte jeg henne på butikken, og hun spør om jeg merket at hun ikke svarer når jeg ringer/sender melding. Jeg sa at det har jeg merket. Så spurte hun om jeg visste hvorfor hun gjorde det. Altså, hva faen? Når du velger å ghoste andre mennesker du MÅ samarbeide med, i en alder av 42, så må du forvente at disse andre menneskene tar det til seg og avslutter kontakten med deg. Jeg er ikke fem år, og spiller ikke spill. Hun spurte meg faktisk to ganger. Jeg kunne ikke dy meg, og svarte at jeg tror hun gjorde det fordi hun oppfører seg barnslig. Da ble hun sur og gikk. 

Hva feiler det enkelte folk?

Kanskje hun hadde fått kreft eller noen i nær familie var død eller noe, var innlagt på psykiatrisk sykehus eller noe. Det høres jo veldig rart ut om det bare var trass

Anonymkode: 4c4c4...16f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skrev ikke at det er normal folkeskikk å ghoste, men du legger deg på nivå med henne ved å avfeie henne før hun har sagt grunnen. Det kan være en håpløs grunn til at hun gjorde det, men det kan også være noe ala hun har møtt veggen e.l., selv om hun da burde vært åpen om at hun trakk seg. 

På svarene dine høres du litt aggresiv og direkte ut. Er du sånn til vanlig skjønner jeg at det ikke er kompatibelt med alle.

Anonymkode: 52172...68b

Jeg digger mennesker som ikke finner seg i tåpelig oppførsel!👏👏 Hvorfor skal ts krype og være ydmyk overfor denne andre kvinnen, hvorfor gi den kvinnen den makten?

Anonymkode: f6a3d...57b

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har aldri blokkert noen uten videre, nei. Jeg oppfører meg som en voksen. Har jeg samarbeid med noen, så svarer jeg. Kan jeg ikke svare, så sender jeg melding og sier det. Jeg mistet moren min i september, da vi hadde en stor turnering. Jeg sendte en melding på felleschat der jeg informerte om det og sa at jeg blir noe redusert en stund fremover, og ønsker helt fred i en uke. 

Denne dama har ikke mistet noen, og både vært på fester, på butikken, på treningen med ungene og sånt. Det er ikke slik at man burde være bekymret for henne fordi noe hadde skjedd. Hun oppførte seg vanlig ellers. Å trekke seg unna og blokkere ETT menneske, er heller ikke vanlig. Når man trekker seg unna, så trekker man seg unna de fleste. Ikke en bestemt person.

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet om det er damen selv som har sagt at hun oppførte seg slik pga misunnelse eller om det var noe de andre antok?

Anonymkode: 97d3a...dd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...