AnonymBruker Skrevet 20. februar #61 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blir veldig nysgjerrig selv på hva denne grunnen er! Særlig siden hun spurte to ganger, hun hadde visst veeldig lyst til å si det. Tipper det var kjempebarnslig. Anonymkode: 0469d...041 Det er det jeg også tenker. Når hun først spurte om jeg hadde MERKET at hun ghostet meg. Så spurte hun om jeg visste hvorfor hun gjorde det. Så spurte hun en gang til, da jeg ikke responderte. Hun visste jo veldig godt at jeg merket det. Ellers hadde jeg ikke sendt purremeldingen. Og selvfølgelig merker man når man er blokkert. Anonymkode: 225ac...f15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 20. februar #62 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble ikke for intens. Jeg sendte EN melding som gikk ut på en oppgave som ble tildelt henne, og som hun ikke utførte innen fristen. Hun besvarte ikke meldingen. Jeg sendte enda en melding en uke senere, som påminnelse. Da begynte frister å nærme seg, og vi måtte vite om hun var med, eller om vi måtte overta oppgaven hennes. Hun svarte ikke på denne. Da ringte jeg henne, og fant ut at jeg var blokkert. Vi har også gruppechat, men det er ikke nødvendig å skrive til hele gruppa for å minne EN person på en konkret oppgave. Jeg gjorde det også slik for å ikke henge henne ut foran hele gruppa fordi oppgaven ikke var utført. Anonymkode: 225ac...f15 Jeg blir litt forvirret her. Har fristen gått ut eller ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #63 Del Skrevet 20. februar Herlighet hva folk her er opptatte av å få svar på hvorfor man blir ghostet. Det spillet hadde ikke jeg heller giddet. Som voksne mennesker snakker man til hverandre hvis man har problemer med noe. Man ghoster ikke. Så utrolig barnslig. Min søster har ghostet meg og jeg er ikke noe interessert i hvorfor. Jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt og hvis hun mener det så får hun vel si det da så jeg kan be om unnskyldning. Jeg skal ikke trenge jakte på henne. Min søster er 50 og har psykiske problemer og det er ikke noen idé å spille hennes spill. Anonymkode: fbcd7...259 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #64 Del Skrevet 20. februar Jeg hadde sannsynligvis vært nysgjerrig på en forklaring (jeg har selv blitt ghosta, av det jeg trodde var min beste venninne), men samtidig virker jo denne personen både barnslig og full av issues. Dermed hadde det sannsynligvis ikke kommet noe som helst konstruktivt fra henne om du hadde spurt om forklaring, kun galle og forsøk på å bryte ned. Så applaus til deg for å bare takke nei og gå 👍 Anonymkode: ce66a...68b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #65 Del Skrevet 20. februar Føler virkelig med deg, TS. Det er nok en bivirkning av at du er grei og noenlunde seriøs, jeg har møtt på dem når jeg var mer oppegående, hahahahha. Man skjønner jo faen meg ingenting. Får grøsninger over hele meg. Anonymkode: 27d49...f58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #66 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor tror du at jeg er en mann? Jeg er en kvinne. Anonymkode: 225ac...f15 Ordet type i denne settingen trenger ikke å være kjønnet. Altså når man sier «du virker som en sjalu type»/«typisk sjalu person». Anonymkode: b7717...78b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 20. februar #67 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må Ha gjort noe. Voksne mennesker blokkerer jo ikke andre bare for gøy. Kanskje det er noe du har gjort mot noen hun kjenner, eller henne tidligere (ikke at det unnskylder noe altså). Anonymkode: 106a1...668 Legg av deg det der, a. Voksne mennesker er helt kapable til å oppføre seg som drittunger de og. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #68 Del Skrevet 21. februar Jeg forstår ikke at du, når hun inviterer til å forklare seg, klassifiserer den oppklarende videre dialogen som å "premiere bøller" og noe du avstår fra. Å nekte å ta imot en utstrakt hånd pga prinsipp og betingelser om "riktig" kommunikasjon er også ganske barnslig nemlig. Det er du som har ansvaret for at dialogen gikk i stå nå. Pga rigide prinsipper. Hun spurte to ganger. Ikke for å gni det inn, men fordi hun ønsket å forklare. At du ikke er "interessert" i dette er veldig merkelig, spesielt siden du har stort behov for å kategorisere dette som barnslig. I mine øyne er du den barnslige og hun den voksne som tok initiativet til oppklaring. Alle bør være interesserte i hvordan de fremstår for andre. Er det viktigere for deg å ikke avvike fra egne regler enn å åpne for dialog når en viktig relasjon har fått i stå? Takker du alltid kategorisk nei til feedback hvis den ikke presenteres "voksent" nok for deg? Tror det kan koste deg ganske dyrt både i form av rykter og rolle. Du skal ha ganske korte antenner og lang historikk med mobbing, evt være godt inne på spekteret for å ikke skjønne at hennes spørsmål var en invitasjon til oppklaring fremfor hoverende drama. Har man krenket deg én gang har man tydeligvis ikke sjans til å komme inn i varmen igjen. Det er en ganske kjip egenskap å ha dersom du er koordinator for dugnad og oppgaver i en forening som krever at du har mye kontakt med folk... Anonymkode: be036...e7c 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #69 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke at du, når hun inviterer til å forklare seg, klassifiserer den oppklarende videre dialogen som å "premiere bøller" og noe du avstår fra. Å nekte å ta imot en utstrakt hånd pga prinsipp og betingelser om "riktig" kommunikasjon er også ganske barnslig nemlig. Det er du som har ansvaret for at dialogen gikk i stå nå. Pga rigide prinsipper. Hun spurte to ganger. Ikke for å gni det inn, men fordi hun ønsket å forklare. At du ikke er "interessert" i dette er veldig merkelig, spesielt siden du har stort behov for å kategorisere dette som barnslig. I mine øyne er du den barnslige og hun den voksne som tok initiativet til oppklaring. Alle bør være interesserte i hvordan de fremstår for andre. Er det viktigere for deg å ikke avvike fra egne regler enn å åpne for dialog når en viktig relasjon har fått i stå? Takker du alltid kategorisk nei til feedback hvis den ikke presenteres "voksent" nok for deg? Tror det kan koste deg ganske dyrt både i form av rykter og rolle. Du skal ha ganske korte antenner og lang historikk med mobbing, evt være godt inne på spekteret for å ikke skjønne at hennes spørsmål var en invitasjon til oppklaring fremfor hoverende drama. Har man krenket deg én gang har man tydeligvis ikke sjans til å komme inn i varmen igjen. Det er en ganske kjip egenskap å ha dersom du er koordinator for dugnad og oppgaver i en forening som krever at du har mye kontakt med folk... Anonymkode: be036...e7c Nei, det var den ikke, gitt. Hun har nå sendt en skikkelig drittmelding til ei annen i komiteen, der hun blant annet kaller meg stokk dum. Hun ønsket ingen forklaring, men å fremprovosere en reaksjon hun ikke fikk da hun ghostet meg. Grunnen til ghostingen er for øvrig misunnelse, har jeg funnet ut. Når det gjelder det siste du skriver, så er det slik at når du har vært dritt mot noen, så er det naturlig å si UNNSKYLD. Det er ikke slik at du kan bare fortsette å ture frem som du vil, og "bli tatt inn i varmen" uten å gjøre noe for det. Spørsmålet "har du merket at jeg har blokkert deg?" er ikke akkurat en invitasjon til dialog. En invitasjon ville ha vært "unnskyld at jeg blokkerte deg, men grunnen til dette var ..." Men nå er det også oppklart, og flere i komiteen har reagert på henne. Så saken er ferdig. TS Anonymkode: 225ac...f15 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #70 Del Skrevet 21. februar Hun har for øvrig aldri unblocka meg heller Så jeg er fortsatt blokkert. Dialog og utstrakt hånd? Not so much. TS Anonymkode: 225ac...f15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #71 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei, det er ikke normal folkeskikk å blokkere/ghoste folk, for så å gå etter dem og mase "vet du hvorfor jeg blokkerte deg?" Anonymkode: 225ac...f15 Jeg skrev ikke at det er normal folkeskikk å ghoste, men du legger deg på nivå med henne ved å avfeie henne før hun har sagt grunnen. Det kan være en håpløs grunn til at hun gjorde det, men det kan også være noe ala hun har møtt veggen e.l., selv om hun da burde vært åpen om at hun trakk seg. På svarene dine høres du litt aggresiv og direkte ut. Er du sånn til vanlig skjønner jeg at det ikke er kompatibelt med alle. Anonymkode: 52172...68b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #72 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det var den ikke, gitt. Hun har nå sendt en skikkelig drittmelding til ei annen i komiteen, der hun blant annet kaller meg stokk dum. Hun ønsket ingen forklaring, men å fremprovosere en reaksjon hun ikke fikk da hun ghostet meg. Grunnen til ghostingen er for øvrig misunnelse, har jeg funnet ut. Når det gjelder det siste du skriver, så er det slik at når du har vært dritt mot noen, så er det naturlig å si UNNSKYLD. Det er ikke slik at du kan bare fortsette å ture frem som du vil, og "bli tatt inn i varmen" uten å gjøre noe for det. Spørsmålet "har du merket at jeg har blokkert deg?" er ikke akkurat en invitasjon til dialog. En invitasjon ville ha vært "unnskyld at jeg blokkerte deg, men grunnen til dette var ..." Men nå er det også oppklart, og flere i komiteen har reagert på henne. Så saken er ferdig. TS Anonymkode: 225ac...f15 Må jo si det gir litt stokk dum-vibes å ikke plukke opp hinte e hennes og å lage en scene som hevn på butikken. Hadde irritert de fleste tror jeg, og skapt et behov for å prate med en fortrolig venninne. Du har ingen forståelse for at hennes tilbaketrekning hadde en gyldig grunn for henne, og at hun ønsket å formidle denne? Det er kun du som har opplevd urett her, og du aksepterer kun unnskyldninger som begynner med "unnskyld"? Svart hvitt all the way, her ja. Jeg kan ikke si jeg fikk så mye mindre mistanke om at du er katalysatoren i denne konflikten av svaret ditt. Ekstremt rigid mindset. Anonymkode: be036...e7c 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #73 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må jo si det gir litt stokk dum-vibes å ikke plukke opp hinte e hennes og å lage en scene som hevn på butikken. Hadde irritert de fleste tror jeg, og skapt et behov for å prate med en fortrolig venninne. Du har ingen forståelse for at hennes tilbaketrekning hadde en gyldig grunn for henne, og at hun ønsket å formidle denne? Det er kun du som har opplevd urett her, og du aksepterer kun unnskyldninger som begynner med "unnskyld"? Svart hvitt all the way, her ja. Jeg kan ikke si jeg fikk så mye mindre mistanke om at du er katalysatoren i denne konflikten av svaret ditt. Ekstremt rigid mindset. Anonymkode: be036...e7c Jeg laget ingen scene. Ikke alt må formidles heller. Folk som oppfører seg barnslig og blir snurt for at voksne ikke reagerer på det, må slutte å oppføre seg barnslig. Anonymkode: 225ac...f15 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 21. februar #74 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 9.23): Jeg ble ikke for intens. Jeg sendte EN melding som gikk ut på en oppgave som ble tildelt henne, og som hun ikke utførte innen fristen. Hun besvarte ikke meldingen. Jeg sendte enda en melding en uke senere, som påminnelse. Da begynte frister å nærme seg, og vi måtte vite om hun var med, eller om vi måtte overta oppgaven hennes. Hun svarte ikke på denne. Da ringte jeg henne, og fant ut at jeg var blokkert. Vi har også gruppechat, men det er ikke nødvendig å skrive til hele gruppa for å minne EN person på en konkret oppgave. Jeg gjorde det også slik for å ikke henge henne ut foran hele gruppa fordi oppgaven ikke var utført. Anonymkode: 225ac...f15 Er du ikke interessert i hvorfor hun gjorde det? Kan være lurt å høre årsak. Av og til bør man være lydhør selv om man ikke vil komme til å like svaret…. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #75 Del Skrevet 21. februar Hun prøver bare å bevisstgjøre deg at du kanskje er litt mye og masete.... Anonymkode: a81e3...59c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #76 Del Skrevet 21. februar Rødstrupa skrev (3 minutter siden): Er du ikke interessert i hvorfor hun gjorde det? Kan være lurt å høre årsak. Av og til bør man være lydhør selv om man ikke vil komme til å like svaret…. Jeg fikk vite årsak fra ei av de andre. Misunnelse. Anonymkode: 225ac...f15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #77 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun prøver bare å bevisstgjøre deg at du kanskje er litt mye og masete.... Anonymkode: a81e3...59c Hun sluttet å svare etter EN melding. Vel vitende om at svaret var viktig for å kunne gjennomføre arrangementet. Bare fordi hun var sur på meg. Anonymkode: 225ac...f15 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #78 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 11.06): Du har en veldig aggressiv og mekanisk måte å tenke på mennesker og relasjoner må jeg si. Har du opplevd mye mobbing? Tror ikke de fleste er så skeptiske og opptatt av konsekvenser/straff og belønning som du er. Anonymkode: 405ff...008 Helt uenig med deg. Personen virker bare drittlei av at kjip oppførsel sjeldent får konsekvenser for folk. Jeg skjønner ts veldig godt. Hvem faen begynner å ignorere noen for så å oppsøke dem og spørre: "vet du hvorfor jeg ignorerer deg?" Det er ikke normal oppførsel i det hele tatt. Anonymkode: d3257...50b 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #79 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk vite årsak fra ei av de andre. Misunnelse. Anonymkode: 225ac...f15 Har personen sagt det selv eller er det noe de andre bare mener? Anonymkode: 97d3a...dd3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #80 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg laget ingen scene. Ikke alt må formidles heller. Folk som oppfører seg barnslig og blir snurt for at voksne ikke reagerer på det, må slutte å oppføre seg barnslig. Anonymkode: 225ac...f15 Det er du jo som er den barnslige her! Dessuten misser du mange sosiale cues. Du aner jo ikke hva som ligger bak atferden hennes. Du antar, og reagerer ekstremt rigid utfra egen antakelse, og nekter å la deg opplyse. Det du gjorde på butikken kaller jeg og andre som plukker opp sosiale nyanser å lage en scene. Man kommer langt i livet ved å lytte og være litt rund i kantene. Men det er kanskje "barnslig" av meg å si det, mistenker jeg. 🤪 Anonymkode: be036...e7c 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå