AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Boligen er solgt å jeg sitter med mye penger egenkapital.Kan jeg ha alle pengene i en bank? De skal stå i banken under en måned? Eller burde jeg dele beløpet opp i to banker? Anonymkode: 9a152...15a
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Hvis du har to banker er det sikkert ikke dumt å dele summen så du er innenfor sikringsbeløpet Anonymkode: 17ed1...136 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Med en så kort tid, en måned, kan de fint stå i en bank. Sannsynligheten for at noe skal skje med banken er jo tilnærmet null. Anonymkode: 7bb24...0b8 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Null problem å ha beløpet stående i én bank og evt på samme konto. Bankenes sikringsfond dekker kun 2 millioner hvis banken din går nedenom og hjem. Risikoen er liten for det. En sak som ikke er SÅ viktig for deg: Enkelte banker gir faktisk lavere rente ved store innestående beløp. Men et prosentpoeng i en måned for deg blir jo likevel drøyt 2000 kroner. Hvis du skulle hatt pengene stående inne over tid ville jeg sjekket hvilken bank/konto som hadr best rentebetingelser på finansportalen.no, og splittet beløpet på to kontoer. Anonymkode: 574cd...afa
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Det tar typ 5 minutter å åpne en ny konto i en annen bank, jeg hadde tatt den jobben Anonymkode: 642ab...ef6
newman01 Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Boligen er solgt å jeg sitter med mye penger egenkapital.Kan jeg ha alle pengene i en bank? De skal stå i banken under en måned? Eller burde jeg dele beløpet opp i to banker? Anonymkode: 9a152...15a Innskudd over 2 millioner kroner - Bankenes Sikringsfond nettsted Du kan faktisk ha et "ubegrenset" beløp stående på én konto i en norsk bank og fortsatt være dekket av Bankenes Sikringsfond. Så lenge det er kortsiktig plassering, og det er en årsak bak plasseringen vil man være dekket.
AnonymBruker Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar Ulempen er at renta faller drastisk for beløp over 2/2,5 mill. Sjekk betingelser og husk det gjelder bare det overskytende beløpet, men kan kan jo bli litt på beløp i denne størrelsesordenen nå når renta er ok. Anonymkode: 60257...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Hadde aldri giddet å styrt med dette for noen uker. Hadde det vært snakk om mer enn et år, ja! Anonymkode: 65fc1...234
AnonymBruker Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar Det er større sjanse for at boligmarkedet kollapser og du mister egenkapitalen din når du kjøper bolig igjen enn at en av de norske bankene går konkurs i løpet av den neste måneden. Anonymkode: 69e8e...199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå