Gå til innhold

Nabo som har spredd usanne rykter i mange år,anmelde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 

Jeg har en nabo som har spredt masse om meg i forbindelse med min forelder som har samle mani, denne naboen har inkludert meg når det kom til min forelders mangel på boevne og påstått at jeg var likens og nektet meg og rydde i boligen og rundt huset med og renne etter meg og si det blir bare verre hvis jeg rydder og at naboen skal ringe kommunen som naboen ikke gjorde dessverre, jeg sliter med sosial angst og det har endt med at jeg bare har dratt når naboen har begynt med ropingen så hele boligfeltet hørte, når jeg satte foten inn på eiendommen til min forelder begynte han med ropingen, det slo aldri feil. jeg har nå forsøkt og hjulpet forelder med og få ryddet og kommunen inn på banen med tanke på helsen til min forelder, da har naboen gått rundt og spredt at jeg og min forelder er som alkoholikere og mangler boevne ,dette har naboen sakt til kommunen og bekjente rundt omkring, i mitt tilfelle er ikke dette sant, naboen kjenner meg heller ikke, men naboen påstår at han gjør det. 

Jeg har jo heller i bunn og grunn ikke ansvar og rydde opp etter min forelder mener jo jeg det var jo ikke mitt så når naboen har begynt og rope etter meg tenker jeg at det er bare for meg og dra. 

Dette har foregått nå i rundt 20år og har merket opp gjennom årene at det han har spredt har hatt innvirkning.

Det er masse mer enn det jeg har skrevet her men det blir for mye og skrive.

Jeg har nå gått og grublet i noen måneder om jeg skal anmelde naboen? dette er en godt voksen person med familie og har rett og slett tenkt på familien til denne personen hver gang det har vært noe tull og ikke anmeldt eller laget bråk, i tillegg av avskyr jeg bråk.

hva skjer egentlig hvis jeg anmelder naboen? tenker da det går som trakassering og sverting? 

Vitner har jeg masse vis av både de som virkelig kjenner meg og de vitnene han naboen har laget selv.

Jeg har tatt dette opp med naboen nå og sakt at hvis han sprer mer tull blir han anmeldt og vi prater ikke med hverandre lenger nå.

Da lurer jeg på hva oppnår jeg egentlig med og anmelde? hvilken straff får naboen? hvordan fungerer dette med politi anmeldelse? 

Mest sannsynlig blir jeg ikke og anmelde men skulle det dukke opp noe mer eller bli mer tull fra naboen kan det hende jeg anmelder, jeg har vært alt for snill mener jeg 

Anonymkode: 23398...6d2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

jeg ville tatt en prat med politiet og spurt om de kan ta en såkallet forebyggende samtale med han om at det han gjør ikke er greit ja. 

Anonymkode: 0eada...7de

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting skjer om du anmelder.

Anonymkode: 1972b...ea0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingenting skjer om du anmelder.

Anonymkode: 1972b...ea0

Enig. Dette er ikke noe politiet skal/bør bruke ressurser på. 

Anonymkode: 0a2de...2cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hjelper kanskje ikke, men jeg hadde truet vedkommende med å anmelde ham for sjikanering. Dette kan kanskje skremme han til taushet om ikke annet...

Anonymkode: 6dcba...5d2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det i byen, blant mange mennesker, så hadde jeg ikke brydd meg om hva en nabo mener eller synes. Bor du derimot på bygda, og dette påvirker folks inntrykk av deg, så hadde jeg reagert. 

Anonymkode: 268b4...f50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig lei situasjon.

Men politiet har ikke ressurser. De henlegger åpenbare tyveri, familievold og voldtekter.

Så sladder kommer enda lenger ned på lista.

Trist, men sant.

Anonymkode: 595f7...f64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Veldig lei situasjon.

Men politiet har ikke ressurser. De henlegger åpenbare tyveri, familievold og voldtekter.

Så sladder kommer enda lenger ned på lista.

Trist, men sant.

Anonymkode: 595f7...f64

Men TikTok-videoer har politiet massevis av tid til! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du faktiske bevis for at naboen sprer rykter?

Anonymkode: 14a12...254

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bevis har jeg med at naboen har fortalt dette til venner og kolegaer som jeg kjenner så han har laget vitner selv. jeg bor ikke der selv hjelper bare en forelder. mest sansynlig blir jeg ikke og gjøre noe med dette

Anonymkode: 23398...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...