AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #1 Del Skrevet i går, 07:21 Jeg skal til å skifte jobb, så jeg fikk nettopp utbetalt alle opptjente feriepenger i tillegg til lønn. Jeg prøver å planlegge permisjonen for å finne ut om jeg må spare alle disse pengene til sommeren eller ikke. Vil jo spare mest mulig, men vi har nettopp flyttet og det er knalldyrt med mellomfinansiering og alt som følger med, så noe av pengene hadde kommet gått med. Sånn er det: Jeg begynner i ny jobb i starten av mars, og skal utifra planen ha permisjon fra rundt 19. mai om jeg ikke tuller. Termin er 9. juni. Vi funderer fortsatt på om vi skal ha 80% eller 100% dekning, men av erfaring vet vi at 80% er trangt. På grunn av permisjonen trenger jeg ikke egentlig å ta sommerferie i år, men jeg vil kunne ta det neste år siden man tjener opp feriepenger av foreldrepengene. Velger vi 80% lønn er permisjonen slutt midt i sommerferien neste år, og da vil jeg kunne ta sommerferie som vanlig, med en grei utbetaling av feriepenger på sommeren. Det er sånn jeg har tenkt det, og utifra dette skulle man tro at jeg kan bruke det jeg må trenge av feriepengene til alle ekstrautgifter vi har for tiden? Men blir dette riktig? Er forresten klar over NAVs planlegger, men den har blitt så knotete synes jeg, og kan ikke svare på spørsmålet mitt om foreldrepenger. Anonymkode: df434...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #2 Del Skrevet i går, 07:22 [...] kan ikke svare på spørsmålet mitt om feriepenger*, skal det stå. Anonymkode: df434...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet i går, 18:37 #3 Del Skrevet i går, 18:37 Bare til info så får man kun feriepenger for de første 12ukene med foreldrepenger. Så jeg hadde nok spart det meste av feriepengene du har fått nå. Enten velge 100% permisjon å spare så mye du klarer og spe på med ferie i permisjonen i år, pluss ferie neste år evt noe ulønnet permisjon. Eller 80% med litt trangere budsjett og spe på med ferie i år og neste år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Anjatapinjata skrev (2 timer siden): Bare til info så får man kun feriepenger for de første 12ukene med foreldrepenger. Så jeg hadde nok spart det meste av feriepengene du har fått nå. Enten velge 100% permisjon å spare så mye du klarer og spe på med ferie i permisjonen i år, pluss ferie neste år evt noe ulønnet permisjon. Eller 80% med litt trangere budsjett og spe på med ferie i år og neste år. Kommet an på om arbeidsgiver utbetaler eller om man får utbetaling fra NAV. Får man utbetalt lønn fra arbeidsgiver som normalt og at de forskutterer for stønaden har man feriepengeopptjening på lik linje som når man er i jobb. Anonymkode: cc2dd...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Husk også på at hvis du begynner i ny jobb i mars vil du ikke ha full ferieopptjening, siden du bare har jobbet (inkludert permisjon) i litt over 10 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Da er mors- og felleskvoten over den 11. januar. Fra den 11. januar 2026 må du ut i jobb eller ta flere måneder ulønnet permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kommet an på om arbeidsgiver utbetaler eller om man får utbetaling fra NAV. Får man utbetalt lønn fra arbeidsgiver som normalt og at de forskutterer for stønaden har man feriepengeopptjening på lik linje som når man er i jobb. Anonymkode: cc2dd...d60 Det stemmer😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå