Gjest Trudelutt1 Skrevet 8. mars 2006 #1 Skrevet 8. mars 2006 Hei Jeg er litt ny i gamet med temp-måling, og håper at noen av dere kan hjelpe meg litt. Har fått med meg at coverline er den høyeste av de 6 siste tempene før EL + 0,05 grader. Skjønner såpass at tempene etter EL skal være over det som er å regne som coverline Betyr dette at ingen temperaturer bør gå under coverline etter EL? Jeg har tre temper som er under coverline like etter det jeg tror er EL-tidspunkt, og så stiger temperaturen igjen et lite hakk. Kan det da være at EL ikke er den dagen jeg tror men rett og slett et par dager senere? Håper noen kan gjøre meg litt klokere... Takk for hjelpen, hilsen Trude
Chiquita Skrevet 8. mars 2006 #2 Skrevet 8. mars 2006 Etter EL skal du ha tre temper over coverline(CL) for å være sikker på at EL har skjedd. Etter dette kan det være enkelte (som oftest forstyrrede) dager hvor tempen kan være uner CL, men det skjer ikke så veldig ofte. Tempen skal helst være over CL ja. Dersom du har tre temper under CL, så tror jeg ikke du hadde EL når du tror du hadde EL. Kan du ikke legge inn tempene dine her da, så kan flere se på dem og hjelpe deg med tolkningen... Mange erfarne tempere her inne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå