Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
katties skrev (1 minutt siden):

Du klarer ikke komme med en relevant analogi. Skjønner du det ikke? 

At du henger deg opp i psyken min er et tegn på at du har gått i lås og ikke ønsker å få øynene åpnet. Da er det ikke så mue å gjøre.

Anonymkode: 61bec...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At du henger deg opp i psyken min er et tegn på at du har gått i lås og ikke ønsker å få øynene åpnet. Da er det ikke så mue å gjøre.

Jeg kommer fra et hjem der min mor har tatt 2 aborter. Jeg skjønner godt hvorfor hun gjorde det, selv om hun gjerne skulle beholdt begge barna - hun visste hele veien at hun ville føle et savn av å ikke ha de. Hun hadde blitt gravid med prevensjon. Vi hadde såvidt mat til oss selv, jeg så omtrent ikke moren min fordi hun måtte jobbe så mye, og i tillegg hadde hun lite kapasitet til mange viktige ting. 

Du forstår tydeligvis ikke omstendighetene rundt hvorfor noen kan finne på å ta abort, og kommer med helt sjuke "analogier". Jeg er for å betale skatt, gi barn god, sunn skolemat, bruke så mye tid på dem som trengs. Ikke for at folk føder uønskede barn som deretter er utsatt for å få et ekstra vanskelig liv. Ja, med så rare uttalelser som at barn må fødes for enhver pris, og at man fokuserer så mye på hvorfor man skal nekte folk å slå hunder tviler jeg på folks mentale tilstand.

Endret av katties
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er en veldig tar tankerekke. Hvis spørsmålet var «skal mor få leve eller barnet få leve?» (som kan være en medisinsk avveining i noen få tilfeller) så kan jeg forstå det men generelt??

»Foster har verdi, kvinner har verdi. At en av dem må fullføre et svangerskap er verre enn at den andre av dem mister livet, og betyr at man hater den første»?

Jeg tenker at noen av dem som kjemper kvinnesak anser alle som er uenige med dem som hatefulle. Det er en polarisering som gir mye popcorn men få resultater.

Kvinner har ingen verdi når man mener at et foster som ikke er levedyktig skal settes som viktigere ett et menneske som lever. Man kan mene akkurat hva man vil, det har man frihet til. Likevel det er hat, og det er å umyndiggjøre kvinner. Får kalle det hva man vil, hat er det mot det menneske som lever 

Nei jeg anser ikke alle som er uenig med meg som hat, jeg anser alle som vil frata meg rettigheter, umyndiggjøre meg og setter et foster som ikke kan leve uten blod, og pulsen til kvinner foran mitt liv som hatefulle. 

Anonymkode: fe729...447

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I 2012 til 2018 var det registrert 13 mødredødsfall i Norge, ca 2 i året.

Sammenlignet med 100 dødsfall i trafikken.

Til sammenligning skjer det komplikasjoner ved under 5% av alle aborter i Norge

Det kan likevel skje død, i tillegg til permanente skader som helsevesenet driter i. Poenget mitt er at MENN ikke får NOEN konsekvenser i form av fysisk skade av graviditet og fødsel. Det er det kun kvinner som får. Det er derfor urimelig av en mann å forlange at kvinner utsetter seg for skader. Men dere er jo vant med å dytte ansvaret for sexlivet deres over på kvinner, ved å kreve at kvinnen propper seg full av skadelig hormonell prevensjon, slik at dere slipper det "kjipe" kondomet.

Anonymkode: dcb6b...2d1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis noen bruker samme «paraply» som deg til å kjempe for meninger som du ikke kan stå for så hviler det i praksis et ekstra ansvar på deg for å markere avstand (eller bytte paraply selv) som du også gjør her.

Ja, som jeg skrev tidligere, så har vi "gammeldagse feminister" en jobb å gjøre her :) 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva om vi skroter «feminisme» og heller kjemper sammen for likeverd, likestilling, egalitet og merittokrati? Det virker mer utvetydig positivt for samfunnet?

Absolutt :) Det er jo dette som er mine feministiske verdier, men begrepet er nok blitt såpass utvannet og betent at det kanskje er lite hensiktsmessig å beholde det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (53 minutter siden):

Det du beskriver er aksjoner og handlinger utført av radikale feminister. Grunntanken i feminisme er ikke mannehat eller utrydding av menn, men som med alle ideologiske retninger, så har det utviklet seg mer ekstreme/radikale fraksjoner. Dette understreker jo bare det jeg skrev innledningsvis, at det er synd at det er blitt slik at feminisme forbindes med disse radikale ideologiene og handlingene.

Nei. Dette er fra de mest fremstående, innflytelsesrike, og største feministiske organisasjonene og individene i disse periodene. De som det er skrevet om i kjønnsstudier, ol. Dette er ikke noen ekstremistiske fraksjoner, det er de som har definert feminismen gjennom historien. Feminisme har ALLTID handlet om mannehat og har ALLTID vært en kvinneovermakts ideologi.

Anonymkode: e8366...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Dette er fra de mest fremstående, innflytelsesrike, og største feministiske organisasjonene og individene i disse periodene. 

Hvorfor mener du at de fremstående, innflytelsesrike og største femnistiske organisasjonen og individene i dem ikke kan være radikale? Jeg ser ikke motsetningen her. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De som det er skrevet om i kjønnsstudier, ol. 

Selvsagt. Det er mye mer interessant å forske på det ekstreme, også fordi det gir større utslag i ulike typer studier. Det betyr ikke at dette er den eneste feministiske ideologien som eksisterer.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke noen ekstremistiske fraksjoner, det er de som har definert feminismen gjennom historien. 

De er radikale. Og som tidligere nevnt er det de som roper høyest, som får mest oppmerksomhet. Dette blir kun anekdotisk, men jeg har vokst opp med kvinnelige slektninger rundt meg som var/er feminister, og jeg kjenner flere kvinner i dag som anser seg som feminister, men det er INGEN av dem som har slike holdninger som de du viser til.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Feminisme har ALLTID handlet om mannehat og har ALLTID vært en kvinneovermakts ideologi.

Vi får være enige om å være uenige om det, da.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner har ingen verdi når man mener at et foster som ikke er levedyktig skal settes som viktigere ett et menneske som lever. Man kan mene akkurat hva man vil, det har man frihet til. Likevel det er hat, og det er å umyndiggjøre kvinner. Får kalle det hva man vil, hat er det mot det menneske som lever 

Anonymkode: fe729...447

Et foster lever også? Vi snakker ikke om å velge mellom om kvinnen skal få leve eller om fosteret skal få leve. Vi snakker om hvorvidt kvinnen skal gå igjennom en graviditet eller om fosteret skal dø.

Hva tenker du om at fedre ikke får bestemme om barnet deres skal leve eller dø? Er det å hate menn? Er det å umyndiggjøre menn at de fint må leve med morens diktat og betale for barnet i 18 år om hun sier det, eller oppleve at fosteret blir abortert om moren sier det?

Sitat

Nei jeg anser ikke alle som er uenig med meg som hat, jeg anser alle som vil frata meg rettigheter, umyndiggjøre meg og setter et foster som ikke kan leve uten blod, og pulsen til kvinner foran mitt liv som hatefulle. 

Var det hatefullt å frata plantasjeeieren rettigheten til å holde slaver? Burde ikke privilegier og rettigheter oppdateres etterhvert som vi lærer og endrer syn på ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan likevel skje død, i tillegg til permanente skader som helsevesenet driter i. Poenget mitt er at MENN ikke får NOEN konsekvenser i form av fysisk skade av graviditet og fødsel. Det er det kun kvinner som får. Det er derfor urimelig av en mann å forlange at kvinner utsetter seg for skader. Men dere er jo vant med å dytte ansvaret for sexlivet deres over på kvinner, ved å kreve at kvinnen propper seg full av skadelig hormonell prevensjon, slik at dere slipper det "kjipe" kondomet.

Å rante over hva «mange menn» driver med, eller å beklage seg over at menn har for få konsekvenser synes litt besides the point.

Hvis man mener at fostre på 8 uker eller 8 måneder og spedbarn (og voksne for den saks skyld) har en verdi så må man innrette seg etter det. Som samfunn og individer.

Sånn er det med barn. Jeg har barn. Jeg kan ikke forlate dem fordi jeg går lei av det å være forelder. Jeg kan ikke «avlive» dem om de er brysom, da setter samfunnet meg i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Et foster lever også? Vi snakker ikke om å velge mellom om kvinnen skal få leve eller om fosteret skal få leve. Vi snakker om hvorvidt kvinnen skal gå igjennom en graviditet eller om fosteret skal dø.

Hva tenker du om at fedre ikke får bestemme om barnet deres skal leve eller dø? Er det å hate menn? Er det å umyndiggjøre menn at de fint må leve med morens diktat og betale for barnet i 18 år om hun sier det, eller oppleve at fosteret blir abortert om moren sier det?

Var det hatefullt å frata plantasjeeieren rettigheten til å holde slaver? Burde ikke privilegier og rettigheter oppdateres etterhvert som vi lærer og endrer syn på ting?

Så lenge det er kvinner ALENE som går gravide, føder og ammer, med all risiko det innebærer, så må det være slik. Du kan ikke bestemme over noen andres kropp enn din egen. Åpning for å bestemme over andres kropp i form av å nekte dem abort vil ofte balle på seg. Neste blir å nekte kvinnen prevensjon, å innføre omskjæring osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Å rante over hva «mange menn» driver med, eller å beklage seg over at menn har for få konsekvenser synes litt besides the point.

Hvis man mener at fostre på 8 uker eller 8 måneder og spedbarn (og voksne for den saks skyld) har en verdi så må man innrette seg etter det. Som samfunn og individer.

Sånn er det med barn. Jeg har barn. Jeg kan ikke forlate dem fordi jeg går lei av det å være forelder. Jeg kan ikke «avlive» dem om de er brysom, da setter samfunnet meg i fengsel.

Og da må dere menn leve i fullstendig sølibat. Ingen kvinner vil tørre å ha sex med dere. Kos dere.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Og da må dere menn leve i fullstendig sølibat. Ingen kvinner vil tørre å ha sex med dere. Kos dere.

Jeg har ingen planer om å ha sex med _deg_ så du må gjerne kose deg på hvilken enn måte du føler for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ingen planer om å ha sex med _deg_ så du må gjerne kose deg på hvilken enn måte du føler for. 

Jeg snakket ikke om meg. Jeg snakket om kvinner som kommer til å slutte å ha sex med menn hvis de må bære frem uønskede barn som blir til når prevensjonen svikter.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (2 timer siden):

Fordi de selv ønsker å være kvinne 😛

Ja, kanskje det 😁

Ts

Anonymkode: 63a84...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg snakket ikke om meg. Jeg snakket om kvinner som kommer til å slutte å ha sex med menn hvis de må bære frem uønskede barn som blir til når prevensjonen svikter.

Det vet jeg ingenting om. Jeg og damen har lagd de barna vi har tenkt å lage, ikke tatt noen aborter og om ikke så lenge er hun neppe i stand til å lage noen flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det vet jeg ingenting om. Jeg og damen har lagd de barna vi har tenkt å lage, ikke tatt noen aborter og om ikke så lenge er hun neppe i stand til å lage noen flere

Hvorfor bryr du deg om hva andre damer gjør med sine graviditeter da? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det heter flaks.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det heter flaks.

Jepp! Jeg ble gravid på prevensjon. Hadde jeg vært i en annen periode i livet, hadde jeg ikke hatt barn nå. Uansett hvor mye man garderer seg, er det eneste som er 100% risikofritt, å ikke ha sex. Tipper ekstremt mange menn hadde blitt sutrete av den ordningen.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg om hva andre damer gjør med sine graviditeter da? 

Jeg har gjennom denne tråden prøvd å åpne andre brukeres øyne for hvordan et menneske kan tenkes å være mot selvbestemt abort uten at de av den grunn hater kvinner, og hvordan «min kropp, mitt valg» er et dårlig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...