Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Problemet er styrkeforholdet. Det er som regel ingen fare for at en kvinne som oppfører seg på en måte menn misliker (er utro, dramatisk, lite empatisk, kravstor, gir ørefik osv) fører til skade og død hos mannen. Det er imidlertid en fare for at en mann som oppfører seg på en måte kvinner misliker (trakasserer, forfølger, holder igjen, slår, presser til seksuelle handlinger) kan føre til psykisk og fysisk skade, og i verste fall død. Farepotensialet er større når menn oppfører seg dårlig, nettopp fordi menn er mye sterkere enn kvinner. 

Anonymkode: dcb6b...2d1

Biler er langt farligere enn menn. Er du redd for biler?

Anonymkode: 61bec...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå er det slik at menn spiser MYE mer enn kvinner. Så i ditt scenario er det heller at kvinnen er mett, og

Ok, jeg gir opp å lese der. Hvis du ikke vil svare på de korte scenarioene mine så ønsker jeg ikke å lese hva du heller vil svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når var denne "opprinnelige feministiske ideologien"?

• Var det sufragettene på tidlig 1900 tallet som sendte brevbomber til menn de ikke likte for å drepe dem?
  • Var det feministene på 40 tallet som gav random menn hvite fjær som et tegn på at de var feige som ikke var å ble drept i skyttergravene?
  • Var det feministene på 70 tallet som skrev lange avhandlinger om å sette menn i konsentrasjonsleire, gjøre de til slaver, og utrydde 90% av menn, og holde resten som noen sexslaver på nåde bare for å kunne føre menneskeheten videre?
  • Var det feministene på 90 tallet som hevdet at menn var en del av et enormt pedofilt satanistisk altomfattende nettverk som ofret menneskebabyer?

Anonymkode: e8366...30d

Det du beskriver er aksjoner og handlinger utført av radikale feminister. Grunntanken i feminisme er ikke mannehat eller utrydding av menn, men som med alle ideologiske retninger, så har det utviklet seg mer ekstreme/radikale fraksjoner. Dette understreker jo bare det jeg skrev innledningsvis, at det er synd at det er blitt slik at feminisme forbindes med disse radikale ideologiene og handlingene.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Så hvis en abortmotstander mener at et ufødt foster er en levende skapning og bruker ditt argument om at det ufødte livet må ha trygghet, hva tenker du?

Hva søker du å oppnå med å gi meg (feilaktig) informasjon om personlighetsforstyrrelser?

Øm første avsnitt: hvis man mener at en ufødt skapning skal ha en trygghet, og deretter bryr man seg ikke så er dette VÆRRE, mener jeg, en at man fjerner tryggheten fra en enda ikke tenkende skapning. Klarer man ikke tenke hele veien? Skjønner man ikke hva et uønsket barn kan innebære? Vet man  ikke at hvis foreldrene ikke har muligheten til å passe på et barn så kan det havne i fostersystemet, muligens aldri ha foreldre og få en økt sjanse for en rekke problemer senere i livet? Jeg synes det er SPESIELT problematisk å mene at dette er greit og ikke hverken ha planer om å selv adoptere eller hjelpe barn på andre måter. 

Andre avsnitt: å ikke emosjonelt forstå (føle) hvorfor å gjøre andre noe vondt er galt er definisjonen på psykopati. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er ikke sammenlignbart. Tror ikke noen normale mennesker er redd for at biler skal tafse på dem eller voldta dem. Tror heller ikke de fleste er redd for at menn løper dem ned i et kryss. 

Endret av katties
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Biler er mer forutsigbare. Som regel ser du hvilken vei bilen kjører, og ser du til begge sider, har god avstand til biler som kommer osv, så skjer det som regel ingenting. Dette kan du ikke vite når du havner i et lukket rom med en fremmed mann.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, jeg gir opp å lese der. Hvis du ikke vil svare på de korte scenarioene mine så ønsker jeg ikke å lese hva du heller vil svare på.

Jeg har svart på det med akkord, men det gadd du selvfølgelig ikke å lese.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (1 minutt siden):

Øm første avsnitt: hvis man mener at en ufødt skapning skal ha en trygghet, og deretter bryr man seg ikke så er dette VÆRRE, mener jeg, en at man fjerner tryggheten fra en enda ikke tenkende skapning. Klarer man ikke tenke hele veien? Skjønner man ikke hva et uønsket barn kan innebære? Vet man  ikke at hvis foreldrene ikke har muligheten til å passe på et barn så kan det havne i fostersystemet, muligens aldri ha foreldre og få en økt sjanse for en rekke problemer senere i livet? Jeg synes det er SPESIELT problematisk å mene at dette er greit og ikke hverken ha planer om å selv adoptere eller hjelpe barn på andre måter. 

Hvis far ønsker barnet (og kan ta vare på det) mens mor ikke ønsker det, er du mot selvbestemt abort?

Sitat

Andre avsnitt: å ikke emosjonelt forstå (føle) hvorfor å gjøre andre noe vondt er galt er definisjonen på psykopati. 

For å lage brunsaus så må man først smelte smør så ha i hvetemel og brune det. Forstår du hvorfor jeg skriver en helt irrelevant setning til deg her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke sammenlignbart. Tror ikke noen normale mennesker er redd for at biler skal tause på den eller voldta dem. Tror heller ikke de fleste er redd for at menn løper dem ned i et kryss. 

Har menn større evne enn kvinner til å bli tause på dem?

Biler og trafikk fører til at mennesker blir lemlestet for livet og drept. Ca 100 blir drept i trafikken  i året. Ca 10 personer blir drept av partneren sin (1 av dem menn). Og likevel er det menn du går rundt og er redd for 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har svart på det med akkord, men det gadd du selvfølgelig ikke å lese.

Hvis du ikke ønsker å svare på det jeg skriver så mister jeg litt motivasjonen for å lese deg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis far ønsker barnet (og kan ta vare på det) mens mor ikke ønsker det, er du mot selvbestemt abort?

For å lage brunsaus så må man først smelte smør så ha i hvetemel og brune det. Forstår du hvorfor jeg skriver en helt irrelevant setning til deg her?

Kvinnen er den som risikerer helsen sin, så jeg mener at kvinnen har mer råderett enn mannen, ja. Hadde menn vært de som skulle føde så kunne de ha bestemt mer. I tillegg har jeg ikke den beste erfaringen med menn som tror de kan passe hund, barn eller annet. Boen er flinke, og mange er ikke: de flaker mye raskere enn de fleste kvinner. Mener st babyen kan bare fortsette å falle ned fra sofaen, for da lærer den seg kanskje å ikke falle (nei, en 3 måneder gammel baby lærer ikke på denne måten), eller at hunden dør ikke av å ikke gå tur (jo, den dør raskere, og får i tillegg diverse skjelett- og immunsystemproblemer). Jeg måtte ha sett VELDI GODE bevis på at en mann skulle ta deg av barnet alene om han ville beholde det og jeg ikke ville. 

Du dreiv å ville ha rasjonelle argumenter på hvorfor man ikke skule slå hunder, igjen og igjen, så jeg svarte deg: folk som ikke skjønner slikt allerede, spesielt etter flere logiske argumenter, har psykopati.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler og trafikk fører til at mennesker blir lemlestet for livet og drept. Ca 100 blir drept i trafikken  i året. Ca 10 personer blir drept av partneren sin (1 av dem menn). Og likevel er det menn du går rundt og er redd for 

*tafse.  Var bare autokorrekt som ga feil.

Du har ikke særlig god forståelse for logikk, ser jeg. Mitt poeng var at menn og biler er farlige på helt ulike måter. Dermed er de ikke mulig å sammenligne. I tillegg ER de fleste normale folk redd for biler ved mange omstendigheter (der de er ute på vegen og farter), så hvorfor påstår du at de ikke er?

Endret av katties
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da får far gå gravid og føde. Det er ikke far som i verste fall risikerer livet eller permanente skader ved å gjennomføre svangerskap og fødsel.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men flere tusen blir årlig mishandlet, og det sitter livredde kvinner og barn på krisesentre rundt omkring. Drap er kun toppen av fjellet. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (9 minutter siden):

Det du beskriver er aksjoner og handlinger utført av radikale feminister. Grunntanken i feminisme er ikke mannehat eller utrydding av menn, men som med alle ideologiske retninger, så har det utviklet seg mer ekstreme/radikale fraksjoner. Dette understreker jo bare det jeg skrev innledningsvis, at det er synd at det er blitt slik at feminisme forbindes med disse radikale ideologiene og handlingene.

Man kan si noe lignende om kommunisme, sosialisme, kristendom, islam…

Hvis noen bruker samme «paraply» som deg til å kjempe for meninger som du ikke kan stå for så hviler det i praksis et ekstra ansvar på deg for å markere avstand (eller bytte paraply selv) som du også gjør her.

Hva om vi skroter «feminisme» og heller kjemper sammen for likeverd, likestilling, egalitet og merittokrati? Det virker mer utvetydig positivt for samfunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du ikke ønsker å svare på det jeg skriver så mister jeg litt motivasjonen for å lese deg ja.

Jeg har svart på ett av de tre spørsmålene dine. Men du ønsker ikke å lese, siden det ikke passer inn i ditt narrativ om at alle kvinner er dumme og urimelige.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
katties skrev (9 minutter siden):

Du dreiv å ville ha rasjonelle argumenter på hvorfor man ikke skule slå hunder, igjen og igjen, så jeg svarte deg: folk som ikke skjønner slikt allerede, spesielt etter flere logiske argumenter, har psykopati.

Forstår du at denne diskusjonen ikke egentlig handler om hunder men at jeg via analogier prøver å åpne øynene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ditt narrativ om at alle kvinner er dumme og urimelige.

Jeg synes ikke at alle kvinner er dumme og urimelige. Noen kvinner er det (som også noen menn er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår du at denne diskusjonen ikke egentlig handler om hunder men at jeg via analogier prøver å åpne øynene dine?

Du klarer ikke komme med en relevant analogi. Skjønner du det ikke? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da får far gå gravid og føde. Det er ikke far som i verste fall risikerer livet eller permanente skader ved å gjennomføre svangerskap og fødsel.

I 2012 til 2018 var det registrert 13 mødredødsfall i Norge, ca 2 i året.

Sammenlignet med 100 dødsfall i trafikken.

Til sammenligning skjer det komplikasjoner ved under 5% av alle aborter i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...