Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 16.38):

Du må nesten gi meg mer enn kun et bilde

Anonymkode: 63a84...ddd

Ekspander  

Hvite husets nye pressesjef, Karoline Claire Leavitt. 

Anonymkode: 0cebf...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 17.22):

Og det er vel derfor bare et lite mindretall av kvinner og menn kaller seg selv feminist, pga de høylytte radikale feministene har gjort feminisme til et skjellsord

Anonymkode: 037dc...3b2

Ekspander  

Nope. Vi bare går stille i dørene fordi menn og andre har skrudd opp drittassosiasjonene til feminisme og vi ikke orker diskusjon. Hvis vi sier det, blir det bare masse styr og påstander om at feminisme er så fælt og det betyr bla bla *insert dritt her*.

Anonymkode: 3b4dd...93b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 17.33):

Nope. Vi bare går stille i dørene fordi menn og andre har skrudd opp drittassosiasjonene til feminisme og vi ikke orker diskusjon. Hvis vi sier det, blir det bare masse styr og påstander om at feminisme er så fælt og det betyr bla bla *insert dritt her*.

Anonymkode: 3b4dd...93b

Ekspander  

Alikevel er det kun 19% av norske kvinner som definerer seg som feminister. Men det du beskriver er jo akkurat hva jeg påpeker, få vil ikke kalle seg feminist, fordi feminisme er blitt assosiert med noe negativt 

Anonymkode: 037dc...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Druid skrev (På 20.2.2025 den 7.35):

Likestillingen HAR gitt menn nye friheter og muligheter, men det er oppgaver og forpliktelser mange menn faktisk ikke har ønsket, som de nå i større og større grad føler påtvunget.

Ekspander  

Hva er likestilling?

Anonymkode: e8366...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 18.38):

Hva er likestilling?

Ekspander  

At kvinner og menn kan live sammen i et samfunn der begge parter får oppfylt sine behov og ønsker. Altså på begge parter sine premisser. 

Eksempel. Vi har en pose med godteri. Godteriet deles likt mellom begge parter. 

Likestilling = rettferdighet. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Roci skrev (På 20.2.2025 den 11.24):

Et viktig aspekt ved den opprinnelige feministiske ideologien omhandler frihet, likestilling og rettferdighet for alle. Som "klassisk" feminist synes jeg det er veldig trist at feminisme i dag nesten utelukkende forbindes med de mer ekstreme og radikale grenene. Men det er jo alltid sånn at de som roper høyest, får mest oppmerksomhet, så her har nok vi gammeldagse feminister en jobb å gjøre. 

Ekspander  

Når var denne "opprinnelige feministiske ideologien"?

• Var det sufragettene på tidlig 1900 tallet som sendte brevbomber til menn de ikke likte for å drepe dem?
  • Var det feministene på 40 tallet som gav random menn hvite fjær som et tegn på at de var feige som ikke var å ble drept i skyttergravene?
  • Var det feministene på 70 tallet som skrev lange avhandlinger om å sette menn i konsentrasjonsleire, gjøre de til slaver, og utrydde 90% av menn, og holde resten som noen sexslaver på nåde bare for å kunne føre menneskeheten videre?
  • Var det feministene på 90 tallet som hevdet at menn var en del av et enormt pedofilt satanistisk altomfattende nettverk som ofret menneskebabyer?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 7.49):

Hvorfor hater kvinner menn?

Anonymkode: 29e6d...eff

Ekspander  

Det var ikke det denne tråden handlet om.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 6.20):

Bare lurer. Menn skriver her inne at de vil innskrenke rettighetene våre mtp prevensjon og abort, at stemmerett for kvinner må opphøre, at kvinner er det svake kjønnet, at menn må slå "tilbake" osv. Hva er det med kvinner som provoserer menn så mye at de vil frata oss helt grunnleggende rettigheter? 

Ekspander  

Det er ikke mange menn som mener dette, men KG er plutselig blitt fullt av veldig aktive folk med veldig høyreekstreme og russiskvennlige holdninger. Jeg mistenker at dette er folk som har som betalt jobb å så splid og skape misnøye og tvil.

Det minner meg faktisk litt om hvordan det ble på Twitter til slutt. 

Dette er rett i deres kjerneområde. 

Når det gjelder abort, så var jeg imot det en god stund. Vi var i slutten av studiene, jeg forguder henne. Vi ble gravide. Jeg var ekstase for å skulle bli far. Hun valgte abort og dumpet meg. Det var fryktelig tungt. Det tok lang tid å innse at vi uansett aldri hadde blitt en lykkelig familie. Det gjorde meg i det minste tvilende til abort i mange år. Hadde jeg endt opp alene, kunne nok dette kunne gjort meg ganske bitter.  Andre forhold er mer viktig, jeg er nå for selvbestemt abort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  katties skrev (På 20.2.2025 den 17.03):

Det du sier gir INGEN mening. Det er ikke å "ikke bry seg om" noen ved å stoppe dem ifra å banke en hund. Du mener at med mindre vi lar være å la alle gjøre alt mulig rart så bryr vi oss ikke om dem??? Vet ikke helt hvor jeg skal starte engang når man har en så forvridd logikk.

Ekspander  

Hvorfor mener du at du, jeg og samfunnet skal ha adgang til å stoppe en hundeier fra å mishandle sin egen hund?

Kan du sette ord på det?

Anonymkode: 61bec...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 18.51):

At kvinner og menn kan live sammen i et samfunn der begge parter får oppfylt sine behov og ønsker. Altså på begge parter sine premisser. 

Eksempel. Vi har en pose med godteri. Godteriet deles likt mellom begge parter. 

Likestilling = rettferdighet. 

Ekspander  

Hvis en mann bærer 10 sandsekker og en kvinne bærer 5 er det likestilling at de får like mye lønn?

Hvis en kvinne er sulten og en mann er mett er det likestilling at de får like mye mat?

Hvis det sitter 10x flere menn enn kvinner, tyder det på likestilling? Eller har vi en strukturell diskriminering som putter alt for mange menn i en posisjon hvor de blir fengslet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  katties skrev (På 20.2.2025 den 17.04):

Det er like dårlig forklaring som at alle som hater noen er sjalu på dem. Funker ikke sånn. 

Ekspander  

Enig. Jeg tror forøvrig ikke at særlig mange menn hater kvinner. De kan være sinte og frustrerte og vonbråten, men det er ikke det samme. I sinne kan vi si mye rart som høres hatefullt ut men det trenger ikke å være beskrivende for vårt generelle syn.

Jeg tror dog at mange menn har holdninger til kvinner og en oppførsel mot kvinner som mange kvinner misliker. Slik også mange kvinner har mot menn. Å ikke være hatefull er ikke det samme som å være et flott menneske. Mellom de to ytterpunktene er det mange gråtoner av feilbarlighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 6.29):

Selvsagt. Men spørsmålet er mer hvorfor. For jeg skjønner det bare ikke. 

Ekspander  

Svake menn føler seg truet av (sterke) kvinner. Ikke noe nytt. 

Anonymkode: 44623...320

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 13.38):

Jeg forklarte hvordan et menneske kan tenkes å være mot abort uten å hate kvinner. Har du noen kommentarer til min forklaring eller er du enig?

Ekspander  

Når man er i mot abort for de ser på fosteret som egen verdi, så mener man kvinnen som bærer det har en lavere verdi enn det ufødte liv. 
Vil si det er å hate kvinner ja. Mange kvinner hatet andre kvinner, mange kvinner vil ta i fra andre kvinner rettigheter. Det at en kvinne er for abort betyr at man ikke hater for hun er av samme kjønn er feil. Så kvinner og menn som mener kvinner har en så lav verdi, som ikke engang kan ta avgjørelser over egen kropp har et hat for kvinner og rettighetene til kvinnen. Kan argumentere seg blå på at det er feil, men når man setter et foster som ikke er levedyktig over et levende vesen så har man ikke så mye til overs for dette levende menneske. 
Kan ikke sammenlignes med nabo som slår hunden, hunden lever og er ikke avhengig av en kropp for å leve videre.

Jeg aner ikke hvor dette kvinnehatet kommer fra. Det er en trist utvikling, en skremmende en som ønsker å ta i fra kvinner sine rettigheter. Disse må vi kjempe mot, dessverre vil ikke denne kvinnekampen ta slutt noen gang. 

Anonymkode: fe729...447

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 8.40):

Hvorfor mener du at du, jeg og samfunnet skal ha adgang til å stoppe en hundeier fra å mishandle sin egen hund?

Kan du sette ord på det?

Ekspander  

3 ulike grunner. Jeg mener at ethvert levende vesen nå få grunnleggende behov dekket, det trygghet er ett. Ingen har rett til å mishandle andre i et sivilisert samfunn: det fører ikke til noe bra, hverken for offeret eller for personen som gjør det (enten den føler sterke negative følelser mot seg selv etterpå, eller at personen er en psykopat som deretter enda mer sannsynlig fortsetter med slik oppførsel). Den siste grunnen er at hunden lærer ikke noe positivt av dette - å slå en hund fører ikke til noe bedre verden for noen.

Om man ikke har en innebygget forståelse av hvorfor man ikke slår en hund er man forresten psykopat (sosiopat er det man vanlig is kaller slike, men det er bare en mildere form for psykopati). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 8.47):

Hvis en mann bærer 10 sandsekker og en kvinne bærer 5 er det likestilling at de får like mye lønn?

Hvis en kvinne er sulten og en mann er mett er det likestilling at de får like mye mat?

Hvis det sitter 10x flere menn enn kvinner, tyder det på likestilling? Eller har vi en strukturell diskriminering som putter alt for mange menn i en posisjon hvor de blir fengslet?

Ekspander  

Nå er det slik at menn spiser MYE mer enn kvinner. Så i ditt scenario er det heller at kvinnen er mett, og mannen er fortsatt sulten etter at begge har spist en salat med 200 kcal. Når det gjelder fengsler, så er det slik at menn er kraftig overrepresentert i ALL kriminalitet over hele verden. Dette skyldes for det meste biologiske faktorer, blant annet testosteronnivå og styrke. Det er ikke strukturell diskriminering å straffe forbrytere ved å putte dem i fengsel. Det er også svært lett å ta valget om å ikke drepe, ikke mishandle, ikke selge narkotika osv. i Norge i 2025. Ingen putter en mann i posisjon til å drepe sin partner og barn, slik flere har gjort i 2025. Ingen putter en mann i posisjon til å voldta. De aller, aller fleste menn verken dreper, mishandler eller voldtar. De klarer å ta valget om å la være. Men selvfølgelig, enkelte menn sutrer alltid om at de blir "puttet i en posisjon" der de oppfører seg som dritt. Ansvarsfraskrivelse, heter det.

For øvrig er det slik at hvis det er akkordbetaling, så skal en kvinne som værer 5 sandsekker, ha halvparten av betalingen til en mann som bærer 10. Akkordbetaling er ikke forbudt, og brukes flittig i næringer der det nettopp skal bæres, sjaues osv. Det er derimot ikke greit å betale en kvinne og en mann forskjellig lønn for akkurat det samme arbeidet, med akkurat den samme effektiviteten, der begge er like kvalifisert og har lik ansiennitet. 

Anonymkode: dcb6b...2d1

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 8.51):

Enig. Jeg tror forøvrig ikke at særlig mange menn hater kvinner. De kan være sinte og frustrerte og vonbråten, men det er ikke det samme. I sinne kan vi si mye rart som høres hatefullt ut men det trenger ikke å være beskrivende for vårt generelle syn.

Jeg tror dog at mange menn har holdninger til kvinner og en oppførsel mot kvinner som mange kvinner misliker. Slik også mange kvinner har mot menn. Å ikke være hatefull er ikke det samme som å være et flott menneske. Mellom de to ytterpunktene er det mange gråtoner av feilbarlighet.

Ekspander  

Problemet er styrkeforholdet. Det er som regel ingen fare for at en kvinne som oppfører seg på en måte menn misliker (er utro, dramatisk, lite empatisk, kravstor, gir ørefik osv) fører til skade og død hos mannen. Det er imidlertid en fare for at en mann som oppfører seg på en måte kvinner misliker (trakasserer, forfølger, holder igjen, slår, presser til seksuelle handlinger) kan føre til psykisk og fysisk skade, og i verste fall død. Farepotensialet er større når menn oppfører seg dårlig, nettopp fordi menn er mye sterkere enn kvinner. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  katties skrev (På 21.2.2025 den 9.16):

3 ulike grunner. Jeg mener at ethvert levende vesen nå få grunnleggende behov dekket, det trygghet er ett.

Ekspander  

Ok. Så hvis en abortmotstander mener at et ufødt foster er en levende skapning og bruker ditt argument om at det ufødte livet må ha trygghet, hva tenker du?

Sitat

Om man ikke har en innebygget forståelse av hvorfor man ikke slår en hund er man forresten psykopat (sosiopat er det man vanlig is kaller slike, men det er bare en mildere form for psykopati). 

Ekspander  

Hva søker du å oppnå med å gi meg (feilaktig) informasjon om personlighetsforstyrrelser?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 8.59):

Når man er i mot abort for de ser på fosteret som egen verdi, så mener man kvinnen som bærer det har en lavere verdi enn det ufødte liv. 
Vil si det er å hate kvinner ja. Mange kvinner hatet andre kvinner, mange kvinner vil ta i fra andre kvinner rettigheter. Det at en kvinne er for abort betyr at man ikke hater for hun er av samme kjønn er feil. Så kvinner og menn som mener kvinner har en så lav verdi, som ikke engang kan ta avgjørelser over egen kropp har et hat for kvinner og rettighetene til kvinnen. Kan argumentere seg blå på at det er feil, men når man setter et foster som ikke er levedyktig over et levende vesen så har man ikke så mye til overs for dette levende menneske. 
Kan ikke sammenlignes med nabo som slår hunden, hunden lever og er ikke avhengig av en kropp for å leve videre.

Jeg aner ikke hvor dette kvinnehatet kommer fra. Det er en trist utvikling, en skremmende en som ønsker å ta i fra kvinner sine rettigheter. Disse må vi kjempe mot, dessverre vil ikke denne kvinnekampen ta slutt noen gang. 

Ekspander  

Nettopp. I Polen har flere kvinner mistet livet fordi de ikke fikk lov til å ta abort. Fosterets liv ble ansett som viktigere enn mors liv. Det disse brødhuene ikke forsto, var at BÅDE fosteret OG mor ville stryke med som følge av forbudet. Hvis livet til mor ble ansett som viktigere, ville i hvert fall én av dem ha overlevd. Nå sitter det morløse, små barn der som følge av at fosterets liv ble satt høyere enn livet til moren deres. Dette er rent kvinnehat og uverdig holdning til kvinner som mennesker. 

Et annet problem er abortforbud i land der det skjer masse voldtekter. Der fratas kvinnen rådighet over kroppen sin totalt. Først har hun ingen råderett over å ikke stille kroppen til disposisjon for sex med den mannen som ønsker sex med henne her og nå; så har hun ingen råderett over hva som skjer etter denne ikke-samtykkende sexen. USA har slik politikk, som gjør at kvinnen har NULL råderett over egen kropp i enkelte stater. I skolen undervises det i avholdenhet (som om den 1.90 cm høye, trente gutten full av hormoner bryr seg om det når han forgriper seg på den 50 kilo lette klassevenninnen), mange vet ingenting om prevensjon, alt er hyperreligiøst, og abort er forbudt. Slik blir det når religion og politikk knyttes så tett sammen. Kvinner er alltid den tapende part.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 8.59):

Vil si det er å hate kvinner ja.

Ekspander  

Det er en veldig tar tankerekke. Hvis spørsmålet var «skal mor få leve eller barnet få leve?» (som kan være en medisinsk avveining i noen få tilfeller) så kan jeg forstå det men generelt??

»Foster har verdi, kvinner har verdi. At en av dem må fullføre et svangerskap er verre enn at den andre av dem mister livet, og betyr at man hater den første»?

Sitat

Ekspander  

Jeg tenker at noen av dem som kjemper kvinnesak anser alle som er uenige med dem som hatefulle. Det er en polarisering som gir mye popcorn men få resultater.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...