Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg prøver å hjelpe deg til å overkomme dine begrensede forestillinger.

For meg (og deg?) har en hund verdi som en levende skapning. Å påføre den unødig smerte eller død er uønskelig, og dette er viktigere enn eierskap. Kort fortalt så trumfer hundens ve og vel (i alvorlige tilfeller) eierens rett til å plage eller drepe den. «Din hun - mitt valg».

Jeg sammenligner det med standpunktet jeg kan tenke meg at en abortmotstander har, og den hjernedøde, tanketomme slogan-en «min kropp - mitt valg». For en som mener at ufødte barn er en verdiløs slimklump så virker det opplagt. Hvis man derimot mener at ufødte barn har en viss verdi (kanskje som en hund?) så er det ikke fullt så opplagt.

Anonymkode: 61bec...77b

Hva med om folk tar abort fordi de vet at de ikke egner seg som foreldre? At de kan ikke gi barnet et godt liv, eller klarer ikke elske det? En celleklump (forsi det er det fosteret er opptil en hvis tid) har ingen tanker om livet enda. Noen mener fosteret likevel har høy verdi fordi de har en "sjel", selv som celleklump.

Eller hva med å hjelpe noen med å avslutte livet fordi det eneste de opplever er smerter hele tiden? Skal man forlenge livet for enhver pris, eller hjelpe folk med å avslutte det på en fin måte?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor hater menn kvinner?

Anonymkode: 63a84...ddd

Litt av samme grunn som mange menn hater elbiler. Tesla eller andre: fordi de vet de aldri vil få råd til det :) 

Anonymkode: 61884...b79

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (Akkurat nå):

Hva med om folk tar abort fordi de vet at de ikke egner seg som foreldre? At de kan ikke gi barnet et godt liv, eller klarer ikke elske det? En celleklump (forsi det er det fosteret er opptil en hvis tid) har ingen tanker om livet enda. Noen mener fosteret likevel har høy verdi fordi de har en "sjel", selv som celleklump.

Eller hva med å hjelpe noen med å avslutte livet fordi det eneste de opplever er smerter hele tiden? Skal man forlenge livet for enhver pris, eller hjelpe folk med å avslutte det på en fin måte?

Vi tillater ikke foreldre å avlive voksne barn. Selv om de er dårlige foreldre. Ikke en gang om barnet selv ber om det. Fordi vi setter en ukrenkelig verdi ved et menneske så sier vi kort og godt «finn ut av det».

For et menneske som setter den samme (eller lignende) verdi ved et ufødt menneske så tenker jeg meg at det blir noe lignende. «Finn ut av det»?

Det kan godt tenkes at det finnes abort-motstandere som ikke ser så svart-hvitt på ting. På samme måte som at det finnes mennesker som generelt er motstandere av drap på voksne mennesker, men som støtter dødsstraff eller aktiv dødshjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi tillater ikke foreldre å avlive voksne barn. Selv om de er dårlige foreldre. Ikke en gang om barnet selv ber om det. Fordi vi setter en ukrenkelig verdi ved et menneske så sier vi kort og godt «finn ut av det».

For et menneske som setter den samme (eller lignende) verdi ved et ufødt menneske så tenker jeg meg at det blir noe lignende. «Finn ut av det»?

Det kan godt tenkes at det finnes abort-motstandere som ikke ser så svart-hvitt på ting. På samme måte som at det finnes mennesker som generelt er motstandere av drap på voksne mennesker, men som støtter dødsstraff eller aktiv dødshjelp.

For et født barn er det samme som et underutviklet foster... Jeg er sjeleglad vi har lovlig abort her til lands. Kvinner bestemmer selvsagt hva som er best for dem selv og sitt liv. Uansett hvor mye du misliker det.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare lurer. Menn skriver her inne at de vil innskrenke rettighetene våre mtp prevensjon og abort, at stemmerett for kvinner må opphøre, at kvinner er det svake kjønnet, at menn må slå "tilbake" osv. Hva er det med kvinner som provoserer menn så mye at de vil frata oss helt grunnleggende rettigheter? 

Dette er jo gale menn. Ikke de fleste menn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lava Anne skrev (Akkurat nå):

Dette er jo gale menn. Ikke de fleste menn.

Det vet jeg heldigvis. Bare prøver å skjønne hvilken motivasjon de mennene dette gjelder, har. Hvorfor er det så lett å skylde på kvinner for f.eks utenforskap. Kvinner skylder jo ingen noe.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vet jeg heldigvis. Bare prøver å skjønne hvilken motivasjon de mennene dette gjelder, har. Hvorfor er det så lett å skylde på kvinner for f.eks utenforskap. Kvinner skylder jo ingen noe.

Det er lett å gjøre det fordi vokabularet allerede ligger der. Ingen av disse gutta finner opp noe nytt. De slenger seg på. Det er derfor språket deres er likt og argumentene deres er like andres. Alt er klappet og klart. Dessuten er det hensynsløshetens tid og det er oppfunnet en rekke unnskyldninger for menn som er bent ut kvinnefiendtlige. "De er en reaksjon", alskens psykologiseringer etc. De gjør det fordi de kan det og fordi nok av mennesker vender det andre kinnet til i dag fordi de er irritert på og opptatt med å korrigere andre folk de synes er mer irriterende, ofte nettopp de som disse gutta synes er irriterende. Dessverre. Solidariteten er skakk om dagen, den går i de hensynsløse favør.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uansett hvor mye du misliker det.

Nå tror jeg at du tillegger meg meninger jeg ikke har uttrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Menn av denne typen hater alle. De hater også andre menn.

Anonymkode: fb386...903

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn av denne typen hater alle. De hater også andre menn.

Anonymkode: fb386...903

Det kan du helt sikkert ha rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Man kan ha en lov som nekter hundeiere å avlive friske hunder, jeg innbiller meg at dyrevelferdsloven sier akkurat det 

Det vil være ganske analogt med en lov som forbyr abort i 8. måned eller 8. uke?

Det finnes ikke en slik lov i dag. Det er lov å avlive friske kjæledyr.

Anonymkode: dcb6b...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forklarte hvordan et menneske kan tenkes å være mot abort uten å hate kvinner. Har du noen kommentarer til min forklaring eller er du enig?

De som er imot at mennesker ikke kan bestemme over sin egen kropp bryr seg ikke så mye om disse menneskene. Ikke sikkert at de går rundt og aktivt hater noen, men hvis en  kvinne blir tvunget til å gå gravid, gå gjennom en fødsel og bli ansvarlig for et barn hun ikke ønsker og kanskje ikke klarer å ta vare på så kan ikke de folka bry seg så mye om kvinner som har blitt gravide- og ikke vil beholde. De unner altså ikke disse kvinnene et godt liv, og vil at de skal tvinges til risikoen det er med å føde bla.

Anonymkode: d7d1d...78c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts. Hør på henne. Kanskje forstår litt hva mange av oss menn mener om ting og tang. Mulig hvis du hører ei kvinne si det, at da får litt bedre forståelse. 

IMG_6656.jpeg

Anonymkode: 0cebf...68e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts. Hør på henne. Kanskje forstår litt hva mange av oss menn mener om ting og tang. Mulig hvis du hører ei kvinne si det, at da får litt bedre forståelse. 

IMG_6656.jpeg

Anonymkode: 0cebf...68e

Du må nesten gi meg mer enn kun et bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har forresten hørt på flere kvinner som snakker på vegne av menn. De fremstår som noen som hater seg selv, så jeg klarer aldri å ta dem seriøst.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De som er imot at mennesker ikke kan bestemme over sin egen kropp bryr seg ikke så mye om disse menneskene. Ikke sikkert at de går rundt og aktivt hater noen, men hvis en  kvinne blir tvunget til å gå gravid, gå gjennom en fødsel og bli ansvarlig for et barn hun ikke ønsker og kanskje ikke klarer å ta vare på så kan ikke de folka bry seg så mye om kvinner som har blitt gravide- og ikke vil beholde. De unner altså ikke disse kvinnene et godt liv, og vil at de skal tvinges til risikoen det er med å føde bla.

Anonymkode: d7d1d...78c

Da gjentar jeg bare poenget mitt siden du ikke ønsker å ta det innover deg:

De som er imot at et menneske kan banke sin hund bryr seg ikke mye om disse menneskene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du vært i en situasjon der du hadde sett at et menneske KUN hadde det vondt, og de VILLE ha dødshjelp, og du var imot aktiv dødshjelp for dem, synes jeg det er problemer med din etikk. Hvorfor skal du styre over deres liv? Når livet er slik er det kanskje ikke lengre verdifult for dem - de vil bare ha en fin avslutning.

Ellers: du vet vel at de som er imot abort i USA også ofte er de samme som IKKE vil forby å slå barn, og noen ganger også er FOR fysisk straff i skolen?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da gjentar jeg bare poenget mitt siden du ikke ønsker å ta det innover deg:

De som er imot at et menneske kan banke sin hund bryr seg ikke mye om disse menneskene.

Det du sier gir INGEN mening. Det er ikke å "ikke bry seg om" noen ved å stoppe dem ifra å banke en hund. Du mener at med mindre vi lar være å la alle gjøre alt mulig rart så bryr vi oss ikke om dem??? Vet ikke helt hvor jeg skal starte engang når man har en så forvridd logikk.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt av samme grunn som mange menn hater elbiler. Tesla eller andre: fordi de vet de aldri vil få råd til det :) 

Anonymkode: 61884...b79

Det er like dårlig forklaring som at alle som hater noen er sjalu på dem. Funker ikke sånn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (5 timer siden):

Et viktig aspekt ved den opprinnelige feministiske ideologien omhandler frihet, likestilling og rettferdighet for alle. Som "klassisk" feminist synes jeg det er veldig trist at feminisme i dag nesten utelukkende forbindes med de mer ekstreme og radikale grenene. Men det er jo alltid sånn at de som roper høyest, får mest oppmerksomhet, så her har nok vi gammeldagse feminister en jobb å gjøre. 

Og det er vel derfor bare et lite mindretall av kvinner og menn kaller seg selv feminist, pga de høylytte radikale feministene har gjort feminisme til et skjellsord

Anonymkode: 037dc...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...