Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Bombasi skrev (3 minutter siden):

Ikke godt å si. Men antar at siden han mener at kvinner påfører han noe, så ønsker vel han å påføre kvinner også noe da? Og det bør gjerne ramme kvinner generelt, for det døyver bitterheten bedre. Kanskje. Vet ikke. Er ikke lett å skjønne tankegangen.

Ikke sant. Så han bryr seg ikke om fødselsunderskudd eller at fosteret har rett til liv. Han vil gjengjelde tilfeldige kvinner det ondet som noen andre har påført ham. 

Anonymkode: dcb6b...2d1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke sant. Så han bryr seg ikke om fødselsunderskudd eller at fosteret har rett til liv. Han vil gjengjelde tilfeldige kvinner det ondet som noen andre har påført ham. 

En mann som hater kvinner bryr seg neppe om fosteret. Det er ikke politikken som er viktig i meningene deres, men hatet.
Er mer det at han vil se at kvinner må oppfostre et barn som de ikke ønsker av ulike grunner, og gjerne av negative grunner. 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. For jeg hentet det fra en uttalelse som (fritt fra hukommelsen) samtidig konstaterte at kvinner er det svake kjønn og at leger burde gjøre opprør, og nekte kvinner prevensjon. Det lyser kvinnehat. Det handler ikke om saken abort. Det lyser at man ønsker å kontrollere kvinner.

ts

Anonymkode: 63a84...ddd

Når trådtittel og første post divergerer såpass mye fra hva du ønsker å diskutere så blir det en meningsløs diskusjon.

Menn som hater kvinner de hater vel kvinner.

Mennesker som vil innskrenke mulighet til abort kan gjøre det av en rekke årsaker.

Anonymkode: 61bec...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (1 time siden):

Et viktig aspekt ved den opprinnelige feministiske ideologien omhandler frihet, likestilling og rettferdighet for alle. Som "klassisk" feminist synes jeg det er veldig trist at feminisme i dag nesten utelukkende forbindes med de mer ekstreme og radikale grenene. Men det er jo alltid sånn at de som roper høyest, får mest oppmerksomhet, så her har nok vi gammeldagse feminister en jobb å gjøre. 

Flott å høre. Jeg er virkelig like glad i min datter som min sønn og jeg håper å kunne overlevere et samfunn til dem hvor de begge får brukt sine evner og levd trygge, gode og meningsfulle liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når trådtittel og første post divergerer såpass mye fra hva du ønsker å diskutere så blir det en meningsløs diskusjon.

Menn som hater kvinner de hater vel kvinner.

Mennesker som vil innskrenke mulighet til abort kan gjøre det av en rekke årsaker.

Hva ønsker jeg å diskutere mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi "your body, my choice". Det sier alt.

Det er et narrativ som presses fram av feminister. «Hvis du er mot abort så hater du kvinner». Det er en fordummende måte å diskutere på. Litt som transaktivister som hevder at «hvis du er kritisk til min opplevelse av mitt kjønn så nekter du meg å eksistere». Hvilke tenketanker er det som kommer opp med disse slogan-ene?

Jeg kan argumentere for at naboen ikke skal få lov til å banke bikkja si («your dog, my choice») basert på at den hunden har verdi som skapning. På samme måte kan man legge til grunn at et foster på ett eller annet utviklingstrinn har verdi, og at moren som bærer det ikke har full råderett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Da spør jeg tilbake. Hvorfor hater kvinner menn?? 

Jeg skal fortelle deg litt om norske kvinner, og hva jeg mener:

Norske kvinner har på verdensbasis de minst feminine egenskaper og størst krav, samtidig som de ser på seg selv som de mest ettertraktade. De er også blottet for empati. Er få fordeler og mange ulemper. I tillegg lager de så mye drama. Norske kvinner er verdensmestere i å lage drama ut av ingenting. 

Men jeg hater ikke kvinner av den grunn. 

Anonymkode: 262ce...242

Dette var veldig generaliserende...

Anonymkode: c54b3...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ønsker jeg å diskutere mener du? 

Litt uklart. Noe du har hørt i en annen tråd  hvor noen var imot abort og kvinnesak og samtidig hatet kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (18 minutter siden):

En mann som hater kvinner bryr seg neppe om fosteret. Det er ikke politikken som er viktig i meningene deres, men hatet.
Er mer det at han vil se at kvinner må oppfostre et barn som de ikke ønsker av ulike grunner, og gjerne av negative grunner. 

Slike menn ønsker bare tilgang på sex. Ingenting annet. Hit and run...

Anonymkode: c54b3...067

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt uklart. Noe du har hørt i en annen tråd  hvor noen var imot abort og kvinnesak og samtidig hatet kvinner?

Det er ikke at noen er imot abort jeg har problem med. Det er at noen vil innskrenke rettighetene mine som et virkemiddel til å utøve kontroll. Klarer du å se forskjellen, eller har du hangup?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Flott å høre. Jeg er virkelig like glad i min datter som min sønn og jeg håper å kunne overlevere et samfunn til dem hvor de begge får brukt sine evner og levd trygge, gode og meningsfulle liv.

Jeg har ikke barn selv, men er opptatt av det samme som du. Det er ikke tvil om at mange gutter faller utenfor fra ganske ung alder, og jeg tenker at det er viktig at vi som samfunn tar tak i dette og forsøker å finne ut av det. Årsakene er nok sammensatte, men jeg leste en interessant kronikk av en norsk skoleforsker (som jeg dessverre ikke klarer å finne igjen) som mener at 6-årsreformen kan være en medvirkende årsak. Videre tror jeg at menn må komme sterkere på banen for å hjelpe sine (voksne) medbrødre. Det er ikke likestilling og kvinnefrigjøring som er årsaken til menns problemer, og løsningen er ikke å frata kvinner rettigheter.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke at noen er imot abort jeg har problem med. Det er at noen vil innskrenke rettighetene mine som et virkemiddel til å utøve kontroll. Klarer du å se forskjellen, eller har du hangup?

Jeg tror at du for ditt indre føler at du forklarer ditt ståsted tydelig.

Jeg ser bare en bruker som kommer med en overskrift, en første post, og som ønsker å diskutere noe ganske annet.

Når jeg påpeker dette så har jeg «hangup»? Hva med å lære seg å kommunisere tydelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke barn selv, men er opptatt av det samme som du. Det er ikke tvil om at mange gutter faller utenfor fra ganske ung alder, og jeg tenker at det er viktig at vi som samfunn tar tak i dette og forsøker å finne ut av det. Årsakene er nok sammensatte, men jeg leste en interessant kronikk av en norsk skoleforsker (som jeg dessverre ikke klarer å finne igjen) som mener at 6-årsreformen kan være en medvirkende årsak. Videre tror jeg at menn må komme sterkere på banen for å hjelpe sine (voksne) medbrødre. Det er ikke likestilling og kvinnefrigjøring som er årsaken til menns problemer, og løsningen er ikke å frata kvinner rettigheter.

Det kan godt hende at 6-årsreformen bidrar. Jeg tror at mange gutter responderer dårligere på grenseløse voksne og en skolehverdag med mindre struktur.

Problemet med ord som «likestilling» og «frigjøring» er at de har en positiv klang men brukes også om kvotering og krav til utfallslikhet som er problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er et narrativ som presses fram av feminister. «Hvis du er mot abort så hater du kvinner». Det er en fordummende måte å diskutere på. Litt som transaktivister som hevder at «hvis du er kritisk til min opplevelse av mitt kjønn så nekter du meg å eksistere». Hvilke tenketanker er det som kommer opp med disse slogan-ene?

Jeg kan argumentere for at naboen ikke skal få lov til å banke bikkja si («your dog, my choice») basert på at den hunden har verdi som skapning. På samme måte kan man legge til grunn at et foster på ett eller annet utviklingstrinn har verdi, og at moren som bærer det ikke har full råderett.

Og når mor har født dette uønskede barnet, skal DU oppdra det? Hvem skal ta vare på et barn som mor ikke vil ha? Norge har allerede mangel på fosterhjem, og mange barn blir kasteballer i barnevernssystemet. 

Hvis kvinnen dør som følge av svangerskap, når risikoen var kjent, men hun ikke fikk lov til å ta abort for å overleve - skal DU betale erstatning til kvinnens familie? Skal DU trøste ektemannen hennes og barna hennes, som har mistet kone og mor?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og når mor har født dette uønskede barnet, skal DU oppdra det? Hvem skal ta vare på et barn som mor ikke vil ha? Norge har allerede mangel på fosterhjem, og mange barn blir kasteballer i barnevernssystemet. 

Hvis kvinnen dør som følge av svangerskap, når risikoen var kjent, men hun ikke fikk lov til å ta abort for å overleve - skal DU betale erstatning til kvinnens familie? Skal DU trøste ektemannen hennes og barna hennes, som har mistet kone og mor?

Jeg forklarte hvordan et menneske kan tenkes å være mot abort uten å hate kvinner. Har du noen kommentarer til min forklaring eller er du enig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror at du for ditt indre føler at du forklarer ditt ståsted tydelig.

Jeg ser bare en bruker som kommer med en overskrift, en første post, og som ønsker å diskutere noe ganske annet.

Når jeg påpeker dette så har jeg «hangup»? Hva med å lære seg å kommunisere tydelig?

Jeg har forklart deg forskjellen i tre innlegg allerede. Kan det tenkes at det står på leseforståelsen din? Når jeg til og med sier at det ikke er at menn er imot abort i seg selv jeg har problemer med, men at de ønsker å innskrenke rettighetene mine som en form for kontroll, handler det ikke om abort isolert. Når det i tillegg nevnes at leger bør gjøre opprør og nekte å skrive ut prevensjon, at kvinner er det sbske kjønn, at mine rettigheter går negativt utover menn, da handler det om at de vil kontrollere meg. Utgangspunktet for å være imot abort er altså ikke det samme som for de som er vanlige pro-lifers. De er imot abort fordi de mener det er drap. Det er ikke det jeg diskuterer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har forklart deg forskjellen i tre innlegg allerede. Kan det tenkes at det står på leseforståelsen din? Når jeg til og med sier at det ikke er at menn er imot abort i seg selv jeg har problemer med, men at de ønsker å innskrenke rettighetene mine som en form for kontroll, handler det ikke om abort isolert. Når det i tillegg nevnes at leger bør gjøre opprør og nekte å skrive ut prevensjon, at kvinner er det sbske kjønn, at mine rettigheter går negativt utover menn, da handler det om at de vil kontrollere meg. Utgangspunktet for å være imot abort er altså ikke det samme som for de som er vanlige pro-lifers. De er imot abort fordi de mener det er drap. Det er ikke det jeg diskuterer. 

Det svake kjønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forklarte hvordan et menneske kan tenkes å være mot abort uten å hate kvinner. Har du noen kommentarer til min forklaring eller er du enig?

Et menneske som er imot noe som vokser opp til å bli et menneske med langt liv, må tenke lenger enn selve svangerskapet. De aller fleste som er imot abort, har ingen plan for hvem som skal ta vare på disse uønskede barna etter at de blir født, hvem som skal betale for det, og hvordan man unngår at barna blir en del av den uheldige statistikken som barn i barnevernssystemet utgjør. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For øvrig er menn tøffe kun på papiret/bak tastaturet. Svært mange menn stikker i panikk etter at de har gjort en kvinne gravid, eller forsøker å presse henne til abort. Disse mennene som er imot abort og prevensjon hadde steilet og stukket med halen mellom beina hvis kona deres hadde poppet ut en unge hvert år.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har forklart deg forskjellen i tre innlegg allerede.

Men du klarte ikke å formulere det i første post? Eller har temaet du ønsker å diskutere endret seg siden det?

Sitat

Når jeg til og med sier at det ikke er at menn er imot abort i seg selv jeg har problemer med, men at de ønsker å innskrenke rettighetene mine som en form for kontroll, handler det ikke om abort isolert.

Hvilke menn er dette, hvordan vet du hva de er motivert av, og hvor kan jeg lese deres egne ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...