Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det TS (og eller noen senere postere) beskriver er vel at «hvis du er mot denne saken så hater du meg som person».

I tilfellet jødene (som er nevnt lengre opp) så hadde nazistene en ideologi som gikk ut på at jødene skulle utryddes. Da er det rimelig å si at de hatet jøder.

Når et menneske er mot abort så kan man elske kvinner akkurat like mye - man kan endog være en kvinne selv.

Anonymkode: 61bec...77b

Nei. For jeg hentet det fra en uttalelse som (fritt fra hukommelsen) samtidig konstaterte at kvinner er det svake kjønn og at leger burde gjøre opprør, og nekte kvinner prevensjon. Det lyser kvinnehat. Det handler ikke om saken abort. Det lyser at man ønsker å kontrollere kvinner.

ts

Anonymkode: 63a84...ddd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke dette gjelder de fleste menn. Jeg synes kvinner stort sett er veldig trivelige å omgås (jeg er homse da) . Men har ikke merket disse tendensene du nevner hos mine heterokamerater i hvertfall.

Anonymkode: 86624...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (2 timer siden):

I de absolutt fleste tilfellene har vi ingenting å bistå med. Det handler ikke så mye om å ha det som koslig som  at vi ender opp med å ta en plass som kunne ha vært fylt med noen som kan yte noe. 

Men det er god prevensjon 🙂

Faktisk ikke : dette er krav om å ta et valg.

Pose og sekk mentalitet hadde det vært om det gjalt ekskoner. Her handler det om at et valg har konsekvenser. 

Poenget med likestilling er at valg blir individuelle. 

Hvordan kan du vite det? Jeg synes mannen hadde masse å bistå med. Da bør det være mitt valg, siden det er jeg som skal gjøre jobben. Jeg opplever at de fleste jeg kjenner føler det samme. Far er ikke der for å få en opplevelse for egen del men for å bistå, og det gjør han som regel også. Hvis ikke må man få velge en annen, det bør man stå fritt til, men der blir man straks angrepet av menn som føler sin «rett» til å bivåne fødselen uavhengig av hvordan forholdet til mor er. 

Anonymkode: 53859...cea

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hat er et sterkt ord. Jeg er kritisk til ideologien feminisme men jeg hater virkelig ikke kvinner.

Et viktig aspekt ved den opprinnelige feministiske ideologien omhandler frihet, likestilling og rettferdighet for alle. Som "klassisk" feminist synes jeg det er veldig trist at feminisme i dag nesten utelukkende forbindes med de mer ekstreme og radikale grenene. Men det er jo alltid sånn at de som roper høyest, får mest oppmerksomhet, så her har nok vi gammeldagse feminister en jobb å gjøre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hat er et sterkt ord. Jeg er kritisk til ideologien feminisme men jeg hater virkelig ikke kvinner.

Enig. Spilte bare videre på tittelen på tråden, men det blir som du sier litt for sterkt.

Anonymkode: 4d11e...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Enig. Spilte bare videre på tittelen på tråden, men det blir som du sier litt for sterkt.

Anonymkode: 4d11e...3b1

Vet ikke hva annet jeg skal kalle det. De kommentarene jeg ser og dermed har i bakhodet når jeg skriver dette, virker såpass drøye at jeg ikke kan bruke noe mildere ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvordan vet du hva som egentlig er motivasjonen deres?

Hva tenker du om to mennesker som avtaler å bytte sex mot penger (prostitusjon). Burde kjøperen straffes?

Fordi "your body, my choice". Det sier alt.

Anonymkode: dcb6b...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta disse innleggene som at det gjelder alle menn.

De fleste av oss som både har koner og døtre har et helt annet syn på kvinner.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Enig. Ingen lider vell mer under feminismen enn kvinner selv.

Anonymkode: 29e6d...eff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvordan vet du hva som egentlig er motivasjonen deres?

Hva tenker du om to mennesker som avtaler å bytte sex mot penger (prostitusjon). Burde kjøperen straffes?

Ingen burde straffes for noe to voksne mennesker er med på frivillig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (4 timer siden):

Det står faktisk ingen steder i Bibelen at det var et eple. Det står at hun spiste kunnskapens frukt. Mennesker skulle leve dumme og uvitende i paradis, men så spiste Eva kunnskapens frukt og ble smart. Det likte ikke Gud :D 

Det står vel "frukt fra kunnskapens tre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (7 minutter siden):

Det står vel "frukt fra kunnskapens tre"

Nettopp. Så hvordan ble det til et eple overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da spør jeg tilbake. Hvorfor hater kvinner menn?? 

Jeg skal fortelle deg litt om norske kvinner, og hva jeg mener:

Norske kvinner har på verdensbasis de minst feminine egenskaper og størst krav, samtidig som de ser på seg selv som de mest ettertraktade. De er også blottet for empati. Er få fordeler og mange ulemper. I tillegg lager de så mye drama. Norske kvinner er verdensmestere i å lage drama ut av ingenting. 

Men jeg hater ikke kvinner av den grunn. 

Anonymkode: 262ce...242

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enig. Ingen lider vell mer under feminismen enn kvinner selv.

Den må du forklare?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Norske kvinner har på verdensbasis de minst feminine egenskaper og størst krav, samtidig som de ser på seg selv som de mest ettertraktade. De er også blottet for empati. Er få fordeler og mange ulemper. I tillegg lager de så mye drama. Norske kvinner er verdensmestere i å lage drama ut av ingenting. 

Kvinner hater ikke menn. Kvinner er redd menn. Det er forskjellen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Illuminatum skrev (24 minutter siden):

Ikke ta disse innleggene som at det gjelder alle menn.

De fleste av oss som både har koner og døtre har et helt annet syn på kvinner.

Det er godt å høre!😍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare fordi vi ikke tørker dritten etter voksne menn, betyr ikke at vi er lite feminine. I min omgangskrets er det blant annet menn fra USA, Canada, Tyskland og Belgium som har giftet seg med norske kvinner. De er ikke så lite attraktive, altså. Og drama? Jeg som utlending måtte tilpasse meg den norske, rolige væremåten. Prøv å dra til Latin-Amerika eller Øst-Europa. Der vil du se drama!

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare lurer. Menn skriver her inne at de vil innskrenke rettighetene våre mtp prevensjon og abort, at stemmerett for kvinner må opphøre, at kvinner er det svake kjønnet, at menn må slå "tilbake" osv. Hva er det med kvinner som provoserer menn så mye at de vil frata oss helt grunnleggende rettigheter? 

Jeg lurer også på dette. For jeg skjønner ikke hva som driver bitterhet hos enkelte menn som hater kvinner for alt mulig. Men typisk nok er det lettere å skylde på andre enn å gå i seg selv, så kvinner blir offer for en giftig mannskultur som har opphauset seg selv fordi de ikke klarer å oppføre seg i møte med kvinner generelt. 

Er litt incel-aktig hele greia. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer også på dette. For jeg skjønner ikke hva som driver bitterhet hos enkelte menn som hater kvinner for alt mulig. Men typisk nok er det lettere å skylde på andre enn å gå i seg selv, så kvinner blir offer for en giftig mannskultur som har opphauset seg selv fordi de ikke klarer å oppføre seg i møte med kvinner generelt. 

Er litt incel-aktig hele greia. 

Ja. Hvilken rolle spiller det for en mann som ikke "får" sex, at kvinner nektes abort? Han får ikke pult noe mer av den grunn.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Hvilken rolle spiller det for en mann som ikke "får" sex, at kvinner nektes abort? Han får ikke pult noe mer av den grunn.

Ikke godt å si. Men antar at siden han mener at kvinner påfører han noe, så ønsker vel han å påføre kvinner også noe da? Og det bør gjerne ramme kvinner generelt, for det døyver bitterheten bedre. Kanskje. Vet ikke. Er ikke lett å skjønne tankegangen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...