Rosalilje84 Skrevet 20. februar #21 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi mange menn føler utenforskap. Jeg har i 20 år, ikke for å forsvare menn, men for å forklare hva som blir resultatet av mange menn med utenforskap. Det som skjer nå har jeg advart mot i alle år. Derfor er det på mange måter samfunnet selv som har ønsket det vi ser nå. Norge var et homogent samfunn for 30-40 år siden, siden det har utviklingen snudd. Spesielt ser vi at masseinnvandringen har endret samfunnet radikalt. Dette har det vært advart mot i mange år, men ingen brydde seg. Nå ser dere resultatet av det. Så det blir for lettvint å bare peke mot de som er utenfor, det blir bare verre å marginalisere de ytterligere. Anonymkode: 0c6a5...82f Bare fordi du ikke får sex med de peneste og yngste, betyr det ikke at du er utenfor. Mange kvinner og menn er lite attraktive, og føler utenforskap - både som partner og som venn/samfunnsborger. Ikke tro at mindre pene kvinner blir behandlet bedre. Men de klager ikke hele tiden offentlig, og de er ikke sinte på ANDRE. De er sinte på SEG SELV for at de er så lite pene, de blir hele tiden fortalt at de ikke kan bestemme hva menn tenner på, og må akseptere at de ikke er attraktive. Mens mange menn mener at uansett utseende, personlighet og andre kvaliteter, så har de RETT til sex og forhold med attraktive damer. Hvis de attraktive damene velger dem bort, er det damene/samfunnet som er problemet. Her er hele forskjellen - mislykkede kvinner skylder på seg selv, mislykkede menn skylder på alle andre enn seg selv. 7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #22 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, hvis du har religion inn i bilde, så er det mange menn som hater kvinner pga historien med adam og eva der eva spiste eple. Iallefall blant amerikanere. Anonymkode: d0f8f...388 Ja det er forskjell på amerikanere og nordmenn. Jeg ser stort sett i alle kommentarfelt på facebook som omhandler funn av f.eks dinosaurskjelett etc at det stort sett bare diskuteres hvordan det ikke er mulig fordi jorda ikke er eldre enn 5000 år. I Norge blir man latterliggjort for å tro på bibelen så bokstavelig at man nekter for at jorda er 5000 år gammel. Ingen mener det her, fordi vi vet bedre enn som så. Så disse amerikanerne har bare en egen level av dumskap. Anonymkode: ee96e...6c1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #23 Del Skrevet 20. februar Det forumet her bobler over av både kvinnehat og mannehat, selv om de som uttrykker hat ikke nødvendigvis vil være enig i at de gjør det. Synes et mer interessant spørsmål er hvorfor kjønn er blitt en så altoverskyggende viktig kategorisering at folk er helt uten evne til å oppfatte individuelle forskjeller og andre kategorier som betyr like mye. Anonymkode: 4d11e...3b1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 20. februar #24 Del Skrevet 20. februar Rosalilje84 skrev (6 minutter siden): Vil ikke disse aggressive mennene ha pappapermisjon, rett til å være til stede under fødselen, 50/50-fordeling etter skilsmisse? Dette er rettigheter som menn fikk som følge av kvinnekamp. Før feminismen var menn forbudt på fødestuene, mor fikk så å si alltid omsorgsrett for barna etter skilsmissen, mens far ble henvist til å være helgepappa, og det var selvfølgelig ingen pappapermisjon. Vil de gi avkall på disse rettighetene? For hvis de ønsker å være tradisjonelle, må de jo det. De kan ikke beholde sine rettigheter som de fikk etter kvinnekampen, OG frata kvinner deres rettigheter samtidig. Bare sånn at dette er klart : For svært, svært mange menn, selv menn som henter ut gevinster av likestilling, er alt dette helt greit. For mange menn, er barn kvinners privilegium. Det er gøy at det er MITT barn og jeg lever videre i historien, men ofte stopper det der. Faktisk vil jeg gå så langt til å si at det er et alt for stort press for at menn skal være tilstede ved fødsel, en situasjon som svært mange menn ikke har noen positiv opplevelse av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 20. februar #25 Del Skrevet 20. februar Druid skrev (2 minutter siden): Bare sånn at dette er klart : For svært, svært mange menn, selv menn som henter ut gevinster av likestilling, er alt dette helt greit. For mange menn, er barn kvinners privilegium. Det er gøy at det er MITT barn og jeg lever videre i historien, men ofte stopper det der. Faktisk vil jeg gå så langt til å si at det er et alt for stort press for at menn skal være tilstede ved fødsel, en situasjon som svært mange menn ikke har noen positiv opplevelse av. Fødsel er ikke der for å ha en positiv opplevelse for far. Tror du vi mødre har "positiv opplevelse" av å ligge et døgn med sinnssyke smerter, revne og få skader i kroppen? Dere er der for å bistå mor, ikke for å ha det koselig. Jeg kjenner for øvrig i hvert fall to menn som klager på samværssabotasje (ikke engang fra deres ekskoner, men generelt i samfunnet) og mener at kvinner er onde som ikke lar far ha barna halve tiden, og samtidig mener at kvinners plass er i kjøkkenet. Pose og sekk-mentalitet. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #26 Del Skrevet 20. februar Jeg er en av de som misliker en stor del av holdningene til dagens kvinner(og menn). Aner ikke hvorfor enkelte vil innskrenke deres rett til abort. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Anonymkode: e0561...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #27 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er jo helt hjernedødt å legge det på alle kvinner. Det høres mer ut som surking fordi man ikke fikk det som man ville. I stedet for å gå inn i seg selv, så vil man gjøre livet jævlig for alle andre? Anonymkode: 63a84...ddd Jeg er ikke uenig i det. Men om du får en stor del av befolkningen som er ''fucka'' i hodet, så får du slike tilstander som i USA eller Russland. Det hjelper i grunnen lite å si at Trump & gjengen rundt han er helt hjernedøde, når hele samfunnet påvirkes av det. Mye av de samme tendensene vi ser i Norge og ellers i den vestlige verden nå. Det er hjernedødt å legge utenforskap på alle kvinner, men gjør mange nok det, så får du et helt for jævlig samfunn. Derfor må man gjøre noe med utenforskap og masseinnvandring ASAP. Anonymkode: 0c6a5...82f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 20. februar #28 Del Skrevet 20. februar Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Fødsel er ikke der for å ha en positiv opplevelse for far. Tror du vi mødre har "positiv opplevelse" av å ligge et døgn med sinnssyke smerter, revne og få skader i kroppen? Dere er der for å bistå mor, ikke for å ha det koselig. I de absolutt fleste tilfellene har vi ingenting å bistå med. Det handler ikke så mye om å ha det som koslig som at vi ender opp med å ta en plass som kunne ha vært fylt med noen som kan yte noe. Men det er god prevensjon 🙂 Rosalilje84 skrev (6 minutter siden): Jeg kjenner for øvrig i hvert fall to menn som klager på samværssabotasje (ikke engang fra deres ekskoner, men generelt i samfunnet) og mener at kvinner er onde som ikke lar far ha barna halve tiden, og samtidig mener at kvinners plass er i kjøkkenet. Pose og sekk-mentalitet. Faktisk ikke : dette er krav om å ta et valg. Pose og sekk mentalitet hadde det vært om det gjalt ekskoner. Her handler det om at et valg har konsekvenser. Poenget med likestilling er at valg blir individuelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #29 Del Skrevet 20. februar Rosalilje84 skrev (23 minutter siden): Bare fordi du ikke får sex med de peneste og yngste, betyr det ikke at du er utenfor. Mange kvinner og menn er lite attraktive, og føler utenforskap - både som partner og som venn/samfunnsborger. Ikke tro at mindre pene kvinner blir behandlet bedre. Men de klager ikke hele tiden offentlig, og de er ikke sinte på ANDRE. De er sinte på SEG SELV for at de er så lite pene, de blir hele tiden fortalt at de ikke kan bestemme hva menn tenner på, og må akseptere at de ikke er attraktive. Mens mange menn mener at uansett utseende, personlighet og andre kvaliteter, så har de RETT til sex og forhold med attraktive damer. Hvis de attraktive damene velger dem bort, er det damene/samfunnet som er problemet. Her er hele forskjellen - mislykkede kvinner skylder på seg selv, mislykkede menn skylder på alle andre enn seg selv. 100% enig i alt dette. Men det hjelper fint lite når alle de mennene vi snakker om her radikaliseres til det verre for hver dag som går. Noe må gjøres med det, du ser jo selv hvordan det går når slike mennesker kommer i maktposisjoner. Da har vi full galskap. Det MÅ vi unngå. Anonymkode: 0c6a5...82f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #30 Del Skrevet 20. februar Menn hater ikke kvinner. Bitre guttunger som ikke vil ta ansvar for eget liv hater kvinner. Anonymkode: 14f10...536 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 20. februar #31 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100% enig i alt dette. Men det hjelper fint lite når alle de mennene vi snakker om her radikaliseres til det verre for hver dag som går. Noe må gjøres med det, du ser jo selv hvordan det går når slike mennesker kommer i maktposisjoner. Da har vi full galskap. Det MÅ vi unngå. Anonymkode: 0c6a5...82f Men det er jo nettopp det - HVORFOR har mange menn innbilt seg at de alle har rett til sex med kvinnen de peker på? Hvorfor har de innbilt seg at unge, pene kvinner vil ha gamle, mindre pene menn? Hvorfor har de innbilt seg at det vil gå opp rent matematisk at menn har flere forskjellige partnere, mens kvinner holder seg jomfruelig for "den rette mannen"? Jeg observerer ingen slike holdninger i nabolandene våre. Det er ikke like mye utseendepress der. Hver gang jeg er i Danmark på ferie, for eksempel, får jeg lange blikk, komplimenter og hyggelig snakk fra menn. Norske menn ser ikke engang i min retning. Ikke bare fordi jeg er annerledes enn supermodellene, men jeg er jo "utgått og utslitt" siden jeg er over 30. Heldigvis trenger jeg ikke å finne meg en mann, siden jeg allerede har en. Men jeg måtte faktisk til utlandet for å finne en mann som ikke stilte syke krav til utseendet, og som ønsket seg noe mer enn sprettrumpe, pent ansikt og tynn kropp. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #32 Del Skrevet 20. februar Jeg tror slik menn føler seg truet, de vet at de ikke har nok å tilby så de må begrense kvinner slik at de selv blir mer attraktive. Anonymkode: 0f10c...29f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #33 Del Skrevet 20. februar Det stammer som oftest fra at mennene har hatt en en narsisisstisk mor. Anonymkode: 8d8b9...919 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #34 Del Skrevet 20. februar Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Men det er jo nettopp det - HVORFOR har mange menn innbilt seg at de alle har rett til sex med kvinnen de peker på? Hvorfor har de innbilt seg at unge, pene kvinner vil ha gamle, mindre pene menn? Hvorfor har de innbilt seg at det vil gå opp rent matematisk at menn har flere forskjellige partnere, mens kvinner holder seg jomfruelig for "den rette mannen"? Jeg observerer ingen slike holdninger i nabolandene våre. Det er ikke like mye utseendepress der. Hver gang jeg er i Danmark på ferie, for eksempel, får jeg lange blikk, komplimenter og hyggelig snakk fra menn. Norske menn ser ikke engang i min retning. Ikke bare fordi jeg er annerledes enn supermodellene, men jeg er jo "utgått og utslitt" siden jeg er over 30. Heldigvis trenger jeg ikke å finne meg en mann, siden jeg allerede har en. Men jeg måtte faktisk til utlandet for å finne en mann som ikke stilte syke krav til utseendet, og som ønsket seg noe mer enn sprettrumpe, pent ansikt og tynn kropp. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror slik menn føler seg truet, de vet at de ikke har nok å tilby så de må begrense kvinner slik at de selv blir mer attraktive. Anonymkode: 0f10c...29f Helt riktig vurdert begge deler. Men spørsmålet blir uansett hva hjelper det å ha rett i en beskrivelse, når de radikaliseres i ekspressfart? Når slike folk styrer verden og Norge etter hvert, så hjelper det fint lite at man har en riktig beskrivelse av de. Det viktigste er derfor å stoppe denne utviklingen med en gang. Vi har ikke tid til å sitte på sidelinjen å karakterisere de. Vi må gjøre noe. Nå. Anonymkode: 0c6a5...82f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #35 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg skal sloss for harde livet. Jeg bare lurer på hvorfor disse grunnleggende rettighetene er så skremmende for menn? Hva er det som trigger dem med at JEG kan få prevensjon f.eks? Anonymkode: 63a84...ddd Hvordan skal denne voldsomme slossingen foregå? Anonymkode: c4cc7...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #36 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan skal denne voldsomme slossingen foregå? Anonymkode: c4cc7...be1 Slik den alltid har foregått, selvsagt. Protester og demonstrasjoner. Det har funket før, den kommer til å funke igjen om nødvendig. Anonymkode: 63a84...ddd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #37 Del Skrevet 20. februar Druid skrev (2 timer siden): Bare sånn at dette er klart : For svært, svært mange menn, selv menn som henter ut gevinster av likestilling, er alt dette helt greit. For mange menn, er barn kvinners privilegium. Det er gøy at det er MITT barn og jeg lever videre i historien, men ofte stopper det der. Faktisk vil jeg gå så langt til å si at det er et alt for stort press for at menn skal være tilstede ved fødsel, en situasjon som svært mange menn ikke har noen positiv opplevelse av. Har du noe belegg for at dette gjelder mange menn? Jeg er trebarnsfar selv og synes at det høres helt virkelighetsfjernt ut. Har aldri hørt noen si noe liknende, og når barnepraten går i vennegjengen eller rundt lunsjbordet på jobb tyder alt på at jeg ikke er alene om å ha barn som det viktigste og vakreste i livet mitt. Fødslene slår meg som litt absurde opplevelser der det var overraskende vanskelig å koble meg på, men selve øyeblikket der barnet kommer ut og man ser det for første gang, og minuttene etterpå - har virkelig ikke opplevd noe større. Anonymkode: 4d11e...3b1 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #38 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men her snakker du sak. Det ts beskriver er ikke sak. Det er person. Anonymkode: 0fd37...204 Det TS (og eller noen senere postere) beskriver er vel at «hvis du er mot denne saken så hater du meg som person». I tilfellet jødene (som er nevnt lengre opp) så hadde nazistene en ideologi som gikk ut på at jødene skulle utryddes. Da er det rimelig å si at de hatet jøder. Når et menneske er mot abort så kan man elske kvinner akkurat like mye - man kan endog være en kvinne selv. Anonymkode: 61bec...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #39 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det forumet her bobler over av både kvinnehat og mannehat, selv om de som uttrykker hat ikke nødvendigvis vil være enig i at de gjør det. Anonymkode: 4d11e...3b1 Hat er et sterkt ord. Jeg er kritisk til ideologien feminisme men jeg hater virkelig ikke kvinner. Anonymkode: 61bec...77b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #40 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men det er ikke det samme som det jeg snakker om. Kvinner (og mange menn) som er imot abort, er det fordi de mener det er drap. De mennene jeg snakker om, er imot abort fordi de vil kontrollere kroppen min. De ønsker ikke at jeg skal gå på prevensjon heller. Så, alt i alt er jeg som kvinne taperen her. Anonymkode: 63a84...ddd Hvordan vet du hva som egentlig er motivasjonen deres? Hva tenker du om to mennesker som avtaler å bytte sex mot penger (prostitusjon). Burde kjøperen straffes? Anonymkode: 61bec...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå