Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virker som om det er noen blant den øvre klassen av feminister som elsker å hate menn, i et samfunn hvor det er flest kvinner som har høyere utdannelse og som jobber i ulike myndigheter. Vi lever i et matriakat samfunn. Så hvorfor elsker disse kvinner å drive frem et hat mot menn som jo ikke ha mer makt enn kvinner ? Er det behagelig å kose seg i en offerolle og få sympati oppmerksomehet ? Er det narsissisme bak disse angrepene ?

Anonymkode: 5c375...53a

Det må du nesten spørre disse kvinnene om. Jeg hater ikke menn. Jeg er derimot redd menn. Har opplevd mye vondt pga menn, har venninner som har opplevd mye vondt, havnet på sykehus og måtte gå til politi pga menn. Jeg har en datter som nå er ung kvinne, som får mye uønsket oppmerksomhet fra menn. Så, jeg hater ikke menn, men jeg er redd dem. 

Anonymkode: 63a84...ddd

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Igjen, tomt og ugyldig argument. Det er ingen som argumenterer for at kvinner skal ta abort på 8 mnd gamle fostre. Det er ikke innlemmet i abortloven. Jeg diskuterer det som faktisk er lov. Hvis du vil diskutere stråmenn, så får du bare fortsette å dumme deg ut. Men det er null hold i argumentene dine.

Påstand: "kvinner må _alltid_ ha kontroll over egen kropp. De som sier noe annet hater kvinner"

Realitet: Ingen vil at kvinner skal ha kontroll over egen kropp når det gjelder å abortere fostre på 8 mnd.

Konklusjon: Enten hater alle kvinner, eller så er påstanden feil.

Anonymkode: 61bec...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Påstand: "kvinner må _alltid_ ha kontroll over egen kropp. De som sier noe annet hater kvinner"

Realitet: Ingen vil at kvinner skal ha kontroll over egen kropp når det gjelder å abortere fostre på 8 mnd.

Du går på repeat, ser jeg. Ha en fin søndag :) 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det må du nesten spørre disse kvinnene om. Jeg hater ikke menn. Jeg er derimot redd menn. Har opplevd mye vondt pga menn, har venninner som har opplevd mye vondt, havnet på sykehus og måtte gå til politi pga menn. Jeg har en datter som nå er ung kvinne, som får mye uønsket oppmerksomhet fra menn. Så, jeg hater ikke menn, men jeg er redd dem. 

Det skapes veldig mye polariseringer i samfunnet mellom ulike grupper og ikke bare mellom kjønn.  Ja det finnes farlige menn der ute. Særlig i det kriminelle nettverket i samf. Men desv så svikter rettsystemet oss og lar farlige voldelige drapsmenn gå fritt i blant oss der de får kun symbolstraffer og slipper ut etter kort tid. Disse farlige menn finnes på dating sider så ja man bør være føre var og ikke involvere seg med ukjente menn uten å kjenne deres bakgrunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du går på repeat, ser jeg. Ha en fin søndag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det skapes veldig mye polariseringer i samfunnet mellom ulike grupper og ikke bare mellom kjønn.  Ja det finnes farlige menn der ute. Særlig i det kriminelle nettverket i samf. Men desv så svikter rettsystemet oss og lar farlige voldelige drapsmenn gå fritt i blant oss der de får kun symbolstraffer og slipper ut etter kort tid. Disse farlige menn finnes på dating sider så ja man bør være føre var og ikke involvere seg med ukjente menn uten å kjenne deres bakgrunn.

Hvis du avtaler å møte en fremmed så er det nok fornuftig å møtes på et offentlig sted med folk, f.eks en kafe.

Samtidig så er det rimelig å se på sannsynligheter. Hvor mange kvinner blir utsatt for vold eller voldtekt på blind date i Norge? Jeg tror at det tallet må være forsvinnende lite. En langt mer reell "fare" er at fyren er 20kg tyngre enn på bildene, sosialt teit og sutrete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ikke noe svar på hvorfor menn hater kvinner. Men merker at desto mer maskulinitet i et samfunn desto verre kår for kvinner. Kvinner vil forsøke å flykte fra disse samfunnene. Det er skadelig og farlig ikke bare for dem selv men også barna. Og så svarer mennene med enda mer vold og tvang og hat. Ofte ødelegges samfunnet innenfra. Ikke bare kvinner hates, også syke, annen hudfarge, kultur osv. Uavhengig hvor man er i verdenen. Så til slutt eskalerer den maskuline energien i en storkrig eller borgerkrig der våre barn er de som går til «slakt».  De som har jazzet opp til alt hat fordufter rask når katastrofen er et faktum. 

Så må vi kvinner lappe sammen restene. 

Anonymkode: 60abf...f23

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke noe svar på hvorfor menn hater kvinner. Men merker at desto mer maskulinitet i et samfunn desto verre kår for kvinner. Kvinner vil forsøke å flykte fra disse samfunnene. Det er skadelig og farlig ikke bare for dem selv men også barna. Og så svarer mennene med enda mer vold og tvang og hat. Ofte ødelegges samfunnet innenfra. Ikke bare kvinner hates, også syke, annen hudfarge, kultur osv. Uavhengig hvor man er i verdenen. Så til slutt eskalerer den maskuline energien i en storkrig eller borgerkrig der våre barn er de som går til «slakt».  De som har jazzet opp til alt hat fordufter rask når katastrofen er et faktum. 

Så må vi kvinner lappe sammen restene. 

Anonymkode: 60abf...f23

Jeg opplever at det er flere kvinner som hater menn i Norge i dag, enn hva det er menn som hater kvinner. Noen menn er rett nok hatefulle, men det later ofte til å bunne i usikkerhet og bitterhet. De fleste menn elsker i alle fall noen kvinner, og ønsker å finne en kvinne. Når kvinner hater menn synes det som et mer fundamentalt og iskaldt hat drevet av ekkokammer og skrøpelig psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 10.46):

Biler er langt farligere enn menn. Er du redd for biler?

Jeg er ikke redd biler, men uaktsomhet og vettløse førere er jeg redd. 

Det er i liten grad biler som er farlige. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 time siden):

Jeg er ikke redd biler, men uaktsomhet og vettløse førere er jeg redd. 

Det er i liten grad biler som er farlige. 

Ok, men er poenget ditt å kverulere? I så fall kan jeg ta det et steg videre: uaktsomme og vettløse førere er bare en av grunnene til at jeg bør være redd på veien. Også eldre førere, de med helseproblemer, urimelig dårlige veier og tekniske feil på biler kan forårsake ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok, men er poenget ditt å kverulere? I så fall kan jeg ta det et steg videre: uaktsomme og vettløse førere er bare en av grunnene til at jeg bør være redd på veien. Også eldre førere, de med helseproblemer, urimelig dårlige veier og tekniske feil på biler kan forårsake ulykker.

Nei poenget var selvfølgelig at det ikke er bilene som er farlige, men mennesker som kjører dem. Ja inkludert dem du nevner. 

Tekniske problemer utgjør ikke stor prosent av ulykker. 

Du som argumenterte med at biler er farligere enn menn. Biler er da fullstendig harmløse for det meste. Uten et menneske bak rattet står de til og med i ro. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (12 timer siden):

Nei poenget var selvfølgelig at det ikke er bilene som er farlige, men mennesker som kjører dem. Ja inkludert dem du nevner. 

Tekniske problemer utgjør ikke stor prosent av ulykker. 

Du som argumenterte med at biler er farligere enn menn. Biler er da fullstendig harmløse for det meste. Uten et menneske bak rattet står de til og med i ro. 

Poenget mitt er selvfølgelig at du kverulerer på språklig spissfindighet som alle lesere over 4 år burde forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Poenget mitt er selvfølgelig at du kverulerer på språklig spissfindighet som alle lesere over 4 år burde forstå.

Er nå du som kverulerer, etter å ha påstått at biler er farligere enn menn. Du burde heller omformulere eller argumentere for påstanden, istedenfor å gå etter meg. 

En kvinne havner på en øde øy med 1000 biler, og de kommer ikke til å gjøre henne noe. 

En kvinne havner på en øde øy med 10 menn. Kan du garantere at ingen av dem kommer til å gjøre henne noe? 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 10.53):

Jeg opplever at det er flere kvinner som hater menn i Norge i dag, enn hva det er menn som hater kvinner. Noen menn er rett nok hatefulle, men det later ofte til å bunne i usikkerhet og bitterhet. De fleste menn elsker i alle fall noen kvinner, og ønsker å finne en kvinne. Når kvinner hater menn synes det som et mer fundamentalt og iskaldt hat drevet av ekkokammer og skrøpelig psyke.

Problemet er at det ikke alltid er en redelig grunn for hvorfor de ønsker å finne en kvinne. Noen ønsker seg en sexdukke/hushjelp. Det er ikke akkurat bedre enn å ikke ønske seg en kvinne. Kvinner hater menn som voldtar og slår. Det er ikke akkurat rart, liksom.

Anonymkode: dcb6b...2d1

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (19 timer siden):

Er nå du som kverulerer, etter å ha påstått at biler er farligere enn menn. Du burde heller omformulere eller argumentere for påstanden, istedenfor å gå etter meg. 

En kvinne havner på en øde øy med 1000 biler, og de kommer ikke til å gjøre henne noe. 

En kvinne havner på en øde øy med 10 menn. Kan du garantere at ingen av dem kommer til å gjøre henne noe? 

Hvis alle mennesker forstår teksten min men du henger deg opp i formaliteter så vil jeg foreslå at du er kverulant eller autist. Jeg har er barn med den diagnosen og kjenner godt til utfordringene med rigiditet og vansker med å forholde seg til meningen bak en ytring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Problemet er at det ikke alltid er en redelig grunn for hvorfor de ønsker å finne en kvinne. Noen ønsker seg en sexdukke/hushjelp. Det er ikke akkurat bedre enn å ikke ønske seg en kvinne. Kvinner hater menn som voldtar og slår. Det er ikke akkurat rart, liksom.

Anonymkode: dcb6b...2d1

Problemet er at det ikke alltid er en redelig grunn for hvorfor kvinner ønsker å finne en mann. Noen ønsker seg en sugardaddy/terapaut/gratis snekker. Det er ikke akkurat bedre enn å ikke ønske seg en mann. Menn hater kvinner som driver psykisk misbruk, snylter eller lurer dem. Det er ikke akkurat rart, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis alle mennesker forstår teksten min men du henger deg opp i formaliteter så vil jeg foreslå at du er kverulant eller autist. Jeg har er barn med den diagnosen og kjenner godt til utfordringene med rigiditet og vansker med å forholde seg til meningen bak en ytring.

Hvorfor trykker folk liker på det jeg skriver og ikke på det du skriver tror du?

Har ingen vansker med å oppfatte ting, men når folk skriver noe meningsløst og mener det er smart er ikke det min utfordring. Uttalelsen at å kjøre bil er farligere enn menn er ikke særlig god den heller, om du mener det. Da sammenligner du en helt klart risikofylt aktivitet med ofte stor fart og små marginer med faren et rasjonelt tenkende vesen (burde iallefall være) utgjør for kvinner. Å kjøre bil er farligere enn å ta fly gir mening din uttalelse ikke gir, selv om du retter på den. Det sammenligner to ting som det er naturlig å sammenligne. Biler og menn er to så ulike ting at det ikke gir mening. Selvfølgelig er det å kjøre bil farligere enn å ha menn rundt oss. Skulle virkelig bare mangle! (Slik er det likevel ikke når man har en ustabil mann i livet.)

Så istedenfor å angripe meg bør du heller jobbe med dine påstander og argumenter. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen ønsker seg en sugardaddy/terapaut/gratis snekker.

Dette er helt relevante og redelige årsaker for å velge en partner : Å ha et funksjonelt fokus på partner er ikke en unik mannlig egenskap.  Og jeg har absolutt ingen problem med denne kravspesifikasjonen her: Det er ikke langt fra kravene min kone har. 

Men det er nyttig at kvinner som HAR denne typen  preferanser, innser at det går begge veier...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 time siden):

Hvorfor trykker folk liker på det jeg skriver og ikke på det du skriver tror du?

Så istedenfor å angripe meg bør du heller jobbe med dine påstander og argumenter. 

Jeg tror at du misforstår. Antall likes er ikke noe jeg jager etter og sier potensielt vel så mye om hvilket kjønn mesteparten av leserene her inne har.

Argumentet mitt blir ikke endret av om jeg spesifiserer at det må sitte en sjåfør inni bilen for at det skal være farlig. Kun språket, som i f.eks en lovtekst må være knotete og langdrygt for at ikke advokater skal finne bakdører, men som man i kommunikasjon som denne vanligvis prøver å gjøre lettlest. Fram til man møter kverulanter som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tror at du misforstår. Antall likes er ikke noe jeg jager etter og sier potensielt vel så mye om hvilket kjønn mesteparten av leserene her inne har.

Argumentet mitt blir ikke endret av om jeg spesifiserer at det må sitte en sjåfør inni bilen for at det skal være farlig. Kun språket, som i f.eks en lovtekst må være knotete og langdrygt for at ikke advokater skal finne bakdører, men som man i kommunikasjon som denne vanligvis prøver å gjøre lettlest. Fram til man møter kverulanter som deg.

Du kan ikke være særlig enkel å forholde deg til. Flisa og bjelken og alt det der. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...