Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 8.49):

Den kan jeg gå med på. Det finnes selvsagt masse gode mannlige ledere. Men mange ødelegger for seg selv ved å være ekle. Da er de ikke så gode, likevel.

Anonymkode: 63a84...ddd

Ekspander  

Det er ofte de som ser på seg selv som gode ledere som er de dårligste lederne. De misforstår hva gode lederegenskaper er. 
Det gjelder både kvinner og menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 8.51):

De skal selvfølgelig ta abort. 

Men hvis kvinnen har hatt sex uten prevensjon og så blir gravid… så kan hun rett og slett ikke bruke argumentet «bestemme over egen kropp». 

Det er den idiotiske misbruken og feil bruk av argumentet som irriterer meg grenseløs. Som om fostre bare er noe som plutselig oppstår i magen hennes

Anonymkode: d97d9...828

Ekspander  

Selvfølgelig kan hun det, det er hennes rett. Man kan være enig eller uenig i den holdningen selvsagt, selv synes jeg jo det både er uansvarlig og korttenkt, men hun er ved sin fulle rett å bestemme om hun skal bære frem et barn eller ei likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Phitta Phjong skrev (På 23.2.2025 den 8.52):

Det er ofte de som ser på seg selv som gode ledere som er de dårligste lederne. De misforstår hva gode lederegenskaper er. 
Det gjelder både kvinner og menn. 

Ekspander  

Det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 8.51):

De skal selvfølgelig ta abort. 

Men hvis kvinnen har hatt sex uten prevensjon og så blir gravid… så kan hun rett og slett ikke bruke argumentet «bestemme over egen kropp». 

Det er den idiotiske misbruken og feil bruk av argumentet som irriterer meg grenseløs. Som om fostre bare er noe som plutselig oppstår i magen hennes

Ekspander  

Personlig så synes jeg at det er problematisk at "bestemme over egen kropp" eller "min kropp mitt valg" presenteres som en natur-rett og en selvfølge (og alle som mener noe annet må hate kvinner), og så viser det seg at de samme som bruker dette som aksiomer, slett ikke mener at en kvinne med et foster på 5 mnd skal få abort. Da er det plutselig ikke "min kropp - mitt valg lengre".

Anonymkode: 61bec...77b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Phitta Phjong skrev (På 23.2.2025 den 8.27):

Det er alltid noen som hauser opp og fyrer vilt, men de fleste menn vil nok at vi skal ha samme rettigheter som dem. 
Når det gjelder abort, bør jo den avgjørelsen tas sammen. Og blir man ikke enige, mener jeg man bør ta abort selv om bare en av partene vil det. Barnet er ikke tjent med at det bare er ønsket av en av foreldrene. I så fall bør den andre parten bli fritatt for alt ansvar. Både økonomisk og sosialt. 
Og når det gjelder svakeste kjønn, har vel aldri vi kvinner vært i nærheten av menn hverken når det kommer til fysisk styrke eller lederskap. Jeg føler meg mye tryggere med en mannlig sjef enn en kvinnelig. Det blir så mye intriger med oss kvinner. 
Jeg har hatt litt forskjellige jobber, og steder der det bare er kvinner, er det ufattelig mye sladder og baksnakking. Og klaging på urettferdighet. 

Ekspander  

Rart utsagn. Min klare oppfatning er at kvinner er bedre ledere enn menn, i tillegg så har mange kvinner bedre utdanning, og det blir det bedre lederskap av. Menn får ta ansvar for egen prevensjon om de ikke vil ha barn, et foster er en del av kvinnens kropp.

Det rr bare tull at det er mer intriger med kvinner enn med menn.

Anonymkode: 766a8...6a8

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.00):

Rart utsagn. Min klare oppfatning er at kvinner er bedre ledere enn menn, i tillegg så har mange kvinner bedre utdanning, og det blir det bedre lederskap av. Menn får ta ansvar for egen prevensjon om de ikke vil ha barn, et foster er en del av kvinnens kropp.

Det rr bare tull at det er mer intriger med kvinner enn med menn.

Ekspander  

Uenig. Lederevner er ikke noe man utdanner seg til. Det er noe man bare har. Man kan lære taktikker og dermed ta klokere valg, men man må ha det i personligheten. 
Mye mer intriger når det bare er kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 12.52):

Hvis man skal ta på seg relativist-brillene så er det vanskelig å si hvilken samfunnsform som er "best". Personlig er jeg opptatt av individets frihet og vil som deg at folk skal kunne velge jobber og partnere fritt (så lenge de selv blir valgt).

Jeg vet at noen blir mindre fornøyd av valgfrihet. De opplever det kanskje som stressende eller utrygt, og det legger veldig mye ansvar på individet: hvis alle har full frihet så kan du bare skylde på deg selv hvis du ikke finner lykke eller meningen med livet.

For noen kunne det kanskje gi mening å få "tildelt" en kone eller mann av familiens overhode, ta samme yrke som faren sin, være pliktoppfyllende og bli ved sin partner (og barn) livet ut.

Ekspander  

Individuell frihet er relativ. Det er ikke for alle. Heller ikke i Norge. Sitter man i rullestol eller har annen sykdom vil den individuelle friheten minke. Tilsvarende vil din individuelle frihet minske om man må utføre mye ulønnet omsorg være seg for egne barn, syke barn eller eldre i familie man ikke vil skal lide. Det blir helt feil å påstå at kvinner skal ha samvittighet overlate disse til seg selv bare fordi man hadde klart det om man var mann.

Menn har en psykologi som medfører mindre ansvarsfølelse/samvittighet og stikker av fra tungt omsorgsarbeid mye oftere enn kvinner. 

Oppå dette så anklager de i tillegg kvinner for det meste av det som går i verden, nå sist for å ta abort. Glemt er tiden for ca 50-100 år siden da ugifte kvinner måtte tvangsgi fra seg sine nyfødte, eller alternativt leve i sjikane og gapestokk fordi hun fikk baby uten å være gift.

Menn er rett og slett hatefulle og det går ikke å gjøre noe å endre det. 

Anonymkode: 60abf...f23

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 8.56):

Personlig så synes jeg at det er problematisk at "bestemme over egen kropp" eller "min kropp mitt valg" presenteres som en natur-rett og en selvfølge (og alle som mener noe annet må hate kvinner), og så viser det seg at de samme som bruker dette som aksiomer, slett ikke mener at en kvinne med et foster på 5 mnd skal få abort. Da er det plutselig ikke "min kropp - mitt valg lengre".

Ekspander  

Kanskje fordi abort aldri også inkluderer fostere på 5 mnd? Det er et tomt og ugyldig argument. De eneste grunnene til at man tar abort på så store fostre, er hvis de ikke er levedyktige eller hvis mors liv står i seriøs fare. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Phitta Phjong skrev (På 23.2.2025 den 8.27):

Når det gjelder abort, bør jo den avgjørelsen tas sammen. Og blir man ikke enige, mener jeg man bør ta abort selv om bare en av partene vil det. Barnet er ikke tjent med at det bare er ønsket av en av foreldrene. I så fall bør den andre parten bli fritatt for alt ansvar. Både økonomisk og sosialt. 

Ekspander  

Jeg applauderer at du i alle fall har en koherent tanke bak ståstedet ditt.

Versjon 1:

Hvis mor og far vil ha barnet: flott

Hvis mor vil ha barnet og far ikke: abort

Hvis mor ikke vil ha barnet mens far vil: abort

Hvis mor ikke vil ha barnet og far ikke vil ha barnet: abort

Versjon 2:

Hvis mor og far vil ha barnet: flott

Hvis mor vil ha barnet og far ikke: mor må forsørge barnet alene

Hvis mor ikke vil ha barnet mens far vil: far må forsørge barnet alene?

Hvis mor ikke vil ha barnet og far ikke vil ha barnet: abort

I praksis er det nok vanskelig å få støtte for å gjøre inngrep mot mors vilje, eller tvinge mor til å bære fram et barn mot sin vilje. For noen abort-motstandere ville nok "versjon 1" være lite attraktivt fordi det ville føre til _flere_ aborter, og typisk er vel ståstedet at de ønsker _færre_ aborter.

Versjon 2 ville være "bedre" enn status quo for den jevne abort-mostander (vil jeg tro?), og også bedre sett med mannesak-øyne. Men jeg tror ikke at det vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 8.53):

Selvfølgelig kan hun det, det er hennes rett. Man kan være enig eller uenig i den holdningen selvsagt, selv synes jeg jo det både er uansvarlig og korttenkt, men hun er ved sin fulle rett å bestemme om hun skal bære frem et barn eller ei likevel.

Ekspander  

Om hun skal bære frem barnet eller ikke, ja det kan hun bestemme. Men det handler ikke om å bestemme over egen kropp, det er en annen kropp hun da vil bestemme over. Kvinnen bestemte over egen kropp da hun valgte å ha sex og da hun valgte å ha sex uten prevensjon. 

Derfor er argumentet som brukes « bestemme over egen kropp» dumskap. Kall det hva det egentlig er; retten til å angre på valg man har gjort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er født kvinne og opplever slett ikke hat fra menn. Men ser mye hat fra venstreorienterte såkalte hysteriske feminister som hater menn !

Anonymkode: 5c375...53a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.03):

Kanskje fordi abort aldri også inkluderer fostere på 5 mnd? Det er et tomt og ugyldig argument. De eneste grunnene til at man tar abort på så store fostre, er hvis de ikke er levedyktige eller hvis mors liv står i seriøs fare. 

Ekspander  

Påstand: "kvinner må _alltid_ ha kontroll over egen kropp. De som sier noe annet hater kvinner"

Realitet: Ingen vil at kvinner skal ha kontroll over egen kropp når det gjelder å abortere fostre på 8 mnd.

Konklusjon: Enten hater alle kvinner, eller så er påstanden feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.02):

Individuell frihet er relativ. Det er ikke for alle. Heller ikke i Norge. Sitter man i rullestol eller har annen sykdom vil den individuelle friheten minke. Tilsvarende vil din individuelle frihet minske om man må utføre mye ulønnet omsorg være seg for egne barn, syke barn eller eldre i familie man ikke vil skal lide. Det blir helt feil å påstå at kvinner skal ha samvittighet overlate disse til seg selv bare fordi man hadde klart det om man var mann.

Menn har en psykologi som medfører mindre ansvarsfølelse/samvittighet og stikker av fra tungt omsorgsarbeid mye oftere enn kvinner. 

Oppå dette så anklager de i tillegg kvinner for det meste av det som går i verden, nå sist for å ta abort. Glemt er tiden for ca 50-100 år siden da ugifte kvinner måtte tvangsgi fra seg sine nyfødte, eller alternativt leve i sjikane og gapestokk fordi hun fikk baby uten å være gift.

Menn er rett og slett hatefulle og det går ikke å gjøre noe å endre det. 

Ekspander  

Jeg er optimist på menns vegne, de kan oppdras bedre. Som feminist tenker jeg menn og kvinner er grunnleggende like, bare at menn ikke er oppdratt like skikkelig med tanke på empati og ansvar.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.08):

Påstand: "kvinner må _alltid_ ha kontroll over egen kropp. De som sier noe annet hater kvinner"

Realitet: Ingen vil at kvinner skal ha kontroll over egen kropp når det gjelder å abortere fostre på 8 mnd.

Konklusjon: Enten hater alle kvinner, eller så er påstanden feil.

Ekspander  

Igjen, tomt og ugyldig argument. Det er ingen som argumenterer for at kvinner skal ta abort på 8 mnd gamle fostre. Det er ikke innlemmet i abortloven. Jeg diskuterer det som faktisk er lov. Hvis du vil diskutere stråmenn, så får du bare fortsette å dumme deg ut. Men det er null hold i argumentene dine.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er optimist på menns vegne, de kan oppdras bedre. Som feminist tenker jeg menn og kvinner er grunnleggende like, bare at menn ikke er oppdratt like skikkelig med tanke på empati og ansvar.

Ekspander  

Er nok riktig det, har sønner og forsøkt oppdra de til å bli mer hensynsfulle enn deres fedre.. men ofte får de mye inspirasjon fra «feil» menn… så ikke alltid lett det der…

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.07):

Jeg er født kvinne og opplever slett ikke hat fra menn. Men ser mye hat fra venstreorienterte såkalte hysteriske feminister som hater menn !

Ekspander  

Da er du heldig. Det er derimot ikke sånn at bare fordi du aldri har opplevd noe, så skjer det ikke med andre likevel.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ekspander  

Riktig. Ser hvordan sønnene til mine venninner blir oppdratt kontra døtrene deres. Selv de som har begge deler, skorter litt på gutteoppdragelsen. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.11):

Er nok riktig det, har sønner og forsøkt oppdra de til å bli mer hensynsfulle enn deres fedre.. men ofte får de mye inspirasjon fra «feil» menn… så ikke alltid lett det der…

Ekspander  

Det er mye møkkamenn på sosiale medier om dagen, de påvirker svake manne- og guttesjeler innmari negativt. Helt personlig mener jeg en del av de influenserne burde vært utestengt siden de sprer gifta si i monologform på sosiale medier. 

De har selvfølgelig rett til å mene det de vil, men samfunnet bør ikke gi dem plattformer der de når ut til mange uten at de samtidig må delta i en dialog med kritiske spørsmål fra meningsmotstandere.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.13):

Riktig. Ser hvordan sønnene til mine venninner blir oppdratt kontra døtrene deres. Selv de som har begge deler, skorter litt på gutteoppdragelsen. 

Ekspander  

Mye er oppdragelse, men gutte oppdragelse er svært vanskelig. Har også ei datter, så stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.12):

Da er du heldig. Det er derimot ikke sånn at bare fordi du aldri har opplevd noe, så skjer det ikke med andre likevel.

Ekspander  

Det virker som om det er noen blant den øvre klassen av feminister som elsker å hate menn, i et samfunn hvor det er flest kvinner som har høyere utdannelse og som jobber i ulike myndigheter. Vi lever i et matriakat samfunn. Så hvorfor elsker disse kvinner å drive frem et hat mot menn som jo ikke ha mer makt enn kvinner ? Er det behagelig å kose seg i en offerolle og få sympati oppmerksomehet ? Er det narsissisme bak disse angrepene ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...