Gå til innhold

Hvorfor hater menn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har gjennom denne tråden prøvd å åpne andre brukeres øyne for hvordan et menneske kan tenkes å være mot selvbestemt abort uten at de av den grunn hater kvinner, og hvordan «min kropp, mitt valg» er et dårlig argument.

Anonymkode: 61bec...77b

Det er ikke et dårlig argument, det er faktisk et veldig viktig og riktig argument. Sier i grunn mye om personer som ikke forstår tyngden i argumentet. 

Anonymkode: 63a84...ddd

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke et dårlig argument, det er faktisk et veldig viktig og riktig argument. Sier i grunn mye om personer som ikke forstår tyngden i argumentet. 

Det sier mye om deg at du gjentar et så dårlig argument. Skammer du deg ikke litt over å være så grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sier mye om deg at du gjentar et så dårlig argument. Skammer du deg ikke litt over å være så grunn?

Næmmen🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Næmmen🥰

Jommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn hater kvinner fordi de er misunnelige på at kvinner kan føde barn, og dermed har hver enkelt kvinne en mye større samfunnsverdi enn hva en enkelt mann noensinne kan ha. Til og med når kvinner er gamle og ikke er fertile lengre bidrar de med å hjelpe de yngre kvinnene med barna deres. Mens mannfolka er egentlig bare til for å fly rundt og spre spermen sin. Menn er grunnleggende voldelige og ødeleggende for felleskapet så i en ideell verden hadde vi hatt typ mange flere kvinner enn menn, vi kunne spart på de som var best til å tilpasse seg samfunnet og kvitta oss med de som viste det minste tegn til aggressiv adferd. Tenk så lav kriminalstatistikken hadde blitt om vi hadde vært mange flere kvinner enn menn! Verden hadde vært et bedre sted og det vet de. Derfor er de bitre og sure, spesielt de som ikke har en dritt å bidra med til menneskeheten.

Anonymkode: d4e51...f14

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jommen?

Synes det er merkelig flaut at voksne folk ikke skjønner at min kropp ikke er noe du eller andre skal bestemme over. Om det ikke er kvinnehat, er det hvertfall et bevis på at kvinnehelse er noe folk driter i. Ser du bruker som argument "hva med far, hvis han vil beholde?" Men hva med de langt flere situasjoner der mor OG far bestemmer sammen at de ikke ønsker et barn (til). Du viser ekstremt liten forståelse for at ingen kvinner og deres livssituasjon er lik, og du avblåse at kvinners kropp kun er deres med å si at "min kropp, mitt valg" er et dårlig argument. Det er ikke bare kvinneforakt på gruppenivå, men på individnivå. Du tar null hensyn til at kvinnen kan ha helseproblemer som ikke er forenelig med graviditet og fødsel eller at hun har nok med barna hun allerede forsørger. Hvorfor skal barn som ikke er ønsket fødes? Fordi gamle menn som deg for eksempel skal styre hvilken retning kvinners liv skal ta, skulle de være så uheldig å bli uønsket gravid? Det er ikke annet enn patetisk å ikke ta kvinner på alvor.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

merkelig flaut

kvinnehat,

folk driter i.
ekstremt liten forståelse

kvinneforakt på gruppenivå, men på individnivå.

Det er ikke annet enn patetisk å ikke ta kvinner på alvor.

Du argumenterer med store ord og store følelser som om det skal overbevise noen. Jeg ser bare et lite barn som håper at «kvinnehat» skal være et slags magisk ord som befrir deg fra voksenlivets krav til saklighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du argumenterer med store ord og store følelser som om det skal overbevise noen. Jeg ser bare et lite barn som håper at «kvinnehat» skal være et slags magisk ord som befrir deg fra voksenlivets krav til saklighet?

Ja, det ser du nok. Fordi du henger deg opp i enkelte fraser uten å ha evnen til å se helheten i det folk skriver til deg. Dårlig egenskap. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det ser du nok. Fordi du henger deg opp i enkelte fraser uten å ha evnen til å se helheten i det folk skriver til deg. Dårlig egenskap. 

Ok. Du bruker dårlige fraser siden du ikke evner å diskutere voksent. Dårlig egenskap for en voksen kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok. Du bruker dårlige fraser siden du ikke evner å diskutere voksent. Dårlig egenskap for en voksen kvinne.

Ha en fin helg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Menn hater kvinner fordi de er misunnelige på at kvinner kan føde barn, og dermed har hver enkelt kvinne en mye større samfunnsverdi enn hva en enkelt mann noensinne kan ha. Til og med når kvinner er gamle og ikke er fertile lengre bidrar de med å hjelpe de yngre kvinnene med barna deres. Mens mannfolka er egentlig bare til for å fly rundt og spre spermen sin. Menn er grunnleggende voldelige og ødeleggende for felleskapet så i en ideell verden hadde vi hatt typ mange flere kvinner enn menn, vi kunne spart på de som var best til å tilpasse seg samfunnet og kvitta oss med de som viste det minste tegn til aggressiv adferd. Tenk så lav kriminalstatistikken hadde blitt om vi hadde vært mange flere kvinner enn menn! Verden hadde vært et bedre sted og det vet de. Derfor er de bitre og sure, spesielt de som ikke har en dritt å bidra med til menneskeheten.

Anonymkode: d4e51...f14

Helt tydelig at dette aspekteret engasjerer hvert fall! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (På 20.2.2025 den 9.16):

Bare sånn at dette er klart : For svært, svært mange menn, selv menn som henter ut gevinster av likestilling, er alt dette helt greit. For mange menn, er barn kvinners privilegium. Det er gøy at det er MITT barn og jeg lever videre i historien, men ofte stopper det der. 

Faktisk vil jeg gå så langt til å si at det er et alt for stort press for at menn skal være tilstede ved fødsel,  en situasjon som svært mange menn ikke har noen positiv opplevelse av. 

Positiv opplevelse for far?? Det er ofte et traume for mor, jeg kjenner flere som holdt på å DØ. Og hadde dødd om de ikke var på sykehus. Helt ærlig, hvorfor ville ha en mann som ikke vil være der for deg i den farligste og mest sårbare delen av livet ditt? Hva er poenget med han da? 

Hadde jeg kunnet velge hadde jeg, som fødende, ikke villet være med på fødsel selv. Det er rett og slett grusomt. Men jeg hadde selvfølgelig blitt med de jeg er glad i, om de ville ha meg der. Man tar seg sammen og er der for de man er glad i. Ellers burde man glemme å få barn.

Anonymkode: d0f8f...388

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Dette er fra de mest fremstående, innflytelsesrike, og største feministiske organisasjonene og individene i disse periodene. De som det er skrevet om i kjønnsstudier, ol. Dette er ikke noen ekstremistiske fraksjoner, det er de som har definert feminismen gjennom historien. Feminisme har ALLTID handlet om mannehat og har ALLTID vært en kvinneovermakts ideologi.

Anonymkode: e8366...30d

Mesteparten av registrert historie har jo da vært kvinnehatende ideologi 🤷‍♀️ Vi trengte feminisme, og vi trenger den idag, spesielt mtp hvor stor andel mennesker som fremdeles har holdninger fra middelalderen.

Anonymkode: d0f8f...388

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (På 20.2.2025 den 9.00):

De forstår ikke konsekvensene av det. De må se til USA, der mange kvinner, også gifte kvinner, nekter å ha sex når de ikke kan ta abort hvis uhell er ute. Menn vil måtte leve i sølibat med denne mentaliteten. 

Jeg forstår heller ikke disse aggressive mennene. Har ingen av dem døtre? Vil de at døtrene voldtas av ektemannen sin fordi det er "hans rett", at disse døtrene føder unge etter unge, og er lenket til hjemmet uten stemmerett? Vil ikke disse aggressive mennene ha pappapermisjon, rett til å være til stede under fødselen, 50/50-fordeling etter skilsmisse? Dette er rettigheter som menn fikk som følge av kvinnekamp. Før feminismen var menn forbudt på fødestuene, mor fikk så å si alltid omsorgsrett for barna etter skilsmissen, mens far ble henvist til å være helgepappa, og det var selvfølgelig ingen pappapermisjon. Vil de gi avkall på disse rettighetene? For hvis de ønsker å være tradisjonelle, må de jo det. De kan ikke beholde sine rettigheter som de fikk etter kvinnekampen, OG frata kvinner deres rettigheter samtidig.

En annen, viktig ting er at de fleste familier i Norge i 2025 må ha to inntekter for å klare seg. Særlig hvis familien ønsker flere/mange barn. De aller fleste menn i dag har ikke mulighet til å forsørge hele familien alene uten at familien må tilnærmet bo på gata og leve på brød og vann. Det er alltid artig med sinte menn med 500 000 kroner i årslønn, som mener kvinner skal ti stille og være på kjøkkenet. De har ikke råd til slike kvinner.

Forfriskende innlegg. Og jeg stemmer konservativt/blått. Mange menn er så ureflekterte. Som du sier er man avhengig av 2 inntekter for å klare seg, det bare overser de glatt når de mener at kvinner var bedre før i tiden fordi de var hjemme med barn og hjem. Ja vel, fordi det var tilrettelagt slik, men det overser de glatt. At livet til kvinner hvis de velger å være hjemmeværende eller jobbe svært redusert blir ødelagt hvis brudd overser de også glatt. For harde fakta er at de da står igjen med null, ikke noe eie, ikke noe pensjon. Dette hvis mannen er rik. Lever man på èn gjennomsnittslønn har man ikke råd til barn rett og slett. 

Så kvinner har ikke noe valg, jobbe må vi. Og på mystisk vis skal mennene ha alle fordelene som på 50-tallet hvor kvinnen også tar seg av alt i hjemmet, selv om vi er i 100% jobb. Og i tillegg ha fordel fra 2025 hvor de får 50% foreldrerett.

Og jo, tro meg. Hadde deres datter blitt voldtatt hadde de satt himmel og jord i bevegelse for abort. På samme måte hadde de blitt mannevond hvis en eldre fyr prøvde seg på henne. Men når det ikke er egen datter er det ikke slik, da er det bare 20 år yngre damer som har seksuell verdi. 

Vil også poengtere og si meg enig i at de aller fleste kvinner som står meg nær har tatt det personlig når menn har vært utro eller avvist/ghostet etc. De har lett innover og vært retroperspektive, sagt at de gjorde noe feil eller ikke var gode/pene/unge/slanke nok. Mens menn retter sinne og hat utover, kvinnen er en kravstor hore som ikke fortjente han. Selvsagt dratt over en kam, kjenner flotte menn som overhode ikke er slik og ser ned på slike menn. Fordi de ikke er tapere som hater kvinner over egne mangler. 

Anonymkode: e2d9f...5b8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er forskjellige på flere måter. Styrker og svakheter. I dag skal alle være like, og da går det til helvete. Da blir det mye drittslenging.

Det var ikke alt som var bra før i tiden, langt i fra, men man hadde i hvertfall visse holdepunkter som en slags grunnlinje. Om kvinner alltid ble satt pris på som omsorgsperson for barn og i hjemmet, var nok ikke alltid sånn. Men man hadde et grunnlag å bygge på. Noen menn så veldig opp til kvinner som tok seg av barn og hjem, mens andre ikke gjorde det. Ingenting er svart hvitt, men igjen hadde man ett grunnlag å bygge samfunnsforståelsen og kulturen oppå. 

Mannen var i jobb og tjente pengene. Noen menn delte han rettferdig og vel så det, mens noen menn tok med seg alt av verdi hvis forholdet ble slutt. Nyanser, men et grunnlag. 

Jeg tenker kvinner er meget dyktige på omsorg, og menn meget dyktige på jakt. Og for de som ikke klarer å se nyanser, så er det ikke sånn at det betyr at alle kvinner eller alle menn. Men håper det er litt mer enn småunger som svarer i denne tråden. At vi nå prøver å late som om dette ikke er viktig lenger, er en stor feil.

Endret av frivis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frivis skrev (3 minutter siden):

Menn og kvinner er forskjellige på flere måter. Styrker og svakheter. I dag skal alle være like, og da går det til helvete. Da blir det mye drittslenging.

Det var ikke alt som var bra før i tiden, langt i fra, men man hadde i hvertfall visse holdepunkter som en slags grunnlinje. Om kvinner alltid ble satt pris på som omsorgsperson for barn og i hjemmet, var nok ikke alltid sånn. Men man hadde et grunnlag å bygge på. Noen menn så veldig opp til kvinner som tok seg av barn og hjem, mens andre ikke gjorde det. Ingenting er svart hvitt, men igjen hadde man ett grunnlag å bygge samfunnsforståelsen og kulturen oppå. 

Problemet er at det grunnlaget gikk veldig skeivt ut for kvinner. 

Anonymkode: e62db...aa9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Problemet er at det grunnlaget gikk veldig skeivt ut for kvinner. 

Anonymkode: e62db...aa9

Helt riktig, fordi man ikke hadde et system som tok vare på disse grunnleggende verdiene.

Og det ser du tydelig i dag. Helsevesenet feks er det mest belastede yrket, med mest fravær, det er åndelig, mentalt og fysisk krevende, man har ansvar for liv og død når man skal gi ut medisiner, og av en eller annen grunn omtrent lavest lønnet. Mange vil sende umotiverte ungdommer inn å jobbe i helsevesenet, eller utlendinger som knapt kan snakke norsk. Det sier alt du trenger å vite om hvordan nordmenn verdsetter omsorg. Som igjen er grunnen til at kvinner kommer dårlig ut.

Endret av frivis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et fåtall heldigvis, av menn hater kvinner. Beviset på at noen gjør det er voldtekter, trakassering, drap, syrepåkastelse, kvinnemishandling, staking og de utallige nedsettende ukvemsord som finnes på kvinner versus menn. 

Disse menn mangler respekt for kvinner og har problemer med å tolke mannsrollen og hva maskulinitet er. Dypt inne føler de seg kvinner overlegne. De er fysisk sterkere, tjener mer, innehar oftere lederroller innen politikk og styre og har de fleste store bragder i historien gjort av menn, å vise til.

Så blir de traumatisert når de en dag skjønner at kvinner sitter på et gode som de ønsker og trenger. Sex. At disse snille, milde, fysisk svakere, empatiske og som de også mangler en slags respekt for, «nekter» dem dette. Da føler de tap av kontroll og sin maskulinitet er truet. Ser retten sin til å skjelle ut en kvinne ved avvisning eller å skylde på henne om han går over streken. Han har ikke oppnådd retten sin som superior. Retten til å tafse på og trakassere stammer også fra dette synet på seg selv som den overlegene. Samme med at kvinner har skyld i at noen menn sliter. Dette skyldes kun avvisningen. Ingen andre menn kan hjelpe dem ut av denne knipen, selv om det er det naturlige da flest menn omgåes nettopp andre menn gjennom vennskap, skole, i det militære, kollegaer, fotball osv. 

De ønsker seg mer kontroll over kvinnen og da er økonomisk uavhengige kvinner, feminisme, likestilling og kvinnesak en trussel. De ønsker at kvinnen skal trenge dem, være mer underdanige og  ettergivende mer enn at vi skal utfylle hverandre. De misforstår mannsrollen ved at de må føle seg overlegne, ha kontroll og være styrende. Når de ikke mestrer det, så legger de kvinner for hat. Kvinnene oppfører seg ikke som forventet og ønsket. 

Anonymkode: 95f48...f17

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forfriskende innlegg. Og jeg stemmer konservativt/blått. Mange menn er så ureflekterte. Som du sier er man avhengig av 2 inntekter for å klare seg, det bare overser de glatt når de mener at kvinner var bedre før i tiden fordi de var hjemme med barn og hjem. Ja vel, fordi det var tilrettelagt slik, men det overser de glatt. At livet til kvinner hvis de velger å være hjemmeværende eller jobbe svært redusert blir ødelagt hvis brudd overser de også glatt. For harde fakta er at de da står igjen med null, ikke noe eie, ikke noe pensjon. Dette hvis mannen er rik. Lever man på èn gjennomsnittslønn har man ikke råd til barn rett og slett. 

Så kvinner har ikke noe valg, jobbe må vi. Og på mystisk vis skal mennene ha alle fordelene som på 50-tallet hvor kvinnen også tar seg av alt i hjemmet, selv om vi er i 100% jobb. Og i tillegg ha fordel fra 2025 hvor de får 50% foreldrerett.

Og jo, tro meg. Hadde deres datter blitt voldtatt hadde de satt himmel og jord i bevegelse for abort. På samme måte hadde de blitt mannevond hvis en eldre fyr prøvde seg på henne. Men når det ikke er egen datter er det ikke slik, da er det bare 20 år yngre damer som har seksuell verdi. 

Vil også poengtere og si meg enig i at de aller fleste kvinner som står meg nær har tatt det personlig når menn har vært utro eller avvist/ghostet etc. De har lett innover og vært retroperspektive, sagt at de gjorde noe feil eller ikke var gode/pene/unge/slanke nok. Mens menn retter sinne og hat utover, kvinnen er en kravstor hore som ikke fortjente han. Selvsagt dratt over en kam, kjenner flotte menn som overhode ikke er slik og ser ned på slike menn. Fordi de ikke er tapere som hater kvinner over egne mangler. 

Anonymkode: e2d9f...5b8

Det er en liten andel av menn som hater kvinner, men det er en ganske stor andel menn som er likegyldige - som ikke sier ifra til kompisen sin når han snakker nedlatende om kona eller andre kvinner, men som sier "menn må få lov å spøke" Det er disse mennene som ofte sier: "Det er ikke alle menn", og "kvinner må velge bedre" når kvinner tar opp temaer som vold i hjemmet, overgrep og seksuell trakasering. Det ironiske er at disse mennene også sier til kona når hun skal på byen i miniskjørt: Jeg stoler på deg, men ikke andre menn. Og som sier til døtrene sine at "alt menn tenker på er å komme i buksa på deg, ikke forvent at menn respekterer kvinner"

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 7.35):

Ganske mange kvinner er også mot abort. Hater de også kvinner? Nei, det tror jeg ikke, men de er nok oppriktig overbevist om at abort er galt. Litt som at jeg vil nekte en hundeeier retten til å banke sin egen bikkje.

Noe av det du nevner er nok et konservativt ståsted hvor man ønsker en annen samfunnsordning. Jordan Peterson argumenterer på mange måter for det.

Ganske mange kvinner gjør også det, det er internalisert misogyny. 

Anonymkode: 6a27b...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...