Gå til innhold

Deprimert/kjærlighetsliv

Midtpånattenmann

Anbefalte innlegg

Føler for å få ut litt tanker/depresjon rundt mitt kjærlighetsliv. Sikkert for å få litt positive tanker tilbake men mest for å "få det ut" . Delen om kjærlighetslivet kommer etter litt relevant innledning.

Jeg er en mann i starten av 40-årene . Jeg har ett barn 50/50 . Jeg har en helt grei jobb og jeg studerer . 
Jeg leier en liten leilighet og har null i egenkapital. Veien til hvordan det endte slik er lang og kronglete. Noe er egne dårlige valg og noe er dårlig oppvekst med null økonomisk trygghet i rygg . 

Selv om jeg vil ende opp med å tjene ganske bra når jeg er ferdig (8-900k i året) har jeg per nå noe mulighet til å spare , ihvertfall ikke mer enn noen tusenlapper i måneden. Det vil med andre ord ta årevis før jeg er ferdig . Det hadde vært greit i 20 årene , men ikke nå. 

Jeg føler skam rundt det og det går utover kjærlighetslivet. Jeg unngår damer fordi jeg ikke vil komme i en situasjon hvor jeg blir avvist pga bosituasjon og egenkapital. Dette er ensomt og depresjonen blir verre . Jeg er ganske kjekk , og ironisk nok er dette en ufordel i min situasjon . Jeg kommer relativt ofte i situasjoner hvor jeg føler jeg må trekke meg unna damer som prøver å innlede noe med meg , enten det er på treningssenter , mødre i klassen til barnet  eller de som tar kontakt på Facebook f.eks. Jeg orker ikke tanken på å vise dem kjellerleiligheten og fortelle om egenkapitalen. Jeg har også brukt Tinder og slikt men det samme skjer der . Jeg begynner å like en dame men etter en date eller to feiger jeg ut og trekker meg unna .

Kort fortalt så er jeg deprimert og ensom. Det gjør det heller ikke bedre at jeg føler "alle andre" på min alder har alt på stell . Det føles litt som å stå utenfor og se inn i slik livet kunne vært . 

Uansett , det var mitt bidrag på natten før jeg snart må opp på jobb . Takk som leser 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du trenger ikke ta opp egenkapital før dere er blitt ordentlig kjent. Å om du legger det frem med litt selvsikkerhet, ambisjon og realistisk fremtidsutsikt på at det skal ordne seg, vil nok en seriøs dame som har lært deg å kjenne og liker deg kunne leve med det. 
For min egen del er ikke egenkapitalen det viktige, ei heller et parr feilsteg på veien, men det at man tar langsiktige gode valg for fremtiden, og har stabil økonomi i dag. 

du skriver ingenting om gjeld, hadde det vært tilfelle at du hadde mye gjeld som kunne bli belastende for en eventuell ny partner ville saken vært litt annerledes. 

å den kjeller-leiligheten er heller ikke noe du skal skamme deg over, det er jo bare et bevis på at du tar gode økonomiske valg, som på sikt lønner seg, og at du ikke lever over evne. Det bør også en seriøs partner forstå. 
Om hun har et mye triveligere bosted får dere heller være mer der! 

Anonymkode: e48ab...a9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du trenger ikke ta opp egenkapital før dere er blitt ordentlig kjent. Å om du legger det frem med litt selvsikkerhet, ambisjon og realistisk fremtidsutsikt på at det skal ordne seg, vil nok en seriøs dame som har lært deg å kjenne og liker deg kunne leve med det. 
For min egen del er ikke egenkapitalen det viktige, ei heller et parr feilsteg på veien, men det at man tar langsiktige gode valg for fremtiden, og har stabil økonomi i dag. 

du skriver ingenting om gjeld, hadde det vært tilfelle at du hadde mye gjeld som kunne bli belastende for en eventuell ny partner ville saken vært litt annerledes. 

å den kjeller-leiligheten er heller ikke noe du skal skamme deg over, det er jo bare et bevis på at du tar gode økonomiske valg, som på sikt lønner seg, og at du ikke lever over evne. Det bør også en seriøs partner forstå. 
Om hun har et mye triveligere bosted får dere heller være mer der! 

Takk for svar . En del studielån men null tullelån . Ikke engang billån

Jeg føler vel gjerne at jeg lurer henne om jeg ikke forteller alt med en gang . 

Endret av Midtpånattenmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Midtpånattenmann skrev (2 minutter siden):

Takk for svar . En del studielån men null tullelån . Ikke engang billån . 

Studielån er jo fornuftige lån, så det ville jeg heller ikke skammet meg over om du klarer å betjene det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Midtpånattenmann skrev (8 minutter siden):

Takk for svar . En del studielån men null tullelån . Ikke engang billån

Jeg føler vel gjerne at jeg lurer henne om jeg ikke forteller alt med en gang . 

Men hun forteller vell kanskje ikke deg om sin egenkapital med en gang heller? 
jeg er selv en kvinne på 34 og singel, helt frivillig og ikke ute etter noe fast nå, men jeg ville ikke følt meg lurt om jeg møtte en som ikke fortalte om egenkapitalen før vi faktisk hadde begynt å bli litt kjent. 
Du står jo ikke i en økonomisk krise slik jeg forstår, og du har økonomi som går rundt, da er det ikke noe stort problem. 
å det er nok mange fler kvinner enn du tror som står i akkurat samme situasjon som deg uten egenkapital. 
jeg syns du skal begynne å date og se om du finner det du er ute etter, er hun ute etter en som deg, er egenkapital og kjellerleilighet ganske ubetydelig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som regel kan alt ses forbi om man har en plan. Jeg hadde blitt bedre kjent med deg om jeg møtte deg fysisk. Jeg bruker ikke apper.

Anonymkode: 44519...148

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de svarene du har fått over her. Om situasjonen i dag er stabil økonomi, ingen ufornuftige lån og gode planer for fremtiden, er dette noe som kan ses forbi. 
I den alderen bør man være voksen nok til å se at livet ikke alltid er som man vil, men med gode mål og tiltak kan det bli det. 
Den kjellerleiligheten er det nok bare du som føler på, er det rent og ryddig, og ikke ser ut som en typisk mørk ungkars bolig, med sengetøy som gardiner og en halv knekt skinnsofa (satt helt på spissen),  ville ikke jeg hat problemer med det. 
Hadde det vært jeg som møtte en mann jeg likte og syns var ålreit, men med en leilighet jeg ikke trivdes i kunne vi vert hos meg. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja det er ikke optimalt, men det er mye som ikke er optimalt som likevel er akseptabelt innen en helhet. Jeg ble etablert tidlig og har hus, bil og hytte, og har kanskje tatt til dels for fornuftige valg opp gjennom årene. Jeg kommer også fra familie som ikke kunne gi økonomisk støtte, så var kanskje for besatt på å sikre meg økonomisk. 

Uansett, en virkelig god mann som fremover står på egne bein økonomisk, og evner å bidra I fremtiden vi deler er betydelig mer vesentlige enn om han har formue og bolig allerede. Jeg ville styrt unna en direkte snylter, eller en som fremdeles tuller så mye økonomisk at jeg kunne forvente å få økonomiske belastning ved å være med ham. At han tidligere har gjort dårlige valg han har lært av og dessuten tatt tak i sin situasjon og gått seg en god utdanning og jobb, og så står seriøst på videre, det hadde betydd mer enn hva han eier og økonomisk fortid. Det viktigste er hvem han nå er som person og økonomisk, og fremover. 

Jeg tjener mindre enn lønn du nevner, så slikt sett hadde du hatt mer i måneden enn meg. Så om du flyttet inn til meg kunne vi delt litt på utgiftene ved det og du kunne begynne å spare egenkapital. Vinn vinn, om du var en god partner. Hvilket er det viktigste. 

Veldig mange kvinner har selv bolig og alt, men gode partnere er ikke så lett å finne, så er du det skjønner egentlig ikke hvorfor dette skulle være veldig stort problem. Er du en dårlig partner har det uansett ikke noe å si hva du har i egenkapital, så da er jo slikt uvesentlig også. 

Anonymkode: 07bb9...4b8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at bolig og egenkapital er viktig for kjærlighetslivet er noe du har lært på KG.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om din bosituasjon om jeg hadde blitt kjent med deg og var tiltrukket av deg. Barnet, derimot... Litt verre, men ikke uoverkommelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja det er ikke optimalt, men det er mye som ikke er optimalt som likevel er akseptabelt innen en helhet. Jeg ble etablert tidlig og har hus, bil og hytte, og har kanskje tatt til dels for fornuftige valg opp gjennom årene. Jeg kommer også fra familie som ikke kunne gi økonomisk støtte, så var kanskje for besatt på å sikre meg økonomisk. 

Uansett, en virkelig god mann som fremover står på egne bein økonomisk, og evner å bidra I fremtiden vi deler er betydelig mer vesentlige enn om han har formue og bolig allerede. Jeg ville styrt unna en direkte snylter, eller en som fremdeles tuller så mye økonomisk at jeg kunne forvente å få økonomiske belastning ved å være med ham. At han tidligere har gjort dårlige valg han har lært av og dessuten tatt tak i sin situasjon og gått seg en god utdanning og jobb, og så står seriøst på videre, det hadde betydd mer enn hva han eier og økonomisk fortid. Det viktigste er hvem han nå er som person og økonomisk, og fremover. 

Jeg tjener mindre enn lønn du nevner, så slikt sett hadde du hatt mer i måneden enn meg. Så om du flyttet inn til meg kunne vi delt litt på utgiftene ved det og du kunne begynne å spare egenkapital. Vinn vinn, om du var en god partner. Hvilket er det viktigste. 

Veldig mange kvinner har selv bolig og alt, men gode partnere er ikke så lett å finne, så er du det skjønner egentlig ikke hvorfor dette skulle være veldig stort problem. Er du en dårlig partner har det uansett ikke noe å si hva du har i egenkapital, så da er jo slikt uvesentlig også. 

Anonymkode: 07bb9...4b8

Fint det gikk slik for deg 🙂 Ja , håpet mitt er jo at hun skal gå med på at jeg betaler 2/3 av hennes huslån for en periode …f.eks. Eller en eller annen lignende løsning .

Angående dette med oppvekst . Det var ikke slik at jeg ikke har egenkapital/sparing fordi jeg ikke fikk penger av mine foreldre ( men jeg fikk ikke det ) . Jeg vokste opp med mye alkoholisme i hjemmet . Ringvirkningene for dette er mye å gå innpå her, men kort fortalt og relevant for denne tråden er at det er områder man blir veldig fort voksen/moden i når man vokser opp slik , og andre områder man ikke blir det ( som f.eks. økonomi og stabilitet ) . Dette er ting som er bearbeidet og jeg er ferdig med ( holder på med master ) , Til info har jeg ikke alkoholproblemer selv .

Takk for fine svar i tråden 🙂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Midtpånattenmann skrev (6 timer siden):

Jeg kommer relativt ofte i situasjoner hvor jeg føler jeg må trekke meg unna damer som prøver å innlede noe med meg , enten det er på treningssenter , mødre i klassen til barnet  eller de som tar kontakt på Facebook f.eks. Jeg orker ikke tanken på å vise dem kjellerleiligheten og fortelle om egenkapitalen. Jeg har også brukt Tinder og slikt men det samme skjer der . Jeg begynner å like en dame men etter en date eller to feiger jeg ut og trekker meg unna .

Her var det svært mye over tenking. Jeg ble sammen med min nåværende samboer da jeg var 40, men å snakke om hvor mye en hadde i banken etc var jo ikke ett tema i starten overhode. Så hvorfor ikke bare se hva som skjer, du har jo en plan for livet ditt fremover med tanke på utdanning etc, det at du klarer å spare ett par 1000lapper i mnd er faktisk veldig bra. Det er ikke alle forunt å ha den muligheten. Så jeg tenker at du må gripe fatt i de sjanser du får, ikke tenk på økonomi når du dater. 

I mitt hode så har du det bra økonomisk sammenlignet med mange andre

Anonymkode: cdfa4...c92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Midtpånattenmann skrev (1 time siden):

Jeg vokste opp med mye alkoholisme i hjemmet . Ringvirkningene for dette er mye å gå innpå her, men kort fortalt og relevant for denne tråden er at det er områder man blir veldig fort voksen/moden i når man vokser opp slik , og andre områder man ikke blir det ( som f.eks. økonomi og stabilitet ) . Dette er ting som er bearbeidet og jeg er ferdig med ( holder på med master ) , Til info har jeg ikke alkoholproblemer selv .

Så det er andre ting i livet ditt som kanskje har en større betydning en det økonomiske som bidrar til usikkerhet rundt dating og en fremtidig kjæreste. 

Snakk med noen om dette, du kan snakke med neste date om dette etter en stund, kanskje din fremtidige "kjæreste" er den personen i livet du trenger for å bearbeide det du har inni deg. 

Men begynn i det små, ikke dra dette opp på første date, men det vet du jo. Lykke til

Anonymkode: cdfa4...c92

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...