Gå til innhold

Selge håndarbeidsprodukter, hvor?

Hildamaria

Anbefalte innlegg

Hei,

Dere som lager ting for salg, hvor selger dere? På nett, bruker dere finn, eller kanskje noen bruker Epla? Noen som selger på messer eller lignende? 

Hva funker/funker ikke?

Tips mottas med takk:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke noen erfaring med salg, men jeg opplevde både positive og negative ting når jeg for flere år siden brukte Epla. Ble forsøkt svindlet der, og har ikke handlet derfra siden.

Anonymkode: bffa3...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Facebook grupper og så har vi faste markedsdager her jeg bor hvor en kan sitte å selge ting en har laget, eller ting en ønsker å selge

Anonymkode: aee0e...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Facebook grupper og så har vi faste markedsdager her jeg bor hvor en kan sitte å selge ting en har laget, eller ting en ønsker å selge

Jeg gremmes når jeg ser folk legger ut nydelige gensere og kofter for salg. De får knapt nok betalt for garnet for et plagg det tar uker og kanskje måneder å få ferdig. Derfor strikker jeg utelukkende tøfter og votter som toves. Sender de til Frelsesarmeen en gang i året. Det gir meg mer enn å tjene noen hundrelapper i året på å strikke til gjerrige og griske folk som knapt nok vil betale for garnet som har gått med. Vet ikke om det er slik overalt, men når folk klager over at en kofte med knapper koster 1200,- er dyrt, så kjenner jeg bare at dette vil ikke jeg være med på. 

Anonymkode: ba95e...7ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett folk selge på tise, det er trygt.

Anonymkode: 6ca65...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og innspill!

Er det noen som bruker Instagram til salg?

Har sett litt på epla, handlet noe derfra for mange år siden. Syns det ser artig ut å ha en egen "butikk" der. Samtidig har det jo vart i mange år, så det må jo funke for noen i hvert fall.  Fler som har hatt salg der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Via håndtverksbutikken her. Da er det bare å merke med pris og annen info + selgernummer så fikser butikken resten ☺️

Anonymkode: 53ab7...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg gremmes når jeg ser folk legger ut nydelige gensere og kofter for salg. De får knapt nok betalt for garnet for et plagg det tar uker og kanskje måneder å få ferdig. Derfor strikker jeg utelukkende tøfter og votter som toves. Sender de til Frelsesarmeen en gang i året. Det gir meg mer enn å tjene noen hundrelapper i året på å strikke til gjerrige og griske folk som knapt nok vil betale for garnet som har gått med. Vet ikke om det er slik overalt, men når folk klager over at en kofte med knapper koster 1200,- er dyrt, så kjenner jeg bare at dette vil ikke jeg være med på. 

Anonymkode: ba95e...7ef

Er egentlig enig. Så selv strikker jeg kun gensere til familie og venner. Hvis jeg ska ha til salg blir det dokke klær og sokker. For da sitter en i hvertfall igjen med litt.

Kjente jeg ble litt oppgitt da jeg fikk spørsmål om å strikke en genser med fotball logo. Den logoen personen ønsket var det ingen som hadde laget med selv, så måtte dermed gjøre alt arbeid med mønster osv. Brukte garn for 1000 kr noe personen syns var helt greit. Men når jeg sa jeg ønsket 1500kr for jobben. Da klaget personen.  Virket ikke som personen skjønte hvor mye mer jobb det blir når en må lage mønsteret selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofiei skrev (56 minutter siden):

Jeg bruker stort sett bare salgsgrupper på Facebook, og har stort sett bare gode erfaringer med det. 

Hvilke salgsgrupper er det? Er det ulike for ulike typer håndarbeid? Er det bare å søke på feks søm? Unnskyld dumme spørsmål🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er egentlig enig. Så selv strikker jeg kun gensere til familie og venner. Hvis jeg ska ha til salg blir det dokke klær og sokker. For da sitter en i hvertfall igjen med litt.

Kjente jeg ble litt oppgitt da jeg fikk spørsmål om å strikke en genser med fotball logo. Den logoen personen ønsket var det ingen som hadde laget med selv, så måtte dermed gjøre alt arbeid med mønster osv. Brukte garn for 1000 kr noe personen syns var helt greit. Men når jeg sa jeg ønsket 1500kr for jobben. Da klaget personen.  Virket ikke som personen skjønte hvor mye mer jobb det blir når en må lage mønsteret selv

Ja, dette tenker jeg også på når jeg ser folk legger ut ting som jeg vet det tar lang tid å lage, i tillegg til at materialene koster. Det ødelegger jo egentlig litt for de som vil prøve å ha det som en jobb, det må jo være lov å tjene litt penger på arbeidet man gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke grupper selger du i? Jeg har ikke helse til å strikke selv, men ser etter en ny kofte. Men jeg opplever på tise eller finn at 90% av selgerne ikke oppgir mål eller garn type.

Anonymkode: d3bae...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildamaria skrev (43 minutter siden):

Hvilke salgsgrupper er det? Er det ulike for ulike typer håndarbeid? Er det bare å søke på feks søm? Unnskyld dumme spørsmål🙃

Har bare meldt meg inn i "vanlige" salgsgrupper flere steder i landet og bruker de. Er også medlem i grupper for salg av handarbeid, men der er det heller liten respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...