Gå til innhold

Hvordan finne ut om en bekjent er interessert i noe mer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en bekjent som jeg har møtt via felles interesser og ute sånn jevnlig siste året. Vi har alltid helt strålende tone og blir alltid stående å snakke med  hverandre. Jeg føler vi har super kjemi og han er single. I høst trodde jeg han hadde kjæreste, så jeg behandlet han litt deretter, var ikke noe flørtete, bare mer kul kompis. Dette viste seg å ikke stemme, og nå er jeg litt redd for at jeg har sendt ham "ikke interessert"-vibber pga det. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å bli bedre kjent med ham/gå på en date, men jeg føler fallhøyden er så stor når vi er i samme krets og har en så god tone nå. redd for at jeg ødelegger alt og at det blir kjempekleint om han sier han ikke er interessert.
Vi skal møtes til uka på et felles arrangement. Hvordan kan man sende ut litt flørtete vibber, åpne for at man er interessert, uten å måtte spørre direkte? Noen praktiske tips? Jeg vil gjerne vise at jeg ikke har friend zona-han!

Anonymkode: 84370...661

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Om du har intuisjonen på plass trenger du bare stole på den - da trenger du ikke råd for å finne ut hvordan du skal flørte. Sånn generelt fungerer ikke hint, men flørting og så klar, direkte kommunikasjon skulle gå bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har jo en lett og flørtende tone, men jeg er usikker på om han tror det bare er sånn jeg er rundt menn. Jeg har mange mannlige venner, i samme miljø. så redd han tror jeg bare anser han som "en av gutta". Men jeg er mye mer flørtete mot han her enn kameratene mine. Hva får menn til å innse interesse, lurt å holde blikket hans litt uvanlig lenge? Jeg vet han er på datingapp, men det vil jeg ikke på. Irriterer meg at jeg var såpass "kul" i høst da jeg trodde han hadde kjæreste, da ville jeg jo ikke virke interssert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Jeg har så lyst til å se den xxx-filmen, kunne du tenke deg å bli med?" Eller kanskje du eller en venninne kan ha en sammenkomst, og så spør du om han har lyst til å stikke innom.

Du må bare ta et initiativ, og se hva det fører til. Hvis det ikke blir til noe mer, har dere sett en bra film sammen, eller dere har vært på en fest sammen.

Det er vel ingen som blir sur fordi noen liker dem...

Anonymkode: d29f8...598

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du merker om han er interessert. Er du usikker, er han det neppe

Anonymkode: 35bbd...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"Jeg har så lyst til å se den xxx-filmen, kunne du tenke deg å bli med?" Eller kanskje du eller en venninne kan ha en sammenkomst, og så spør du om han har lyst til å stikke innom.

Du må bare ta et initiativ, og se hva det fører til. Hvis det ikke blir til noe mer, har dere sett en bra film sammen, eller dere har vært på en fest sammen.

Det er vel ingen som blir sur fordi noen liker dem...

Ja, kanskje jeg skal prøve noe sånt. Han tok initiativ til å bli med meg på trening, men så skadet han armen, så det kan han ikke bli med igjen på lenge. Tenkte jeg hadde en bra mulighet der på å sjekke litt tonen, men så ble den borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du merker om han er interessert. Er du usikker, er han det neppe

Anonymkode: 35bbd...15d

Ja, i grunn enig. Problemet er at det er litt vanskelig å skille "liker meg godt som en venn" og "kunne tenkt seg noe mer". For kjemien er der, jeg vet han syns jeg er kul og han setter seg gjerne ned ved siden av meg i en sosial setting og sånn. Får prøve å vise litt mer interesse selv neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med han, hold blikket litt ekstra, se på han når han prater med andre. Smil masse og da mener jeg masse! Gi han en klem når du ser han, hold klemmen litt ekstra lenge 

Anonymkode: a3136...ad6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Snakk med han, hold blikket litt ekstra, se på han når han prater med andre. Smil masse og da mener jeg masse! Gi han en klem når du ser han, hold klemmen litt ekstra lenge 

Ok! Takk, det skal jeg virkelig prøve på. Jeg er ganske laidback og ikke en person som gjør mye sånt, men nå får det stå til! Her skal det sendes vibber :D Jeg innser jo at jeg ikke kommer noen vei med å bare virke helt normal blid og høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok! Takk, det skal jeg virkelig prøve på. Jeg er ganske laidback og ikke en person som gjør mye sånt, men nå får det stå til! Her skal det sendes vibber :D Jeg innser jo at jeg ikke kommer noen vei med å bare virke helt normal blid og høflig.

Og et annet lite tips..hvis dere står å prater sammen bare dere to, hold blikkkontakt, men la blikket gli litt ned på leppene hans mens han snakker, det er hot 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og et annet lite tips..hvis dere står å prater sammen bare dere to, hold blikkkontakt, men la blikket gli litt ned på leppene hans mens han snakker, det er hot 

Hehe, takk! Det er noe jeg kan klare.
Jeg sendte en melding til ham i dag, han svarer, jeg skrev tilbake, men så har han ikke svart på den. Var ikke noe spørsmål, men han kunne lett ha skrevet noe tilbake. Så da tenker jeg han ikke akkurat benytter muligheten når han har den, og at det nok da er mest sannsynlig bare vennskapelig fra hans side.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har en bekjent som jeg har møtt via felles interesser og ute sånn jevnlig siste året. Vi har alltid helt strålende tone og blir alltid stående å snakke med  hverandre. Jeg føler vi har super kjemi og han er single. I høst trodde jeg han hadde kjæreste, så jeg behandlet han litt deretter, var ikke noe flørtete, bare mer kul kompis. Dette viste seg å ikke stemme, og nå er jeg litt redd for at jeg har sendt ham "ikke interessert"-vibber pga det. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å bli bedre kjent med ham/gå på en date, men jeg føler fallhøyden er så stor når vi er i samme krets og har en så god tone nå. redd for at jeg ødelegger alt og at det blir kjempekleint om han sier han ikke er interessert.
Vi skal møtes til uka på et felles arrangement. Hvordan kan man sende ut litt flørtete vibber, åpne for at man er interessert, uten å måtte spørre direkte? Noen praktiske tips? Jeg vil gjerne vise at jeg ikke har friend zona-han!

"Hei! Er du interessert i noe mer?"

Anonymkode: cd0e6...2ff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har han vært singel lenge da?

Anonymkode: 9ae1a...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har han vært singel lenge da?

Anonymkode: 9ae1a...a93

Nei, godt poeng, det ble slutt fra et samboerskap i fjor vår/sommer. Men jeg vet han er på minst en app, så han ser jo. Vi er i førtiåra begge to, han noen år eldre enn meg. Jeg ser an til uka, hvis jeg ikke får noe følelse av respons da, legger jeg det fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg møtte ham tilfeldig ute i går, han kom rett bort til meg, satt med han og noen venner hele kvelden. Han kjøpte en øl til meg, veldig god stemning. Han er visst ikke på noen apper nå. Jeg syns jeg viste ganske tydelig interesse, var litt mer frempå enn før. Tror det holder, kan ta det rolig og bli bedre kjent uten at jeg behøver å be ham på date. Fint å vite at han ikke aktivt ser etter noen, da er det ikke så stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg møtte ham tilfeldig ute i går, han kom rett bort til meg, satt med han og noen venner hele kvelden. Han kjøpte en øl til meg, veldig god stemning. Han er visst ikke på noen apper nå. Jeg syns jeg viste ganske tydelig interesse, var litt mer frempå enn før. Tror det holder, kan ta det rolig og bli bedre kjent uten at jeg behøver å be ham på date. Fint å vite at han ikke aktivt ser etter noen, da er det ikke så stress.

Men det er jo på slike måter man kan treffe menn, som interesser, og felles kjente. Er veldig nysgjerrig på hvilken interesse dette var?;)

Anonymkode: a656b...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 12.16):

Ja, i grunn enig. Problemet er at det er litt vanskelig å skille "liker meg godt som en venn" og "kunne tenkt seg noe mer". For kjemien er der, jeg vet han syns jeg er kul og han setter seg gjerne ned ved siden av meg i en sosial setting og sånn. Får prøve å vise litt mer interesse selv neste uke!

Ta på han, men ikke overdriv, smil og bruk øynene dine 

Anonymkode: 33d7e...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ta på han, men ikke overdriv, smil og bruk øynene dine 

Anonymkode: 33d7e...a45

Tror det er veldig viktig at hun ikke pusher sånn på. La han få lov til å komme til seg.

Så det på de meldingene som ble sendt, den siste svarte han ikke på. Ville tatt det litt rolig nå, og latt ham få komme mer på banen av eget initiativ. Tror ikke at han er dummere enn at han skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 14.52):

Jeg synes dette ser veldig lovende ut. Man kjøper ikke en øl til hvem som helst.

Du får fortsette å vise interesse med å være blid og ha god blikkontakt. Tiden med at menn skal ta mer initiativ er forbi, så kanskje foreslå et eller annet uten at det er en date. Gjøre ting som venner, slik at dere treffes oftere. Litt usikker på hva, men kommer an på hva som passer i deres tilfelle.

Lykke til! 👍

Anonymkode: f6022...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...