AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:06 #1 Del Skrevet onsdag kl 22:06 Jeg var inne i en utrolig god flyt med trening og kosthold siden før nyttår. Jeg følte at jeg endelig hadde klart å få det kostholdet jeg ønsker, uten småspising på kvelden, masse sukker osv. Samt trening 2-3 ganger i uka. Men for 3 uker siden ble jeg forkjølt og jeg har ikke kommet meg helt etter det igjen. Har fått feber på nytt, og har våkna opp med vondt i halsen nesten hver dag. I tillegg har barnet mitt vært syk i 5 dager, og siden jeg er alene med barnet er det utrolig intenst. Masse sutring, feber, og null mulighet til alenetid. Jeg bruker å trene når hun er i bhg. Så de siste dagene har jeg bare skeid ut totalt. Det må ligne trøstespising, for i går spiste jeg en liten boks is, en halv brownie (typ 250 gram), samt masse annet. Har fortsatt på samme rekka i dag. Spiset polarbrød kl 23 på kvelden føler meg ikke mett, så bare propper innpå. Jeg har pcos og sannsynligvis insulinresistens, så jeg har hatt et blodsukkervennlig kosthold de siste månedene. Merker stor forskjell. Men nå er det tilbake til gamle vaner, og apetittreguleringa blir "off". Dvs at jeg kan spise masse uten å føle meg mett, men også ikke orke mye av sunn middag. Bare en liten porsjon (som får meg til å overspise på kvelden). Jeg føler de månedene bare er bortkasta nå, men skjønner at jeg må "back on track" så fort som mulig. Barnet blir nok syk gjennom helga, så ingen mulighet for trening før om én uke (får trent onsdag-fredag pga hjemmekontor). Jeg har også feber og er sliten. Hva kan jeg gjøre for å prøve å snu dette så fort som mulig!? Anonymkode: 237d7...882 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #2 Del Skrevet i går, 07:26 De månedene er ikke bortkasta. OG: det er fort gjort å falle tilbake til det gamle når man har vært syk og energiløs i lange perioder. MEN: du MÅ ikke trene for å starte med kostholdet. Blås i trening, og lag deg heller noen gode, proteinrike ting du kan spise (det kan evt være både pannekaker og lapper med cottage cheese, havre, yoghurt naturell osv. Da får du følelsen av "kos", men samtidig gir det kroppen din det den trenger, og kanskje du får litt mindre søtsug etter hvert! Anonymkode: e65ab...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #3 Del Skrevet i går, 07:44 Det å ha sykdom og dårlig kosthold i perioder er en del av livet også for de som er slanke, og trener regelmessig. Forskjellen er at man ikke tenker at "nå var det bortkastet", og stapper nedpå videre. I stedet for knytter man joggeskoene, løper seg en tur, og spiser en sunn lunsj, neste dag. Uten noen dårlig samvittighet, eller tanke på at noe er ødelagt. Og et annet tips - selvfølgelig kan du trene selv om du er bundet til huset! Jeg sliter med en belastningsskade, så får ikke løpt om dagen. Så her kjører jeg trening av kjernemuskelatur uten utstyr, en halvtimes tid hver dag. Bruker youtube, gir mye motivasjon å følge et program. Anonymkode: 52599...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #4 Del Skrevet i går, 07:58 Sånn er det her også. Men jeg starter med kostholdet, og kommer inn i gode rutiner der igjen. Så kommer aktivitet/ trening gradvis av seg selv, når jeg er frisk igjen. Men... tror sykdom egentlig får meg ned i vekt. Orker lite mat med feber/ verk, og om jeg så spiser litt i bli frisk fasen, går totalen i minus. Anonymkode: 4e3f7...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:59 #5 Del Skrevet i går, 07:59 Det er helt normalt å trenge annen mat når en er syk og slapp. Å fordøye mat krever mye energi, og når du er syk bruker kroppen mye ekstra krefter på å jobbe mot å bli frisk igjen. Derfor er det kanskje lurt å bytte ut hva du spiser mens du er syk. Sunn mat som er lett fordøyelig. Kokt mat generelt, supper f.eks. Du har trang etter usunn mat fordi det er mye lettere tilgjengelig energi for kroppen din nå, enn typisk sunn mat som skal holde deg mett lenge og derfor er tungt å fordøye. I gamle dager hadde en begrepet sykekost, mens vi idag har glemt litt bort at det er helt naturlig at kroppen får litt andre behov under sykdom. Anonymkode: c811e...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå