Gå til innhold

Hvor mange dater før kjemi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei.🥺 

Har vært på ca 12 dater nå men ingen av de har det vært noe kjemi med.

For et år siden var jeg på date og kjemien var helt vill. Vi måtte være nær hverandre, ta på og holde rundt. Men forholdet var ikke bra for meg da han nok var psykisk syk.

Det er så kjipt å tenke på at jeg kanskje aldri finner en mann jeg vil få den samme kjemien med igjen. 😢 Jeg er så lei av dater som bare fader bort, dater som plutselig ikke er klar for noe forhold, dater som ghoster.

Hvor ofte tror dere man finner en man har kjemi med? En av femti? En av hundre? Det blir alt for mye dating og for mange nedturer. 😔

Jeg er forøvrig i begynnelsen av 50-åra….

Anonymkode: 5f4d5...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo fordi du ikke har det bra med deg selv, da finner du jo ikke en mann. 

Men hvorfor driver du og oppretter tråd på tråd?

Anonymkode: 471d9...235

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo fordi du ikke har det bra med deg selv, da finner du jo ikke en mann. 

Men hvorfor driver du og oppretter tråd på tråd?

Anonymkode: 471d9...235

Tråd på tråd?

Jeg har det veldig bra med meg selv. Har vært alene lenge og er klar for å finne en å dele livet med.

Anonymkode: 5f4d5...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det går lang tid (åresvis) mellom hver gang den «ville kjemien» oppstår. Har vært singel et års tid nå, og orker ikke tanken på apper. Jeg gjør alt det andre som foreslås: er sosial, trener på senter, har vært på dnt-turer, jobber frivillig i en stor organisasjon +++. Jeg møter massevis av folk hver eneste uke, men ingen(ting) av romantisk potensiale. Har møtt noen jeg har likt underveis, men de har vært godt etablerte og heldigvis ikke interesserte. (Har også møtt noen «godt» gifte som gjerne vil ha sex, men de er langt utenfor hva jeg gidder å interessere meg for.)

Jeg vet neimen ikke. Det ser ut til at verken apper eller «virkeligheten» fungerer. Tror vi bare må håpe på litt flaks, rett og slett. Rett person til rett tid, noe sånt 🥴

(Samme alder som deg ;))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sjeldent jeg kjenner på den type kjemi i alle fall. Kan fort gå noen år mellom hver gang. Noen ganger kan kjemien komme når man blir bedre kjent også da, jeg vet ikke om du har møtt noen flere ganger? Hvis ikke så kan det være verdt å prøve om du liker de godt ellers, bare ikke kjenner på den umiddelbare fysiske tiltrekningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forbinder du kjemi med kos, klem og holde rundt hverandre? At det skal være naturlig å gjøre på første date. For tror ikke det er normalt. Ikke for meg i hvertfall, selv om jeg er et kosemenneske og elsker fysisk nærhet fra partner. 

På første date pleier det å holde med en enkel klem i starten. Om daten går bra, får mannen en hadeklem også. Jeg er innadvendt og nervøs når jeg dater, og trenger god tid på å bli kjent. Så noen menn må du kanskje gi mer enn en date før du gir opp..

Anonymkode: 0e045...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Møtte en jeg nesten hadde for god kjemi med i starten når jeg begynte å date. Det gikk ikke bra, det blir på et vis altoppslukende på en syk måte, og han viste seg også å ikke ha det bra psykisk. Hadde alt på stell utad, hus i plettfri stand, god jobb og var alltid velstelt. Inne, bak lukkede dører viste det seg etter et par mnd at han hadde både pille- og alkoholproblemer. Avsluttet alt der og alt virket litt "grått" i forhold en stund. Min nåværende mann skrev jeg mye med før jeg møtte ham. Følte han virket inderlig god, men han var veldig høflig, på grensen til formell og jeg måtte "fyre" litt opp for å få frem flere sider, se humoren bedre osv. Jeg møtte ham etter noen ukers daglig prat og kjemien var absolutt der. Null kjemi med en eneste av dem jeg møtte etter et par meldinger, de som vil ses istedenfor å skrive. Jeg tror på å bli litt kjent før date, ellers ligger det for mye press på nettopp det å få kjemi på daten. Har man pratet en stund så eg mye av det overfladiske "hva jobber du med" unnagjort og man kan prate litt lettere om andre ting. Kjenner jo hverandre litt liksom.

Godt gift og har et flott liv nå, kjemien kom når han ble litt tryggere. Han er bare godt oppdratt og veldig snill og går ikke direkte til flørt og berøring, som mange andre gjør 💗

Anonymkode: f1b25...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig at jeg tidligere har opplevd det med å ha den stormende forelskelsen som du snakker om. Funket det i lengden? Nei. Sannsynligvis opplevde du også at det ikke fungerte i lengden siden du er singel nå.

Nå forventer- og vil jeg noe annet. Nå vil jeg finne en partner som gjør at jeg føler meg glad, at jeg smiler, har det godt med meg selv, at jeg føler en trygghet. 

For å finne ham var jegpå flere dater. Noen kan man selvsagt fraskrive med en gang. Men det var også mange hyggelige koselige dater. Disse gav jeg tid. Til slutt fant jeg en som jeg nettopp har det så godt med som jeg hadde drømt om og håpet på. Men tro ikke at alt hele tiden skal være en dans på rosa skyer for det. Livet uansett med partner eller ikke er ikke bare solskinnsdager.

Jeg daten nok 20 - 30 før det klaffet og jeg slo meg til ro. Det var 5 menn jeg datet over noen måneder 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den type kjemi du beskriver er ikke nødvendigvis sunn. Det handler også ofte om seksuell tiltrekning. Jeg har også kjent på den kjemien, der var altoppslukende og magisk, men det ble ikke varige forhold. 
med min nåværende mann var det aldri sånn, men jeg har heller aldri opplevd en så inderlig kjærlighet som med ham. Vi likte fra starten å være sammen, det var lett og uanstrengt, og vi kunne fra dag 1 snakke om alt. Jeg tror du skal lete etter en du trives sammen med, ikke nødvendigvis den altoppslukende kjemien. 

Anonymkode: c9b15...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper du blander kjemi og spenning. Et usunt forhold er ofte blandet med usikkerhet og uforutsigbarhet… Som mange tror er kjemi 

Anonymkode: f58e6...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper du blander kjemi og spenning. Et usunt forhold er ofte blandet med usikkerhet og uforutsigbarhet… Som mange tror er kjemi 

Anonymkode: f58e6...938

Når jeg er på date tenker jeg at jeg må føle at jeg har noe kjemi med personen. Altså det som skiller en man kan se for seg som kun en venn eller den personen man føler noe ekstra for, en tiltrekning man ikke kjenner når man treffer hvem som helst. Tiltrekningen som gjør at man får lyst til å ta på personen, kysse ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Kjemi". For et idiotisk uttrykk i denne sammenheng.

Anonymkode: d6fec...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Kjemi". For et idiotisk uttrykk i denne sammenheng.

Anonymkode: d6fec...c61

Så finn et bedre uttrykk selv! 

Anonymkode: e48ab...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...