Bacteria Skrevet 27. februar #141 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 20.03): Jeg er en dommedagsprofet som hater når det skjer store ting i media. Da Ukraina krigen startet gjorde jeg ikke annet enn å lese nyheter og ble mer og mer stressa. Så roa jeg med ned men den siste uka har det tatt seg opp igjen med alle hendelsene rundt Ukraina. Tenker alltid det verste, så sliter med å leve normalt. Har gått til psykolog osv tidligere for dette men er vanskelig. Har barn og er livredd for at dette blir 3.verdenskrig, at alt håp er ute osv. Hvordan takler dere det? Er det noen som kan berolige meg noe her? Jeg er så stressa. Anonymkode: 09a4f...f2b Det er lite sannsynlig at Ukraina-krigen sprer seg. Tipper det blir fred snart, mye takket være DT (ikke misforstå, klarer ikke fyren man han ønsker å drive business, og da passer krig dårlig) Mamma opplevde krigen. Husk at den Røde Arme var med på å bekjempe Hitler. De frigjorde Finnmark fredelig. Selv om vi har grense mot Russland, har landet aldri vist interesse for å ta Norge. Russland er maks interessert i å gjenopprette imperiet sitt. Jeg er ikke redd Russland, selv om mange var livredde for å få en russisk atombombe i hodet når jeg var barn. Leste forresten nylig at det er tvil om at atomarsenalet til Russland er operativt pga dårlig vedlikehold. Kina er kun interessert i å selge oss billig ræl, og nord-Korea er en tullestat. Er på politisk ukorrekt vis enig med Vance, tror det er mye større sjanse for at vi i vest-Europa ødelegger oss selv innenfra med tullball og ukritisk innvandring fra MENA enn at russerne kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 27. februar #142 Del Skrevet 27. februar Nyhetsbildet påvirker meg aldri. Men fremtidshåpet blir påvirket av alt det negative jeg ser med egne øyne. Hvor kalde folk er, hvor lite de bryr seg om andre enn sin egen flokk, holdninger, fokuset på materialismen, den perfekte kjæresten etc. Å kjenne på hvor liten betydning man selv har i det store bildet. Hvis en storkrig er med å fjerne slike mennesker/holdninger, gjerne for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alaenera Skrevet 27. februar #143 Del Skrevet 27. februar (endret) Jeg forsøker å begrense hvor mye nyheter jeg får med meg. Har nyhetsvarsel via appen til VG slik at jeg får med meg det mest elementære, men utover det så prøver jeg å ikke lese absolutt alt. Har enkelte dager der jeg ikke leser nyheter i det hele tatt. I mitt stille sinn så tenker jeg at om det bryter ut atomkrig så får det bare stå til, men utover det så må man kunne ta pauser fra nyhetsbildet for litt ro i sjelen. Endret 27. februar av Alaenera Skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #144 Del Skrevet 27. februar Du bør oppsøke psykologen igjen og si at du er for enkel sjel til å håndtere livet og medier. Anonymkode: 379ed...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alaenera Skrevet 27. februar #145 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bør oppsøke psykologen igjen og si at du er for enkel sjel til å håndtere livet og medier. Anonymkode: 379ed...4f3 Altså, hva er det med folk som må slenge ut av seg eder og galle bare fordi man kommenterer anonymt? Verdensbildet nå til dags skremmer mange, er det ikke bare å vise bittelitt medmenneskelighet? Makan. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 27. februar #146 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 20.03): Jeg er en dommedagsprofet som hater når det skjer store ting i media. Da Ukraina krigen startet gjorde jeg ikke annet enn å lese nyheter og ble mer og mer stressa. Så roa jeg med ned men den siste uka har det tatt seg opp igjen med alle hendelsene rundt Ukraina. Tenker alltid det verste, så sliter med å leve normalt. Har gått til psykolog osv tidligere for dette men er vanskelig. Har barn og er livredd for at dette blir 3.verdenskrig, at alt håp er ute osv. Hvordan takler dere det? Er det noen som kan berolige meg noe her? Jeg er så stressa. Anonymkode: 09a4f...f2b Etter 11 år med krig i Ukraina, så blir man vant til situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 27. februar #147 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 20.38): Jeg gir blaffen i hvilke premisser det er på. Fred blir det nok snart. Anonymkode: 2867b...0de Jeg trode du var ironisk jeg, i såfal hadde komentaren din vært morsom! Om du seriøst tror at en fredsavtale diktert av Putin betyr mindre krig, så skule jeg ønske jeg var så nedsnød som deg! Det må jo være veldig behagelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #148 Del Skrevet 27. februar Det blir neppe krig - men det er klart at man som godt voksen føler det som svært dramatisk når verdensordenen jeg har hatt i hele min levetid blir røsket opp i løpet av et par uker! Merker at jeg blir ganske sliten av nyhetsbildet. Som samfunnsengasjert synes jeg det er helt umulig å la være å følge med, men skjermer meg fra nyhetsvarsel i alle fall og prøver å koble av med sosiale lag innimellom, bøker og musikk, der man slår av alt av mobilnett og annet. Anonymkode: 37f6c...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #149 Del Skrevet 27. februar Alaenera skrev (3 timer siden): Altså, hva er det med folk som må slenge ut av seg eder og galle bare fordi man kommenterer anonymt? Verdensbildet nå til dags skremmer mange, er det ikke bare å vise bittelitt medmenneskelighet? Makan. Mange miserable sjeler der ute, som rakker ned på andre for å kunne føle seg litt bedre. Det er bare trist å se. Anonymkode: 4597c...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå