AnonymBruker Skrevet 21. februar #121 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dårlig. Er gravid og ser for meg det verste. Invasjon og at mannen blir tatt fra oss, flukt og elendighet. Angrer på hele graviditeten 😭 Anonymkode: ef777...00e Det forstår jeg, forsøk å ikke tenke på det. Jeg hadde panikk den dagen tvillingtårnene falt. Jeg var på tidlig ul i uke7 og fikk vite at det var tvillinger, jeg var kjempeglad men nyhetene når jeg slo på tv hjemme fikk meg til å angre, jeg ble redd og tenkte dette var starten på noe stort og farlig. Det gikk bra, det gjør det for deg også. Anonymkode: b647e...d9e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #122 Del Skrevet 21. februar Jeg er bekymret, uten at jeg har direkte panikk for krig. Derfor har jeg gjort ulike tiltak, fordi å ha en plan b gir meg mer ro i hverdagen🫢Beredskapslager, kontanter osv er på plass. Og flex billetter hvis det er total krise. Haha jeg har ikke fortalt venner og familie dette; folk som ikke engang har en brannvarsler som fungerer vil mest trolig pushe på for behandling/innleggelse for sånne som meg, som har et halvt øre åpent for apokalypse😄 Anonymkode: 722c4...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #123 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er bekymret, uten at jeg har direkte panikk for krig. Derfor har jeg gjort ulike tiltak, fordi å ha en plan b gir meg mer ro i hverdagen🫢Beredskapslager, kontanter osv er på plass. Og flex billetter hvis det er total krise. Haha jeg har ikke fortalt venner og familie dette; folk som ikke engang har en brannvarsler som fungerer vil mest trolig pushe på for behandling/innleggelse for sånne som meg, som har et halvt øre åpent for apokalypse😄 Anonymkode: 722c4...f8b Flex-billetter i en total krise...? Anonymkode: 2867b...0de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #124 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dårlig. Er gravid og ser for meg det verste. Invasjon og at mannen blir tatt fra oss, flukt og elendighet. Angrer på hele graviditeten 😭 Anonymkode: ef777...00e Kjære deg Jeg satt med en baby i armene da krigen brøt ut i Ukraina. Det var forferdelig skummelt og jeg var til og med redd for å legge meg om kvelden. Jeg var livredd for atomkrig. Når man er gravid og etter babyen er født er man hormonell og blir lett engstelig. Jeg skjønner at du kjenner på disse følelsene, men husk at det sannsynligvis går bra. For meg er det rart å tenke tilbake på den enorme frykten jeg kjente for tre år siden nå. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 2eac7...84e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eskimoa Skrevet 21. februar #125 Del Skrevet 21. februar Da jeg var liten, så ble jeg livredd da Sovjetunionen invaderte Afghanistan på slutten av 70 tallet. Kom hjem fra skolen og så noen fremmede båter i havna, og var sikker på at det var selveste Sovjet, og at nå var det krig i den lille bygda mi også. Jeg fikk god trøst av en god nabo, som beroliget meg og trøstet meg. Heldigvis gikk det bra, og det ble også fred mellom Sovjetunionen og Afghanistan etterhvert. Etter nærmere 50 år så lever jeg fortsatt i beste velgående, og velger nå å ikke frike ut hver gang det er trøbbel rundt om i verden. Ikke følger jeg nyheter til daglig heller, det kan fort bli litt vel destruktivt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #126 Del Skrevet 22. februar Jeg ser ikke på nyheter. Det har jeg riktignok ikke gjort på lenge, men jeg pleide å holde meg noenlunde orientert via nyheter på nett. Nå unngår jeg det meste som ikke er lokalt. For noen år siden ville jeg engasjert meg og deltatt i diskusjoner på nett, og i det minste brukt stemmen min på den måten. Nå er helsa dårligere (ufør), jeg sliter med konsentrasjonen, og kjenner at det ikke gagner meg å bruke energi på diskusjoner og slikt. Jeg blir fort nedstemt og føler meg uvel når jeg leser om det som skjer i verden, og når jeg vet at det uansett ikke er noe som helst jeg og tåkehjernen min kan gjøre, så velger jeg å bare fokusere på mitt eget her og nå. Anonymkode: 595b2...f91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #127 Del Skrevet 22. februar jeg har gått igjennom en eller annen merkelig transformasjon ila det siste året. Jeg var voldsomt opptatt av situasjonen i starten av krigen i Ukraina (altså ikke i 2014, men etter invasjonen i 2022). Så ble det enda verre da Israel-Gaza skjedde. Men nå? "kratzt mich nicht", som man så treffende formulerer det på tysk. Endringen har kommet snikende. Vet ikke helt hva som var den utløsende årsaken, men som sagt, nå er jeg totalt stoisk ovenfor stormannsgalskapen både i øst og i vest. Jeg konsentrerer meg om min lille radius. Følger fremdeles med på nyhetene, men legger det fra meg igjen med et skuldertrekk og et "ja-ja". Og det som virkelig har gått opp for meg, som jeg praktiserer og som har belønnet meg gang på gang, er at hvis jeg sender ut et smil og litt vennlighet, så er det nettopp det jeg også mottar i retur. Det tilsetter dagen min sukker liksom. Gjør alt så mye lettere og lysbetont Anonymkode: a63dd...4ba 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #128 Del Skrevet 23. februar Blueberrymuffin skrev (På 19.2.2025 den 20.42): Det er slitsomt å bruke mye energi på alt som kunne ha skjedd, men som aldri skjedde. Trenger du hjelp med å sortere slike tanker så tenker jeg psykolog kan være et fint sted å få hjelp for å sortere slike tanker En psykolog får jo ikke gjort noe fornuftig når man evt blir torturert av russiske soldater Bare tanken på at de skal kutte av meg armer og bein uten bedøvelse, rive ut tarmene og tennene mine gjør meg livredd! Det er nemlig sånt soldater liker å holde på med. Jeg orker ikke tortur ass. Hvis det kommer et minste rykte om krig i Norge så søker jeg asyl i Thailand eller noe sånt. Anonymkode: 0120c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus85 Skrevet 23. februar #129 Del Skrevet 23. februar Det som skjer, det skjer 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #130 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 13.26): jeg har gått igjennom en eller annen merkelig transformasjon ila det siste året. Jeg var voldsomt opptatt av situasjonen i starten av krigen i Ukraina (altså ikke i 2014, men etter invasjonen i 2022). Så ble det enda verre da Israel-Gaza skjedde. Men nå? "kratzt mich nicht", som man så treffende formulerer det på tysk. Endringen har kommet snikende. Vet ikke helt hva som var den utløsende årsaken, men som sagt, nå er jeg totalt stoisk ovenfor stormannsgalskapen både i øst og i vest. Jeg konsentrerer meg om min lille radius. Følger fremdeles med på nyhetene, men legger det fra meg igjen med et skuldertrekk og et "ja-ja". Og det som virkelig har gått opp for meg, som jeg praktiserer og som har belønnet meg gang på gang, er at hvis jeg sender ut et smil og litt vennlighet, så er det nettopp det jeg også mottar i retur. Det tilsetter dagen min sukker liksom. Gjør alt så mye lettere og lysbetont Anonymkode: a63dd...4ba Samme her, jeg snakker med fremmede og håper jeg kan gi noe positivt. Vet aldri hvem som trenger det. Anonymkode: b647e...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 24. februar #131 Del Skrevet 24. februar Jeg leser ikke medier lenger, ei heller ser jeg på nyheter. Stoler lite på det da de fordreier en del på sannheten og elsker å spre frykt. Har en eldre søster som for over 30 år siden sa at det vil snart bli krig. Altså en stor verdenskrig/skikkelig krig. Og veldig bastant på at det skjer. Dette visste hun. Her om dagen og dama nærmer seg 50 og hun sa det igjen. Hun tror på alt hun leser. Skjer det så skjer det. Jeg er åpen og tar visse forhåndsregler, men uroer meg ikke i det daglige om det blir krig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #132 Del Skrevet 24. februar Sannhetsøkende skrev (19 minutter siden): Jeg leser ikke medier lenger, ei heller ser jeg på nyheter. Stoler lite på det da de fordreier en del på sannheten og elsker å spre frykt. Har en eldre søster som for over 30 år siden sa at det vil snart bli krig. Altså en stor verdenskrig/skikkelig krig. Og veldig bastant på at det skjer. Dette visste hun. Her om dagen og dama nærmer seg 50 og hun sa det igjen. Hun tror på alt hun leser. Skjer det så skjer det. Jeg er åpen og tar visse forhåndsregler, men uroer meg ikke i det daglige om det blir krig Min far har sagt det samme i mange år. Han har en tante, hadde en tante, hun er død nå men hun kunne se inn i fremtiden. Hun beskrev min mor og sa ting som pappa ikke vil fortelle for det er ting som skal skje sier han. Han bodde på Vestlandet når han fikk disse synene fra tanten. Så flyttet han til sørlandet og min mor var den første han så når han gikk av bussen og da visste han "der er hun jeg skal giftes med". Jeg har også hatt en del syn tidligere. Veldig spesielt. Anonymkode: b647e...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #133 Del Skrevet 24. februar Jeg er en mann i 30 årene og blir antakelig beordret til fronten hvis det verste skulle skje. Har valgt å leie og putter penger i trygge investeringer som jeg kan leve av hvis jeg må rømme landet. Har forbindelser i Dubai som kan ordne leilighet, og vil da ha penger til mat og livsopphold. Etter å ha sett hvordan gutta i Ukraina behandles, og hvordan tusenvis av dem dør hver uke så nekter jeg å bli en del av den statistikken. Anonymkode: 8617d...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #134 Del Skrevet 24. februar Slå av TV'en og begynn å søke etter nyheter som er mer nyansert. Du får et mye større bilde på konfliktene i verden enn dommedagsprofetiene fra VG og NRK. Anonymkode: 50685...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 24. februar #135 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Min far har sagt det samme i mange år. Han har en tante, hadde en tante, hun er død nå men hun kunne se inn i fremtiden. Hun beskrev min mor og sa ting som pappa ikke vil fortelle for det er ting som skal skje sier han. Han bodde på Vestlandet når han fikk disse synene fra tanten. Så flyttet han til sørlandet og min mor var den første han så når han gikk av bussen og da visste han "der er hun jeg skal giftes med". Jeg har også hatt en del syn tidligere. Veldig spesielt. Anonymkode: b647e...d9e Min søster er ikke synsk overhodet, bare ekstremt negativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 25. februar #136 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 21.38): Det har ikke Russland ressurser til. De har tapt mye i krigen mot Ukraina, og tåler neppe å egle opp NATO per nå, det ville vært selvmord. Selv uten USA står NATO ganske sterkt. Anonymkode: 2eac7...84e Tilgang til ressurser er selve grunnen til krigen i Ukraina. Hver kvadratkilometer er tilgang til ressurser Russland ikke har i dag. Uten USA virker ikke NATO. Europa behøver en full reorientering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonysoum Skrevet 25. februar #137 Del Skrevet 25. februar Tenker rasjonelt. Kan jeg gjøre noe for å påvirke? Ja/nei. Evt hva? Hva hjelper det at jeg krisemaksimerer ? Ingenting. Gagner det meg å gjøre det? Nei. Still deg selv spørsmål og oppfør deg som den stabile, rasjonelle figuren du har forpliktet deg til å være ovenfor barna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #138 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 23.06): Jeg anbefaler deg å lese andre medier enn VG. Egentlig helst utenlandske medier. Da vil du få et mye bedre nyansert perspektiv på hva som skjer rundt om i verden. VG er hysterisk overfiksert på Trump. Anonymkode: 7ff82...386 Hvilke anbefaler du? Jeg trenger tips. Anonymkode: 02d40...ecd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 27. februar #139 Del Skrevet 27. februar Jeg har klart å slutte med bekymring. Det er utrolig hva vi klarer å ‘stå i’ om vi må, om ikke annet så står man sammen om noe og kan føle tilhørighet. Verden har til alle tider hatt kriser og kriger, og nå er det 80 år siden det var noe alvorlig i Norge (for hele landet) Men jeg har et spm, vet ikke om det er egen tråd, mht beredskap. Jeg har mye vann/mat som kan lagres lenge. Dyrker mye i hagen. Har kjøpt inn primus, sovepose, hengekøye, liggeunderlag og telt er neste. Og kommer til å ha en pakket sekk klar. Jeg har mentalt stilt meg inn på at jeg ikke kan gjøre annet enn å passe på egen mental helse. Hva annet er lurt å ha/tenke på? Jeg skal holde godt på kjæresten min, vi lever med våre ulikheter og jeg har ikke tenkt å være alene om noe skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #140 Del Skrevet 27. februar Jeg tenker egentlig veldig lite over ting jeg ikke får gjort noe med. Har alltid vært sånn. Anonymkode: 82076...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå