AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:23 #101 Del Skrevet torsdag kl 14:23 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg leste at Russland har 1,5 millioner soldater Anonymkode: 09a4f...f2b Ok. Jeg tok tallene her i fra https://www.aftenposten.no/verden/i/kzLX/nato-har-34-millioner-soldater-russland-845000 Men jeg ser nå at de har økt veldig og at artikkelen var fra 2015. Anonymkode: 48570...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:58 #102 Del Skrevet torsdag kl 15:58 Ser ikke øå tv, hører ikke på radio og leser ikke aviser. Derfor har jeg det godt i min lille boble. Anonymkode: f53ba...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:59 #103 Del Skrevet torsdag kl 15:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser ikke øå tv, hører ikke på radio og leser ikke aviser. Derfor har jeg det godt i min lille boble. Anonymkode: f53ba...944 Hvorfor i alle dager åpner du denne tråden da? Anonymkode: e6e0a...4db 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:18 #104 Del Skrevet torsdag kl 16:18 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor i alle dager åpner du denne tråden da? Anonymkode: e6e0a...4db Du siterte vel ikke TS her Anonymkode: 9c391...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:22 #105 Del Skrevet torsdag kl 16:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du siterte vel ikke TS her Anonymkode: 9c391...2f1 Hva i alle dager mener du? Anonymkode: e6e0a...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:30 #106 Del Skrevet torsdag kl 16:30 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva i alle dager mener du? Anonymkode: e6e0a...4db Lurte bare på hva du mente med "åpner tråden". Anonymkode: 9c391...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:33 #107 Del Skrevet torsdag kl 16:33 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva i alle dager mener du? Anonymkode: e6e0a...4db Eller tenkte du på å trykke seg inn i tråden? I så fall er jo svaret ok? Spørsmålet var hvordan folk takler det som skjer. Vedkommende er i sin egen lille boble og takler det på den måten. Anonymkode: 9c391...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:06 #108 Del Skrevet torsdag kl 17:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i alle dager åpner du denne tråden da? Anonymkode: e6e0a...4db Tråden handler om hvordan man takler alt som skjer i verden nå, ikke hva man synes om situasjonen. Vedkommende du siterer takler det med å holde seg unna nyheter. Anonymkode: 8bf1a...5ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:40 #109 Del Skrevet torsdag kl 19:40 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror ingenting stort er endret om 5-10 år i verden. Forhåpentligvis slipper vi å se Trump noengang igjen. 👍👍👍😅 Begynn å se på alt det gode i livet ditt og i verden. Finn en god ting hver dag og tenk så fint det er. 😀 Les https://verdensbestenyheter.no/ Google gode nyheter og se hvor mye positivt som faktisk skjer. Som foreksempel Nå har solenergi overgått kull i Europa. Sol og vind vokser i EU og skyver kull og gass ut av strømmen. Fossilenergi er nå på det laveste på 40 år. Slutt å lese å lese i de største avisene. De tjener på at du er redd. Det skjer positive ting i verden også. De bare selger ikke like godt. Anonymkode: 48570...563 Hva er det å være redd for ...? Du misforstår; jeg er verken bekymret eller redd, men uansett hvor postiv man enn måtte forsøke å være, er fakta at vi alle kommer til å dø en dag, og at kroppene våre enten vil ende opp som en askehaug, eller råtne i en kiste. Livet er ikke et leketøy der alt skal være fest og moro; det finnes utallige mennesker i verden som lider, og det er ingen naturlov at Norge og Europa skal forbli priviligert mens folk opplever et helvete i fangeleirene i Nord-Korea. Og dagen da livet vårt tar slutt kommer når den kommer; det er ingenting man kan gjøre med det - mengder av sprudlende, unge gutter som hadde livet foran seg, møtte slutten i krigen i Ukraina, og det samme gjaldt 1. og 2. verdenskrig. Krig er noe som inntreffer fra tid til annen, slik også tordenvær gjør det. Prognosen tyder på at det er fornuftig at man forbereder seg på uvær; den skyfrie himmelen man så i Europa etter Berlinmurens fall i 1989 der man kunne se lyst på fremtiden, hører fortiden til. Anonymkode: 75a44...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:02 #110 Del Skrevet torsdag kl 21:02 Ts, se dagens Debatten på nrk. Det kan hjelpe. Synes de var tydelige og beroligende. Anonymkode: 9c391...2f1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:04 #111 Del Skrevet torsdag kl 21:04 Dårlig. Er gravid og ser for meg det verste. Invasjon og at mannen blir tatt fra oss, flukt og elendighet. Angrer på hele graviditeten 😭 Anonymkode: ef777...00e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:12 #112 Del Skrevet torsdag kl 21:12 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dårlig. Er gravid og ser for meg det verste. Invasjon og at mannen blir tatt fra oss, flukt og elendighet. Angrer på hele graviditeten 😭 Anonymkode: ef777...00e Anbefaler deg også å se Debatten❤️ Anonymkode: 9c391...2f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet torsdag kl 21:29 #113 Del Skrevet torsdag kl 21:29 For meg hjelper det med en plan b. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:36 #114 Del Skrevet torsdag kl 21:36 Takler også dette dårlig Jeg tåler ikke blod og gørr og orker ikke tanken på å bli torturert og gruppevoldtatt av soldater. Også kapper de av meg en arm eller river ut tenna mine uten bedøvelse også blør jeg ihjel. DET hadde jeg taklet særdeles dårlig. Skjønner ikke hvorfor menn er så glade i krig og å torturere folk Kan ikke heller de som vil krige samles på en fotballbane og blæste hverandre eller noe? Anonymkode: 0120c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:23 #115 Del Skrevet torsdag kl 23:23 Du kan skrive alle bekymringene dine på lapper, ganske i detalj, så organiserer du lappene I 2 hauger. De tingene du kan gjøre noe med, de tingene du ikke kan gjøre noe med. Er det feks redsel for atomkrig: undersøk om det finnes bomberom og kjøp boksmat å ha i beredskap. Da føler du at du har gjort noe. Eller engasjer deg politisk og stem og uttal deg om det du mener er rett. Lappene med det du ikke kan gjøre noe med legger du i en skuff og tar fram om noen måneder. Da kan du kaste lapper med ting som har ordnet seg eller du er kanskje i stand til å gjøre noe. Mye angst kommer på grunn av hjelpeløshet. Tror det er viktig å engasjere seg. Anonymkode: 9d1f0...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:29 #116 Del Skrevet torsdag kl 23:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takler også dette dårlig Jeg tåler ikke blod og gørr og orker ikke tanken på å bli torturert og gruppevoldtatt av soldater. Også kapper de av meg en arm eller river ut tenna mine uten bedøvelse også blør jeg ihjel. DET hadde jeg taklet særdeles dårlig. Skjønner ikke hvorfor menn er så glade i krig og å torturere folk Kan ikke heller de som vil krige samles på en fotballbane og blæste hverandre eller noe? Anonymkode: 0120c...791 Fordi de er syke og tror verden er sånn. Blitt banket og mishandlet selv som barn. De vil ha makt og tror drap og blod er løsningen. Dette er skummelt og helt grusomt. Mennesker er grusomme skapninger! Dessverre tror jeg at verden ikke blir noe bedre fremover, men vet ikke helt hva som skal skje. Anonymkode: 8167e...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowe Skrevet torsdag kl 23:39 #117 Del Skrevet torsdag kl 23:39 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet i går, 01:54 #118 Del Skrevet i går, 01:54 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 20.03): Jeg er en dommedagsprofet som hater når det skjer store ting i media. Da Ukraina krigen startet gjorde jeg ikke annet enn å lese nyheter og ble mer og mer stressa. Så roa jeg med ned men den siste uka har det tatt seg opp igjen med alle hendelsene rundt Ukraina. Tenker alltid det verste, så sliter med å leve normalt. Har gått til psykolog osv tidligere for dette men er vanskelig. Har barn og er livredd for at dette blir 3.verdenskrig, at alt håp er ute osv. Hvordan takler dere det? Er det noen som kan berolige meg noe her? Jeg er så stressa. Anonymkode: 09a4f...f2b Ingen grunn til bekymring, amerikanerne har stemt frem Trump som president og han er blitt bestekameraten til Putin. Så frem med flagget og vift i vei, bare å feire at verdens mektigste mann skal skrive seg inn i historien som fredsskaper. Snart lever vi alle i harmoni og vi kan starte prosessen med å opphøye Trump til helgen, mannen burde vært på veggene i enhver stue i fin ramme... Endret i går, 01:58 av tvertimot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:27 #119 Del Skrevet i går, 02:27 Merker det ikke på kroppen i det hele tatt. Er 100% rolig. Mulig jeg er naiv... Anonymkode: 2a5fd...f01 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:37 #120 Del Skrevet i går, 02:37 AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 20.32): En jeg kjenner godt ble lagt inn på psykiatrisk avdeling fordi han var lammet av angst når Gulfkrigen på 90-tallet brøt ut. Jeg husker VG og Dagbladet hadde dramatiske overskrifter. Den ene hadde kun teksten «KRIG» med svære bokstaver som dekket hele fremsiden med svart bakgrunn. Jeg vil si vi ble meget lite berørt, heldigvis. Anonymkode: c4a24...ace Det var VG som var svart. Jeg tok vare på den. Anonymkode: 2ec2e...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå