Gå til innhold

Er det virkelig meg det er noe feil med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For dere som faktisk tar dere tid, vet at jeg setter pris på dere. Dette har vært tøft, og jeg skal være ærlig å si jeg har drukket en del, orker ikke å behandle dette mer som et first draft så håper dere kan tilgi feil.

Jeg er så forbanna nå at jeg må få dette ut, da jeg for øyeblikket er alene på et motel rom før jeg skal legge meg og så fortsette å reise i morgen. Men får ikke til å sove med dette inni meg og bryr meg ikke om de kjenner meg igjen på historien. Har i årevis sagt til foreldrene mine at de må ta tak å oppdra lillebroren min fordi han er en bølle. Han og tre andre kompiser har gjort livet til en klassekamerat om til et marreritt. Og jeg advarte både dem og han, en dag kom han til å gå for langt, han kom til å presse for mye og få på kjeften noe jeg vet han ikke tåler fordi han er i realiteten aldri har møt noen som helst ordentlig motgang her i livet. Vel nå skjedde det, han presset for mye, og fikk juling som resultat. 

Hvor mobbe oferet i følge broren min sa at han startet med å slå ut pusten hans og fikk han ned på kne før han "psykotisk" skal ha holdt en tale og ha sagt han ikke ønsket de på sykehuset eller familie skulle møtte tørke han bak. Men at broen min trengte en lærepenge. Og etter det gikk systematisk til angrep hvor brorn kan ikke se helt på ene øye fordi det er så oppsvulmet, bristet 4 ribben, knakk ene beine, armen, og knakk tre av fingrene hans på venstre hånd. Samtidig sverger broen min på på at mobbe offeret skal vist ha avsluttet med å ha sagt dette var en advarsel og en lærepenge, neste gang om han eller en av vennene prøver seg igjen kom han seg ikke unna like lett. Før han så skrapet seg selv opp på armene for å plassere hud rester under neglene til broren min. Tok en negel fil, og gitt seg selv noen kutt på pannen som blødde på broen min, knokkene hans var allerede skadet men gjorde et rent brudd på sin egen arm for å selge at det var et slagsmål. 

Jeg er hellig overbevist om at dette er den type ting broren min lett bare kan ha funnet på for å få seg selv til å se ut som et offer. Hvor han skal ha sagt når han ble avhørt at han kanskje "køddet" litt med han. Men at det måtte da være lov å komme med en gutte spøk uten å få brutal bank av en psykopat som vet hva han gjorde. Mens mobbe offeret har gitt historien om at han ble angrepet, og etter alle gangene han og kompisene hans mobbet og banket og, når broren min gjorde bruddet på armen, slo adrenaline og alle traumaene inn, hvor han innrømmer at han så rødt. Men det var fordi han var redd nå som han hadde brudde i armen at broren min kom til å utnytte situasjonen og dra ting lenger. Siden brorn har slått han i magen med baseball tre en gang tidligere og så sparket han mens han lå nede inkludert i skrittet tils han blacket ut og voknet på sykehuset. Han kunne ikke ta den risken så i rent selvforsvar gikk han til mot angrep tils han selv ikke lenger hadde energi, og at det ikke var noe tanke bak hva han gjorde, men var villig til å stå til ansvar for sin del av slagsmålet. 

Foreldrene ville jo selvfølgelig prøve å gjøre dette om til en sak, men alt tydet på at dette var en slosskamp som gikk langt men pga historikken på skolen. Ble det bestemt av både skolen og politiet at dette var ikke et tilfelle hvor de ville gjøre noe med, for det er ord mot ord. Tingen samtidig som jeg tror han overdiver og lyver, tror jeg faktisk at det er mulighet at broren min snakker sant for en gangs skyld, iallefall når det kommer til hvordan hans versjon er når det gjelder hvordan han ble banket. Jeg kan se for meg at han gikk så langt over strekken at det knakk over for mobbe offeret. Men jeg sa rett til han mens foreldrene våre hørte på, hvorfor skal jeg tro på han når han har ljugd og oppført seg som et monster i flere år? Dessuten er jeg ikke uenig med mobbe offeret, han oppfører seg som en terrorist, blir fortalt han er flink gutt og er nå sjokkert over at det har fått konsekvenser? Sa uansett om hans versjon er sant, er det en annen ting som også er sant, han fortjente en lærepenge og en hel ødelagt sommer. Hvor han ikke kan gjøre noe gøy aktivitet som han elsker fordi det kommer til å ta over et år før han er funksjonerbar igjen kanskje får det inn i skallen. Å behandle andre mennesker som dritt fordi du føler deg overlegen fungerer dårlig i lengden. 

Det var jo selvfølgelig ikke populært hos foreldrene mine, som når vi hadde samtalen ville at jeg skulle komme hjem fra reisen min og hjelpe til i hverdagen mens de er på jobb siden jeg har tatt et friår for å se verden. Jeg blå nektet og sa dette var ikke bare en lærepenge for han, dette burde være en oppsiktsvekker for dem. For han er ikke myndig enda men er ikke mange år før han er det, og han kommer til å bo hjemme flere år etter han blir det siden han har allerede planlagt hvilken skole han skal gå på. Dette er sjansen deres for å gå i familie terapi og finne ut hvor de har gjort feil, og prøve å rette opp i det de kan. For om de tror han kommer til å overleve den virkelige verden, og den jobben han vil ha med den oppførselen hans, kommer han og de til å få et kultur sjokk. Når jeg enda bodde hjemme prøvde jeg å styre broren min unna den dårlige oppførselen sin. Men det ble vanskelig, når foreldrene mine behandlet det som at han var offeret når det ble skole møter. Som om ungdommer regelmessig bare anklager eldre studenter de ikke har noe kjennskap til. De har trodd på hver en eneste løgn han har servert dem i alle år. Vi hadde en skikkelig oppramsing av ting de har oversett. Som de hadde unnskyldninger til

Jeg viste også at dette kom til å være en ting som ville ikke gjøre meg velkommen, så på forhånd bestemte jeg meg for å ta opp samtalen. Når de da endelig kom til den: "Det kanskje er best om du ikke kommer tilbake til neste ferien å bor hos oss." Sa jeg det var helt greit, jeg har noen tanter, onkler og besteforeldre som ikke vet alt. Men er klar over at ting ikke har vært lett for meg, at broren min ikke er helt god. Når jeg ble konfirmert kom de til meg i smyg fordi de så hvor mye jeg slet å skulle få familien vår til å virke normal. Om jeg noen gang trengte det så kunne jeg bo hos dem så lenge jeg trengte det. Og om de tenker at de kan prøve å ødelegge forholdene våre med å komme med løgner så sa jeg at samtalen har blitt opptatt. Så ifall de skulle begynne å prøve seg og jeg hører noe fra dem, kommer jeg til å sende dem opptaket, og de må bare prøve seg med å gjøre noe dumt fordi jeg har tatt dem opp uten deres tilatelse. Jeg har ingen problem å lekke tapen ut på nett, hvor saken nå er lokalt og bare et fåtall vet om det, om de vil gjøre alle feilene deres om til en nasjonal sak kan vi godt gå den veien for jeg vet hva jeg står for og har familie og venner som vet ting de ikke er klar over at de vet om. Som er villig til å backe meg opp. Mer ble ikke sagt tror i ren frusterasjon, skrekk og kanskje håp om at opptaket av samtalen ville bli ødelagt slo moren min av telefonen.

På et vis har dette vært friende, jeg føler jeg har måttet legge lokk på så mye for at det skulle virke som at vi var en normal familie. Men realiteten er at de er en gjeng med skuespillere, som holder hode nede i sanda så fort noen prøver å snakke sant til dem. Deres favoritt settning er nok "ja men hva med?" for det er aldri deres feil noe av det, og om de ikke kan benekte for det, så går det til om at det ikke er like ille som noen andre har gjort. Jeg er dritt forbanna og skuffet over så mye, tro meg jeg. Er klar over hvor stort dette innlegget ble, det er samtidig bare en brøkdel. Normalt sett hadde jeg bare puttet dette i journalen min jeg skal bruke til boken når jeg er ferdig å reise. 

Jeg kan ikke forklare hvorfor, det føltes som jeg gikk med gift i kroppen etter samtalen, gikk i baren og håpet det kom til å hjelpe. Men det gjorde det ikke, møtte en søt fyr og hadde det gøy noen timer etter skifte hans var over før han måtte hjem for å kunne ta seg av sønnen sin når han voknet. Giften satt enda i kroppen så jeg måtte få det ut. Samtidig ville jeg ha upartiske øyne på dette før jeg eventuelt må ta det opp med familie og venner. Nå publiserer jeg og forhåpentligvis er det godt nok til at jeg endelig får til å sove snart. 

Slik tittelen sier, er det meg det er noe feil med? Eller er jeg så vandt med å skal beskytte ting som er feil at dette er nytt for meg?

Anonymkode: 5f50d...216

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er en av de situasjonene som veldig få kan sette seg inn for de har ting som er tøft i livet. Men når de møter nærmest inkompetent ondskap som får folk til å tre over vanlige normer av hvordan folk mener konflikter burde behandles. I motsetning til hva som er effektivt. Tror jeg dessverre du ikke vil få mye svar. 

Jeg kan ikke snakke av erfaring fra din situasjon. Derimot fra noen som har vært i situasjon over flere år slik den personen din bror gikk etter. Så synes jeg det er sterkt gjort at du ikke tok han i forsvar. Da de fleste foreldre og familie medlemmer unnskylder når noen de kjenner er mobbere alt for ofte. 

Anonymkode: 7cae4...790

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke det er noe galt med deg. Kanskje det beste for deg er å ta avstand til familien din.

Anonymkode: e4641...ca9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som det er familien din det er noe galt med, ikke deg.

Anonymkode: 3dc66...8c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke ofte jeg føler folk burde kutte kontakt med sin familie, men for din del tror jeg at det er det aller beste og sunneste du kan gjøre. Disse menneskene er fullstendig ustabile. Du har vokst opp i det, så jeg håper at du kan begynne i terapi for å bearbeide alle negative tankermønster og reaksjoner som ksn ha blitt skapt i deg, og eventuelt tilknytningsskader og traumer.

Anonymkode: bce62...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ikke ofte jeg føler folk burde kutte kontakt med sin familie, men for din del tror jeg at det er det aller beste og sunneste du kan gjøre. Disse menneskene er fullstendig ustabile. Du har vokst opp i det, så jeg håper at du kan begynne i terapi for å bearbeide alle negative tankermønster og reaksjoner som ksn ha blitt skapt i deg, og eventuelt tilknytningsskader og traumer.

Setter pris på støtten. Tenkte når jeg voknet at jeg kanskje kom til å angre på å gå ut med det. Det har vært en rar dag, snart endelig framme til min nye destinasjon. Og er veldig spent da jeg sa ja til tilbud om en interessant jobb i seks uker, hvor de kommer til både gi meg times lønn, betale alt av utgifter, flybilletter og hotel rom. Hvor jeg endelig får en fot inn i døren til en verden jeg har vært interessert i siden jeg var 13. Samtidig vært mye meldinger fram og tilbake mellom andre familie medlemmer og venner om alt drama mens jeg sitter på toget. Slik at jeg ikke kommer til jobben med alt det dramaet som baggasje. På mandag må jeg være profesjonell, og å få det ut kjenner jeg hjelper meg å klare å komme meg ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Setter pris på støtten. Tenkte når jeg voknet at jeg kanskje kom til å angre på å gå ut med det. Det har vært en rar dag, snart endelig framme til min nye destinasjon. Og er veldig spent da jeg sa ja til tilbud om en interessant jobb i seks uker, hvor de kommer til både gi meg times lønn, betale alt av utgifter, flybilletter og hotel rom. Hvor jeg endelig får en fot inn i døren til en verden jeg har vært interessert i siden jeg var 13. Samtidig vært mye meldinger fram og tilbake mellom andre familie medlemmer og venner om alt drama mens jeg sitter på toget. Slik at jeg ikke kommer til jobben med alt det dramaet som baggasje. På mandag må jeg være profesjonell, og å få det ut kjenner jeg hjelper meg å klare å komme meg ditt.

Det hørtes nesten for godt ut til å være sant, hvilken bransje er det snakk om? Vær forsiktig. Mennesker i din situasjon er spesielt utsatt for å havne i skumle situasjoner, og human trafficking er større enn noensinne. Bare sørg for at du er trygg!

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det hørtes nesten for godt ut til å være sant, hvilken bransje er det snakk om? Vær forsiktig. Mennesker i din situasjon er spesielt utsatt for å havne i skumle situasjoner, og human trafficking er større enn noensinne. Bare sørg for at du er trygg!

Skal jobbe som assistent på en film, mer kan jeg ikke si for jeg har signert kontrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal jobbe som assistent på en film, mer kan jeg ikke si for jeg har signert kontrakt. 

Du behlver ikke si noe mer rundt det, men bare vær veldig sikker på at det er seriøse folk med seriøse firmaer. Vær forsiktig. Mange jenter blir dopet ned, filmet i skjul, overgrepet etc i situasjoner hvor de får alt betalt for seg, også i forbindelse med jobb. Dessverre er dette et økende mønster, så bare trippelsjekk firmaet bak og seriøsiteten ❤️ håper at ingenting av dette er tilfellet og at du faktisk har fått en gylden mulighet til å få en fot innenfor bransjen du drømmer om. Du fortjener trygghet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du behlver ikke si noe mer rundt det, men bare vær veldig sikker på at det er seriøse folk med seriøse firmaer. Vær forsiktig. Mange jenter blir dopet ned, filmet i skjul, overgrepet etc i situasjoner hvor de får alt betalt for seg, også i forbindelse med jobb. Dessverre er dette et økende mønster, så bare trippelsjekk firmaet bak og seriøsiteten ❤️ håper at ingenting av dette er tilfellet og at du faktisk har fått en gylden mulighet til å få en fot innenfor bransjen du drømmer om. Du fortjener trygghet.

Setter pris på omtanken og skal ha det i bakhodet. Dette kan jeg si for det er nå industri standard. Allerede måttet delta i et møte over hvor alle på produksjon må være med på en presentasjon med de som du kan gå til. Som avsluttes med at man ser en video når det gjelder hvilken type oppførsel som er og ikke er akseptabel. Det er alltids to stykker man kan gå direkte til hvis det er noe. Hvor de da hjelper deg å ta ting videre til den som kan ta tak i det om det skulle skje noe. Dette er det nye regelverket, iallefall for denne type profesjonell produksjon nettopp fordi de ikke ønsker at det skal være noen risk om at det kan skje noe. Både for trygghetsmessige årsaker for de som jobber på produksjon. Samt unngå at det kan bli tatt opp noen form for sak mot dem. 

Men du skal ha hjertens takk for at du brydde deg nok til å advare meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...