Gå til innhold

Problemer "der nede ", ville bare høre om andre kvinner har tanker, eller erfaringer å dele

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever for tiden noe merkelig og ubehagelig nedentil.  Det er en slags sårhet på venstre side av klitoris. 
Jeg er kommet i overgangsalderen så lurer jo på det kan ha med det å gjøre, for jeg er også tørr der nede ,altså mellom indre og ytre kjønnslepper, men jeg smører med vaselin.

Har barbert fordi jeg trodde kanskje det var hår som "gnagde" på huden , men det skjer likevel.
Jeg er ikke seksuelt aktiv og har ikke vært det på over 5 år , er singel og driver heller ikke på med meg selv.

Det er altså en ubehagelig følelse, men ikke svie. Det er en skarp følelse, overfølsomt kanskje..

Så  lurer på om noen av dere har hatt noe lignende, enten dere er i overgangsalderen eller ikke.

Anonymkode: 258a0...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt akkurat det samme! Jeg behandlet det med Bacimycin.Og kjøpte intimolje og tok mellom leppene. Regner meg som å være pre-menopaus, ting blir fort sårt og galt der nede, også når jeg ikke barberer. Bruker mye intimfettet til Vossabia (den rosa krukka).

Anonymkode: b829f...7e0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg opplever for tiden noe merkelig og ubehagelig nedentil.  Det er en slags sårhet på venstre side av klitoris. 
Jeg er kommet i overgangsalderen så lurer jo på det kan ha med det å gjøre, for jeg er også tørr der nede ,altså mellom indre og ytre kjønnslepper, men jeg smører med vaselin.

Har barbert fordi jeg trodde kanskje det var hår som "gnagde" på huden , men det skjer likevel.
Jeg er ikke seksuelt aktiv og har ikke vært det på over 5 år , er singel og driver heller ikke på med meg selv.

Det er altså en ubehagelig følelse, men ikke svie. Det er en skarp følelse, overfølsomt kanskje..

Så  lurer på om noen av dere har hatt noe lignende, enten dere er i overgangsalderen eller ikke.

Har du noe som helst kløe? Kan være Lichen Sclerousus veldig vanlig lidelse, er autoimmunt som blusser opp i ny og ne og mange opplever å få det under OA. Behandling er i såfall kortison krem som fåes på resept. 
https://www.helsenorge.no/sykdom/underliv/lichen-sclerosus/

Anonymkode: 7e082...bb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt opp i åra, så kan du vel bruke ordet underliv, i stede for der nede?

La legen se på problemet ditt. 

Anonymkode: f1430...2b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare en talgkjertel som er litt tilstoppa da?

Eller kanskje en Bartholinsk cyste på gang?

Anonymkode: 3d6eb...1ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Lichen Sclerosus, men er ung. De fleste av mine «diagnose søstre» er i overgangsalder og eldre. Vi behandler med fuktighetskremer for området og sterke kortisonkremer. Noen klør, noen får sammenvoksninger, noen får røde utslett, noen får hvite områder i huden og veldig tynn «papirhud» i deler av området. Jeg er mest plaget i området rundt klitoris og de to «seilene» som går fra klitoris og mot urinrørsåpningen. En lege kan se på det og evt henvise videre. Jeg liker produktene fra vossabia å smøre med.

kan være talgkjertel eller fettkul. En bartholisk cyste ligger ved skjede-åpningen, så feil beliggenhet.

Anonymkode: 0e742...c2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så godt opp i åra, så kan du vel bruke ordet underliv, i stede for der nede?

La legen se på problemet ditt. 

Hun skriver ikke «der nede», men «nedentil», et helt vanlig begrep.

Anonymkode: 1d38f...94c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun skriver ikke «der nede», men «nedentil», et helt vanlig begrep.

Leste du emnetittelen i denne tråden? Begynn der, så kan du kritisere etterpå, dersom du finner noe å kritisere for da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leste du emnetittelen i denne tråden? Begynn der, så kan du kritisere etterpå, dersom du finner noe å kritisere for da!

Ikke nå vær så snål da, du skjønte sikkert hva som ble ment og folk må nå få lov å formulere seg med det de er komfortabel med. Underlivet er sensitivt for mange .

Anonymkode: 06a14...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt en tur til gynekologen. Kanskje du trenger litt østrogen i en eller annen form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste tittelen nå, men uansett, det er jo ikke jeg som kritiserer, det var du som kritiserte ts, og jeg som forsvarte henne. Spiller det noen rolle hvilke begrep man bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...