LeonoraDorothea Skrevet onsdag kl 18:51 #1 Del Skrevet onsdag kl 18:51 Har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg? Jeg trodde ikke dette var lov, jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:08 #2 Del Skrevet onsdag kl 22:08 LeonoraDorothea skrev (3 timer siden): Har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg? Jeg trodde ikke dette var lov, jeg? Ællu helt poop, eller? Hvor står det at de krever 17.000 kr i semesteravgift? Du må jo linke til det du syter om. Det eneste HVL har noe i nærheten av tallet "17.000", så er det antallet studenter som nærmer seg 17.000. https://www.hvl.no/om/nokkeltal/ Anonymkode: e4d74...630 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 22:16 #3 Del Skrevet onsdag kl 22:16 LeonoraDorothea skrev (3 timer siden): Har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg? Jeg trodde ikke dette var lov, jeg? Semesteravgift eller studieavgift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:24 #4 Del Skrevet onsdag kl 22:24 Fra nettsiden deres: Semesteravgifta er på kr 650. I tillegg er det ein kopi- og læremiddelavgift på 200 kroner. hva snakker du om? Anonymkode: 55bcf...04f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:35 #5 Del Skrevet onsdag kl 22:35 Jeg vet ikke hvilken utdanning du har sett på, men høgskoler og universiteter kan ta studieavgift for etter- og videreutdanningskurs. Slik har det vært iallfall de siste 40 årene. Kostnadene ved kurset dekkes av studieavgiften, og høgskolen bruker ikke sine ordinære midler til denne type kurs/utdanning. Anonymkode: 5739c...b37 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:52 #6 Del Skrevet i går, 05:52 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg vet ikke hvilken utdanning du har sett på, men høgskoler og universiteter kan ta studieavgift for etter- og videreutdanningskurs. Slik har det vært iallfall de siste 40 årene. Kostnadene ved kurset dekkes av studieavgiften, og høgskolen bruker ikke sine ordinære midler til denne type kurs/utdanning. Anonymkode: 5739c...b37 Jepp, dette er ganske vanlig. Anonymkode: 80383...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:55 #7 Del Skrevet i går, 05:55 Jeg hadde jobbet i HVL før. Hva snakker du om nå? Det koster under 1000 kr i semesteravgifter for å ta bachelor og master. De har til sammen ca. 17000 studenter ifølge deres nettside. Hvis du snakker om etter -og videreutdanningskurs, er det jo vanlig at man må betale studieavgift i Norge? Anonymkode: b3fff...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #8 Del Skrevet i går, 06:00 Jeg betalte ca. 800 kr der nylig. Du har enten lest feil eller sett på videreutdanning. Anonymkode: 78012...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #9 Del Skrevet i går, 06:09 Det er garantert studieavgift det er snakk om. Semesteravgift kommer i tillegg, og er på noen hundrelapper. Anonymkode: ab3a7...a5e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 09:16 #10 Del Skrevet i går, 09:16 Enkelte studier kan koste penger. Stort sett er de fleste studier gratis på de fleste offentlige universitet og høyskoler. Enkelte studier, som ofte er satt opp for f.eks kompetanseheving i samarbeid med bedrifter osv, kan det være studieavgift. Dette er ikke uvanlig. Derfor bør man alltid lese seg opp og sette seg inn i studiet før man søker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:33 #11 Del Skrevet i går, 12:33 Det er helt vanlig at etter- og videre utdanninger har studieavgift. Men semesteravgift er ikke mer enn et par hundre kroner. Anonymkode: 129ff...9f4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet i går, 12:34 Forfatter #12 Del Skrevet i går, 12:34 Aha! Takk for svar! Ja, det er en videreutdanning. Var ikke klar over at det var vanlig å ta betaling for det, men det er jo forsåvidt greit. Litt synd, da. Det utelukker jo en del folk som faktisk ikke har råd. Spesielt oss som bor i distriktene, og som fra før av må dekke både reise og opphold. Med studieavgift på 17.000 per semester, samt kanskje 30.000 i reise/opphold for samlinger, vil en slik videreutdanning bli alt for kostbar for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 12:37 #13 Del Skrevet i går, 12:37 LeonoraDorothea skrev (2 minutter siden): Aha! Takk for svar! Ja, det er en videreutdanning. Var ikke klar over at det var vanlig å ta betaling for det, men det er jo forsåvidt greit. Litt synd, da. Det utelukker jo en del folk som faktisk ikke har råd. Spesielt oss som bor i distriktene, og som fra før av må dekke både reise og opphold. Med studieavgift på 17.000 per semester, samt kanskje 30.000 i reise/opphold for samlinger, vil en slik videreutdanning bli alt for kostbar for mange. Flere kvalifiserer vel til utdanningsstøtte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet i går, 12:41 Forfatter #14 Del Skrevet i går, 12:41 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Flere kvalifiserer vel til utdanningsstøtte? Joda, noen gjør sikkert det. Jeg er offentlig ansatt, og kan bare drømme om det😅 hvis ikke det er lovpålagt videreutvikling får vi konsekvent avslag. Fant en videreutdanning jeg kunne tenke meg, men kan dessverre ikke bruke 200 000 på det (over 4 semester), så da må jeg stå over. Men ser jo at det kanskje må være sånn for å få det til å gå rundt for høgskolene. Synes bare det er synd, og at det ikke er bra for distriktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:52 #15 Del Skrevet i går, 12:52 LeonoraDorothea skrev (8 minutter siden): Joda, noen gjør sikkert det. Jeg er offentlig ansatt, og kan bare drømme om det😅 hvis ikke det er lovpålagt videreutvikling får vi konsekvent avslag. Fant en videreutdanning jeg kunne tenke meg, men kan dessverre ikke bruke 200 000 på det (over 4 semester), så da må jeg stå over. Men ser jo at det kanskje må være sånn for å få det til å gå rundt for høgskolene. Synes bare det er synd, og at det ikke er bra for distriktene. Har du sjekka med fagforeninga di? Jeg har fått dekka masse studier gjennom de, både bachelor på Kristiania og skolebøker og lignende på andre offentlige høyskoler. Fikk til og med dekket overnatting og reise til eksamen. Anonymkode: 99504...3f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:53 #16 Del Skrevet i går, 12:53 Jeg betaler 14.000 for ei videreutdanning ved UB dette semesteret. Pluss studieavgiften på 600 og ca.1000 for 2 bøker og nettartikler i Litteraturkiosken. Tar samtidig ei anna videreutdanning ved samme universitet. For det betaler jeg 0 siden studieavgiften allerede er betalt, så den eneste ugiften er til bøker (ca.3000) og nettartikler (ca 300). Mulig jeg får dekka noe, men jeg jobba ekstra i fjor for å ha råd i fall jeg må dekke alt selv. Anonymkode: 13044...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:05 #17 Del Skrevet i går, 13:05 Etter og videreutdanning er sjelden gratis og 17000 er ikke det dyreste jeg har hørt. Nå er det vanlig at mange arbeidsgivere betaler avgiften. Så hvorfor koster disse studiene penger ? Det er et marked for de, men de får lite offentlig støtte så de må dekkes 100% av studiestedet selv og da legges det på studentene. Anonymkode: 930ef...50c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Etter og videreutdanning er sjelden gratis og 17000 er ikke det dyreste jeg har hørt. Nå er det vanlig at mange arbeidsgivere betaler avgiften. Så hvorfor koster disse studiene penger ? Det er et marked for de, men de får lite offentlig støtte så de må dekkes 100% av studiestedet selv og da legges det på studentene. Anonymkode: 930ef...50c Høgskolen har ikke lov til å bruke midler bevilget til gradsutdanninger etc til kurs for videreutdanning. Derfor må inntektene komme fra markedet. Er det ikke marked/betalingsvilje, ingen kurs. Anonymkode: 5739c...b37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden LeonoraDorothea skrev (4 timer siden): Joda, noen gjør sikkert det. Jeg er offentlig ansatt, og kan bare drømme om det😅 hvis ikke det er lovpålagt videreutvikling får vi konsekvent avslag. Fant en videreutdanning jeg kunne tenke meg, men kan dessverre ikke bruke 200 000 på det (over 4 semester), så da må jeg stå over. Men ser jo at det kanskje må være sånn for å få det til å gå rundt for høgskolene. Synes bare det er synd, og at det ikke er bra for distriktene. Det offentlige bruker jo masse penger på videreutdanning av folk. Min arbeidsplass bruker flere millioner på dette hvert år. Mest i helse, undervisning og ledelse. Mange får det også delvis dekket av fagforening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Det er videreutdanning ja ser jeg, var det jeg tippet på da jeg så overskriften. Vi får ikke tildelt studieplasser for videreutdanning, med mindre det dreier seg om lærere, så vi er nødt til å ha betalt. Der jeg jobbet prøvde vi oss på å kjøre det uten studieavgift tidligere, men det førte til at ingen fullførte. Når vi kjørte slikt uten avgift var vi så avhengige av at studentene faktisk avla eksamen, for å få betalt fra KD at det nesten gikk på kvaliteten på utdanningen. Anonymkode: 39728...2c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå