AnonymBruker Skrevet 20. februar #81 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så da legger dere ansvaret på ei gravid dame? Så lenge hun informerer så blir arbeidsplassen super? I HI i spør du om den gravide er spesiell. Din logikk, forventning og måten du ror for å unnskylde egen oppførsel gjør at DU er jævlig spesiell. Anonymkode: 0eac6...a32 Hahaha, hva feiler du? Anonymkode: f42db...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #82 Del Skrevet 20. februar En av de teiteste tråder jeg har lest! Har vært i arbeidslivet i mange år. Ganske vanlig at folk forteller at de er gravide, typ «jeg vil bare informere dere i teamet om at jeg går i permisjon om fire mnd» f eks. Folk sier gratulerer og går videre med arbeidsdagen…det er jo ikke spesielt oppsiktsvekkende eller privat, men en nyttig faktaopplysning. Alle som sier «det er sjefens ansvar å planlegge» - hva slags uselvstendige jobber har dere egentlig? Skal det ansettes vikar, så ja, men kollegene i min jobb vil begynne å tenke framover sammen med den som skal i perm. Kanskje hun ikke tar den kompliserte avklaringssaken som man må være tett på hele neste år, f eks. Anonymkode: f42db...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #83 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og jeg synes det er like rart med alle som er så private at de ikke kan fortelle hvorfor de plutselig kommer med fatle eller krykker. Folk spekulerer, enten det er hver for seg eller i grupper, og man blir bare en sånn "raring". Anonymkode: de127...042 Hvorfor skulle jeg spekulere? Jeg ser jo at vedkommende har skadet seg, for jeg antar at de som eventuelt bruker fatle eller krykker uten skade/lyte er en meget spesiell og minimal gruppe mennesker. Dersom vedkommende ikke forteller selv, har jeg jo mulighet til å spørre dersom jeg er nysgjerrig eller vil uttrykke sympati. Spekulere om det med andre har jeg absolutt intet behov for, det vil uansett ikke gi noe svar. Anonymkode: 930ad...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #84 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En av de teiteste tråder jeg har lest! Har vært i arbeidslivet i mange år. Ganske vanlig at folk forteller at de er gravide, typ «jeg vil bare informere dere i teamet om at jeg går i permisjon om fire mnd» f eks. Folk sier gratulerer og går videre med arbeidsdagen…det er jo ikke spesielt oppsiktsvekkende eller privat, men en nyttig faktaopplysning. Alle som sier «det er sjefens ansvar å planlegge» - hva slags uselvstendige jobber har dere egentlig? Skal det ansettes vikar, så ja, men kollegene i min jobb vil begynne å tenke framover sammen med den som skal i perm. Kanskje hun ikke tar den kompliserte avklaringssaken som man må være tett på hele neste år, f eks. Anonymkode: f42db...e97 I min bransje er vi, i motsetning til hva du tror, svært selvstendige i arbeidet, så det er ikke behov for å planlegge noe som helst med kollegaen som skal ut i permisjon. Det er opp til leder å finne vikar som kan overta. Anonymkode: 930ad...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola* Skrevet 20. februar #85 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): I min bransje er vi, i motsetning til hva du tror, svært selvstendige i arbeidet, så det er ikke behov for å planlegge noe som helst med kollegaen som skal ut i permisjon. Det er opp til leder å finne vikar som kan overta. Anonymkode: 930ad...729 Virker ikke som om du har en jobb der man bygger relasjoner til brukere. Om man for eksempel jobber innen barnevernet har man kanskje opparbeidet seg en relasjon og kompetanse over lang tid, taus kunnskap som ikke andre enn nettopp du har, og som du kanskje ikke har noe sted å notere ned til etterfølger pga taushetsplikt. Det vil ta lang tid for en vikar å opparbeide seg den samme tilliten og kunnskapen, samme hvor profesjonell og selvstendig man er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #86 Del Skrevet 20. februar Viola* skrev (10 minutter siden): Virker ikke som om du har en jobb der man bygger relasjoner til brukere. Om man for eksempel jobber innen barnevernet har man kanskje opparbeidet seg en relasjon og kompetanse over lang tid, taus kunnskap som ikke andre enn nettopp du har, og som du kanskje ikke har noe sted å notere ned til etterfølger pga taushetsplikt. Det vil ta lang tid for en vikar å opparbeide seg den samme tilliten og kunnskapen, samme hvor profesjonell og selvstendig man er. Men det er vel fremdeles arbeidsgiver å sørge for at denne informasjonsoverføringen skjer? Og den kan vel skje uten at dere må vite hvorfor den andre blir borte? Anonymkode: 775de...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #87 Del Skrevet 20. februar Viola* skrev (37 minutter siden): Virker ikke som om du har en jobb der man bygger relasjoner til brukere. Om man for eksempel jobber innen barnevernet har man kanskje opparbeidet seg en relasjon og kompetanse over lang tid, taus kunnskap som ikke andre enn nettopp du har, og som du kanskje ikke har noe sted å notere ned til etterfølger pga taushetsplikt. Det vil ta lang tid for en vikar å opparbeide seg den samme tilliten og kunnskapen, samme hvor profesjonell og selvstendig man er. Jeg jobber i tannhelsetjenesten, og all relevant informasjon står i journalen. Ingen av mine kollegaer har noen sinne hatt behov for noe «planlegging» sammen med andre kollegaer før de har gått ut i permisjon. Anonymkode: 930ad...729 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #88 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 11.02): Ikke lat som at du ikke skjønner referansen til selebukse. Brukes av barn under 6 år, russ og gravide. Og overhodet ikke noe plagg man kjøper om man plutselig skulle legge på seg, med mindre man har et sterkt ønske om å se gravid ut. Anonymkode: de127...042 Jeg kjenner flere kvinner som bruker selebukse og de er ikke gravide. Et par av dem er garantert for gamle til å få flere barn. Jeg later ikke som noe som helst, jeg tenkte at det er et ekstremt dårlig "bevis" på andres livmor-status. Du bør vurdere å jekke ned to hakk på påståelighetene dine. Anonymkode: 7a8eb...078 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #89 Del Skrevet 21. februar Viola* skrev (17 timer siden): Virker ikke som om du har en jobb der man bygger relasjoner til brukere. Om man for eksempel jobber innen barnevernet har man kanskje opparbeidet seg en relasjon og kompetanse over lang tid, taus kunnskap som ikke andre enn nettopp du har, og som du kanskje ikke har noe sted å notere ned til etterfølger pga taushetsplikt. Det vil ta lang tid for en vikar å opparbeide seg den samme tilliten og kunnskapen, samme hvor profesjonell og selvstendig man er. Jeg jobber innenfor lignende sektor og det skal ikke være slik at alt raser for en bruker/klient dersom en ansatt blir sykmeldt, får barn, slutter eller plutselig dør. Relasjon mellom ansatt/tjenestemottaker er enormt viktig, men dersom det er så sårbart at noen slutter må arbeidsgiver få dispensasjon til å diskriminere (altså ikke ansette folk i fertil alder, levere attest på god helse osv). Anonymkode: 7a8eb...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå