AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:55 #41 Del Skrevet onsdag kl 19:55 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Herregud Anonymkode: f9da8...232 Herregud sjøl. Poenget var at det finnes eksempler på kvinner som hater alt ved graviditet. Anonymkode: 0eac6...a32 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:01 #42 Del Skrevet onsdag kl 20:01 Noen liker bare ikke å snakke om det. Mannen min visste ikke at en av kollegaene han delte kontor med var gravid før hun pakket sammen PCen og sa hun måtte dra inn på sykehuset for å føde fordi riene kom så tett nå.. 😂 Anonymkode: 31536...f22 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:02 #43 Del Skrevet onsdag kl 20:02 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): På denne arbeidsplassen er dessverre sjefen veldig fraværende og dårlig til å planlegge. Anonymkode: de127...042 Det er i så fall noe dere må ta tak i via fagforeningene, HR etc. Ikke forvente at folk deler mer av sitt mest private for å lette byrden i mangel på en god leder.. Anonymkode: 4b544...8c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:04 #44 Del Skrevet onsdag kl 20:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er i så fall noe dere må ta tak i via fagforeningene, HR etc. Anonymkode: 4b544...8c3 Har dessverre vært en kamp i mange år, uten at noe skjer. Anonymkode: de127...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:05 #45 Del Skrevet onsdag kl 20:05 Min erfaring er forresten at når man sier at man er gravid så vil folk enten fortelle om sine graviditeter eller vite mer om din, og det er ikke noe for alle. Og sier man dét til dem, så er tilbakemeldingene betydelig verre enn om en bare holder kjeft til de spør direkte om en faktisk skal ha barn. Anonymkode: fea1c...2ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:05 #46 Del Skrevet onsdag kl 20:05 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Folk kan mene det de vil om at det er en privatsak. Vi er en liten arbeidsplass, og det er utrolig kleint når har møter og planlegger fremover, og hun sitter der og det virker som hun later som at hun skal være med på det som blir planlagt. Anonymkode: de127...042 Ja? Du vet ikke hvor langt hun er på vei eller hvor lenge hun blir borte.. Først er det de sårbare klientene, så dårlig ledelse og deretter "meldeplikt vedr fremtidige prosjekter" som er grunnlag for at hun har meldeplikt. Veldig, veldig merkelig 😅 Anonymkode: 4b544...8c3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet onsdag kl 20:14 #47 Del Skrevet onsdag kl 20:14 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er bare vant til at når det blir såpass synlig, så har kolleger tidligere kommet med en "Hey, jeg er gravid, hvis dere lurte. 6 måneder på vei, så vet dere det." Ikke noe mer enn det vi kolleger trenger å vite. Anonymkode: de127...042 Det er derfor du lager en tråd om dette? At du er vant til at andre er mer åpne så det er vanskelig når noen ønsker privatliv? Ftr. Hun er gravid og det kan være 100 grunner til at hun ikke har sagt det til deg. Det er derimot få grunner til at du skal henge deg opp i andres liv og ikke tåler å vite alt. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet onsdag kl 20:18 #48 Del Skrevet onsdag kl 20:18 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har dessverre vært en kamp i mange år, uten at noe skjer. Anonymkode: de127...042 Det har da fremdeles ikke noe med denne aktuelle gravide å gjøre? La nå dama være gravid i fred også får sjefen stå til rette for eventuell manglende oppfølging av saken. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:22 #49 Del Skrevet onsdag kl 20:22 Jeg sa heller ikke noe før jeg måtte tenke permisjon og da var jeg rundt 6 måneder på vei. De som måtte vite de visste og de som ikke betydde noe trengte heller ingen informasjon. Anonymkode: fa764...27b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:26 #50 Del Skrevet onsdag kl 20:26 Er ikke alle som synes at å være/bli gravid er en big deal, så da føler de ikke behovet for oppmerksomhet rundt det slik mange andre gjør. Anonymkode: b8778...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:29 #51 Del Skrevet onsdag kl 20:29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sa heller ikke noe før jeg måtte tenke permisjon og da var jeg rundt 6 måneder på vei. De som måtte vite de visste og de som ikke betydde noe trengte heller ingen informasjon. Anonymkode: fa764...27b Jeg var for øvrig lykkelig gravid og var kjempehappy men det hadde ingenting med jobben å gjøre. Og var heller ikke noe jeg hadde behov å prate med mine kollegaer om. Liker å ha et godt skille mellom jobb og privatliv. Anonymkode: fa764...27b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:35 #52 Del Skrevet onsdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om at hun blir borte om 2-3 mnd og det neste året? Synes det er naturlig ja, men etter at KG har talt skjønner jeg at det bare er oss kolleger på arbeidsplassen som er rare. Anonymkode: de127...042 Men VET dere at hun er gravid? Da det ble gratulert og hun sa takk, ble det tydelig gratulert med graviditeten? Kjenner noen som ser ut som hun er gravid i 7 måned. Formen på magen er typisk "straks høygravid og resten av kroppen er slank". Hun får veldig ofte kommentarer på at hun er gravid. Noe hun altså ikke er. Anonymkode: 7a8eb...078 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #53 Del Skrevet onsdag kl 20:42 Skjønner henne veldig godt jeg, hadde lett gjort det samme selv. Har en kollega som snart skal ut i permisjon. De siste 3-4 månedene har hun fått de samme spørsmåla hver eeeneste gang hun kommer inn i et rom, jeg hadde blitt helt tussete om det var meg. Det er akkurat som hun ikke er et vanlig menneske bak magen lenger, folk kan bare prate om en ting. "Jaa nå er det vel ikke lenge igjen?/ vet du om det blir gutt eller jente da?/når var termin igjen a?/jaa gleder du deg nå da?? Jaa åssn er formen a?" Etc etc Så kommer det en ny person inn og begynner på akkurat samme tralten. Anonymkode: 9e859...cc1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:47 #54 Del Skrevet onsdag kl 20:47 Jeg fortalte det bare til noen få, orket ikke å snakke om det med alle. Det var ikke hemmelig, hadde bare ikke behov for å snakke om det til perifere kollegaer. Anonymkode: 032b6...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:00 #55 Del Skrevet onsdag kl 21:00 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men VET dere at hun er gravid? Da det ble gratulert og hun sa takk, ble det tydelig gratulert med graviditeten? Kjenner noen som ser ut som hun er gravid i 7 måned. Formen på magen er typisk "straks høygravid og resten av kroppen er slank". Hun får veldig ofte kommentarer på at hun er gravid. Noe hun altså ikke er. Anonymkode: 7a8eb...078 Helt vanlig å kjøpe selebukse når man har spist for mye i jula. Anonymkode: de127...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:37 #56 Del Skrevet onsdag kl 21:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en privatsak helt til kollegene dine må forholde seg til en ny kollega, eller å overta arbeidsoppgavene dine i et helt år. Så selvfølgelig lurer folk på når hun skal ha permisjon. Utslett i ansiktet påvirker sannsynligvis ingen andre enn deg selv. Anonymkode: de127...042 De har faktisk ingenting med det. Det er en sak mellom den gravide og arbeidsgiver, ikke kollegaer. Anonymkode: 9d62b...62f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet onsdag kl 21:39 #57 Del Skrevet onsdag kl 21:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en privatsak helt til kollegene dine må forholde seg til en ny kollega, eller å overta arbeidsoppgavene dine i et helt år. Så selvfølgelig lurer folk på når hun skal ha permisjon. Utslett i ansiktet påvirker sannsynligvis ingen andre enn deg selv. Anonymkode: de127...042 Det samme kan sies om utslettet. Det kan jo være et tegn på sykdom. Hva sier legen, er det alvorlig? Blir du kanskje sykemeldt? Blir du sykemeldt lenge tror du? Hvem skal gjøre jobben din? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:45 #58 Del Skrevet onsdag kl 21:45 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Helt vanlig å kjøpe selebukse når man har spist for mye i jula. Anonymkode: de127...042 Hæ? Anonymkode: 7a8eb...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:28 #59 Del Skrevet torsdag kl 09:28 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har en kollega som er tydelig gravid (må være minst 5-6 måneder på vei, kanskje mer), men som ikke forteller noe til oss på arbeidsplassen. En kollega gratulerte henne en dag, men hun takket bare og fortalte ikke noe mer. Bare jeg som synes dette er litt spesielt? Her snakker vi ei dame på 30+. Anonymkode: de127...042 Hvorfor er det rart at hun velger å holde privatlivet sitt privat? Man har da ikke meldeplikt til kollegaer om graviditet. Har man ikke noe særlig relasjon til sine kolleger så hvorfor fortelle dem? Og om det er tydelig at hun er gravid - hvorfor si noe? Dere ser det jo... Anonymkode: 3826a...17e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:52 #60 Del Skrevet torsdag kl 09:52 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du vet eks enkelte kan ha mistet på slutten av svangerskapet eller ved fødsel. For en del av dem så sliter ofte med å kjenne glede osv ved svangerskapet, de går ofte redde for at det samme ska skje igjen Anonymkode: 207cc...16d Og når man vet at 10-20% av alle svangerskap ender med spontanabort er det veldig synd at kvinner selv fremdeles jobber så hardt med å opprettholde dette tabuet ved at det ikke skal snakkes om. Som bare må gjøre sorgen enda større når man har mistet et barn og skal fungere i hverdagen, men ingen vet om det. Anonymkode: de127...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå