AnonymBruker Skrevet 19. februar #1 Skrevet 19. februar Skal ha ny komfyr, integrert om det har noe å si. Har lest litt ang komfyr med dampfunksjon og lurer på om det er verdt å gå for det eller om det er en bortkastet funksjon? Kommer jeg til å angre hvis jeg går for en komfyr uten dampfunksjon? Jeg både baker gjærbakst og lager ellers mat som vanlig. Anonymkode: ee7a2...433
AnonymBruker Skrevet 19. februar #2 Skrevet 19. februar Jeg er veldig glad i vår. Brød og boller blir saftige, og det er veldig enkelt å gjøre bakst som har blitt tørt som nytt igjen. Jeg er også veldig glad i sous vide-funksjonen. Anonymkode: bbc2a...83e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Skrevet 19. februar Hatt det i mange år og aldri brukt funksjonen. Jeg elsker å lage mat og bake! Men akkurat det der blir rett og slett overflødig for meg. Man kan jo sikkert dampe grønnsaker etc? Men jeg foretrekker å koke/steke disse i kasserolle/stekepanne. Til heving av gjærdeig kanskje? Men jeg foretrekker å heve på kjøkkenbenken da jeg har fått inntrykk av at for rask heving ikke blir så bra. Har også smakt dampet kjøtt, men det er ikke for meg Og om vi bruker stekeovnen så er det jo bare til ting som faktisk skal i stekeovn. Pizza, fiskegrateng, lasagne, langtidsstekt kjøtt, svineribbe, fløtegratinerte poteter, potetbåter etc.. Anonymkode: 179c1...1e9
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Skrevet 19. februar Ingen erfaring selv, men naboen har. Hun sier hun ikke likte å bake før hun fikk denne funksjonen, baksten blir veldig saftig og god. Nå baker hun så mye at hun stadig kommer over med fersk bakst, fordi det blir for mye. Men hun har rett og slett fått seg en ny hobby. Ønsker meg en selv Anonymkode: 11cdf...bb3 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er veldig glad i vår. Brød og boller blir saftige, og det er veldig enkelt å gjøre bakst som har blitt tørt som nytt igjen. Jeg er også veldig glad i sous vide-funksjonen. Anonymkode: bbc2a...83e Det er det jeg også har fått inntrykk av AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hatt det i mange år og aldri brukt funksjonen. Jeg elsker å lage mat og bake! Men akkurat det der blir rett og slett overflødig for meg. Man kan jo sikkert dampe grønnsaker etc? Men jeg foretrekker å koke/steke disse i kasserolle/stekepanne. Til heving av gjærdeig kanskje? Men jeg foretrekker å heve på kjøkkenbenken da jeg har fått inntrykk av at for rask heving ikke blir så bra. Har også smakt dampet kjøtt, men det er ikke for meg Og om vi bruker stekeovnen så er det jo bare til ting som faktisk skal i stekeovn. Pizza, fiskegrateng, lasagne, langtidsstekt kjøtt, svineribbe, fløtegratinerte poteter, potetbåter etc.. Anonymkode: 179c1...1e9 Det er nok ikke like heldig til alt, men har fått inntrykk av at de er veldig bra å bruke på gjærbakst. Nå er vel de komfyrene endel dyrere enn komfyr uten damp, så derfor er det kjekt og høre andres erfaringer Ts Anonymkode: ee7a2...433
AnonymBruker Skrevet 19. februar #6 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen erfaring selv, men naboen har. Hun sier hun ikke likte å bake før hun fikk denne funksjonen, baksten blir veldig saftig og god. Nå baker hun så mye at hun stadig kommer over med fersk bakst, fordi det blir for mye. Men hun har rett og slett fått seg en ny hobby. Ønsker meg en selv Anonymkode: 11cdf...bb3 Så da blir det komfyr med dampfunksjon neste gang Anonymkode: ee7a2...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå