Gå til innhold

Kvinner gjør ikke hva som helst for barna sine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 19.29):

Nei, jeg tenker at dere må tenke som voksne hvis dere skal bli betraktet som voksne mennesker.

Barnlige kvinner får PTSD daglig, oppfatter all kritikk som hat. Det er tankegangen til et barn, og menn (og kvinner) som lar dere slippe unna med det er fasilitatorer.

Anonymkode: 82964...520

Ekspander  

Hva er det egentlig du snakker om? Har du noen konkrete eksempler på det du prater om? 

Anonymkode: 644c3...f7a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 20.23):

Hva er det egentlig du snakker om? Har du noen konkrete eksempler på det du prater om? 

Anonymkode: 644c3...f7a

Ekspander  

Hvis du følger quote-rekka så havner du her:

Mitt ståsted er altså at TS ikke opplagt hater kvinner, og at en nyttigere diskusjon er å vise hvor man er uenig med ham.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 20.14):

Dette var veldig rotete. Hvor du møter slike personer du beskriver er meg en gåte. Forstår at du irriterer deg over enkelte kvinner. 

Men "du er barnslig, du" er jo KG-argumentet over alle argumenter. Uorginalt. 

Anonymkode: 3e026...86e

Ekspander  

Det er barnslig å rope om hat hver gang man møter ståsteder man ikke liker. Det er ikke rotete i det hele tatt, quote-rekken er godt synlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 13.47):

Jeg har for øvrig aldri vært i krig, men har faktisk gjort noe drastisk for å beskytte barna. Jeg gikk fra faren til mine barn da han begynte å bli voldelig foran øynene på barna. Selv om jeg var livredd for ham, han truet meg og forsøkte å utøve vold også etter bruddet, så sto jeg i det. Han tok ALT av eiendeler, slik at jeg og barna satt der, uten nettverk, uten annet enn en tom, leid leilighet og en gammel barneseng, jeg hadde akkurat begynt i min første fulltidsjobb etter studiene. Jeg sto i det, for å beskytte barna. Selv om det var både skummelt, vanskelig økonomisk og praktisk osv. 

Anonymkode: 12140...600

Ekspander  

Er dette å "gjøre alt" godt nok, eller? Vi er mange som har vært i en situasjon der mannen har ønsket det verste for kvinnen, men der det går ut over barna. Sett at kvinnen er utro (sitert er ikke det), rettferdiggjør det at barna får det verre?

AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 15.06):

Jeg forstår. Det er kjipt for barna dine, men er det egentlig relevant for spørsmålet om (i hvor stor grad) kvinner er villige til å ofre alt for barna sine?

Ekspander  

Jeg er muligens skadet av mine omstendigheter, men verken min far eller min eksmann hadde barnas beste som hovedfokus. Menn er veldig følelsesstyrte, det overstyrer deres påståtte logiske sans. Selv en far kan ønske å straffe sin eks så hardt at det går ut over felles barn.

Anonymkode: f0cf2...1fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde definitivt ikke gjort meg i krig. Hadde dødd før dagen var omme. Da gjør jeg mer nytte for meg sammen med barnet mitt, for barnet mitt. 

Anonymkode: 9a3a7...e13

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 20.44):

Det er barnslig å rope om hat hver gang man møter ståsteder man ikke liker. Det er ikke rotete i det hele tatt, quote-rekken er godt synlig?

Ekspander  

Jeg forstår at det ikke fremstår rotete for deg.

Disse ståstedene bunner ofte i "sterke negative følelser" rettet mot kvinner. 

Det fremstår som du har en aversjon mot frasen "hater kvinner", og du svarer kun på dette og ikke det andre jeg skriver. Jeg leser det slik at du egentlig ikke er interessert i å ha en diskusjon,  du vil få snakke om noe som opptar deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mødre dør for barna sine, men å gå i terapi for de eller gi f i å påføre de traumer i utgangspunktet nekter de. Bare piss alt sammen. Moren min er verre enn faren min som sto for mishandlingen, for hun sto bare og så på og latet som ingenting. Når noen spør hvorfor vi ikke har kontakt er svaret «hun er vel sint på meg for et eller annet»………. Men hun hadde nok tatt en kule for meg.

Anonymkode: 4a956...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 20.55):

Jeg forstår at det ikke fremstår rotete for deg.

Disse ståstedene bunner ofte i "sterke negative følelser" rettet mot kvinner. 

Det fremstår som du har en aversjon mot frasen "hater kvinner", og du svarer kun på dette og ikke det andre jeg skriver. Jeg leser det slik at du egentlig ikke er interessert i å ha en diskusjon,  du vil få snakke om noe som opptar deg. 

Ekspander  

TS ønsker tydeligvis å rette fokus mot kvinnelig deltakelse i krig, og kobler det opp mot utsagn ala «jeg vil gjøre alt for barna mine».

Jeg synes ikke det er sterke negative følelser om kvinner eller hat. Tvert imot så er det en helt fair diskusjon.

Slik også du eller noen andre kan lage en diskusjon om hvordan menn deltar i oppfostring av barn. Det er et helt greit tema og man kan kritisere det at endel menn melder seg ut uten at det er «hat».

Spørsmålet mitt er hvilket debattklima vi skal ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 21.02):

Mødre dør for barna sine, men å gå i terapi for de eller gi f i å påføre de traumer i utgangspunktet nekter de. Bare piss alt sammen. Moren min er verre enn faren min som sto for mishandlingen, for hun sto bare og så på og latet som ingenting. Når noen spør hvorfor vi ikke har kontakt er svaret «hun er vel sint på meg for et eller annet»………. Men hun hadde nok tatt en kule for meg.

Anonymkode: 4a956...410

Ekspander  

Nå tror jeg du tolker ting ut fra egne erfaringer. Sjelden et godt utgangspunkt.

AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 21.03):

TS ønsker tydeligvis å rette fokus mot kvinnelig deltakelse i krig, og kobler det opp mot utsagn ala «jeg vil gjøre alt for barna mine».

Jeg synes ikke det er sterke negative følelser om kvinner eller hat. Tvert imot så er det en helt fair diskusjon.

Slik også du eller noen andre kan lage en diskusjon om hvordan menn deltar i oppfostring av barn. Det er et helt greit tema og man kan kritisere det at endel menn melder seg ut uten at det er «hat».

Ekspander  

Helt enig. Jeg har møtt både menn som egner seg best hjemme, og stridsføre kvinner. At vi henger oss opp i kjønnsroller er gammeldags. Jeg er altfor tradisjonell - jeg liker å lage mat og vaske klær for mine sønner. Klassisk helikopterforelder. Men mine barn er klar over at dette bare er en del av meg.

Jeg er en ganske liten kvinne, og i min tid i forsvaret hadde jeg definitivt en rolle. Og mine barn forstod dette forskjellig ut fra alder. Nå er jeg for gammel for forsvaret, og mine barn er fremdeles komfortable med at jeg hadde kastet meg i en grøft med jaktriflen om jeg måtte. De vet at det er sånn mamma er, pappa har aldri holdt et våpen.

Samtidig har pappa gjort valg som har påvirket barna negativt i den grad at dette er et problem nå når de er voksne.

Kjønnssegregering er utrolig lite nyttig. Det er dessverre vanlig at mennesker gjør dumme valg, men det er ikke på grunn av kjønnsorganene de fikk utdelt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 21.25):

Kjønnssegregering er utrolig lite nyttig. Det er dessverre vanlig at mennesker gjør dumme valg, men det er ikke på grunn av kjønnsorganene de fikk utdelt.

Ekspander  

Jeg er enig i at mennesker skal kunne søke jobber og få betalt ut fra evner og ikke kjønn. Det følger av egalitet og merittokrati.

Jeg er usikker på om kjønnsroller er bare et onde. Menn og kvinner _er_ forskjellig. Vi kan snakke om utjevning til vi blir blå, men om du går på byen i kveld så vil flere menn prøve seg på kvinner enn motsatt. Om du er i en relasjon så er det noen ting som mange kvinner synes er vanskelig, og litt andre ting som mange menn synes er vanskelig.

Å åpne en dør for en kvinne er for meg en helt ufarlig gest. Ja, vi kan overføre alle roller mellom kjønnsrollene, men vi kommer uansett ikke bort fra biologien. Jeg tror at noen par kunne ha fungert bedre hvis man hadde inntatt mer tradisjonelt avklarte roller (hva enn det er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 21.03):

Ekspander  

Spørsmålet til TS er tydelig formulert for å provosere. Du bør tåle at det kommer spissformulerte innlegg fra en kvinne . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kriger har du opplevd, TS?

Hvis det er viktig for deg med en partner som er villig til å krige så burde du ha funnet deg en dame fra Forsvaret. Men jeg ser ikke bort fra at du synes kvinner i Forsvaret er ufeminine og har funnet deg en tradisjonell type og nå har du bare lyst å klage på kona for at hun ikke vil krige. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 22.03):

Spørsmålet til TS er tydelig formulert for å provosere. Du bør tåle at det kommer spissformulerte innlegg fra en kvinne . 

Ekspander  

Hvis «spissformuleringen» er at TS driver med hat så tenker jeg at du må tåle en spissformulert respons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 22.17):

Hvis «spissformuleringen» er at TS driver med hat så tenker jeg at du må tåle en spissformulert respons?

Ekspander  

Jeg svarer deg, jeg tåler dine lettbente svar.

Det var den siste setningen som du av en eller annen grunn henger deg veldig opp i. 

Hvis man liker kjønnsforskjeller og begge kjønn, så omfavner man den moderlige og feminine kvinnen, man sier ikke at hun er en dårlig mor fordi hun ikke er maskulin. 

TS fremmer ikke et positivt syn på kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 22.22):

Hvis man liker kjønnsforskjeller og begge kjønn, så omfavner man den moderlige og feminine kvinnen, man sier ikke at hun er en dårlig mor fordi hun ikke er maskulin. 

TS fremmer ikke et positivt syn på kvinner. 

Ekspander  

En annen tolkning av TS er at han kritiserer moderne, likestilte syn på kjønn med at når det kommer til stykket så er det mennene som må ta seg av krigføring. Som det alltid har vært, men samfunnet vårt et gjennomsyret av at kvinner gjør alt like bra som menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.26):

Jeg hadde drept et annet menneske hvis resultatet hadde vært å kona og ungene hadde fått live. Dette vet jeg pga. jeg ikke var langt i fra å gjøre akkurat det til en fyr som gikk på meg og skuldra i mi skulder — jeg kjenner mange andre menn som føler det samme som meg. Kvinner, not so much… 

Ts. 

Anonymkode: 03ff8...75f

Ekspander  

Du høres ut som en førsteklasses idiot. Blir flau over å dele kjønn med deg

Anonymkode: aa295...a78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 20.52):

Jeg hadde definitivt ikke gjort meg i krig. Hadde dødd før dagen var omme. Da gjør jeg mer nytte for meg sammen med barnet mitt, for barnet mitt. 

Anonymkode: 9a3a7...e13

Ekspander  

Jeg hadde gjort nytte for meg i en krig, men fordi jeg har barn så hadde jeg ikke giddet å gjøre nytte for meg i en krig og la ungen min gå for lut og kaldt vann mens jeg leker Rambo - jeg hadde heller gjort alt for ungen min. 

AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 22.27):

En annen tolkning av TS er at han kritiserer moderne, likestilte syn på kjønn med at når det kommer til stykket så er det mennene som må ta seg av krigføring. Som det alltid har vært, men samfunnet vårt et gjennomsyret av at kvinner gjør alt like bra som menn.

Ekspander  

Men hva har krigføring med ungen min å gjøre? Det er da mye bedre for ungen min om vi emigrerer til Australia og lever der i sol og fred enn om jeg går til frontlinja og dreper en masse fiender før jeg dør selv og ungen ikke lenger har noen til å skaffe seg mat, varme, ly, omsorg, kjærlighet, støtte eller noe.

Anonymkode: 002e8...4a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Antyder du at kvinner ikke er villig til å risikere livet for sine barn? Krig er stort sett dumt, unødvendig og med bare tapere så det er vel ikke noe kvinner flest ønsker, men å dø for barna sine, uten å blunke for den største andelen mødre....

I mindre priviligerte deler av verden enn vår løper mødre faktisk en ganske reell fare for å dø av å få dem i det hele tatt....

Anonymkode: 9ce2c...7e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 22.40):

Krig er stort sett dumt, unødvendig og med bare tapere så det er vel ikke noe kvinner flest ønsker,

Anonymkode: 9ce2c...7e6

Ekspander  

Hvis alternativet er å bøye nakken for Putin så fortoner krig seg som svært rasjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.26):

Jeg hadde drept et annet menneske hvis resultatet hadde vært å kona og ungene hadde fått live. Dette vet jeg pga. jeg ikke var langt i fra å gjøre akkurat det til en fyr som gikk på meg og skuldra i mi skulder — jeg kjenner mange andre menn som føler det samme som meg. Kvinner, not so much… 

Ts. 

Anonymkode: 03ff8...75f

Ekspander  

Du ville drepe en fyr som gikk på skulderen din? Neida såeeh..

Anonymkode: fb831...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...