Gå til innhold

Kvinner gjør ikke hva som helst for barna sine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 18.05):

Jeg har hørt veldig ofte ei kvinne si noe lignende, «jeg gjør hva som helst for barnet/barna mine». Men når det gjelder krig, at da ser det ut som å dette er bare tomme ord og er bokstavelig helt meningsløst. Hadde ikke det passet betre å si noe i den duren. «jeg gjør hva som helst til å få være med barnet/barna mine»

Hva mener dere kvinner. Hadde dere egentlig ofret livet for barna deres?

Anonymkode: 03ff8...75f

Ja hadde ofret meg for dem. Bonus også.

Det tror jeg gjelder mannen også

Anonymkode: 8f571...3ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg hadde drept et annet menneske hvis resultatet hadde vært å kona og ungene hadde fått live. Dette vet jeg pga. jeg ikke var langt i fra å gjøre akkurat det til en fyr som gikk på meg og skuldra i mi skulder — jeg kjenner mange andre menn som føler det samme som meg. Kvinner, not so much… 

Ts. 

Jeg er kvinne, og var rimelig klar på å hoppe over vogna og gå i strupen på en rusa fyr, som kom litt for nerme. Ett skritt nermere,  så hadde jeg gjort akkurat  det. For  det blikket og oppførsel som så ut til å gjøre noe med ungen, satte i gang et alarm beredskap jeg aldri har opplevd  før. Superkreftene var klare. 

Anonymkode: 8f571...3ce

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du mistror dette, og hvorfor drar du krig inn i problemstillingen? Hva i en krig har bidratt til at du har fått det for seg at det ikke stemmer? Det er vanskelig å enten forklare, oppklare eller argumentere uten å forstå saken helt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hørt veldig ofte ei kvinne si noe lignende, «jeg gjør hva som helst for barnet/barna mine». Men når det gjelder krig, at da ser det ut som å dette er bare tomme ord og er bokstavelig helt meningsløst. Hadde ikke det passet betre å si noe i den duren. «jeg gjør hva som helst til å få være med barnet/barna mine»

Du mener at å dra fra barna for å krige, da først gjør man alt for barna? 

En ting er at kvinner har blitt holdt utenfor muligheten til å gå ut i en aktiv krig, en annen er at jeg vil tro at mange kvinner vil tenke at å beskytte barnet sitt er ikke å etterlate det igjen mens man selv drar ut og risikerer livet. 

Man beskytter også barn med å være med barna, som kan være temmelig hjelpesløst alene. Det er ikke gitt at andre vil ta hånd om andres barn.

Anonymkode: 860f3...2b8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ta barna med og flykte fra krigen, ER å gjøre alt for barna. Barn skal ikke se krig. De skal fjernes fra krig. For eksempel, er det mange kvinner og barn som flyktet fra krigen i Ukraina. Mener du at de heller burde dra til fronten og etterlatt barna for seg selv, eller ha barna i bæremeis mens de skjøt fienden?

Anonymkode: 12140...600

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg hadde drept et annet menneske hvis resultatet hadde vært å kona og ungene hadde fått live. Dette vet jeg pga. jeg ikke var langt i fra å gjøre akkurat det til en fyr som gikk på meg og skuldra i mi skulder — jeg kjenner mange andre menn som føler det samme som meg. Kvinner, not so much… 

Ts. 

Du forstår altså ikke grunnen? At kvinner ofte ikke har så mye å stille opp mot menn, blant annet fordi menn er sterkere? Og fordi kvinner i krig gjerne verken har våpen, våpentrening eller andre hjelpemidler, og dermed har NULL å stille opp med mot en tungt bevæpnet mann? Pluss løper de en risiko for å bli voldtatt foran øynene på barna. Så jo, å flykte med barna er det beste alternativet i de fleste tilfeller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har for øvrig aldri vært i krig, men har faktisk gjort noe drastisk for å beskytte barna. Jeg gikk fra faren til mine barn da han begynte å bli voldelig foran øynene på barna. Selv om jeg var livredd for ham, han truet meg og forsøkte å utøve vold også etter bruddet, så sto jeg i det. Han tok ALT av eiendeler, slik at jeg og barna satt der, uten nettverk, uten annet enn en tom, leid leilighet og en gammel barneseng, jeg hadde akkurat begynt i min første fulltidsjobb etter studiene. Jeg sto i det, for å beskytte barna. Selv om det var både skummelt, vanskelig økonomisk og praktisk osv. 

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ofre livet for barna mine ville vært den enkleste beslutningen noen sinne. Selvfølgelig hadde jeg gjort det, jeg vil ikke leve uten de uansett.

Anonymkode: bd981...85a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ta barna med og flykte fra krigen, ER å gjøre alt for barna. Barn skal ikke se krig. De skal fjernes fra krig. For eksempel, er det mange kvinner og barn som flyktet fra krigen i Ukraina. Mener du at de heller burde dra til fronten og etterlatt barna for seg selv, eller ha barna i bæremeis mens de skjøt fienden?

Dette! Barn skal skjermes fra krig (ideelt sett) og de fleste er enige i at barna må vekk fra krigsområder, evt få ekstra tilsyn/pass/oppmerksomhet/distraksjon. Man lehger ut på en lang flukt og skal ikke bare passe på seg selv, men man har HELE ansvaret med å passe på x-antall barn også, sørge for mat, reiserute, kontakter, penger, helse til barna. Man bærer også emd seg vissheten om at dersom man selv blir skadet og dør kan det være barna ikke har noen andre voksenpersoner som vil passe på dem, eller barna kan oppleve å bli utsatt for menneskehandel. Å være i krig og å bidra i krig er enormt mye mer enn å løpe rundt med en gønner og være tøff i trynet.

Anonymkode: f1328...13d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det betydde at barna mine fikk et bedre liv så hadde jeg gjort det. Ikke ellers. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde dødd for mine barn. Når som helst, hvor som helst. 

Anonymkode: 54621...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har for øvrig aldri vært i krig, men har faktisk gjort noe drastisk for å beskytte barna. Jeg gikk fra faren til mine barn da han begynte å bli voldelig foran øynene på barna. Selv om jeg var livredd for ham, han truet meg og forsøkte å utøve vold også etter bruddet, så sto jeg i det. Han tok ALT av eiendeler, slik at jeg og barna satt der, uten nettverk, uten annet enn en tom, leid leilighet og en gammel barneseng, jeg hadde akkurat begynt i min første fulltidsjobb etter studiene. Jeg sto i det, for å beskytte barna. Selv om det var både skummelt, vanskelig økonomisk og praktisk osv. 

Men i følge ts sin logikk, skulle du tatt opp kampen mot bf og fysisk slåss mot han. Det er da du gjør alt for barna, i ts sine øyne 🙄

Anonymkode: 860f3...2b8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du å si i HI?

Det er da godt dokumentert at kvinner gjør ganske syke ting for å beskytte barna sine. Mange fedre også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

10% vokser opp uten kontakt med far. Tenker det er et greit sted å begynne, hvis man først skal tenke kjønn og omsorg.

Anonymkode: 03a90...a95

I noen tilfeller fordi mor ikke ønsker at de skal ha kontakt.

Forøvrig er det ikke overraskende hvis kvinner er noe mer villig til å yte omsorg for barna mens menn er noe mer villig til å bruke vold for å beskytte barna.

Anonymkode: 82964...520

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I noen tilfeller fordi mor ikke ønsker at de skal ha kontakt.

Forøvrig er det ikke overraskende hvis kvinner er noe mer villig til å yte omsorg for barna mens menn er noe mer villig til å bruke vold for å beskytte barna.

Og i noen tilfeller er det fordi far stikker og kutter kontakten. Det skjedde med meg. Jeg forsøkte å tilrettelegge for samvær, men far nektet. Han ville kun ha samvær i MITT hus, med overnatting, gjerne i samme seng som meg (med alt det innebærer), og at jeg avlastet ham mens han hadde samvær når han ble sliten. Ellers nektet han.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og i noen tilfeller er det fordi far stikker og kutter kontakten. Det skjedde med meg. Jeg forsøkte å tilrettelegge for samvær, men far nektet. Han ville kun ha samvær i MITT hus, med overnatting, gjerne i samme seng som meg (med alt det innebærer), og at jeg avlastet ham mens han hadde samvær når han ble sliten. Ellers nektet han.

Jeg forstår. Det er kjipt for barna dine, men er det egentlig relevant for spørsmålet om (i hvor stor grad) kvinner er villige til å ofre alt for barna sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.26):

Ts. 

Du holdt på å drepe på grunn av "en fyr som gikk på meg og skuldra i mi skulder"?

Høres ut som om noen tilfeldigvis kom borti deg og du ble aggressiv, eller hva er dette for noe?? Høres ut som om du trenger å roe litt ned.. 

Anonymkode: dd61a...92e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å kritisere noen ( velbegrunnet eller ei) er ikke å hate noen. Jeg tenker at kvinner - hvis de vil bli betraktet som voksne, ansvarlige skapninger - må lære seg å skille de to.

Innlegget er ikke kritikk, det er en stakkarslig fremstilling av ts sitt verdenssyn, og dette verdenssynet bunner i et dypt hat mot kvinner. Et stekt behov for å trykke dem ned. 

Og du prøver å si at hvis jeg ikke forstår hovedinnlegget slik du gjør det, så er jeg lik et barn. Infantilisering av kvinner altså, vi må tenke sommenn omvi sksl være ordentlige mennesker

TS vil vel at kvinner og menn skal være helt like, og bare hvis hvis kvinner er som menn er vi gode nok. Selv anerkjenner jeg at det er forskjell på kjønnene, og at vi utfyller hverandre. Både menn og kvinner ofrer alt for barna sine. Hvis de er gode foreldre. 

Anonymkode: 3e026...86e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Innlegget er ikke kritikk, det er en stakkarslig fremstilling av ts sitt verdenssyn, og dette verdenssynet bunner i et dypt hat mot kvinner. Et stekt behov for å trykke dem ned. 

Og du prøver å si at hvis jeg ikke forstår hovedinnlegget slik du gjør det, så er jeg lik et barn. Infantilisering av kvinner altså, vi må tenke sommenn omvi sksl være ordentlige mennesker

Nei, jeg tenker at dere må tenke som voksne hvis dere skal bli betraktet som voksne mennesker.

Barnlige kvinner får PTSD daglig, oppfatter all kritikk som hat. Det er tankegangen til et barn, og menn (og kvinner) som lar dere slippe unna med det er fasilitatorer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, jeg tenker at dere må tenke som voksne hvis dere skal bli betraktet som voksne mennesker.

Barnlige kvinner får PTSD daglig, oppfatter all kritikk som hat. Det er tankegangen til et barn, og menn (og kvinner) som lar dere slippe unna med det er fasilitatorer.

Dette var veldig rotete. Hvor du møter slike personer du beskriver er meg en gåte. Forstår at du irriterer deg over enkelte kvinner. 

Men "du er barnslig, du" er jo KG-argumentet over alle argumenter. Uorginalt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...