Gå til innhold

Kvinner gjør ikke hva som helst for barna sine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hørt veldig ofte ei kvinne si noe lignende, «jeg gjør hva som helst for barnet/barna mine». Men når det gjelder krig, at da ser det ut som å dette er bare tomme ord og er bokstavelig helt meningsløst. Hadde ikke det passet betre å si noe i den duren. «jeg gjør hva som helst til å få være med barnet/barna mine»

Hva mener dere kvinner. Hadde dere egentlig ofret livet for barna deres?

Anonymkode: 03ff8...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er da masse eksempler på mødre som virkelig ofrer ALT for barna sine, også i krig. Hva mener du?

Anonymkode: 7446d...936

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, om jeg trodde det var både nødvendig og det beste for dem. 

Anonymkode: e646d...83b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet du at det er bare tomme ord i krig?

Anonymkode: 14c4a...042

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker du på her? 

Anonymkode: 644c3...f7a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du at om man ikke drar fra sitt barn og ut i krig for felleskapet, så gjør man ikke alt for barnet sitt?

Anonymkode: c9d7e...7e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å forstå premisset i HI, hva er det kvinner ikke gjør for barna sine i krig? Reiser fra dem?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva mener du? Det er jo ikke krig i Norge. Og hvis vi skal dra ut i krig, hvem skal ta seg av barna? 

Blir det krig her i Norge, så er det godt mulig jeg må ut i krig, siden jeg har vært i militæret. 

Anonymkode: 07b84...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg måtte velge mellom å ofre mitt liv for å redde barna, så hadde jeg selvsagt gjort det. Men for et barn vil det å plutselig miste mamma for alltid ofte gi varige traumer. 

Jeg i HV, og mine barn vet at mamma kanskje må "krige" på et tidspunkt. De er selvsagt ikke helt klar over hva dette innebærer annet enn at krig betyr død, og at mamma kanskje kan dø.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til?

Anonymkode: f0cf2...1fd

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lett å si at man vil gjøre alt for barna sine, og kanskje vanskeligere å faktisk gjøre det. Viser ikke statistikk fra krig at mange soldater tømmer våpenet i lufta heller enn å løpe mot fienden?

Når jeg så overskriften så trodde jeg at temaet kom til å bli noe helt annet: «er kvinner villige til å ha pliktsex i 18 år dersom det er til barnas beste?»

Anonymkode: 82964...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 17.58):

Det er lett å si at man vil gjøre alt for barna sine, og kanskje vanskeligere å faktisk gjøre det. Viser ikke statistikk fra krig at mange soldater tømmer våpenet i lufta heller enn å løpe mot fienden?

Ekspander  

Jeg tar uten tvil kulen for mine barn. Å drepe et annet menneske som jeg ikke kjenner er noe helt annet. Jeg har ikke vært i aktiv tjeneste, og har overhodet ingen erfaring fra krig, så dette vet jeg lite om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 19.07):

Jeg tar uten tvil kulen for mine barn. Å drepe et annet menneske som jeg ikke kjenner er noe helt annet. Jeg har ikke vært i aktiv tjeneste, og har overhodet ingen erfaring fra krig, så dette vet jeg lite om.

Ekspander  

Jeg hadde drept et annet menneske hvis resultatet hadde vært å kona og ungene hadde fått live. Dette vet jeg pga. jeg ikke var langt i fra å gjøre akkurat det til en fyr som gikk på meg og skuldra i mi skulder — jeg kjenner mange andre menn som føler det samme som meg. Kvinner, not so much… 

Ts. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.26):

Jeg hadde drept et annet menneske hvis resultatet hadde vært å kona og ungene hadde fått live. Dette vet jeg pga. jeg ikke var langt i fra å gjøre akkurat det til en fyr som gikk på meg og skuldra i mi skulder — jeg kjenner mange andre menn som føler det samme som meg. Kvinner, not so much… 

Ts. 

Ekspander  

Fordi de sier det eller?

Anonymkode: 644c3...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal du kritisere kvinner fordi vi har blitt holdt utenfor militæret og aktiv krigføring inntil ganske nylig?

Og mener du at å gå i krig er det nobleste man kan gjøre for sine barn?

Hvor mye hater du kvinner? Det lurer jeg på. 

Anonymkode: 3e026...86e

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 21.08):

Hvor mye hater du kvinner? Det lurer jeg på. 

Anonymkode: 3e026...86e

Ekspander  

Å kritisere noen ( velbegrunnet eller ei) er ikke å hate noen. Jeg tenker at kvinner - hvis de vil bli betraktet som voksne, ansvarlige skapninger - må lære seg å skille de to.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts. 

Ekspander  

Siden det her har blitt startet enda en kvinner vs menn tråd, så kan vi jo dra frem at menn er laaaangt mer drapslystne enn kvinner, og det er nettopp derfor man blir tvunget til å forsvare barna sine med drap. Det er menn som starter dette greiene, i 99% av tilfellene. Verden er voldelig pga menn, og det er ingenting du kan si imot det fordi all statistikk viser det.

Så la oss ta denne vinklingen: Menn gjør absolutt ikke alt for barna sine, de er for eksempel ikke villige til å gjøre verden til et mer fredelig sted for dem, som jo er ganske grunnleggende.
Du sier jo selv at du ikke var langt fra å drepe et menneske som bumpet borti deg, hva sier det om deg og hva du er villig til å gjøre for barna i denne verden? Du vil gi dem et drap til fordi du føler deg forulempet?

Anonymkode: 72fbf...9c1

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

10% vokser opp uten kontakt med far. Tenker det er et greit sted å begynne, hvis man først skal tenke kjønn og omsorg.

Anonymkode: 03a90...a95

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts. 

Ekspander  

Prøver du å skrive at du var nærme å drepe et annet menneske for å "beskytt kone og barn" fordi en eller annen fyr bumpa bort i skuldera di? Det anser jeg som å skyte spurv med kanon og er ekstremt uhensiktsmessig dersom man tenker på barnas beste. At du kastes i fengsel for å ha drept et annet menneske i en slik situasjon er en stor belastning på barna og en høy pris DE må betale. 

Jeg opplever at kvinner kalkulerer hva som er best for barna og i det regnestykket er dett alltid med "hva skjer med barna hvis jeg dør, skades, havner i fengsel eller kidnappes? Hva er utfallet for dem på kort og lang sikt?"

Anonymkode: f1328...13d

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts. 

Ekspander  

Hæ? Jeg hadde da LETT drept et annet menneske for å redde barnet mitt. Hadde faktisk latt hele verden brenne for å redde barnet mitt. Hvor i all verden tar du det i fra at vi kvinner ikke vil det? 

Men, etter jeg fikk barn er jeg ikke lenger villig til å dø og dermed dø fra barnet mitt, for å redde noen andre. Så jeg hadde ikke dratt i krigen, jeg hadde heller om mulig tatt med meg barnet og stukket av et trygt sted, men hadde situasjonen vært slik at jeg kunne redde barnet ved å ofre meg selv hadde jeg gjort det på sekundet.

Anonymkode: 002e8...4a0

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det at mødre dør for å beskytte avkommet sitt er temmelig vanlig i dyreriket, så da kan man vel tenke seg at dette biologiske instinktet gjelder mennesker også. Selvfølgelig individuelle forskjeller på kvinner.

Anonymkode: cade7...e5a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...