Gå til innhold

Vi hadde en liten brann natt til tirsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et brann-tilløp natt til tirsdag. Det var noen oppladbare batteri som eksploderte. Kjempeskremmende og mye røyk og ild. Og skader både på tak, vegger, dører og gulv, foruten også en del innventar.

Jeg er blitt overnervøs og springer rundt og sjekker kontakter og brytere hele tiden, er livredd for at noe skal skje igjen. At dette var et forvarsel...

Har dere noen gode råd for å roe ned nervene ?

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor ligger denne tråden på snikk snakk? :klø:

Skrevet

Fordi jeg åpna den der. Trenger noen å "snikk-snakke" med...

Trenger ikke medisinske vurderinger av min psykiske helse, den vet jeg ikke er god !

Skrevet (endret)
Har dere noen gode råd for å roe ned nervene ?

Følg bruksanvisningene og anta at lynet aldri slår ned samme sted to ganger.

Endret av skrue
Gjest Gjesta
Skrevet

Da får du nesten bare ta tida til hjelp. Det er sånn det er når man opplever små eller store katastrofer, man lar tiden jobbe for seg :)

Gjest Emeldina
Skrevet

Jeg tror det er ganske naturlig å bli nervøs etter en slik hendelse. For litt over et år siden brant det i bygården hvor samboeren min og jeg bodde; leiligheten vår ble heldigvis ikke skadet i det hele tatt, noe vi var overlykkelige over med tanke på at vi ikke hadde tenkt på å tegne innboforsikring. :klaske:

Brannen var visstnok påtent, så det var ikke vår skyld, men å hoppe ut av et brennende hus gjennom vinduet er nok noe av det mest dramatiske jeg har opplevd. Etter den hendelsen har både samboeren min og jeg blitt overnervøse når det gjelder å sjekke om kontakter er dratt ut osv.

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for at det skal skje igjen; det virker jo som om det var batteriene som var årsaken til hendelsen, og da er det nok ikke noe feil i strømnettet deres. Men, hvis dere har gammelt strømnett, og du tror det kan være årsaken, så er det sikkert mulig å få en elektriker til å sjekke det?

Skrevet

Om man mistenker anlegget så er det alltids greit å få sjekket det for eventuelle jordfeil og kanskje få installert en jordfeilsbryter.

Skrevet
Om man mistenker anlegget så er det alltids greit å få sjekket det for eventuelle jordfeil og kanskje få installert en jordfeilsbryter.

Vi har jordfeilbryter, så det var ikke det elektriske anlegget.

Det var de oppladbare batteriene som eksploderte.

Det kan skje, men det skjer skjelden...

men nå skjedde det altså hos oss.

Forsikringsmannen kalte lykten for en "al-khaida" lykt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...