Gå til innhold

Parkdress 8, snart 9 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ennå en stund til vinterdressen skal pakkes bort, men vi ser allerede at parkdressen sannsynligvis er litt for liten når den tid kommer. Vi lurer derfor på om vi skal kjøpe ny parkdress nå, eller om det er bedre å kjøpe todelt. Frem til nå har han foretrukket hel dress både til vinter og høst/vår, men vi har ikke så lyst å investere i parkdress nå dersom han til høsten plutselig heller vil ha todelt. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: dcda3...18f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt todelt. Men mine barn nektet dress etter at de sluttet i barnehagen.

Anonymkode: 1e6ba...c93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville kjøpt to-delt, da kan buksen henge på skolen, og så reise Tmsb frem og til ake med bare jakke og slipper så mye styr. Lurt å ha to bukser, da. 

Anonymkode: 10040...da7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Todelt, mine sluttet med hel dress til skolestart.

Anonymkode: 1c6f5...c3e

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

2 delt. Her ble det slutt med parkdress når de startet på skolen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror jeg ville kjøpt to-delt, da kan buksen henge på skolen, og så reise Tmsb frem og til ake med bare jakke og slipper så mye styr. Lurt å ha to bukser, da. 

Anonymkode: 10040...da7

Dette. Gjelder også i friminutt eller hvis barnet går på SFO, noen vårdager er det deilig å kaste jakka men de leker seg jo fortsatt og blir litt møkkete på beina og da er det kjekt å ha regnbukse på :) jeg jobber på barneskole og hos oss har 90% av barna todelt når de går i andreklasse 

Anonymkode: 472e8...8c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Todelt. Har en på samme alder og her har han hatt todelt siden skolestart. Ser at alle vennene også har todelt. Mest praktisk også 😊

Anonymkode: 04e3d...18c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skalltøy/parkdress synes jeg har vært praktisk å ha i todelt siden barnehagen. Alltid hatt begge deler (frem til skolestart) fordi det ofte kan være praktisk å bruke feks buksa sammen med fleece om det blir varmt, men fuktig i bakken, eller jakka med vanlig bukse om vi skal ut en snartur og det er litt vind.

Anonymkode: 5d943...08c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På generelt grunnlag ville jeg sagt 2 delt. Samtidig vet jeg at bestevennen til ene sønnen min brukte det til han var 11, så noe bruker så lenge også. 

Anonymkode: fc707...36a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt todelt når det er vårtøy. Det gir mer fleksibilitet. 
Men du må se an barnet. Min eldste tok aldri på seg buksa da han fikk todelt. Han gadd ikke bruke tid på der. Så da måtte han ha dress slik så han hadde på klær. 

Anonymkode: 01bdf...b2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det også som for brukeren over. For meg fremstår todelt som klart mer praktisk, fordi man da kan justere ved å bruke bare buksen eller bare jakken alene. Femåringen min brukte todelt i høst nest siste året i barnehagen. Men førsteklassingen som også fikk todelt i høst, fikk etter hvert en heldress (kjøpt brukt til 150 kr). Hun tok aldri på seg utebuksen, bare jakken. Og var både våt og gjerne gjørmete på innetøyet når jeg hentet henne på SFO. Hun sa selv at det ville være enklere med dress. Lillesøsteren foretrekker todelt nå, og uten at jeg kan vite det enda, ser jeg for meg at hun kommer til å ta det på seg uten videre før friminutt og utelek på skolen også når været tilsier det. 

Så snakk med, og se an barnet, tenker jeg også :)

Anonymkode: ae214...63e

AnonymBruker
Skrevet

Til den alderen kjøper du todelt.

Anonymkode: c1249...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

min ville kun ha todelt fra 1. klasse, men så vet jeg om de som kun skal ha dress og i den alderen.

barnet er jo så pass stort nå, kanskje høre med hn?

Anonymkode: b9b8e...011

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er lurest å spørre barnet jeg. Todelt er vanligst her, og de bruker sjelden utebukse i friminuttene og på vei til/fra skolen.

Anonymkode: 92beb...5e6

Skrevet

Spør ungen! Mine tre eldste foretrakk todelt fra ganske tidlig, yngstejenta på 10 nekter å bruke noe annet enn dress 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet ditt. Du sier selv at du ikke vet om sønnen din vil ha hel eller todelt dress til høsten. Tolker det derfor slik at han til våren vil ha heldress. For min del tenker jeg at han er så gammel at han bestemmer dette selv. Dersom han vil ha parkdress nå er det det du kjøper. Dersom han til høsten plutselig vil ha todelt sier du det som det er, at han selv valgte heldress, og at han skal bruke den til den er utvokst. Dette er en mye bedre løsning enn å høre på dem her som sier at du skal kjøpe todelt, og potensielt ende opp med en sønn som også til høsten ville foretrukket heldress. 

Anonymkode: 19df1...b6c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Parkdress til nesten 9-åring? Hvor i landet er dette? Kjøp jakke og utebukse. Buksa blir etterhvert lite brukt. 

Anonymkode: 8e9fd...0ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Parkdress til nesten 9-åring? Hvor i landet er dette? Kjøp jakke og utebukse. Buksa blir etterhvert lite brukt. 

Anonymkode: 8e9fd...0ab

Hva er problemet om det er det barnet vil ha? 

Anonymkode: 19df1...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om at barn bruker parkDRESS etter barnehagen egentlig? To delt fra skolestart. Hvor bor dere? 

Anonymkode: cf38b...de6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...