AnonymBruker Skrevet 19. februar #1 Skrevet 19. februar Jeg har min søster og hennes baby på besøk, og babyen MÅ visst spise selv med egen skje. Det resulterer i mat og gris OVER ALT. I går hadde jeg dekket fint bord og babyen spiser selv med skje og kaster boeuf borguignon veggimellom. Jeg fikk det på duken, gardinene, veggen, pynten på bordet, min stol, min søster fikk det i håret 🥵 kan ikke babyer mates lenger? Anonymkode: be67b...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #2 Skrevet 19. februar Hvor gammel er dette barnet? Anonymkode: f8cc8...3ac
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er dette barnet? Anonymkode: f8cc8...3ac 9 -10 mnd. ts Anonymkode: be67b...fd3
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Skrevet 19. februar Hva er egentlig galt med samfunnet vi lever i. Alle klager og reagerer på alt men ingen kan ikke en gang bare spørre sin egen søster fint om at ungen enten skal flyttes eller mates en kveld? Anonymkode: b4934...350 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er egentlig galt med samfunnet vi lever i. Alle klager og reagerer på alt men ingen kan ikke en gang bare spørre sin egen søster fint om at ungen enten skal flyttes eller mates en kveld? Anonymkode: b4934...350 Selvsagt har jeg spurt henne og hun mener at dette er helt normalt, og at babyer nå for tida en aldri blir matet. Jeg lurer på om dette er riktig… ts Anonymkode: be67b...fd3
Millinea Skrevet 19. februar #6 Skrevet 19. februar Min griser hjemme (matet innimellom) og blir matet borte for å unngå klin. Trodde det var en selvfølge.. 5 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar #7 Skrevet 19. februar Har en på samme alder. Han spiser selv, men ikkemat det blir mye gris av (feks grøt), og ikke på besøk uten at vertene sier det er ok (besteforeldrene bryr seg ikke). Hvis de bruker BLW er ikke barnet vant med å bli matet, men jeg synes man kan gjøre unntak på besøk. Anonymkode: ee71e...5ae 2
katties Skrevet 19. februar #8 Skrevet 19. februar (endret) På den tida er det normalt at babyer kaster mat. Da lar man de spise selv hjemme, hvor man selv rydder opp, og på besøk mater man for å unngå alt sølet. Man skal jo ikke måtte vaske masse kliss og søl bare fordi søster ønsker at baby skal øve på å spise selv - det kan den gjøre hjemme eller ute. Endret 20. februar av katties 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #9 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): 9 -10 mnd. ts Anonymkode: be67b...fd3 Da kan din søster hjelpe barnet, litt, slik at maten havner i magen og ikke alle andre steder. Får da være grenser, spesielt når de ikke er hjemme hos seg selv. Anonymkode: e6648...292 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #10 Skrevet 19. februar Så ofte er vel ikke babyen på middagsbesøk. Dette kan umulig være et stort problem. Du kommer lenger ved å være raus enn vrang. Anonymkode: 52a6f...df7 1 1
tussi84 Skrevet 19. februar #11 Skrevet 19. februar Alle babyer på 9- 10 mnd klarer ikke å spise selv enda altså. Moterikken varierer jo litt. Noen putter så vidt brødbiter og kjeks feks inn i munnen på den alderen. Jeg syns uansett at så små barn ikke burde spise alene hos andre, når resultatet blir mat på bordet, gulv, stoler Evt på møbler og skap. Ungene får vente med å spise selv til de har litt mer kontroll, og i mellomtiden øve på spising hjemme. Min yngste er snart 10 mnd, har ikke teknikken inne for å spise med skje selv enda, så bare tull at alle babyer spiser selv. 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #12 Skrevet 19. februar Selvfølgelig må de få spise selv, de skal jo lære. Man lærer ikke uten trening og ikke minst mestring. Vår fikk skje ved ca 6 mnd. Det var mye søl i starten. Vi la en voksduk under stolen og den dekket utover gulvet. Den var enkel å rengjøre, og vi måtte som regel vaske over et par ganger ila en dag. Det ble også en del bytting av tøy, til tross for smekke. Anonymkode: 17c85...d6c
AnonymBruker Skrevet 19. februar #13 Skrevet 19. februar Oppegående mennesker mater ikke babyer nei. Men det er jo uhøflig å gi den grøt når man er på besøk og det er dekket på fint da. Hun kunne vel funnet noe mat som var lettere å spise uten for mye søl. Anonymkode: e4970...a07 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #14 Skrevet 19. februar Ja. Og spesielt så store. Anonymkode: c9cd8...368 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #15 Skrevet 19. februar Jeg har to barn, og jeg vil si nei det må de ikke. Når det er denne typen mat så mater jeg de når de er i den alderen, fordi jeg gidder ikke sølet. Mye annet de kan spise selv som er mer «egnet» enn type gryterett med skje. Forøvrig så er det største barnet mitt 4 år nå og har ingen problemer med å spise selv, selv om han ikke fikk kaste maten veggimellom som baby 😅 Anonymkode: 4675b...a1b 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #16 Skrevet 20. februar Vi har kjørt delvis blw på vår nå 1-åring, men ute blant folk/på kafé/på besøk har jeg uten unntak gitt mat som ikke griser og lager unødvendig arbeid for de vi er hos. Skulle han grise har jeg uansett vært kjapp med å vaske opp/si at jeg skal rydde/vaske etter hn. Normal høflighet kaller jeg det Anonymkode: bef99...70f 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #17 Skrevet 20. februar Når en har med en baby på besøk,hadde jeg forventet at babyen ble matet for å unngå det griseriet over alt. For en kan ikke forvente at så små barn har motorikk til å kunne spise uten gris. Anonymkode: 19dab...2f2
Gjest Freydis Skrevet 20. februar #18 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Selvfølgelig må de få spise selv, de skal jo lære. Man lærer ikke uten trening og ikke minst mestring. Vår fikk skje ved ca 6 mnd. Det var mye søl i starten. Vi la en voksduk under stolen og den dekket utover gulvet. Den var enkel å rengjøre, og vi måtte som regel vaske over et par ganger ila en dag. Det ble også en del bytting av tøy, til tross for smekke. Anonymkode: 17c85...d6c Men dere gjorde vel ikke det på besøk hos andre?
AnonymBruker Skrevet 20. februar #19 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har min søster og hennes baby på besøk, og babyen MÅ visst spise selv med egen skje. Det resulterer i mat og gris OVER ALT. I går hadde jeg dekket fint bord og babyen spiser selv med skje og kaster boeuf borguignon veggimellom. Jeg fikk det på duken, gardinene, veggen, pynten på bordet, min stol, min søster fikk det i håret 🥵 kan ikke babyer mates lenger? Anonymkode: be67b...fd3 De må lære å spise selv før eller siden. Det er en periode med MYE søl, men de lærer fort! Som oftest Anonymkode: 04751...f82
AnonymBruker Skrevet 20. februar #20 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Selvsagt har jeg spurt henne og hun mener at dette er helt normalt, og at babyer nå for tida en aldri blir matet. Jeg lurer på om dette er riktig… ts Anonymkode: be67b...fd3 nja, man gjør begge deler - man mater og sørger for at de får i seg maten og man lar de prøve selv for å lære seg og utvikle ferdigheter.. menman lar de ikke rote og kaste mat, da sier man fra - det er en del av læringen, maten skal inn i munnen.. Anonymkode: 90c5f...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå