AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:56 #1 Del Skrevet onsdag kl 15:56 Hei! Hadde egguttak og endte med 4 "perfekte" blasto i følge klinikken. Har til nå hatt 1 ferskinnsett og 1 fryseforsøk i naturlig syklus der ingen har resultert i graviditet. Er nå 11 dpo med fryseforsøk i styrt syklus. Testet i dag, og testen er blendahvit. Kjenner jeg begynner å miste håpet litt, selv om jeg selvsagt leser om de som har hatt langt flere forsøk enn vi har. Har prøvd å spørre klinikken (vi går privat) om det er andre ting vi burde gjøre/prøve etc., men så langt har de ikke hatt noe svar på dette. Denne gangen går jeg på Progynova og tar Prolutex som progesteronstøtte. Noen som har solskinnshistorier om graviditet etter mange innsett? Er det noe dere føler dere gjorde / fikk av medisin / ble gjort før/etter den gangen dere ble gravid? Anonymkode: 0d80c...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:04 #2 Del Skrevet onsdag kl 16:04 Jeg hadde flere forsøk både offentlig og privat, der alt så veldig bra ut bortsett fra at jeg ikke ble gravid. På de to siste forsøkene fikk jeg Prednisolon pga mistanke om overaktivt immunforsvar, det endte opp med tre høyst etterlengtede barn (tvillinger på det aller siste forsøket). Jeg ser at mange hevder at Prednisolon ikke hjelper, men jeg er nå ganske så fornøyd med det... Anonymkode: 745e7...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet onsdag kl 20:43 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:43 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde flere forsøk både offentlig og privat, der alt så veldig bra ut bortsett fra at jeg ikke ble gravid. På de to siste forsøkene fikk jeg Prednisolon pga mistanke om overaktivt immunforsvar, det endte opp med tre høyst etterlengtede barn (tvillinger på det aller siste forsøket). Jeg ser at mange hevder at Prednisolon ikke hjelper, men jeg er nå ganske så fornøyd med det... Anonymkode: 745e7...814 Jeg har også hørt mye bra om prednisolon. Fikk du dette hos offentlig klinikk? Var det noe de så på blodprøvene dine eller historikken din som gjorde at de mistenkte akkurat overaktiv immunforsvar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet onsdag kl 20:50 #4 Del Skrevet onsdag kl 20:50 TS, du kan sjekke ut ESHRE sine retningslinjer for Recurrent Implantation Failure. Vet at klinikkene pleier å følge mye av det som står her. Litt tunglest for oss vanlige folk, men der står det mye av det som burde undersøkes når man mislykkes gjentatte ganger. https://academic.oup.com/hropen/article/2023/3/hoad023/7198324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Hadde egguttak og endte med 4 "perfekte" blasto i følge klinikken. Har til nå hatt 1 ferskinnsett og 1 fryseforsøk i naturlig syklus der ingen har resultert i graviditet. Er nå 11 dpo med fryseforsøk i styrt syklus. Testet i dag, og testen er blendahvit. Kjenner jeg begynner å miste håpet litt, selv om jeg selvsagt leser om de som har hatt langt flere forsøk enn vi har. Har prøvd å spørre klinikken (vi går privat) om det er andre ting vi burde gjøre/prøve etc., men så langt har de ikke hatt noe svar på dette. Denne gangen går jeg på Progynova og tar Prolutex som progesteronstøtte. Noen som har solskinnshistorier om graviditet etter mange innsett? Er det noe dere føler dere gjorde / fikk av medisin / ble gjort før/etter den gangen dere ble gravid? Anonymkode: 0d80c...8a7 Tok 7 innsett før jeg satte igjen med en vellykket graviditet. Helt normalt at innsett ikke funker. Helt normalt at man må prøve noen ganger. Gjorde ingenting annerledes det innsettet som funket. Anonymkode: bdd35...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Hos oss tok det også mange forsøk før det begynte å feste seg, selv om embryoene var topp kvalitet, gjorde ikke noe annerledes da det funket. Men mistet alle graviditetene tidlig. Da vi gikk for sæddonor funket både implantasjonen og utviklingen på første forsøk og jeg er i uke 18. Anonymkode: 01b89...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hos oss tok det også mange forsøk før det begynte å feste seg, selv om embryoene var topp kvalitet, gjorde ikke noe annerledes da det funket. Men mistet alle graviditetene tidlig. Da vi gikk for sæddonor funket både implantasjonen og utviklingen på første forsøk og jeg er i uke 18. Anonymkode: 01b89...aa1 Var det noe påvist med mannen din sin sperm? Vi har fått beskjed om at mannens sperm er helt fin. Grunnen til vi gjennomgår ivf er at jeg måtte fjerne eggledere for mange år siden, så vi har jo ikke "sjekket" så mye annet ts Anonymkode: 0d80c...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Var det noe påvist med mannen din sin sperm? Vi har fått beskjed om at mannens sperm er helt fin. Grunnen til vi gjennomgår ivf er at jeg måtte fjerne eggledere for mange år siden, så vi har jo ikke "sjekket" så mye annet ts Anonymkode: 0d80c...8a7 Legene mente at han hadde få spermier men at de han hadde var bra nok. Det var ikke før vi selv spurte om DNA-fragmentasjonstest at de fant enorme skader. Vi fikk flotte embryoer med mannens sperm, 4AA, 5AA, hatching blastocyst osv. Men det gikk jo aldri... 12/13 innsett. Med donor var beste embryo 4AB, men det er likevel den som det har blitt noen av, på første forsøk. Tilfeldig? Anonymkode: 01b89...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wallflower Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 16.56): Hei! Hadde egguttak og endte med 4 "perfekte" blasto i følge klinikken. Har til nå hatt 1 ferskinnsett og 1 fryseforsøk i naturlig syklus der ingen har resultert i graviditet. Er nå 11 dpo med fryseforsøk i styrt syklus. Testet i dag, og testen er blendahvit. Kjenner jeg begynner å miste håpet litt, selv om jeg selvsagt leser om de som har hatt langt flere forsøk enn vi har. Har prøvd å spørre klinikken (vi går privat) om det er andre ting vi burde gjøre/prøve etc., men så langt har de ikke hatt noe svar på dette. Denne gangen går jeg på Progynova og tar Prolutex som progesteronstøtte. Noen som har solskinnshistorier om graviditet etter mange innsett? Er det noe dere føler dere gjorde / fikk av medisin / ble gjort før/etter den gangen dere ble gravid? Anonymkode: 0d80c...8a7 Hei, Ikke det du spørr om, men hvorfor får du både Progynova og Prolutex? 😊 jeg har bare fått enten Cyclogest eller Prolutex. Skal de typ booste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden wallflower skrev (8 timer siden): Hei, Ikke det du spørr om, men hvorfor får du både Progynova og Prolutex? 😊 jeg har bare fått enten Cyclogest eller Prolutex. Skal de typ booste? Hei, Progynova brukes fordi jeg har styrt syklus denne gangen. Det er østrogen, og slik jeg har forstått det så brukes den ved fryseforsøk slik at kroppen ikke skal modne egne egg og få eggløsning😊 ts Anonymkode: 0d80c...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Legene mente at han hadde få spermier men at de han hadde var bra nok. Det var ikke før vi selv spurte om DNA-fragmentasjonstest at de fant enorme skader. Vi fikk flotte embryoer med mannens sperm, 4AA, 5AA, hatching blastocyst osv. Men det gikk jo aldri... 12/13 innsett. Med donor var beste embryo 4AB, men det er likevel den som det har blitt noen av, på første forsøk. Tilfeldig? Anonymkode: 01b89...aa1 Det virker jo ikke helt tilfeldig, men man vet jo aldri altså! Var det offentlig eller privat dere gikk? Uansett, så kjekt at du er kommet langt på vei nå! Gratulerer😊 Vi startet privat pga lang ventetid offentlig, men er snart ferdig med forsøkene privat - så ønsker å prøve det vi kan før vi går over til offentlig. Regner med at man har mye mindre innflytelse på prosessen offentlig ts Anonymkode: 0d80c...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Det kan ta tid... Jeg har 8 forsøk, fersk og fryst, bak meg. To barn 💙 Anonymkode: ba37f...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå