Gå til innhold

Kaste klærne til en mishandler i restavfall?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke kjent med hvordan kvinneguiden fungerer, men håper at jeg er på rett sted. 

Jeg ble mishandlet av en mann, og jeg har fremdeles noen klær etter ham som jeg absolutt ikke ønsker å ha i hus. Det er ikke aktuelt å levere dem tilbake, så planen er å kaste. Plaggene er ikke ødelagte, så normaltvis skulle de vel helst vært levert til en gjenbrukscontainer. Greia er at jeg ikke ønsker at noe annet menneske skal ende opp med å bruke de klærne, nettopp på grunn av hvor grusom mannen var. 

Det er kanskje ikke veldig miljøvennlig, men går det greit å kaste dem i restavfall i dette spesielle tilfellet? Det er ikke snakk om mange klær, ikke en full bærepose engang. Jeg lurte først på å levere til søppelfylling, men etter det jeg har skjønt så kan det hende de faktisk går igjennom det som kastes der for å se om noe kan gjenbrukes? Det er jo akkurat det jeg vil unngå. 

Takker for svar :)

Anonymkode: 07d12...11c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å klippe de opp i filler og levere de som tekstilavfall? Jeg har forstått det som at tekstiler kan ødelegge maskiner som skal ta seg av restavfallet.

Anonymkode: c9a84...1b4

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La noen andre få dem og ikke tenk så.mye på at klærne hadde noe med galskapen hans å gjøre.

Anonymkode: 38e23...40d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tenke at det er bra for miljøet om du resirkulerer og at de som kanskje ender opp med klærne er noen som gjør noe positivt for andre?  (Om ikke så 👇

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva med å klippe de opp i filler og levere de som tekstilavfall?

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat i samme situasjon. Brant alt i ovnen.

Anonymkode: 9cfbb...a68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klippet opp klærne og vaska toalettet med de, deretter restavfall.

Anonymkode: 8996d...55f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er ikke kjent med hvordan kvinneguiden fungerer, men håper at jeg er på rett sted. 

Jeg ble mishandlet av en mann, og jeg har fremdeles noen klær etter ham som jeg absolutt ikke ønsker å ha i hus. Det er ikke aktuelt å levere dem tilbake, så planen er å kaste. Plaggene er ikke ødelagte, så normaltvis skulle de vel helst vært levert til en gjenbrukscontainer. Greia er at jeg ikke ønsker at noe annet menneske skal ende opp med å bruke de klærne, nettopp på grunn av hvor grusom mannen var. 

Det er kanskje ikke veldig miljøvennlig, men går det greit å kaste dem i restavfall i dette spesielle tilfellet? Det er ikke snakk om mange klær, ikke en full bærepose engang. Jeg lurte først på å levere til søppelfylling, men etter det jeg har skjønt så kan det hende de faktisk går igjennom det som kastes der for å se om noe kan gjenbrukes? Det er jo akkurat det jeg vil unngå. 

Takker for svar :)

Ta en saks, eller en kniv, og skjær/klipp klærne godt i stykker, så blir de restavfall. 
Skal du ødelegger de enda litt mer, så bruker du kaffegrut, potetskrell, rekeskall eller noe annet og kaster i samme posen. 

Og sammen med klærne så kaster du (mentalt) sinnet, redselen, frustrasjonen og fortvilelsen over det denne personen som en gang eide klærne, utsatte deg for. Så er du ferdig med både klærne og personen. 

Anonymkode: 6783a...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg nøye om. Tenker du å anmelde (evt allerede har anmeldt) noe bør du ikke kaste fra deg bevismateriale. Er dette noe som bare skal bort, bort, bort ville jeg brent det i en ovn og tenkt at du brente idioten samtidig.

Anonymkode: 56fc4...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er kanskje ikke veldig miljøvennlig, men går det greit å kaste dem i restavfall i dette spesielle tilfellet?

Det er alltid greit å kaste klær i restavfall.

Anonymkode: 7b6b2...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kast i restavfall.

Nesten 100% av klær som blir donert havner i restavfall uansett.

Anonymkode: 27982...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Bare kast i restavfall.

Nesten 100% av klær som blir donert havner i restavfall uansett.

"Nesten 100%"

...tror jeg ikke på.

Kast de i en UFF-kontainer eller tilsvarende og la erfarne sorterere avgjøre hva de vil gjenvinne.

Nytt i år (2025) er at kommuner har plikt til å ta i mot brukte klær som folk vil bli kvitt. Spør kommunen din hvor deres innsamling er, eller finn det ut på nettet. Tipper det ikke er så vanskelig.

Anonymkode: 3ded3...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Nesten 100%"

...tror jeg ikke på.

Kast de i en UFF-kontainer eller tilsvarende og la erfarne sorterere avgjøre hva de vil gjenvinne.

Nytt i år (2025) er at kommuner har plikt til å ta i mot brukte klær som folk vil bli kvitt. Spør kommunen din hvor deres innsamling er, eller finn det ut på nettet. Tipper det ikke er så vanskelig.

Anonymkode: 3ded3...bd2

Ok, 84% da om du skal være så nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...