AnonymBruker Skrevet 9. mars #61 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor knytter du verdien din til utseendet? Hvor har du det fra at utseende er det eneste som betyr noe? Jeg trenger ikke noe svar på dette, men tenker det er viktig at du tenker gjennom dette selv. Ett eller annet sted så har du blitt utsatt for en veldig uheldig påvirkning som har ødelagt svært mye for måten du ser deg selv på. Dette tror jeg du kunne hatt godt av å nøste opp i. Det er bokstavelig talt galskap å ønske å dø når man ser seg selv i speilet. Det jeg har uthevet her, det stemmer ikke. Selvtillit og særlig selvfølelse, det er noe som kommer innenfra. Det er noe du kan gjøre øvelser for å bygge opp, på samme måte som man bygger muskler. Knytter man selvfølelsen til utseendet, bekreftelser fra andre, da vil man få et enormt problem etter hvert. Alle blir eldre! Ung er man bare i 30 år og så skal man leve 50 år til. Kan man være verdifull som mindre pen og gjennomsnittlig smart? Som 50, 60 og 70-åring? Eller er det bare en slags topp 5% av befolkningen i verden, unge, vakre mennesker, som er verdt noe? Anonymkode: 4c164...06e Jeg er så enig i dette. Dessverre lever vi i en tid med SoMe, filter, og botox, og det er ikke måte på hvor perfekte vi mennesker må se ut for å være "vellykket". Det er noe forbanna tull. Det mest sexye jeg vet hos menn, er menn som er autentiske og ekte. De som har integritet, får meg til å le, utfordrer intellektet mitt. De som får meg ut av komfortsonen, de jeg har en genuin forbindelse med. De som tar vare på seg selv, fordi de bryr seg om seg selv. Handlekraftige menn. Antall rynker, gråe hår, hårtap, kunne ikke brydd meg mindre. Anonymkode: 6d4cb...915 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #62 Del Skrevet 9. mars Retinol, lett Botox, solkrem. Kosthold og trening. Løsningen er dessverre kjedelige greier. Anonymkode: fa106...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #63 Del Skrevet 9. mars Anomyn Burker skrev (12 timer siden): Her er en enkel rutine: Morgen: Skyll ansiktet med vann. Noen dråper c-vitamin serum. (F.eks The Ordinary). Solfaktor 50. Husk å smøre hver andre time om du er ute i solen. (f.eks Cerave). Bruk faktor 50 hele året, også om vinteren. Kveld: Oljebasert rens, for få fjernet solkrem og smuss. (f.eks The Ordinary) Noen dråper retinol. Start med laveste styrke, 1 eller to ganger i uken. Når huden til tåler det kan du bruke det hver kveld. (f.eks The Ordinary). Avslutt med fuktighetskrem. (f.eks Embryolisse). Jeg har anbefalt deg billig og gode produkter. Du skal ikke bruke rens om morgenen, for å unngå å skade huden. Bare vann. Du må alltid bruke faktor 50 når du bruker retinol. Du bør helst unngå det helt om sommeren. Og gi det tid. Det kan gå opp mot ett år før du ser forskjell. Embryolisse sin krem kan du også bruke som fuktighetsmaske, om kvelden. Og drikk nok vann. Tusen takk! ❤️ Skal se om jeg finner riktige produkter og bestille en plass. Som helt ny på det her, så er det mange rare ord og uttrykk, det er som å lese latin 😅 Antar da at The Ordinary er et bra merke, og det er trygt å kjøpe derfra. Hadde hørt om koreanske merker, men de er sikkert svindyre. Synes det er ukomfortabelt å bruke solkrem ofte. Huden blir så fet, og jeg svetter lettere. Noe kødd med briller 😊 Men har en faktor 50 jeg brukte forrige sommer. Heldigvis drikker jeg mye vann daglig. Bruker det som tørstedrikk, drikker det med middag, og liker også te. Hvis du har det for hånden, hva heter fuktighetskremmen fra Embryolisse, og et eksempel på oljebasert rens? Anonymkode: 7c9b1...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anomyn Burker Skrevet 9. mars #64 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk! ❤️ Skal se om jeg finner riktige produkter og bestille en plass. Som helt ny på det her, så er det mange rare ord og uttrykk, det er som å lese latin 😅 Antar da at The Ordinary er et bra merke, og det er trygt å kjøpe derfra. Hadde hørt om koreanske merker, men de er sikkert svindyre. Synes det er ukomfortabelt å bruke solkrem ofte. Huden blir så fet, og jeg svetter lettere. Noe kødd med briller 😊 Men har en faktor 50 jeg brukte forrige sommer. Heldigvis drikker jeg mye vann daglig. Bruker det som tørstedrikk, drikker det med middag, og liker også te. Hvis du har det for hånden, hva heter fuktighetskremmen fra Embryolisse, og et eksempel på oljebasert rens? Anonymkode: 7c9b1...499 Du kan bestille hos Lyko.no, Blivakker.no eller kicks.no. Flere av nettapotekene har disse tre merkene også. Her er rensen til The Ordinary. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/ansiktsrens/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-cleansers-squalane-cleanser,5009800 The Ordinary er et veldig godt merke. Det er et typisk nybegynnermerke. Deres filosofi er å legge pengene i produktet, ikke i flott emballasje og reklame. Det er ingen unødvendig ingredienser. CeraVe er også et veldig populært merke, billig og for nybegynnere. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/cerave-ceravecerave-moisturising-facial-moisturising-lotion-spf50,5103802 Hvis du ikke kan bruke solkrem kan du ikke bruke c-vitamin og retinol. For huden blir veldig ømfintlig av det. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-retinoider-retinol-0.5-in-squalane,5030975 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/the-ordinary-ascorbyl-tetraisopalmitate-solution-20-in-vitamin-f,5009790 (dette er et c-vitaminderivat). Embryolisse har mange varianter, her er tre: https://www.farmasiet.no/merkevarer/e/embryolisse Jeg bruker den for sensitiv hud. Hvis du får fet hud av solkrem kan du prøve en mineralsolkrem. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solkrem-ansikt/heliocare-360-mineral-tolerance-fluid-spf50,5111854 Disse har fysisk filter og ikke kjemisk filter. De renner ikke så lett. Jeg vil påstå at det aller viktigste du gjør er å bruke faktor 50 hver eneste dag. Ikke bare for mindre rynker med også for å beskytte deg mot hudkreft. Husk å smøre hals, nakke og ørene. Selv tar jeg bittelitt settingpudder der solkremen vil renne. Det er gjennomsiktig og synes ikke. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/kosmetikk/idun-minerals-idun-mineralsidun-minerals-make-up-loose-setting-powder,5031268 Jeg har testet produkter over flere år for en skjønnhetsforhandler, fra billige til svindyre produkter. Men jeg bruker likevel de billige. Jeg opplever de som bedre, stort sett. Koreansk hudpleie er god, men ikke noe spesielt. Synes jeg da. Den koreanske hudpleien kommer i alle prisklasser. De med snegleslim er veldig populære nå. https://www.farmasiet.no/merkevarer/c/cosrx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #65 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 0.43): Retinol har god dokumentert effekt for aldrende hud. Selv har jeg nettopp startet med profhilo. Tok det i går og fikk kommentarer allerede idag om at jeg ser så fresh og flott ut. Det ga en skikkelig boost! Har også følt meg veldig flott etter jeg tok det. Skal ta mer om 3 uker, deretter vedlikehold hver 6mnd om jeg liker resultatet 🙌🏼 Anonymkode: d8957...fe9 Hvilken pris er det for profhilo behandling? Anonymkode: a0a71...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #66 Del Skrevet 9. mars Anomyn Burker skrev (3 timer siden): Jeg har testet produkter over flere år for en skjønnhetsforhandler, fra billige til svindyre produkter. Men jeg bruker likevel de billige. Jeg opplever de som bedre, stort sett. Koreansk hudpleie er god, men ikke noe spesielt. Synes jeg da. Den koreanske hudpleien kommer i alle prisklasser. De med snegleslim er veldig populære nå. https://www.farmasiet.no/merkevarer/c/cosrx Takker igjen, nå har jeg gått til det drøye steget å bestille kosmetikk 😳😅 Får prøve retinol, og heller prøve å venne meg til solkrem. Men tok den på 0,2%. Det var COSRX jeg hørte om et sted ja, men ser du har veldig mye erfaring, så stoler på at disse produktene blir bra. Vertfall for oss uinnvidde så framstår det som en jungel. I kategorien ansiktskrem var det 950 produkter å velge mellom om jeg husker riktig 😳 Solkremen jeg har er fra A-Derma. Inneholdt ikke allergifremkallende midler og slikt fra det jeg leste, og de fleste andre hadde visst det. Men vet ikke hvor bra den passer ellers, om den kræsjer med hudtype min, hva nå den er. Takk for hjelpen, blir interessant å teste ut. Føles litt rart ut, er liksom damegreier, men slik innprentet tankegang er vel litt utdatert nå 👍 Anonymkode: 7c9b1...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #67 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 17.33): Jeg er dame på 37 år og hadde ikke mye rynker men merket at det hadde skjedd mye i huden de siste årene og følte at ansiktet var slappere. Har vært godt fornøyd med å bruke retinol produkter, som hjelper på fine linjer og tekstur. Og det beste var nok profhilo, som er injeksjon av en slags hyaluronsyre som virker forebyggende og oppstrammende. Denne kan brukes to ganger i året for å forebygge og syns også den virker umiddelbart. Anonymkode: a153c...ace Hvilken retinol produkt bruker du for poser under øynene, og hva bruker du for pannen av retinol? Link gjerne Anonymkode: d520b...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 9. mars #68 Del Skrevet 9. mars Nowayback skrev (På 19.2.2025 den 17.38): Tynn/normalvektig og har alltid slitt med å legge på meg. Har en BMI på rundt 23. Egentlig usikker. Har aldri tenkt på deres aldring. Men det ingen andre har er den rævsprekken jeg har mellom øynene. Jeg tror migrene kan ha forårsaket den. Ta en liten Botox -injeksjon i sinnarynka di så forsvinner den. Bruk en god fuktighetskrem morgen og kveld , spør hudpleier eller personell i parfymeri. Drikk masse vann , spis sundt, og smil 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 9. mars Forfatter #69 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi alkohol er et stimuli. Vet du, det første du må gjøre er å ikke la selvfølelsen din styres av hva andre mennesker sier eller syns. Har du tenkt over hvorfor livsstilen din er usunn? Har noe skjedd som gjør at du sliter med å ta gode valg for deg selv? Anonymkode: 6d4cb...915 Det har jeg ikke noe godt svar på. Har ikke kjæreste eller barn, kanskje det gjør at jeg bryr meg mindre om helsa. Etter jobb har jeg cravings på salt og feit mat, som pizza, ferdigretter etc. Må ha noe å glede meg til. I helga trenger jeg kos i form av øl, snacks god mat. Jeg har ikke noen stor motivasjon for å leve sunt. Har alkoholfrie perioder, men det er mest for å minske migrene-problemene jeg har. Skal sies at jeg løper mye om våren, sommeren og høsten. Om vinteren blir jeg mer sofagris. Men jeg forblir slank uansett hva jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #70 Del Skrevet 9. mars Sjekk ut GF growth factor fra the ordinary?😊 Den har gjort underverker på mine rynker, på kort tid! Anonymkode: 29590...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anomyn Burker Skrevet 10. mars #71 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takker igjen, nå har jeg gått til det drøye steget å bestille kosmetikk 😳😅 Får prøve retinol, og heller prøve å venne meg til solkrem. Men tok den på 0,2%. Det var COSRX jeg hørte om et sted ja, men ser du har veldig mye erfaring, så stoler på at disse produktene blir bra. Vertfall for oss uinnvidde så framstår det som en jungel. I kategorien ansiktskrem var det 950 produkter å velge mellom om jeg husker riktig 😳 Solkremen jeg har er fra A-Derma. Inneholdt ikke allergifremkallende midler og slikt fra det jeg leste, og de fleste andre hadde visst det. Men vet ikke hvor bra den passer ellers, om den kræsjer med hudtype min, hva nå den er. Takk for hjelpen, blir interessant å teste ut. Føles litt rart ut, er liksom damegreier, men slik innprentet tankegang er vel litt utdatert nå 👍 Anonymkode: 7c9b1...499 Så fint å høre at jeg var til hjelp. Du har det som kalles kombinert hud/blandingshud. Den er både fet, normal og tørr. Og du nevnte ikke noen utfordringer som akne eller rocacea. Du har frisk hud. Så da trenger du ikke flere steg i rutinen din. Og så må du gi det litt tid. Jeg vil påstå det tar minst 6 måneder før du ser forskjell. Kanskje opp mot ett år. Og jeg tror du vil føle deg kjempebra når du etterhvert merker jevnere hudtone, mer glød og mindre fremtredende rynker. Det blir bra! Jeg vet at menn kan synes det er litt rart til å begynne med, derfor fant jeg produkter med kjønnsnøytral emballasje til deg. Og til slutt: oppbevar c-vitamin og retinol på et kjølig og mørkt sted så holdbarheten ikke forringes. Jeg har mine i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #72 Del Skrevet 10. mars Nowayback skrev (10 timer siden): Det har jeg ikke noe godt svar på. Har ikke kjæreste eller barn, kanskje det gjør at jeg bryr meg mindre om helsa. Etter jobb har jeg cravings på salt og feit mat, som pizza, ferdigretter etc. Må ha noe å glede meg til. I helga trenger jeg kos i form av øl, snacks god mat. Jeg har ikke noen stor motivasjon for å leve sunt. Har alkoholfrie perioder, men det er mest for å minske migrene-problemene jeg har. Skal sies at jeg løper mye om våren, sommeren og høsten. Om vinteren blir jeg mer sofagris. Men jeg forblir slank uansett hva jeg gjør. Jeg har heller ikke kjæreste eller barn. Jeg har også mistet det meste av nettverket mitt pga langvarig sykdom, og har ikke all verdens livskvalitet. Men jeg velger likevel å ta vare på meg selv, fordi jeg ønsker å ha det så bra som mulig. Når usunn mat skal være det man gleder seg til, da må man stoppe litt opp og tenke seg om. Kan du ikke glede deg til en biff og marinerte ovnsstekte poteter? Å være slank betyr ikke at man er sunn. Cravings kan man venne seg av. Problemet med ferdigmat/junk/godteri er at det gir kortvarig rus av dopamin, også vil hjernen ha mer og mer av det, du havner i en veldig negativ nedadgående spiral. Motivasjonen din for å leve sunt bør være så enkelt som at du ønsker å ha det bra, ikke sant? Du har det ikke bra nå, du må gjøre endringer for å få det til. Singel og barnløs og deprimert/mistrives, eller singel, barnløs og ta vare på seg selv? Anonymkode: 6d4cb...915 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 10. mars Forfatter #73 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har heller ikke kjæreste eller barn. Jeg har også mistet det meste av nettverket mitt pga langvarig sykdom, og har ikke all verdens livskvalitet. Men jeg velger likevel å ta vare på meg selv, fordi jeg ønsker å ha det så bra som mulig. Når usunn mat skal være det man gleder seg til, da må man stoppe litt opp og tenke seg om. Kan du ikke glede deg til en biff og marinerte ovnsstekte poteter? Å være slank betyr ikke at man er sunn. Cravings kan man venne seg av. Problemet med ferdigmat/junk/godteri er at det gir kortvarig rus av dopamin, også vil hjernen ha mer og mer av det, du havner i en veldig negativ nedadgående spiral. Motivasjonen din for å leve sunt bør være så enkelt som at du ønsker å ha det bra, ikke sant? Du har det ikke bra nå, du må gjøre endringer for å få det til. Singel og barnløs og deprimert/mistrives, eller singel, barnløs og ta vare på seg selv? Anonymkode: 6d4cb...915 Det er bra at du klarer å ta godt vare på deg selv. Personlig gleder jeg meg til øl i helgene, rusen og avkoblingen fra virkeligheten. I perioder finner jeg motivasjon til å unngå alkohol, i andre perioder er det utenkelig å ikke ha øl i helgene. Jeg er ikke så opptatt av å leve et langt liv som singel og barnløs. Jeg hater aldring og alt det negative som er forbundet med det. Mangelen på muligheter. Forfallet kroppslig. Hvis jeg skal spise sunt er det ikke for å bli gammel, men for å se yngre ut så lenge som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #74 Del Skrevet 10. mars Nowayback skrev (2 minutter siden): Det er bra at du klarer å ta godt vare på deg selv. Personlig gleder jeg meg til øl i helgene, rusen og avkoblingen fra virkeligheten. I perioder finner jeg motivasjon til å unngå alkohol, i andre perioder er det utenkelig å ikke ha øl i helgene. Jeg er ikke så opptatt av å leve et langt liv som singel og barnløs. Jeg hater aldring og alt det negative som er forbundet med det. Mangelen på muligheter. Forfallet kroppslig. Hvis jeg skal spise sunt er det ikke for å bli gammel, men for å se yngre ut så lenge som mulig. Jeg sier ikke at det er lett. Men det er nødvendig for at jeg skal ha det så bra som mulig på lengre sikt. Det er heller ikke nødvendig for meg å leve et langt liv, men jeg ønsker å være så frisk jeg kan både fysisk og mentalt så lenge jeg lever. Dette er jo bare ditt perspektiv, og ikke nødvendigvis sånn det egentlig er. Å snakke om aldring når man ikke en gang er 40, er jo veldig trist. Kroppslig forfall har ingenting med alder å gjøre, det har med hvordan du tar vare på kroppen din å gjøre. Ikke bare med trening, men med kosthold. Du trenger ikke være en gubbe med gusten hud og slappe setemuskler når du er 50 altså Hvis du skal spise sunt så er det for å ta vare på deg selv og respektere kroppen din. Du oser av misnøye i din egen kropp/utseende og eget liv. Gjør noe med det, eller la være? Mtp alkohol og utskeielser i helger; hva med en mellomting? Hva med å ta seg et par øl lørdag, men dropper godteriskåla/potetgullet, og spiser noe bærekraftig og nyttig til middag som passer godt til øl? Er ikke en biff med stekte potetbåter godt da? Og mer struktur i ukedagene? Finn en mellomting til å begynne med, fremfor enten det ene eller det andre? Anonymkode: 6d4cb...915 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #75 Del Skrevet 10. mars Jeg føler helt som deg! Ser SÅ gammel ut på bilder. Og litt i speilet og altså, men verst på bilder. Blir nesten tridt av det. Har noen gode råd da, og det er botox i små mengder, kun ett eller to områder. Du må kunne smile med øynene og beholde karisma og mimikk. Det andre er operasjon av tunge øyelokk. Føler få menn tenker å slikt, men vet så mange damer som har gjort det, og det er damer man aldri kunne tro var så veldig forfengelige. Men man ser mer opplagt ut rett og slett. En ting er å se gammel ut, men er jo greit å ikke se sliten og sur ut samtidig. Ellers er det jo lurt å trene og spise nok så man inke blir så tynn og skral i ansiktet. De fleste blir liksom tynnere i ansiktet etter som de blir eldre. Noen bruker fillers for å fikse det. Personlig synes keg det ser litt sånn kortisonansikt/ oppblåst ut, så ville ikke gjort det. Litt farge hjelper og, men så er det jo ikke så lurt med sol, så det er jeg litt usikker på hva jeg ville gjort. Personlig bruker jeg litt lys selvbruning. Anonymkode: 7a7e0...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shy Guy Skrevet 11. mars #76 Del Skrevet 11. mars Anomyn Burker skrev (På 10.3.2025 den 3.50): Så fint å høre at jeg var til hjelp. Du har det som kalles kombinert hud/blandingshud. Den er både fet, normal og tørr. Og du nevnte ikke noen utfordringer som akne eller rocacea. Du har frisk hud. Så da trenger du ikke flere steg i rutinen din. Og så må du gi det litt tid. Jeg vil påstå det tar minst 6 måneder før du ser forskjell. Kanskje opp mot ett år. Og jeg tror du vil føle deg kjempebra når du etterhvert merker jevnere hudtone, mer glød og mindre fremtredende rynker. Det blir bra! Jeg vet at menn kan synes det er litt rart til å begynne med, derfor fant jeg produkter med kjønnsnøytral emballasje til deg. Og til slutt: oppbevar c-vitamin og retinol på et kjølig og mørkt sted så holdbarheten ikke forringes. Jeg har mine i kjøleskapet. Skriver med profil her så det blir lettere å finne igjen utvekslingen seinere 🙂 Antok jeg hadde tørr hud fordi pannen av og til flasser av om vinteren. Men tok en kikk i speilet i går og huden ser ganske normal ut for mitt utrente øye, så godt mulig du har rett at jeg har kombinert/blandingshud. Veldig sjelden jeg har kviser, og tror ikke huden blir rødlig heller. Sjekket solkremen igjen, og den er for tørr/sensitiv hud, så kanskje derfor jeg synes huden blir feit og "tett" ved bruk? Det er denne jeg bruker: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/solkrem/a-derma-a-dermaa-derma-protect-protect-cream-ad-spf50,5005077? Leveringen gikk veldig raskt fra Farmasiet, så nå må jeg faktisk prøve og gjennomføre det her 😅 Godt tips med kjøleskap forresten, det hadde jeg ikke tenkt på selv. Håper dette var nyttig for flere, slik som TS, for det er virkelig ikke lett å vite hva man skal prøve, og det er også en mental barriere for mange oss menn å se på slike produkter i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anomyn Burker Skrevet 11. mars #77 Del Skrevet 11. mars Shy Guy skrev (5 timer siden): Skriver med profil her så det blir lettere å finne igjen utvekslingen seinere 🙂 Antok jeg hadde tørr hud fordi pannen av og til flasser av om vinteren. Men tok en kikk i speilet i går og huden ser ganske normal ut for mitt utrente øye, så godt mulig du har rett at jeg har kombinert/blandingshud. Veldig sjelden jeg har kviser, og tror ikke huden blir rødlig heller. Sjekket solkremen igjen, og den er for tørr/sensitiv hud, så kanskje derfor jeg synes huden blir feit og "tett" ved bruk? Det er denne jeg bruker: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/solkrem/a-derma-a-dermaa-derma-protect-protect-cream-ad-spf50,5005077? Leveringen gikk veldig raskt fra Farmasiet, så nå må jeg faktisk prøve og gjennomføre det her 😅 Godt tips med kjøleskap forresten, det hadde jeg ikke tenkt på selv. Håper dette var nyttig for flere, slik som TS, for det er virkelig ikke lett å vite hva man skal prøve, og det er også en mental barriere for mange oss menn å se på slike produkter i det hele tatt. Se der ja. Det gikk raskt. Jeg tror veldig mange av oss blir litt tørre i huden om vinteren, både ansiktet og kroppen, så du har nok helt vanlig frisk blandingshud. Det kan godt hende solkremen din er for fet, men å finne riktig kan være utfordrende. Selv reagerer jeg på 9/10 med kløe og svie. Så jeg har valgt en med fysisk filter: https://www.blivakker.no/product/3323912/laboratoires-de-biarritz-suncare-sunscreen-lotion-spf50-100ml Så du kan forsøke en slik type. Her er forklaring på de to forskjellige variantene: https://www.apotek1.no/sol/solfilter-beskytter-mot-uv-straaler En del av disse kan gi det som kalles white cast, det vil si at en blir rett og slett litt hvit i huden. Ikke enkelt dette og det er synd for solkrem er viktig for oss nordboere. Hvis du skal google etter solkrem angir du styrke med forkortelsen "spf". Til slutt om solkrem. Her er en populær spf som ikke føles tykk og som ikke renner så mye. Jeg tålte heller ikke den, men mange liker den. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solkrem-ansikt/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-anthelios-anthelios-uvmune-ultra-cream-spf50,5032876 Ja, i kjøleskapet holder serumene dine opp mot 6 måneder åpnet. På badet, særlig fremme, forringes de etter ett par måneder. Det blir for lyst og varmt. De forandrer duft når de ødelegges. Ikke en stygg lukt, men du merker at noe ikke er som det skal være. Menn må også passe på huden sin. Ikke bare for å unngå kreft og solskader, men også for å se fresh ut. Jeg har utstyrt min mann med produkter for hans hud også, og han rynka litt på nesen til å begynne med. Men han så jo at han så kvikkere og friskere ut etterhvert, så nå kjøper han selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shy Guy Skrevet 12. mars #78 Del Skrevet 12. mars Anomyn Burker skrev (På 11.3.2025 den 19.49): Se der ja. Det gikk raskt. Jeg tror veldig mange av oss blir litt tørre i huden om vinteren, både ansiktet og kroppen, så du har nok helt vanlig frisk blandingshud. Det kan godt hende solkremen din er for fet, men å finne riktig kan være utfordrende. Selv reagerer jeg på 9/10 med kløe og svie. Så jeg har valgt en med fysisk filter: https://www.blivakker.no/product/3323912/laboratoires-de-biarritz-suncare-sunscreen-lotion-spf50-100ml Så du kan forsøke en slik type. Her er forklaring på de to forskjellige variantene: https://www.apotek1.no/sol/solfilter-beskytter-mot-uv-straaler En del av disse kan gi det som kalles white cast, det vil si at en blir rett og slett litt hvit i huden. Ikke enkelt dette og det er synd for solkrem er viktig for oss nordboere. Hvis du skal google etter solkrem angir du styrke med forkortelsen "spf". Til slutt om solkrem. Her er en populær spf som ikke føles tykk og som ikke renner så mye. Jeg tålte heller ikke den, men mange liker den. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solkrem-ansikt/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-anthelios-anthelios-uvmune-ultra-cream-spf50,5032876 Ja, i kjøleskapet holder serumene dine opp mot 6 måneder åpnet. På badet, særlig fremme, forringes de etter ett par måneder. Det blir for lyst og varmt. De forandrer duft når de ødelegges. Ikke en stygg lukt, men du merker at noe ikke er som det skal være. Menn må også passe på huden sin. Ikke bare for å unngå kreft og solskader, men også for å se fresh ut. Jeg har utstyrt min mann med produkter for hans hud også, og han rynka litt på nesen til å begynne med. Men han så jo at han så kvikkere og friskere ut etterhvert, så nå kjøper han selv. Takk for all denne gode informasjonen ☺️ Var innom apoteket i dag og kikket på den fra la Roche-Posay, men kassasystemet deres var kaputt. Den høres lovende ut, men koster en god del for en såpass liten tube. Går vel med en god del når man bruker solkrem året rundt. Huden min tåler sol ganske bra, er ikke intolerant slik sett, ref disse to typene. Har forsøkt å finne ut av ting med å filtrere etter egenskaper. Tror du denne kan være like passende? Ikke lett det her 😅 https://www.blivakker.no/product/3300297 I så fall litt rimeligere. Tror huden på kinnene mine er ganske normal, men noe tørr i pannen (særlig om vinteren), og sikkert fet hud på nesen. På en måte store porer der, eller små hull om det gir mening 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #79 Del Skrevet 12. mars Meditasjon Anonymkode: a5da4...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anomyn Burker Skrevet 12. mars #80 Del Skrevet 12. mars Shy Guy skrev (1 time siden): Takk for all denne gode informasjonen ☺️ Var innom apoteket i dag og kikket på den fra la Roche-Posay, men kassasystemet deres var kaputt. Den høres lovende ut, men koster en god del for en såpass liten tube. Går vel med en god del når man bruker solkrem året rundt. Huden min tåler sol ganske bra, er ikke intolerant slik sett, ref disse to typene. Har forsøkt å finne ut av ting med å filtrere etter egenskaper. Tror du denne kan være like passende? Ikke lett det her 😅 https://www.blivakker.no/product/3300297 I så fall litt rimeligere. Tror huden på kinnene mine er ganske normal, men noe tørr i pannen (særlig om vinteren), og sikkert fet hud på nesen. På en måte store porer der, eller små hull om det gir mening 😂 Den du lenker til virker veldig bra. Den tror jeg at må prøve selv. Takk for tips. Jeg har UV-indeks på smartklokka mi, slik at jeg kan følge litt med på behovet. YR.no har det samme. Om indeksen er lav, og du starter på jobb tidlig, og/eller slutter seint, er det ikke superviktig. Eller om du bor i Nord-Norge. I mørketiden har det ingen hensikt. Så en kan spare der en kan og bruke vanlig fuktighetskrem i stedet. Det viktigste er å ikke bli brent. Og ikke bruke retinol på sommeren. Det er talg i disse porene. Og når talgen får oksygen kan de bli sorte. Det er fet hud ja. Sikkert irriterende nå, men den fete huden holder rynkene unna noe ekstra år. Eller noen ekstra kilo. En må nesten velge når en blir eldre. En slank figur og rynker, eller litt lubben og et yngre ansikt. Så artig det var å diskutere hudpleie med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå