AnonymBruker Skrevet 8. mars #41 Del Skrevet 8. mars Solkrem faktor 50 hver dag, også om vinteren og husk å påføre på nytt i løpet av dagen! Botox, Profhilo structura og laser. Anonymkode: a89a6...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 8. mars Forfatter #42 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 14.01): Men gjør noe med kosthold og livsstilen din? Det er faktisk det viktigste du kan gjøre. Bort med prosessert mat. Inn med rene råvarer av animalsk. Mat rik på kollagen og gode fettsyrer.Drikk elektrolytter så du sørger for god væskebalanse. Drikk godt med vann. Vær ute i frisk luft. Jeg ser eldre ut når jeg spiser gluten, jeg blir så tørr og gusten i huden. Usikker på hvorfor, men jeg har i hvert fall kuttet det ut. Og vær tålmodig, la kroppen få noen mnd på å reparere seg. Anonymkode: 6d4cb...915 Ekspander Har tatt er par grep på kosthold, men det tar tid og er vanskelig. Begynt å spise mer frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 8. mars #43 Del Skrevet 8. mars Prøv med castor olje før du legger deg. Det bruker jeg og føler det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #44 Del Skrevet 8. mars Nowayback skrev (På 8.3.2025 den 14.09): Har tatt er par grep på kosthold, men det tar tid og er vanskelig. Begynt å spise mer frukt. Ekspander Frukt er ikke det som er viktig her. Anonymkode: 6d4cb...915 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 8. mars Forfatter #45 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 14.16): Frukt er ikke det som er viktig her. Anonymkode: 6d4cb...915 Ekspander Sunt kosthold generelt er vel viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #46 Del Skrevet 8. mars Nowayback skrev (På 8.3.2025 den 14.20): Sunt kosthold generelt er vel viktig. Ekspander Ja, men det er ikke frukt som gir deg de næringsstoffene som er mest vesentlig. Det viktigste å spise er animalsk av rene råvarer. Mye kollagen og sunne fettsyrer. Så er det viktig å kutte ut f.eks sukker og alt som dehydrerer kroppen. Drikk vann fremfor brus. Drikk urtete fremfor kaffe. Dropp røyk hvis du røyker. Alle slike ting påvirker huden enormt. Anonymkode: 6d4cb...915 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #47 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 15.05): Ja, men det er ikke frukt som gir deg de næringsstoffene som er mest vesentlig. Det viktigste å spise er animalsk av rene råvarer. Mye kollagen og sunne fettsyrer. Så er det viktig å kutte ut f.eks sukker og alt som dehydrerer kroppen. Drikk vann fremfor brus. Drikk urtete fremfor kaffe. Dropp røyk hvis du røyker. Alle slike ting påvirker huden enormt. Anonymkode: 6d4cb...915 Ekspander Tror vegansk mat er lurere for å holde seg ung. Se på Lenny Kravitz og Alicia Silverstone. Anonymkode: 18843...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #48 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 15.10): Tror vegansk mat er lurere for å holde seg ung. Se på Lenny Kravitz og Alicia Silverstone. Anonymkode: 18843...a23 Ekspander Nei. Du syns seriøst Alicia Silverstone ser ung ut? Finn bilder uten filter. https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-8217735/Alicia-Silverstone-steps-LA-amid-COVID-19-pandemic.html Plantebasert mat er helt uten kollagen og vitamin A retinol (for å nevne noe). som er helt essensielt for hud. Anonymkode: 6d4cb...915 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #49 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 15.10): Tror vegansk mat er lurere for å holde seg ung. Se på Lenny Kravitz og Alicia Silverstone. Anonymkode: 18843...a23 Ekspander https://www.foxnews.com/entertainment/clueless-star-alicia-silverstone-worries-fans-after-eating-potentially-poisonous-berry Ser kjempeung ut ja... Anonymkode: 6d4cb...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 8. mars #50 Del Skrevet 8. mars Det meste av aldring kommer av gener, og det får man ikke gjort noe med. Livsstilsfaktorer som å ikke røyke, drikke lite alkohol, spise sunt, få nok søvn og være forsiktig med sol, vil nok også kunne hjelpe noe. Kremer og lignende har neppe særlig mye for seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 8. mars #51 Del Skrevet 8. mars mange innkl meg ser mye "værre" ut på bilder enn irl.. opp med selvtilliten, gi mer f, en uselvsikker mann er ikke veldig tiltrekkende og mer der det ligger at du er singel enn at din ser eldre ut på bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 8. mars Forfatter #52 Del Skrevet 8. mars monican94 skrev (På 8.3.2025 den 15.41): mange innkl meg ser mye "værre" ut på bilder enn irl.. opp med selvtilliten, gi mer f, en uselvsikker mann er ikke veldig tiltrekkende og mer der det ligger at du er singel enn at din ser eldre ut på bilder Ekspander Selvtillit er ikke bare noe man skaffer seg midt i livet. Det er noe man utvikler gjennom å få positive bekreftelser og anerkjennelse på at man er noe bra eller gjør noe bra. Det har jeg kun opplevd innen idrett. Men nå har alderen tatt meg og får så mye skader at det er lite selvtillit å hente der også. Men er enig i at selvtillit er et tilleggsproblem. Jeg klarer bare ikke å fortelle meg selv løgner om at jeg ser bra ut eller er smart, når jeg vet at sannheten er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #53 Del Skrevet 8. mars Mitt råd er at den rævsprekka du nevner som tydeligvis gir deg enda mer dårlig selvbilde kan glattes ut med Botox. Det er ikke en skam for menn å ta Botox selv om det sikkert er flere kvinner enn menn som går for det. For Max ca 2400 kr vil du kunne få den ordna og tror det tar Max 30 min om ikke bare 20 minutt å gjøre det. Ville virkelig prøvd Ts for om du ikke likte det så er det tross alt ikke permanent. Du trenger heller ikke fortelle noen om det med mindre du får deg dame for da er det jo lettere å være ærlig. begynn å trene enten hjemme eller på studio. Hvis du legger på deg 3-4 kilo i muskelmasse samt få glatta ut rynka vil bare disse 2 tingene hjelpe utrolig mye på selvbildet ditt 😄Ikke tenk at du skal bli 10 kilo større for det er utrolig hvor forskjell bare noen få kilo vil gjøre for inntrykket av seg selv👏 Å litt Botox betyr ikke hele ansiktet uanseth. Har man issues så har man issues. Kjøp deg åsså et nytt speil å plasser det en plass i leiligheta hvor du syntes du ser bedre ut enn der du vanligvis speiler deg. Virkelig en god start 👍 selv om smoothie i store mengder ikke er sunt så er det sunnere enn det du sier du drikker. Kjøp frosne bær,bananer,yoghurt og en juice med ikke altfor mye sukker i og bland sammen. Har du ikke maskin får du en bra en til en plass mellom 500 og 800 kr på Clas Ohlson eller lignende. Gjerne lag to runder så du har i kjøleskapet ekstra på lur så kan du gå ned på smoothie mengda når du har kommet deg bort fra cola og iskaffe. Jeg drakk rundt 5-7 iskaffer om dagen før og cola i tilegg så vet hva jeg snakker om 😂 kjøp deg noen nye klær? Solbriller? Belter eller en jakke ? Eller begynn å tren å når du ser forandringa kan du gi deg selv en klapp på skuldra med å investere i noe du har lyst på. Jeg personlig elsker skalla mannfolk!! Vært i forhold med 2. han ene var veldig rocka med ring i øret og skinnjakke og andre var mere sportslig av seg og enkel i sin stil.. Sånn ellers til huden så burde du virkelig gå på helsekost og kjøpe økologisk Castor Oil. Prøv den og ikke la deg skremme av at den er seig og klissete! Sov med den i starten eventuelt men kanskje ikke bruke den vær eneste natt over lang tid da den kan tette porer som jo gjelder mange produkter uansett. Prøv deg bare frem. Man kan blande castor oil med rosehipolje (fåes åsså på helsekost) og bruk det som ansiktsrens og det er virkelig verdt å prøve. Noen har merka stor forskjell på rynker,linjer og furer m.m. Castor oil kan du åsså smøre på øyebryn og den skal stimulere til mer hårvekst der. Castor oil blir åsså kalt for lakser olje når noen bruker den som avførings middel. Jeg selv bruker den for håret! Oljen ville jeg brukt for å gi et lite kick/boost når du føler deg ekstra gammel og rynkete men ellers gå for et retinol produkt (som mye nevnt av andre) fra apotek. Og kanskje ha en ganske så vanlig nattkrem og dagkrem ? At du kan bytte litt på det i perioder da man blir lei eller ikke føler effekt lenger av det andre. Gå innom en hudpleie salong kanskje hvor de har ekstra gode produkter …å kjøp deg en god dagkrem og nattkrem der. vil ikke anbefale å kun ha olje i hus! Bruk solkrem fra hvertfall Mai-September hvis du er mye i sola. Heldigvis for deg er du mann og tåler nok LITT mer enn oss kvinner med tynnere hud. er du fornøyd med noe annet på deg selv da ? Øynene dine? Smilet ditt ? Ansikts form, høyde …noe ? Hvis ikke skulle du kanskje hatt noen å snakke med hvis du rett og slett misliker deg selv sterkt. Kjenner meg nemlig igjen i deg fordi jeg speiler meg å hater det jeg ser og har alltid syntes andre ser bedre ut og har en rynke mellom brynene som plager meg + ikke flink å holde meg sunn. Du ser GARANTERT bedre ut enn du tror, føler og mener selv 😉 vann drikking er jeg elendig på selv, men sannheten er at for noen er det ingen problem å drikke vann ,men for en stor andel folk henter de KUN viljestyrke fram! Ikke noe annet hokus pokus. Du må rett og slett øve deg på å ha mere selvdisiplin og det kan hende du må gå på flere ‘’smeller’’ før du lykkes. Sånn alt i alt så er trening.kosthold,søvn og lite røyk det som hjelper i lengda + god hudpleie . Noen quick fix finnes ikke ! Da hadde alle sett ut som 20 åringer. Så du kan ikke ha altfor høye forventninger til det du skal gjøre.. Noen liker å jukse med litt solarium for å føle seg ekstra fresh ? Kanskje du åsså. Er det forresten noen artister/kjente personer du ser deg selv i ? Ikke glem Sivert Høyem i Madrugada eller Bruce Willis !? Ingen hår der men kjekkaser Håper du føler deg bedre snart❤️ Anonymkode: b8b06...2a6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 8. mars Forfatter #54 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 16.06): Mitt råd er at den rævsprekka du nevner som tydeligvis gir deg enda mer dårlig selvbilde kan glattes ut med Botox. Det er ikke en skam for menn å ta Botox selv om det sikkert er flere kvinner enn menn som går for det. For Max ca 2400 kr vil du kunne få den ordna og tror det tar Max 30 min om ikke bare 20 minutt å gjøre det. Ville virkelig prøvd Ts for om du ikke likte det så er det tross alt ikke permanent. Du trenger heller ikke fortelle noen om det med mindre du får deg dame for da er det jo lettere å være ærlig. begynn å trene enten hjemme eller på studio. Hvis du legger på deg 3-4 kilo i muskelmasse samt få glatta ut rynka vil bare disse 2 tingene hjelpe utrolig mye på selvbildet ditt 😄Ikke tenk at du skal bli 10 kilo større for det er utrolig hvor forskjell bare noen få kilo vil gjøre for inntrykket av seg selv👏 Å litt Botox betyr ikke hele ansiktet uanseth. Har man issues så har man issues. Kjøp deg åsså et nytt speil å plasser det en plass i leiligheta hvor du syntes du ser bedre ut enn der du vanligvis speiler deg. Virkelig en god start 👍 selv om smoothie i store mengder ikke er sunt så er det sunnere enn det du sier du drikker. Kjøp frosne bær,bananer,yoghurt og en juice med ikke altfor mye sukker i og bland sammen. Har du ikke maskin får du en bra en til en plass mellom 500 og 800 kr på Clas Ohlson eller lignende. Gjerne lag to runder så du har i kjøleskapet ekstra på lur så kan du gå ned på smoothie mengda når du har kommet deg bort fra cola og iskaffe. Jeg drakk rundt 5-7 iskaffer om dagen før og cola i tilegg så vet hva jeg snakker om 😂 kjøp deg noen nye klær? Solbriller? Belter eller en jakke ? Eller begynn å tren å når du ser forandringa kan du gi deg selv en klapp på skuldra med å investere i noe du har lyst på. Jeg personlig elsker skalla mannfolk!! Vært i forhold med 2. han ene var veldig rocka med ring i øret og skinnjakke og andre var mere sportslig av seg og enkel i sin stil.. Sånn ellers til huden så burde du virkelig gå på helsekost og kjøpe økologisk Castor Oil. Prøv den og ikke la deg skremme av at den er seig og klissete! Sov med den i starten eventuelt men kanskje ikke bruke den vær eneste natt over lang tid da den kan tette porer som jo gjelder mange produkter uansett. Prøv deg bare frem. Man kan blande castor oil med rosehipolje (fåes åsså på helsekost) og bruk det som ansiktsrens og det er virkelig verdt å prøve. Noen har merka stor forskjell på rynker,linjer og furer m.m. Castor oil kan du åsså smøre på øyebryn og den skal stimulere til mer hårvekst der. Castor oil blir åsså kalt for lakser olje når noen bruker den som avførings middel. Jeg selv bruker den for håret! Oljen ville jeg brukt for å gi et lite kick/boost når du føler deg ekstra gammel og rynkete men ellers gå for et retinol produkt (som mye nevnt av andre) fra apotek. Og kanskje ha en ganske så vanlig nattkrem og dagkrem ? At du kan bytte litt på det i perioder da man blir lei eller ikke føler effekt lenger av det andre. Gå innom en hudpleie salong kanskje hvor de har ekstra gode produkter …å kjøp deg en god dagkrem og nattkrem der. vil ikke anbefale å kun ha olje i hus! Bruk solkrem fra hvertfall Mai-September hvis du er mye i sola. Heldigvis for deg er du mann og tåler nok LITT mer enn oss kvinner med tynnere hud. er du fornøyd med noe annet på deg selv da ? Øynene dine? Smilet ditt ? Ansikts form, høyde …noe ? Hvis ikke skulle du kanskje hatt noen å snakke med hvis du rett og slett misliker deg selv sterkt. Kjenner meg nemlig igjen i deg fordi jeg speiler meg å hater det jeg ser og har alltid syntes andre ser bedre ut og har en rynke mellom brynene som plager meg + ikke flink å holde meg sunn. Du ser GARANTERT bedre ut enn du tror, føler og mener selv 😉 vann drikking er jeg elendig på selv, men sannheten er at for noen er det ingen problem å drikke vann ,men for en stor andel folk henter de KUN viljestyrke fram! Ikke noe annet hokus pokus. Du må rett og slett øve deg på å ha mere selvdisiplin og det kan hende du må gå på flere ‘’smeller’’ før du lykkes. Sånn alt i alt så er trening.kosthold,søvn og lite røyk det som hjelper i lengda + god hudpleie . Noen quick fix finnes ikke ! Da hadde alle sett ut som 20 åringer. Så du kan ikke ha altfor høye forventninger til det du skal gjøre.. Noen liker å jukse med litt solarium for å føle seg ekstra fresh ? Kanskje du åsså. Er det forresten noen artister/kjente personer du ser deg selv i ? Ikke glem Sivert Høyem i Madrugada eller Bruce Willis !? Ingen hår der men kjekkaser Håper du føler deg bedre snart❤️ Anonymkode: b8b06...2a6 Ekspander Takk for mange gode råd. Skal bli flinkere til å bruke solkrem slik at jeg kanskje kan se ut som min egen alder når jeg er 45 år. Må spise sunnere, selv om jeg i skrivende stund drikker øl. Hvorfor er det så lett å drikke 3 liter øl på en kveld, mens 1 liter vann pr dag er et slit? Det har vært en person som har komplimentert øynene mine en gang. Jeg er også fornøyd med at jeg er slank, selv om flere kilo kanskje kunne fått ansiktet mitt yngre. Mer fylde som skjuler rynker. Jeg tok meg selv nettopp å beundre meg selv fra da jeg var i 20-årene. Gamle profilbilder på facebook hvor jeg er ung, fresh og har hår. Riktignok aldri hatt fyldig hår uansett, men hadde i alle fall en sveis. Ingen rævsprekk mellom øynene. Har aldri vært en kjekk fyr, men hadde vært veldig fornøyd med å se ut som 25-årige meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #55 Del Skrevet 9. mars Nowayback skrev (På 8.3.2025 den 23.56): Takk for mange gode råd. Skal bli flinkere til å bruke solkrem slik at jeg kanskje kan se ut som min egen alder når jeg er 45 år. Må spise sunnere, selv om jeg i skrivende stund drikker øl. Hvorfor er det så lett å drikke 3 liter øl på en kveld, mens 1 liter vann pr dag er et slit? Det har vært en person som har komplimentert øynene mine en gang. Jeg er også fornøyd med at jeg er slank, selv om flere kilo kanskje kunne fått ansiktet mitt yngre. Mer fylde som skjuler rynker. Jeg tok meg selv nettopp å beundre meg selv fra da jeg var i 20-årene. Gamle profilbilder på facebook hvor jeg er ung, fresh og har hår. Riktignok aldri hatt fyldig hår uansett, men hadde i alle fall en sveis. Ingen rævsprekk mellom øynene. Har aldri vært en kjekk fyr, men hadde vært veldig fornøyd med å se ut som 25-årige meg. Ekspander Bare hyggelig. Du Ser på gamle bilder 🙈🙉 Du er jo like ekstrem som meg jo 😂 Man blir virkelig syk av å se på bilder av seg selv fra veldig ung alder! Du må bli en ny versjon av deg selv. Du blir nødt å ikke glemme men hvertfall legge litt låkk på 25 åringen fordi det hjelper ingenting. Jeg har sluttet å se på bilder av meg selv fra den tia fordi jeg følte meg enda verre. Håret mitt var tykkere, øynene større, huden finere og smilet større. Hadde heller ikke det j**** henget over øynene! Var så gøy å vokse øyebryn i den alderen å faktisk føle at jeg nærmest hadde hatt en ansiktsløftning😅 Vurderer du Botox eller lignende ? Eller føler du at det ikke er deg ? Vet ikke hva menn generelt syntes om det siden jeg har inntrykk av at flest kvinner hiver seg på trenden. Som jeg skrev tidligere så mener jeg kun på den sinna rynka di som du tydeligvis ikke liker å se i speilet. Kan hende at den ikke er så ille som du uttrykker da Jeg har ikke prøvd Botox men kommer nok til å ta det bare akkurat mellom brynene på sinnarynker. Sånn ellers må jeg bare være som jeg er. Virker som du sørger over håret ditt!😕 For noen er hår en veldig stor del av identiteten og gir følelse av prikken over I’en så føler med deg at du var uheldig der. Er det genetisk? Noen andre i familien som er uten hår? Fetteren min hadde et veldig fint hår men mista det rundt 28 års alder..Han er kommer over det og trives greit uten hår den dag i dag som 37 åring. Håper du ikke lar det ta mere glede fra deg fremover. Hvis du har som uvane å bruke hodeplagg så dropp dem fremover og vær den du er …er mitt råd. Du er ikke alene om det så hadde vært verre om det kun var du som var skalla i hele verden.. dessuten syntes jeg ordet <<skinna>> høres mye bedre ut enn skalla😜 Ja hvorfor så lett å drikke 7 iskaffe på en dag enn omså bare 1 L vann ?💧🧐 Prøv å begynn å trene litt du!! Vil hjelpe deg og dine negative tanker MYE! Og mye mer enn du aner…gi det 7-8 mnd så vil du skjønne hva jeg mener. Klarte det selv og det hjalp mye 💪🏻 Anonymkode: b8b06...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #56 Del Skrevet 9. mars Mann som har tippa 40 her, og egentlig fornøyd med ansikt og hud, men likevel. Ser dere nevner retinol over. Jeg har søkt og lest litt, men ble overlesset av råd og produkter. Hadde det vært mulig for noen å anbefale noe til oss stakkars menn, uten at det er for avansert med 7 produkter på en kveld liksom? 😬 Tror ikke jeg har framtredende rynker, men er vel kråketær rundt øynene, særlig når jeg ler og smiler. Kan også bli veldig tørr i pannen og av og til nesen, særlig om vinteren. Anonymkode: 7c9b1...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anomyn Burker Skrevet 9. mars #57 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 1.49): Mann som har tippa 40 her, og egentlig fornøyd med ansikt og hud, men likevel. Ser dere nevner retinol over. Jeg har søkt og lest litt, men ble overlesset av råd og produkter. Hadde det vært mulig for noen å anbefale noe til oss stakkars menn, uten at det er for avansert med 7 produkter på en kveld liksom? 😬 Tror ikke jeg har framtredende rynker, men er vel kråketær rundt øynene, særlig når jeg ler og smiler. Kan også bli veldig tørr i pannen og av og til nesen, særlig om vinteren. Anonymkode: 7c9b1...499 Ekspander Her er en enkel rutine: Morgen: Skyll ansiktet med vann. Noen dråper c-vitamin serum. (F.eks The Ordinary). Solfaktor 50. Husk å smøre hver andre time om du er ute i solen. (f.eks Cerave). Bruk faktor 50 hele året, også om vinteren. Kveld: Oljebasert rens, for få fjernet solkrem og smuss. (f.eks The Ordinary) Noen dråper retinol. Start med laveste styrke, 1 eller to ganger i uken. Når huden til tåler det kan du bruke det hver kveld. (f.eks The Ordinary). Avslutt med fuktighetskrem. (f.eks Embryolisse). Jeg har anbefalt deg billig og gode produkter. Du skal ikke bruke rens om morgenen, for å unngå å skade huden. Bare vann. Du må alltid bruke faktor 50 når du bruker retinol. Du bør helst unngå det helt om sommeren. Og gi det tid. Det kan gå opp mot ett år før du ser forskjell. Embryolisse sin krem kan du også bruke som fuktighetsmaske, om kvelden. Og drikk nok vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #58 Del Skrevet 9. mars Alkohol og sukker må du i alle fall kutte ut, det er virkelig døden for huden. Jeg sluttet å spise karbohydrater for 8 år siden og har uendelig mye bedre hud nå enn da. Og kanskje det viktigste av alt; bruk solkrem hver dag. Anonymkode: ce624...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #59 Del Skrevet 9. mars Nowayback skrev (På 8.3.2025 den 13.42): Blir svært deprimert av dette. Jeg må blant annet gå med caps eller annet hodeplagg til enhver tid i offentligheten. Fordi jeg er skallet. Men det skjuler jo ikke det eldgamle trynet mitt. Har lyst til å dø hver gang jeg ser ansiktet mitt i et speil. Det går jo ikke an å ha selvtillit når man ser slik ut. Det er jo aldri noen som sier at man ser bra ut, for det ville være å lyve. Ekspander Hvorfor knytter du verdien din til utseendet? Hvor har du det fra at utseende er det eneste som betyr noe? Jeg trenger ikke noe svar på dette, men tenker det er viktig at du tenker gjennom dette selv. Ett eller annet sted så har du blitt utsatt for en veldig uheldig påvirkning som har ødelagt svært mye for måten du ser deg selv på. Dette tror jeg du kunne hatt godt av å nøste opp i. Det er bokstavelig talt galskap å ønske å dø når man ser seg selv i speilet. Nowayback skrev (På 8.3.2025 den 16.01): Selvtillit er ikke bare noe man skaffer seg midt i livet. Det er noe man utvikler gjennom å få positive bekreftelser og anerkjennelse på at man er noe bra eller gjør noe bra. Det har jeg kun opplevd innen idrett. Men nå har alderen tatt meg og får så mye skader at det er lite selvtillit å hente der også. Men er enig i at selvtillit er et tilleggsproblem. Jeg klarer bare ikke å fortelle meg selv løgner om at jeg ser bra ut eller er smart, når jeg vet at sannheten er noe annet. Ekspander Det jeg har uthevet her, det stemmer ikke. Selvtillit og særlig selvfølelse, det er noe som kommer innenfra. Det er noe du kan gjøre øvelser for å bygge opp, på samme måte som man bygger muskler. Knytter man selvfølelsen til utseendet, bekreftelser fra andre, da vil man få et enormt problem etter hvert. Alle blir eldre! Ung er man bare i 30 år og så skal man leve 50 år til. Kan man være verdifull som mindre pen og gjennomsnittlig smart? Som 50, 60 og 70-åring? Eller er det bare en slags topp 5% av befolkningen i verden, unge, vakre mennesker, som er verdt noe? Anonymkode: 4c164...06e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #60 Del Skrevet 9. mars Nowayback skrev (På 8.3.2025 den 23.56): Takk for mange gode råd. Skal bli flinkere til å bruke solkrem slik at jeg kanskje kan se ut som min egen alder når jeg er 45 år. Må spise sunnere, selv om jeg i skrivende stund drikker øl. Hvorfor er det så lett å drikke 3 liter øl på en kveld, mens 1 liter vann pr dag er et slit? Det har vært en person som har komplimentert øynene mine en gang. Jeg er også fornøyd med at jeg er slank, selv om flere kilo kanskje kunne fått ansiktet mitt yngre. Mer fylde som skjuler rynker. Jeg tok meg selv nettopp å beundre meg selv fra da jeg var i 20-årene. Gamle profilbilder på facebook hvor jeg er ung, fresh og har hår. Riktignok aldri hatt fyldig hår uansett, men hadde i alle fall en sveis. Ingen rævsprekk mellom øynene. Har aldri vært en kjekk fyr, men hadde vært veldig fornøyd med å se ut som 25-årige meg. Ekspander Fordi alkohol er et stimuli. Vet du, det første du må gjøre er å ikke la selvfølelsen din styres av hva andre mennesker sier eller syns. Har du tenkt over hvorfor livsstilen din er usunn? Har noe skjedd som gjør at du sliter med å ta gode valg for deg selv? Anonymkode: 6d4cb...915 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå