Gå til innhold

Sjefen sier jeg ikke fåt betalt for barn i legevakten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 17.14):

Litt uenig med resten her.

Du sier ingenting om hva som feiler datteren sin, eller om hun trengte noe hjelp i etterkant av sykehustimen.

Kunne det vært løst ved at du kom på jobb etter sykehustimen? Ja, da forventer jeg at du gjør det

Anonymkode: faf98...f35 

Barnet fikk akutt time klokken 0900. 

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 17.14):

Litt uenig med resten her.

Du sier ingenting om hva som feiler datteren sin, eller om hun trengte noe hjelp i etterkant av sykehustimen.

Kunne det vært løst ved at du kom på jobb etter sykehustimen? Ja, da forventer jeg at du gjør det

Når man får en akutt time på legevakten, så er det noe som feiler vedkommende. Hva du forventer eller ikke er totalt likegyldig, du høres like inkompetent ut som sjefen til Ts. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 17.47):

Nei - det står ingenting om at datteren ble innlagt på sykehuset. 

Her lager du mange antagelser som det ikke står noe om i HI. 

Det står derimot at barnet fikk en akutt time klokken 0900. Da skal man ikke ha store omløpet i topplokket for å forstå at barnet var sykt eller skadet. Eller antar du at akuttlegen kunne trylle barnet friskt? 

Anonymkode: b1e9f...c08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 18.24):

1. Du antar at jeg skal vite forskjell på poliklinisk og innleggelse. Du forventer det, faktisk.Jeg er så heldig at hverken jeg eller familien min har historikk på sykehuset. Så at du forventer at andre mennesker kan forskjell på begreper i sykehussammenheng, kan du ikke anta. 

2. Du antar at det er noe alvorlig med datteren til ts. Da kontrer jeg: de hadde ikke sittet på legevakt halve natta om det var noe kjempealvorlig. Da hadde de fått hjelp før.  

3. Og så var det jo antagelsen om at datteren til ts ble innlagt.

(Slenger på ends en, jeg)

4. Du antar at jeg ikke forstår ironi. Jeg forstår veldig fint ironi. Det den andre brukeren skrev, var derimot sarkastisk og passiv-aggressivt. Den måten gidder jeg ikke diskutere på 

En poliklinisk undersøkelse er noe man får innkalling til uker på forhånd. Å sitte og vente på legevakta halve natten før man får akutt time kan bety alt fra knekt bein (noe som kan skje etter en ulykke, f eks), til noe annet alvorlig. Jeg vet ikke hvordan det er der du kommet fra, men jeg kan herved informere deg om at akutte timer foregår på noe som heter Sykehus. 

Dette kan du for øvrig google deg frem til, ifall du en dag begynner å lure på hvordan verden ser ut utenfor din egen nesetippen.

Selv da jeg lå og ventet på akutt time fordi jeg var alvorlig syk, så måtte jeg vente pga en stor trafikkulykke med mange hardt skadde. I tillegg hadde det vært et et større drama med mange involverte, så alle legene måtte trå til med førstehjelp og operasjoner. 

Du skal være glad du har vært så heldig som du er, med tanke på din naive forestilling av verden.

Anonymkode: b1e9f...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 18.35):

Kan du hente opp lovverket som sier at man kan være hjemme en hel dag pga et barn som har behov for en sykehustime?

Det her er ikke snakk om en vanlig sykehustime, det er snakk om et barn som har sittet på legevakten halve natten pga en skade eller en sykdom. Det er en viss forskjell på det og å vente på en time på sykehuset for å sjekke f eks hørsel eller syn.

Vet du forresten at når man må til en lege på kveld og nattetid, samt helger, så må man i de fleste kommuner dra til akuttmottaket på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 19.34):

Helt enig! Folk roper ut og er «rasende» på mors vegne uten å egentlig sette seg inn i ting og spørre konkrete spørsmål! 

Anonymkode: 2e441...daf

Man sitter ikke våken halve natta på sykehus med et mindreårig barn for moro skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...