AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:04 #21 Del Skrevet onsdag kl 17:04 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Litt uenig med resten her. Du sier ingenting om hva som feiler datteren sin, eller om hun trengte noe hjelp i etterkant av sykehustimen. Kunne det vært løst ved at du kom på jobb etter sykehustimen? Ja, da forventer jeg at du gjør det Anonymkode: faf98...f35 De satt på legevakta halve natten og måtte opp klokka 0900. Hvis barnet er under 12 år er det ingen voldsom antagelse å tro at barnet uansett blir hjemme fra bhg/skole pga manglende søvn, sliten, kanskje vært redd hos lege/sykehus (mental påkjenning). Da er sykdom eller skade ikke medberegnet som faktor. Så vi kan legge til at det var _noe_ galt med barnet som også ka bidra til at det er hensiktsmessig at foresatt og barn er hjemme en dag. Anonymkode: 5ba9f...4d1 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet onsdag kl 17:05 #22 Del Skrevet onsdag kl 17:05 Kontakt fagforbundet ditt. Sjefen din driter på draget, reglene er klare. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:05 #23 Del Skrevet onsdag kl 17:05 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du antar at jeg skal vite forskjell på poliklinisk og innleggelse. Du forventer det, faktisk. Jeg er så heldig at hverken jeg eller familien min har historikk på sykehuset. Så at du forventer at andre mennesker kan forskjell på begreper i sykehussammenheng, kan du ikke anta. Du antar at det er noe alvorlig med datteren til ts. Da kontrer jeg: de hadde ikke sittet på legevakt halve natta om det var noe kjempealvorlig. Da hadde de fått hjelp før. Og så var det jo antagelsen om at datteren til ts ble innlagt. Til sammenligning: datteren min satt fast noe i nesa på en søndag. Dro til legevakt, og de fant ingenting. Likevel fikk vi en time på sykehuset dagen etter, så de fikk tatt en skikkelig titt med ordentlig utstyr. Skulle jeg påberopt meg en sykt barn dag da, tenker du? Anonymkode: faf98...f35 Jeg forventer, det var i grunn bare en kopi fra ditt innlegg, hvor du forventer. Beklager om du ikke tok den/om den ble feil. Jeg er enig med legevaktvurderingen, men jeg kjenner også godt legevakten her i kommunen, og vet hvordan den er både underbemannet, hvordan livsviktige ting tar prioritet, og hvordan de tidvis prioriterer feil. Men, jeg spurte bare om de "mange" antagelsene jeg har dratt fra HI. Jeg har nevnt en, og rettet den. Hvilke er de andre, av mange? Anonymkode: 91f22...ba6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:06 #24 Del Skrevet onsdag kl 17:06 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du antar at jeg skal vite forskjell på poliklinisk og innleggelse. Du forventer det, faktisk. Jeg er så heldig at hverken jeg eller familien min har historikk på sykehuset. Så at du forventer at andre mennesker kan forskjell på begreper i sykehussammenheng, kan du ikke anta. Du antar at det er noe alvorlig med datteren til ts. Da kontrer jeg: de hadde ikke sittet på legevakt halve natta om det var noe kjempealvorlig. Da hadde de fått hjelp før. Og så var det jo antagelsen om at datteren til ts ble innlagt. Til sammenligning: datteren min satt fast noe i nesa på en søndag. Dro til legevakt, og de fant ingenting. Likevel fikk vi en time på sykehuset dagen etter, så de fikk tatt en skikkelig titt med ordentlig utstyr. Skulle jeg påberopt meg en sykt barn dag da, tenker du? Anonymkode: faf98...f35 Så klart så bruker du jo ikke sykt barn på slikt.. skader og uhell er jo ikke å være syk. Syk er forkjølelse og lignende. Så det beste å gjøre når barnet gjør noe dumt er å bare ikke møte opp på jobb. Eller man kan jo gjøre det ansvarlige som de fleste dårlige foreldre gjør. Sende barnet avgårde på egenhånd. Pokker kan barnet gå og snakke så kan det komme seg feam til sykehuset selv. Anonymkode: a094f...da8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet onsdag kl 17:09 #25 Del Skrevet onsdag kl 17:09 Spør sjefen om hun mener det kun er planlagt sykdom som dekkes… 🙄 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet onsdag kl 17:11 #26 Del Skrevet onsdag kl 17:11 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Litt uenig med resten her. Du sier ingenting om hva som feiler datteren sin, eller om hun trengte noe hjelp i etterkant av sykehustimen. Kunne det vært løst ved at du kom på jobb etter sykehustimen? Ja, da forventer jeg at du gjør det Anonymkode: faf98...f35 Du må jo gjerne være uenig med loven, men det endrer ikke fakta at TS er i sin fulle rett til å ta «sykt barn dag». 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:13 #27 Del Skrevet onsdag kl 17:13 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forventer, det var i grunn bare en kopi fra ditt innlegg, hvor du forventer. Beklager om du ikke tok den/om den ble feil. Jeg er enig med legevaktvurderingen, men jeg kjenner også godt legevakten her i kommunen, og vet hvordan den er både underbemannet, hvordan livsviktige ting tar prioritet, og hvordan de tidvis prioriterer feil. Men, jeg spurte bare om de "mange" antagelsene jeg har dratt fra HI. Jeg har nevnt en, og rettet den. Hvilke er de andre, av mange? Anonymkode: 91f22...ba6 De andre antagelsen har jeg skrevet ned AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så klart så bruker du jo ikke sykt barn på slikt.. skader og uhell er jo ikke å være syk. Syk er forkjølelse og lignende. Så det beste å gjøre når barnet gjør noe dumt er å bare ikke møte opp på jobb. Eller man kan jo gjøre det ansvarlige som de fleste dårlige foreldre gjør. Sende barnet avgårde på egenhånd. Pokker kan barnet gå og snakke så kan det komme seg feam til sykehuset selv. Anonymkode: a094f...da8 Men om det IKKE er grunnlag for å være hjemme med barnet etter sykehustimen, så drar man jo på jobb. Man sitter ikke hjemme med "sykt barn"-dag dersom barnet er i fin form og kan dra på skolen/bhg, da drar man seg på jobb etter sykehustimen og tar velferdspermisjon Herregud, er det rart sykelønnsordningen går til helvete i Norge... Anonymkode: faf98...f35 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:14 #28 Del Skrevet onsdag kl 17:14 Rotemor skrev (2 minutter siden): Du må jo gjerne være uenig med loven, men det endrer ikke fakta at TS er i sin fulle rett til å ta «sykt barn dag». Om ts kunne tatt velferdspermisjon pga sykehustimen, så mener du hun skal ta sykt barn dag? Tror lovverket er ganske uenig med deg der gitt Anonymkode: faf98...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet onsdag kl 17:17 #29 Del Skrevet onsdag kl 17:17 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om ts kunne tatt velferdspermisjon pga sykehustimen, så mener du hun skal ta sykt barn dag? Tror lovverket er ganske uenig med deg der gitt Anonymkode: faf98...f35 Nei, du bommer helt her. Hun dro på legevakten. Du får lese deg opp. Jeg gidder ikke voksenopplæring på grunnivå. Dette har jeg jobbet med å årevis. Endret onsdag kl 17:18 av Rotemor 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:18 #30 Del Skrevet onsdag kl 17:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De andre antagelsen har jeg skrevet ned Mulig jeg er blitt noe blind utpå ettermiddagen, men jeg klarer ikke se at du har presisert de andre av mine "mange" antagelser fra HI. Kom gjerne med eksempeler, eller enda enklere, bare sitert deg selv. I tillegg tror jeg du misforstår ironi, noe som er vanlig når man skriver. Jeg tror vedkommende du siterer på slutten "mener" at barnet som potensielt har nybrukket ben eller annen sykehusalvorligsykdom (men ikke alvorlig nok til at forelder er involvert) skal klare seg selv, ikke er ment bokstavelig. Det kan være vanskelig til tider på forum som dette, ser den. Har lest en gang til, og avventer stadig å se de mange antagelsene som jeg har gjort, som er feil. Anonymkode: 91f22...ba6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet onsdag kl 17:20 #31 Del Skrevet onsdag kl 17:20 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om ts kunne tatt velferdspermisjon pga sykehustimen, så mener du hun skal ta sykt barn dag? Tror lovverket er ganske uenig med deg der gitt Anonymkode: faf98...f35 Man lurer på hvem disse sjefene er, som nekter folk sykt barn dag når man har et sykt barn, så ser man innlegg som dette.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet onsdag kl 17:23 #32 Del Skrevet onsdag kl 17:23 BobbySocks skrev (2 minutter siden): Man lurer på hvem disse sjefene er, som nekter folk sykt barn dag når man har et sykt barn, så ser man innlegg som dette.. personen er på bærtur. Hen mener sikker pleiepenger, men det er fortsatt helt korrekt med sykt barn-dag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:24 #33 Del Skrevet onsdag kl 17:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig jeg er blitt noe blind utpå ettermiddagen, men jeg klarer ikke se at du har presisert de andre av mine "mange" antagelser fra HI. Kom gjerne med eksempeler, eller enda enklere, bare sitert deg selv. I tillegg tror jeg du misforstår ironi, noe som er vanlig når man skriver. Jeg tror vedkommende du siterer på slutten "mener" at barnet som potensielt har nybrukket ben eller annen sykehusalvorligsykdom (men ikke alvorlig nok til at forelder er involvert) skal klare seg selv, ikke er ment bokstavelig. Det kan være vanskelig til tider på forum som dette, ser den. Har lest en gang til, og avventer stadig å se de mange antagelsene som jeg har gjort, som er feil. Anonymkode: 91f22...ba6 1. Du antar at jeg skal vite forskjell på poliklinisk og innleggelse. Du forventer det, faktisk.Jeg er så heldig at hverken jeg eller familien min har historikk på sykehuset. Så at du forventer at andre mennesker kan forskjell på begreper i sykehussammenheng, kan du ikke anta. 2. Du antar at det er noe alvorlig med datteren til ts. Da kontrer jeg: de hadde ikke sittet på legevakt halve natta om det var noe kjempealvorlig. Da hadde de fått hjelp før. 3. Og så var det jo antagelsen om at datteren til ts ble innlagt. (Slenger på ends en, jeg) 4. Du antar at jeg ikke forstår ironi. Jeg forstår veldig fint ironi. Det den andre brukeren skrev, var derimot sarkastisk og passiv-aggressivt. Den måten gidder jeg ikke diskutere på Anonymkode: faf98...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:25 #34 Del Skrevet onsdag kl 17:25 Rotemor skrev (7 minutter siden): Nei, du bommer helt her. Hun dro på legevakten. Du får lese deg opp. Jeg gidder ikke voksenopplæring på grunnivå. Dette har jeg jobbet med å årevis. Ok Karen 😂 Anonymkode: faf98...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:25 #35 Del Skrevet onsdag kl 17:25 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De andre antagelsen har jeg skrevet ned Men om det IKKE er grunnlag for å være hjemme med barnet etter sykehustimen, så drar man jo på jobb. Man sitter ikke hjemme med "sykt barn"-dag dersom barnet er i fin form og kan dra på skolen/bhg, da drar man seg på jobb etter sykehustimen og tar velferdspermisjon Herregud, er det rart sykelønnsordningen går til helvete i Norge... Anonymkode: faf98...f35 Svaret fra en typisk kg bruker som tror at regelverket og situasjonene de har på arbeidsplassen sin(om de jobber) gjelder alle andre av arbeidsplassene i Norge.(for ikke å snakke om at alle yrker er helt like) Anonymkode: a094f...da8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:27 #36 Del Skrevet onsdag kl 17:27 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om ts kunne tatt velferdspermisjon pga sykehustimen, så mener du hun skal ta sykt barn dag? Tror lovverket er ganske uenig med deg der gitt Anonymkode: faf98...f35 Du er helt på bærtur. Anonymkode: dd66f...2fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:28 #37 Del Skrevet onsdag kl 17:28 Jeg pleier aldri å oppgi årsak til at jeg bruker sykt barn dag. Sier bare at jeg er hjemme med sykt barn og får god bedring som svar. Arbeidsgiver kan heller ikke kreve legeerklæringer før dag 4. Dette blir det samme som når du tar ut egenmelding. Anonymkode: e7db4...1b1 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:30 #38 Del Skrevet onsdag kl 17:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Du antar at jeg skal vite forskjell på poliklinisk og innleggelse. Du forventer det, faktisk.Jeg er så heldig at hverken jeg eller familien min har historikk på sykehuset. Så at du forventer at andre mennesker kan forskjell på begreper i sykehussammenheng, kan du ikke anta. 2. Du antar at det er noe alvorlig med datteren til ts. Da kontrer jeg: de hadde ikke sittet på legevakt halve natta om det var noe kjempealvorlig. Da hadde de fått hjelp før. 3. Og så var det jo antagelsen om at datteren til ts ble innlagt. (Slenger på ends en, jeg) 4. Du antar at jeg ikke forstår ironi. Jeg forstår veldig fint ironi. Det den andre brukeren skrev, var derimot sarkastisk og passiv-aggressivt. Den måten gidder jeg ikke diskutere på Anonymkode: faf98...f35 Jeg tolket det dithen at jeg antok mye feil basert på HI. Jeg ser nå at retorisk sett kan skrive du mente noe annet. Å vite forskjellen på poliklinisk undersøkelse og innleggelse antar jeg at enhver voksen person som har norsk som hovedmål forstår, beklager om jeg forventer for mye der. Jeg antar ikke at du forstår ironi. Du må lære å lese (du og) - jeg skrev "jeg tror du misforstår ironi". Det er en forskjell. Antagelsen om innleggelse er rettet - den var feil fra min side. Men dette blir en semantisk diskusjon, jeg tror i grunn vi forstår hverandre relativt greit. Anonymkode: 91f22...ba6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet onsdag kl 17:31 #39 Del Skrevet onsdag kl 17:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok Karen 😂 Anonymkode: faf98...f35 Det er din måte å innrømme at du tar feil på. Vi får visst ta det vi får. Men det er synd når folk som deg og lederen til Ts leker at de kan regelverket. Det gjør det vanskelig for folk i sårbare situasjoner å søke gode råd. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:34 #40 Del Skrevet onsdag kl 17:34 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Om ts kunne tatt velferdspermisjon pga sykehustimen, så mener du hun skal ta sykt barn dag? Tror lovverket er ganske uenig med deg der gitt Anonymkode: faf98...f35 du tror feil: Sitat Barnet trenger oppfølging på grunn av sykdom Hvis barnet ditt trenger oppfølging på grunn av sykdom, kan du bruke omsorgsdag selv om barnet ikke er sykt og pleietrengende den aktuelle dagen. Dette kan for eksempel være at barnet skal til legen, eller at dere har oppfølgingsmøter med lege, fysioterapeut, BUP, PPT eller ansvarsgruppe. fra link på dette fra NAV sin side til arbeidsgiver i tidligere svar i tråden.. Anonymkode: 14cdf...5fd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå