AnonymBruker Skrevet 22. februar #81 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 14.55): Tenk så svake noen menn er, som ikke takler likestilling. Som kun kan være fornøyd hvis de kan undertrykke og bestemme over kvinne, skjult bak floskler som "sunn respekt mellom kjønnene". Anonymkode: dc6bd...3f6 Ekspander Man straffer slemme menn som undertrykker kvinner med vold og misbruk. Sånn kan man ha et godt samfunn basert på sunne forskjeller mellom menn og kvinner. Problemet i dag er at vi ikke har sterke ledere som Trump i Norge, som setter kriminelle i fengsel. Her slippes folk ut eller politiet har ikke ressurser eller du har feil hudfarge så du får frikort osv. Anonymkode: 9dbed...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. februar #82 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 14.52): Nå skjer det. Verden er i ferd med å snu. Menn er lei av at likestilling bare betyr feminisme og kvinnekamp. Det er slutt på at samfunnet skal legges om etter kvinners premisser. Feminismens tidsalder er over. Vi skal ta tilbake et samfunn der det var sunn respekt mellom kjønnene. Et samfunn hvor både menn og kvinner spilte en rolle og betydde noe. Menn har lenge nok prøvd å snakke med kvinner om dette. Vi har prøvd å skape en dialog. Legge rolig og saklig frem om hvordan menns situasjon er forverret og hvilke bekymringer vi har. Har vi blitt møtt med noen som helst forståelse? Nei. Vi er blitt latterliggjort, sensurert og kalt hatefulle. Selv om mannsutvalgets funn støtter oss så fortjener vi visst ingen forståelse. De eneste problemene kvinner vil innrømme at menn har er problemer som feminismen definerer for oss. Menn har et voldsproblem. Menn lider av trange kjønnsroller. Osv. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er helt feil. Men det er likevel symptomatisk at kvinner kun vil høre på feminismen og aldri på hva menn faktisk mener selv om sine problemer. Hvorfor skal man lytte til menn når man i stedet kan dytte på dem feminismens sannhet? Alt fordi likestilling alltid skal være definert av feminismen. Og feminismen tar alltid kvinnenes standpunkt som sannhet. Vel, menn har også en sannhet. Og den sannheten er at vi nå er dritt lei. Hvis likestilling skal bety at feminismen har all definisjonsmakt så gidder vi ikke mer likestilling. Menn over hele verden gjør opprør. Stadig flere. Dere spør ofte om hvorfor vi ikke går i tog for våre problemer. Vi går til stemmeurnene. Og nå er tiden hvor feminismen fikk styre fritt snart over. Vi skal ta tilbake et samfunn hvor menn er menn og kvinner er kvinner. Og begge kjønn kan bære det med stolthet. Ikke mer av denne forakten og skaminduseringen som feminismen nærer mot menn. Et samfunn med ekte likestilling vil bli skapt. Og med på laget har vi alle kvinner som ikke er blitt grepet av feminismens klør. Dere er virkelig unntaket og vi setter dere så høyt. Incel-bevegelsen var alltid dømt til å tape denne kampen, for der var det bare sutring og resignasjon. Nå har vi MAGA og vokser oss sterke. Det er slutt på klagingen og på tide å handle. Nå er det av med silkehanskene. Slutt på å forsøke dialog med noen som ikke ønsker dialog. Menn vil ta verden tilbake igjen. Det skjer nå. Make Men Great Again! Anonymkode: e98e5...284 Ekspander Jeg tenker det er på tide at du kommer deg ut av ekkokammeret ditt. Absolutt alt i din "analyse" er tvers gjennom idiotisk. Du må slutte å høre på idioter som Tate og Peterson. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 22. februar #83 Del Skrevet 22. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 1.58): Man straffer slemme menn som undertrykker kvinner med vold og misbruk. Sånn kan man ha et godt samfunn basert på sunne forskjeller mellom menn og kvinner. Problemet i dag er at vi ikke har sterke ledere som Trump i Norge, som setter kriminelle i fengsel. Her slippes folk ut eller politiet har ikke ressurser eller du har feil hudfarge så du får frikort osv. Anonymkode: 9dbed...b58 Ekspander vi har et utdanningssytem i Norge som er bedre enn mange andre land, og der lærer vi bl.annet hvordan rettssystemet fungerer. Ingen demokratisk president sender folk i fengsel. Det kalles et diktatur. Endret 22. februar av Helene1982 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eureka! Skrevet 22. februar #84 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 14.52): Nå skjer det. Verden er i ferd med å snu. Menn er lei av at likestilling bare betyr feminisme og kvinnekamp. Det er slutt på at samfunnet skal legges om etter kvinners premisser. Feminismens tidsalder er over. Vi skal ta tilbake et samfunn der det var sunn respekt mellom kjønnene. Et samfunn hvor både menn og kvinner spilte en rolle og betydde noe. Menn har lenge nok prøvd å snakke med kvinner om dette. Vi har prøvd å skape en dialog. Legge rolig og saklig frem om hvordan menns situasjon er forverret og hvilke bekymringer vi har. Har vi blitt møtt med noen som helst forståelse? Nei. Vi er blitt latterliggjort, sensurert og kalt hatefulle. Selv om mannsutvalgets funn støtter oss så fortjener vi visst ingen forståelse. De eneste problemene kvinner vil innrømme at menn har er problemer som feminismen definerer for oss. Menn har et voldsproblem. Menn lider av trange kjønnsroller. Osv. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er helt feil. Men det er likevel symptomatisk at kvinner kun vil høre på feminismen og aldri på hva menn faktisk mener selv om sine problemer. Hvorfor skal man lytte til menn når man i stedet kan dytte på dem feminismens sannhet? Alt fordi likestilling alltid skal være definert av feminismen. Og feminismen tar alltid kvinnenes standpunkt som sannhet. Vel, menn har også en sannhet. Og den sannheten er at vi nå er dritt lei. Hvis likestilling skal bety at feminismen har all definisjonsmakt så gidder vi ikke mer likestilling. Menn over hele verden gjør opprør. Stadig flere. Dere spør ofte om hvorfor vi ikke går i tog for våre problemer. Vi går til stemmeurnene. Og nå er tiden hvor feminismen fikk styre fritt snart over. Vi skal ta tilbake et samfunn hvor menn er menn og kvinner er kvinner. Og begge kjønn kan bære det med stolthet. Ikke mer av denne forakten og skaminduseringen som feminismen nærer mot menn. Et samfunn med ekte likestilling vil bli skapt. Og med på laget har vi alle kvinner som ikke er blitt grepet av feminismens klør. Dere er virkelig unntaket og vi setter dere så høyt. Incel-bevegelsen var alltid dømt til å tape denne kampen, for der var det bare sutring og resignasjon. Nå har vi MAGA og vokser oss sterke. Det er slutt på klagingen og på tide å handle. Nå er det av med silkehanskene. Slutt på å forsøke dialog med noen som ikke ønsker dialog. Menn vil ta verden tilbake igjen. Det skjer nå. Make Men Great Again! Anonymkode: e98e5...284 Ekspander Her var det mange ord uten å si en eneste konkret mening. Kan du ikke først og fremst nevne et par ting i alle fall som du er uenig i, og så forslag til hvordan løse det. «Et samfunn der menn er menn og kvinner er kvinner»… hva i helv.. betyr egentlig det? Jeg blir rett og slett provosert over å lese så mange floskler i ett og samme innlegg. Makan! Så om du vil være MANN kan du jo starte med litt handlekraft. Handlekraft til å snakke rett frem og konkret. Dette var jo så innpakket og uforståelig at skulle tro det var skrevet av en sur jentunge. Dette innlegget er dessverre et eksempel på slikt som ødelegger for menn. Og MAGA og hva narsissisten Trump foretar seg har ingenting med hvilken respekt menn fortjener og at vi må fokusere mer på unge gutter enn vi gjør i dag. Hvis du virkelig vil hjelpe menn og gutter i Norge så må du gå dypere i tenkeboksen og formidlingsevne, rett og slett og please! 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #85 Del Skrevet 22. februar K.B. skrev (På 22.2.2025 den 2.07): …idioter som Tate og Peterson. Ekspander Kan du sette ord på hva som gjør Peterson til en idiot? Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #86 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 1.58): Man straffer slemme menn som undertrykker kvinner med vold og misbruk. Sånn kan man ha et godt samfunn basert på sunne forskjeller mellom menn og kvinner. Problemet i dag er at vi ikke har sterke ledere som Trump i Norge, som setter kriminelle i fengsel. Her slippes folk ut eller politiet har ikke ressurser eller du har feil hudfarge så du får frikort osv. Anonymkode: 9dbed...b58 Ekspander Trump er vel så langt mer opptatt av å slippe ut dømte voldelige menn? Anonymkode: 15498...b63 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #87 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 11.17): Jeg tror noen ser på livet på 50-tallet som malen for menneskeheten. Menn går på jobb, gråter ikke, røyker, drikker whiskey og bestemmer alt. Kvinnen er søt og yndig, går med kjole eller skjørt og tar seg av hus og barn med et smil. Sier aldri nei til sex og mannen er husets overordnede. Anonymkode: dc6bd...3f6 Ekspander På 50-tallet var ingen av mine bestemødre yndige og gikk i kjole. Men de bestemte alt hjemme, og bestefedrene bestemte ute på gården. En utmerket deling som skaffet de et langt og harmonisk samliv hvor de var lykkelige og forelsket helt til det siste. Det er litt fascinerende at i tradisjonelle forhold og familier så vokser man sammen, mens nå for tiden vokser man fra hverandre. Anonymkode: 0f88d...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #88 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 6.05): På 50-tallet var ingen av mine bestemødre yndige og gikk i kjole. Men de bestemte alt hjemme, og bestefedrene bestemte ute på gården. En utmerket deling som skaffet de et langt og harmonisk samliv hvor de var lykkelige og forelsket helt til det siste. Det er litt fascinerende at i tradisjonelle forhold og familier så vokser man sammen, mens nå for tiden vokser man fra hverandre. Anonymkode: 0f88d...543 Ekspander Jeg vet ikke hvor lykkelige de var, og ingen av oldeforeldrene mine fremstod som forelsket. Men kanskje tilfreds? Anonymkode: 15498...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 22. februar #89 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 5.56): Kan du sette ord på hva som gjør Peterson til en idiot? Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Jeg mener at Petersen er en av de smarteste podcast-gutta, men resultatet av at han prater og prater om konservative familier der kvinner passer hus og hjem, gir ikke resultater for menn som ønsker en konservativ familie. Problemet er jo at det er få unge kvinner i dag som ikke ønsker økonomisk selvstendighet. Det er absolutt noen, men de velger menn som har en inntekt som tilsvarer minimum 2 normale inntekter. Jeg mener at å bare spise kjøtt er galskap både for helsen og miljøet, og idéen om å være sitt beste selv ved å trene tenke og og prate om seg selv er latterlig. Ingen blir en alfa av å blindt følge en mann som tjener penger på at menn ikke lykkes. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #90 Del Skrevet 22. februar Helene1982 skrev (På 22.2.2025 den 6.22): Jeg mener at Petersen er en av de smarteste podcast-gutta, men resultatet av at han prater og prater om konservative familier der kvinner passer hus og hjem, gir ikke resultater for menn som ønsker en konservativ familie. Problemet er jo at det er få unge kvinner i dag som ikke ønsker økonomisk selvstendighet. Det er absolutt noen, men de velger menn som har en inntekt som tilsvarer minimum 2 normale inntekter. Ekspander Det er utfordringer ved å skulle velge en tradwife modell i 2025 ja. Både økonomisk, praktisk og ved hvordan samfunnet oppfatter deg. Sitat Jeg mener at å bare spise kjøtt er galskap både for helsen og miljøet, Ekspander Det med kjøttspising er noe han har begynt med etter at han skrev den siste boken jeg leste av ham så jeg kjenner ikke hans ståsted så godt. Generelt er jeg skeptisk til ernæring som fagfelt, det virker som om rådene spriker ganske mye. At kjøttproduksjon krever mye ressurser og at drøvtyggere slipper ut mye metan er jeg enig i. Sitat og idéen om å være sitt beste selv ved å trene tenke og og prate om seg selv er latterlig. Ingen blir en alfa av å blindt følge en mann som tjener penger på at menn ikke lykkes. Ekspander Det er vel en generell kritikk av selvhjelpsbøker og det å gi råd til livet på internett. Jeg tror at mange unge menn trenger å høre trivialiteter som «kom deg opp av senga, re den opp, kle på deg børst tenner og barber deg, pass på deg selv og ikke sutre over at andre ikke gjør det for deg». Jeg mener, det er opplagt, men noen trenger å høre det. Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 22. februar #91 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 6.34): Det er utfordringer ved å skulle velge en tradwife modell i 2025 ja. Både økonomisk, praktisk og ved hvordan samfunnet oppfatter deg. Det med kjøttspising er noe han har begynt med etter at han skrev den siste boken jeg leste av ham så jeg kjenner ikke hans ståsted så godt. Generelt er jeg skeptisk til ernæring som fagfelt, det virker som om rådene spriker ganske mye. At kjøttproduksjon krever mye ressurser og at drøvtyggere slipper ut mye metan er jeg enig i. Det er vel en generell kritikk av selvhjelpsbøker og det å gi råd til livet på internett. Jeg tror at mange unge menn trenger å høre trivialiteter som «kom deg opp av senga, re den opp, kle på deg børst tenner og barber deg, pass på deg selv og ikke sutre over at andre ikke gjør det for deg». Jeg mener, det er opplagt, men noen trenger å høre det. Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Jeg tror at det er mange menn som hadde hatt nytte av terapi, som heller hører på en rik, trent fyr på podcast. Kvinner er ikke bedre - i stedet for å ha forbilder som er reflekterte og har en jobb, aspirerer de til influensere. Petersen er riktignok psykolog og har noe kunnskap, men han snakker om ernæring og effekten mat har på hjernen. Jeg er skeptisk til at det er akseptabelt at jeg skal fortelle elektrikeren hvordan han skal gjøre jobben sin. En ting er følelser vi har om oss selv og eget liv, men jeg mener at vi burde forvente at influensere uten kompetanse ikke gir helseråd. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #92 Del Skrevet 22. februar Helene1982 skrev (På 22.2.2025 den 6.56): Jeg tror at det er mange menn som hadde hatt nytte av terapi, som heller hører på en rik, trent fyr på podcast. Kvinner er ikke bedre - i stedet for å ha forbilder som er reflekterte og har en jobb, aspirerer de til influensere. Petersen er riktignok psykolog og har noe kunnskap, men han snakker om ernæring og effekten mat har på hjernen. Jeg er skeptisk til at det er akseptabelt at jeg skal fortelle elektrikeren hvordan han skal gjøre jobben sin. En ting er følelser vi har om oss selv og eget liv, men jeg mener at vi burde forvente at influensere uten kompetanse ikke gir helseråd. Ekspander Jeg tror ikke at Peterson er/var (?) spesielt rik, han er ikke spesielt trent. Han er en gubbe, professor og psykolog. Han er også konservativ, og for mange på internett så er konservativ det samme som hatefull. En person som er konservativ og akademiker og har ordene i sin makt (i motsetning til suppegjøkene i MAGA) er visst giftig og må bekjempes. De ser ikke at deres illiberalitet ligner på illiberal høyreside. Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #93 Del Skrevet 22. februar Helene1982 skrev (På 22.2.2025 den 6.56): Petersen er riktignok psykolog og har noe kunnskap, men han snakker om ernæring og effekten mat har på hjernen. Jeg er skeptisk til at det er akseptabelt at jeg skal fortelle elektrikeren hvordan han skal gjøre jobben sin. En ting er følelser vi har om oss selv og eget liv, men jeg mener at vi burde forvente at influensere uten kompetanse ikke gir helseråd. Ekspander Jeg er enig i at influensere ofte går ut over egen kompetanse. På samme måte som musikere eller gamle politikere som gir råd til livet. Kanskje ligger det i formatet. Kanskje er det naturlig at man jabber litt generelt rundt livet, tanker og erfaringer man mener å ha. Jeg kan gjøre det samme, men jeg har selvsagt ikke samme publikum som dem. Når det gjelder psykologi så har faktisk Peterson lang erfaring som klinisk psykolog og akademiker. Det gjør ham selvsagt ikke til en fagperson innen kosthold. Anonymkode: 15498...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #94 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.59): Min kristne, jomfrujagende eks banket meg og utøvde psykisk vold mot meg. 100 prosent norsk. De som har utført partnerdrap, samt drap på sine barn i Norge i 2025, er etnisk norske. Hvor skal vi sende dem hen? Anonymkode: 2e448...a36 Ekspander Kristene er jo like besatt av vrangforestillinger som andre religiøse, og det er også mye mer vanlig med vold blant kristne enn blant sekulære. Anonymkode: 54e80...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 22. februar #95 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 8.03): Jeg tror ikke at Peterson er/var (?) spesielt rik, han er ikke spesielt trent. Han er en gubbe, professor og psykolog. Han er også konservativ, og for mange på internett så er konservativ det samme som hatefull. En person som er konservativ og akademiker og har ordene i sin makt (i motsetning til suppegjøkene i MAGA) er visst giftig og må bekjempes. De ser ikke at deres illiberalitet ligner på illiberal høyreside. Anonymkode: 15498...b63 Ekspander et raskt googlesøk sier at han har 50 millioner dollar. det er mye penger å ta fra unge menn uten retning i livet. Jeg er ikke negativ til at han er konservativ, men generell terapi over internett fungerier ikke spesielt bra for målgruppen hans, selv om han ler hele veien til banken. Det er ingen tvil om at han tjener mye penger på frustrerte unge menn. Han er konservativ og har en idé om hva menn og kvinner generelt ønsker og trenger. Problemet er at lytterene hans ikke er A4 menn med rekkehus og drill, men unge gutter som er gode på IT - satt på spissen. Mitt ståsted er at jeg ikke bryr meg om du er en konservativ A4 person eller en som er nei til alt, så lenge alle friske folk jobber og betaler skatt og så lenge du ikke dikterer hvordan jeg skal leve. Jeg tror veldig på ytringsfrihet, men at det ikke betyr at man kan si hva som helst uten ar noen kritiserer dine meninger eller tar aktive valg om eget liv om man ikke er enig. Det kan være å ikke se en film eller ikke kjøpe en vare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. februar #96 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 6.05): På 50-tallet var ingen av mine bestemødre yndige og gikk i kjole. Men de bestemte alt hjemme, og bestefedrene bestemte ute på gården. En utmerket deling som skaffet de et langt og harmonisk samliv hvor de var lykkelige og forelsket helt til det siste. Det er litt fascinerende at i tradisjonelle forhold og familier så vokser man sammen, mens nå for tiden vokser man fra hverandre. Anonymkode: 0f88d...543 Ekspander Snakk om naivitet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. februar #97 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 5.56): Kan du sette ord på hva som gjør Peterson til en idiot? Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Hele hans shtik er ikke bare grunnet i en feil eller banal forståelse av emnene han snakker om, men fyren er jo åpenbart mentalt ustabil og en klassisk grifter, han går der pengene er. Hvis du ser hvem Peterson allierer seg med, så er det ganske åpenbart at den mannen har ingen prinsipper og et enormt ego. Fordi du bruker mange kompliserte ord, så gjør ikke det deg til en stor tenker.. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 22. februar #98 Del Skrevet 22. februar Maga er bygda som slår tilbake mot de store metropolene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #99 Del Skrevet 22. februar K.B. skrev (På 22.2.2025 den 14.37): Hele hans shtik er ikke bare grunnet i en feil eller banal forståelse av emnene han snakker om, men fyren er jo åpenbart mentalt ustabil og en klassisk grifter, han går der pengene er. Hvis du ser hvem Peterson allierer seg med, så er det ganske åpenbart at den mannen har ingen prinsipper og et enormt ego. Fordi du bruker mange kompliserte ord, så gjør ikke det deg til en stor tenker.. Ekspander Jeg vet heller ikke om han går inn i historien som en stor tenker, men jeg opplever at han kan sette ord på sine ståsteder mens du bare har personkarakteristikker å by på. Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #100 Del Skrevet 22. februar Cartman skrev (På 22.2.2025 den 14.42): Maga er bygda som slår tilbake mot de store metropolene. Ekspander I USA er det det ja Anonymkode: 8aa4a...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå