Sinsiew Skrevet 20. februar #61 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 11.04): Er det så vanskelig da? Man legger til grunn sine stereotyper og forventninger og normer. Som rett nok varierer noe til forskjellige tider og steder, men også har endel fellestrekk. Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Med tanke på hvor mye disse stereotypier har forandret seg i løpet av årtusener, så er det veldig vanskelig ja. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #62 Del Skrevet 20. februar Som mann vil jeg ha meg frabedt at maga-kulturen skal representere meg på noen som helst måte. En gjeng fanatiske, konspirasjonstenkende, faktabenektende, konsekvensfornektende og til dels voldelige tullinger vil jeg ikke på noe plan identifisere meg med. Anonymkode: d9728...c23 5 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #63 Del Skrevet 20. februar Sinsiew skrev (På 20.2.2025 den 14.21): Med tanke på hvor mye disse stereotypier har forandret seg i løpet av årtusener, så er det veldig vanskelig ja. Ekspander En maskulin verdi er å beskytte barn og kvinne fysisk. Tror du at det ville være helt fremmed for et folk som levde rundt år 0? Anonymkode: 15498...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 20. februar #64 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.28): En maskulin verdi er å beskytte barn og kvinne fysisk. Tror du at det ville være helt fremmed for et folk som levde rundt år 0? Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Nei, men jeg tror heller ikke det er like relevant nå, som det var da. Hvordan skal vi leve etter dette nå? Kun menn i militæret? Menn være våkne hver natt i tilfelle innbrudd? Hvordan mener du dette skal gjennomsyre samfunnet? Dette er jo en verdi vi har selv i dag, I hverfall i mitt ekteskap. Jeg og min mann jobber sammen hver dag for å gjøre det beste for barna våre. Jeg gjør alt jeg kan for han også, som han gjør alt kan kan for meg. For det er en feminin verdi også, å beskytte familien, å beskytte sine avkom. Det er ikke verken feminint eller maskulint. Det er menneskelig å beskytte flokken sin. De man er glad i. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #65 Del Skrevet 20. februar Sinsiew skrev (På 20.2.2025 den 14.34): Nei, men jeg tror heller ikke det er like relevant nå, som det var da. Hvordan skal vi leve etter dette nå? Kun menn i militæret? Menn være våkne hver natt i tilfelle innbrudd? Hvordan mener du dette skal gjennomsyre samfunnet? Dette er jo en verdi vi har selv i dag, I hverfall i mitt ekteskap. Jeg og min mann jobber sammen hver dag for å gjøre det beste for barna våre. Jeg gjør alt jeg kan for han også, som han gjør alt kan kan for meg. For det er en feminin verdi også, å beskytte familien, å beskytte sine avkom. Det er ikke verken feminint eller maskulint. Det er menneskelig å beskytte flokken sin. De man er glad i. Ekspander Hvis noen truer mine barn fysisk så er det naturlig for meg å gå i mellom. Jeg ser det som en plikt (som rett nok er mindre framtredende i det trygge samfunnet vi lever i i dag, men man vet aldri). Det betyr ikke at jeg vil nekte barnas mor å beskytte dem, men at vi har en rolleforståelse som er i takt med tradisjoner på akkurat det feltet. Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 20. februar #66 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.42): Hvis noen truer mine barn fysisk så er det naturlig for meg å gå i mellom. Jeg ser det som en plikt (som rett nok er mindre framtredende i det trygge samfunnet vi lever i i dag, men man vet aldri). Det betyr ikke at jeg vil nekte barnas mor å beskytte dem, men at vi har en rolleforståelse som er i takt med tradisjoner på akkurat det feltet. Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Det er også din kones plikt å gå mellom. Dere er begge foreldre til deres barn. Og kommer det inntrengere som vil skade deres barn, står dere sterkere sammen enn du gjør alene. En mor beskytter sine barn akkurat som er far gjør. Og det er like naturlig for begge kjønn. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #67 Del Skrevet 20. februar Sinsiew skrev (På 20.2.2025 den 14.44): Det er også din kones plikt å gå mellom. Dere er begge foreldre til deres barn. Og kommer det inntrengere som vil skade deres barn, står dere sterkere sammen enn du gjør alene. En mor beskytter sine barn akkurat som er far gjør. Og det er like naturlig for begge kjønn. Ekspander Det er det strengt tatt ikke opp til deg å avgjøre i min families tilfelle. Jeg vil i noen situasjoner dytte barn og kvinne unna for selv å ta støyten. Anonymkode: 15498...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #68 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.46): Det er det strengt tatt ikke opp til deg å avgjøre i min families tilfelle. Jeg vil i noen situasjoner dytte barn og kvinne unna for selv å ta støyten. Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Men dette er noe du VELGER. Hvis din kone derimot er alene med barna, vil jeg håpe og tro at hun gjør alt for å forsvare dem. Anonymkode: 2e448...a36 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #69 Del Skrevet 20. februar Sinsiew skrev (På 20.2.2025 den 14.34): Nei, men jeg tror heller ikke det er like relevant nå, som det var da. Hvordan skal vi leve etter dette nå? Kun menn i militæret? Menn være våkne hver natt i tilfelle innbrudd? Hvordan mener du dette skal gjennomsyre samfunnet? Dette er jo en verdi vi har selv i dag, I hverfall i mitt ekteskap. Jeg og min mann jobber sammen hver dag for å gjøre det beste for barna våre. Jeg gjør alt jeg kan for han også, som han gjør alt kan kan for meg. For det er en feminin verdi også, å beskytte familien, å beskytte sine avkom. Det er ikke verken feminint eller maskulint. Det er menneskelig å beskytte flokken sin. De man er glad i. Ekspander Politikk i praksis kan se sånn ut. Din man ønsker mest mulig trygghet for deg og sine barn. Han ser at innvandring øker risikoen markant for vold, voldtekt, kriminalitet, kutt i velferden fordi innvandrere på trygd spiser opp lasset. På lang sikt vil deres barnebarn bli en utsatt gruppe i et samfunn dominert av islam. Hvis viser på midtøsten hvor ikke muslimer er etnisk renset ut og de som er igjen er fritt vilt uten rettigheter. I Egypt er antall kristne redusert fra 15 til 5% siden 2004 og de lever farlig. I Norge er vi 5 mil. mennesker. Lett å overkjøre og overta. Å beskytte sin familie = Redusere innvandring til et håndterbarhet behov. Kvinner er mye mer "think of the children" empati basert og stemmer til venstre, åpne grenser , flere fra MENA og redd så mange som mulig. Og håpe på det beste. Sannsynligheten er større for at din amnn stemmer FRP enn deg, at han stemmer FRP i skjul er også stor. Men han veit du ikke vil se dette på en måten og veit at å "late" som man er enig med venstresiden er best. Best verdier der osv Anonymkode: 9b051...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #70 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.49): Politikk i praksis kan se sånn ut. Din man ønsker mest mulig trygghet for deg og sine barn. Han ser at innvandring øker risikoen markant for vold, voldtekt, kriminalitet, kutt i velferden fordi innvandrere på trygd spiser opp lasset. På lang sikt vil deres barnebarn bli en utsatt gruppe i et samfunn dominert av islam. Hvis viser på midtøsten hvor ikke muslimer er etnisk renset ut og de som er igjen er fritt vilt uten rettigheter. I Egypt er antall kristne redusert fra 15 til 5% siden 2004 og de lever farlig. I Norge er vi 5 mil. mennesker. Lett å overkjøre og overta. Å beskytte sin familie = Redusere innvandring til et håndterbarhet behov. Kvinner er mye mer "think of the children" empati basert og stemmer til venstre, åpne grenser , flere fra MENA og redd så mange som mulig. Og håpe på det beste. Sannsynligheten er større for at din amnn stemmer FRP enn deg, at han stemmer FRP i skjul er også stor. Men han veit du ikke vil se dette på en måten og veit at å "late" som man er enig med venstresiden er best. Best verdier der osv Anonymkode: 9b051...bf0 Ekspander Min kristne, jomfrujagende eks banket meg og utøvde psykisk vold mot meg. 100 prosent norsk. De som har utført partnerdrap, samt drap på sine barn i Norge i 2025, er etnisk norske. Hvor skal vi sende dem hen? Anonymkode: 2e448...a36 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #71 Del Skrevet 20. februar Sinsiew skrev (På 20.2.2025 den 11.01): Jeg lurer alltid på hva 'menn skal være menn og kvinner skal være kvinner' betyr? Ekspander Det betyr vel noe sånt som "lengter etter estetikken og kjønnsrollene på 1950-tallet, men med økonomien til et par der begge er i lønnet jobb. Anonymkode: 8aa4a...0af 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 21. februar #72 Del Skrevet 21. februar Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, avsporing, spam, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder, hatefulle ytringer, nedsettende ytringer, diskriminerende ytringer, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd, innlegg postet av utestengt bruker og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #73 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.59): De som har utført partnerdrap, samt drap på sine barn i Norge i 2025, er etnisk norske. Hvor skal vi sende dem hen? Anonymkode: 2e448...a36 Ekspander Hvis kunne sende dem et annet sted så hadde jeg vært for det. At vi ikke kan sende ut dårlige menn er vel ikke et argument mot å sende ut de dårlige mennene vi kan sende ut? Anonymkode: 15498...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. februar #74 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.46): Det er det strengt tatt ikke opp til deg å avgjøre i min families tilfelle. Jeg vil i noen situasjoner dytte barn og kvinne unna for selv å ta støyten. Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Men dette er altså et valg du tar, og er ikke basert på verken feminine eller maskuline verdier. Verdiene i hvert enkelt forelder vil være å beskytte våre avkom. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. februar #75 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.49): Politikk i praksis kan se sånn ut. Din man ønsker mest mulig trygghet for deg og sine barn. Han ser at innvandring øker risikoen markant for vold, voldtekt, kriminalitet, kutt i velferden fordi innvandrere på trygd spiser opp lasset. På lang sikt vil deres barnebarn bli en utsatt gruppe i et samfunn dominert av islam. Hvis viser på midtøsten hvor ikke muslimer er etnisk renset ut og de som er igjen er fritt vilt uten rettigheter. I Egypt er antall kristne redusert fra 15 til 5% siden 2004 og de lever farlig. I Norge er vi 5 mil. mennesker. Lett å overkjøre og overta. Å beskytte sin familie = Redusere innvandring til et håndterbarhet behov. Kvinner er mye mer "think of the children" empati basert og stemmer til venstre, åpne grenser , flere fra MENA og redd så mange som mulig. Og håpe på det beste. Sannsynligheten er større for at din amnn stemmer FRP enn deg, at han stemmer FRP i skjul er også stor. Men han veit du ikke vil se dette på en måten og veit at å "late" som man er enig med venstresiden er best. Best verdier der osv Anonymkode: 9b051...bf0 Ekspander Merkelig. Jeg er kvinne og jeg ser også dette. Gjør det meg maskulin? JEG ønsker også trygghet for min familie, på lik lengde som min mann. Gjør ikke meg til mann. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #76 Del Skrevet 21. februar Er tanken at det ikke finnes noen maskulinitet eller femininitet? At det ikke finnes forskjeller mellom menn og kvinner? Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. februar #77 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 17.42): Er tanken at det ikke finnes noen maskulinitet eller femininitet? At det ikke finnes forskjeller mellom menn og kvinner? Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Er det noen her som har sagt at det ikke er forskjell på menn og kvinner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #78 Del Skrevet 21. februar Sinsiew skrev (På 21.2.2025 den 18.15): Er det noen her som har sagt at det ikke er forskjell på menn og kvinner? Ekspander Finnes det maskulinitet? Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 21. februar #79 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.28): En maskulin verdi er å beskytte barn og kvinne fysisk. Tror du at det ville være helt fremmed for et folk som levde rundt år 0? Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Hvorfor tror du dette er en hovedsaklig maskulin verdi? Hvor tenker du verden var i år 0? Hvilke verdigrunnlag fantes, og tror du disse er universale? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. februar #80 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 19.24): Finnes det maskulinitet? Anonymkode: 15498...b63 Ekspander Hva er maskulinitet? Og hvorfor er det mer maskulint enn feminint å beskytte familien sin? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå